Hluk zo železnice

Zodpovednosť za riešenie: Trnava

Vyriešený
meno
Miloš 17. septembra 2017

Neviem ci aj ostatni maju rovnaky postreh, alebo ci jje vsetko o tom ako je orientovany dany cinziak, ale na prednadrazi, konkretne Cajkovskeho, mam orientovany cinziak priamo smerom ku kamennemu mlynu, hocikedy ked ide nejaky vlak po trati smer Selpice alebo z toho smeru na stanicu v TT, tak nenormalny hluk to robi, este aj tie cinziaky na prednadrazi su tak postavene niektore, ze ten hluk odrazaju a znasobuju, to iste sa deje kazdu noc co sa tyka hluku z byvalej TAZky zo zlievarni, celu noc im tam idu stroje, robia, a to sa na prednadrazi na Cajkovskeho tak ozyva, nenormalny hluk. Da sa tento problem nejakym sposobom riesit? nejake protihlukove zabrany alebo podobne?

21. september 2017

Peter Hirošima

Železničná trať tam je od roku 1897. V ktorom roku tam postavili váš činžiak?
[Kúpiť dom pri družstve a potom sa sťažovať na smrad.. to je také Slovenské.]
24. september 2017

Angi

Tiež bývame v činžiaku na Čajkovského a tiež pozorujeme zvýšenú hlučnosť aj spomínanej trate a z TAZky. Re: Peter Hirošima: hluk sa zvýšil najmä preložením trate (pôvodný val v ktorom viedla trať hluk viac tlmil) a v TAZke v minulosti pravdepodobne daná firma, ktorá robí hluk v noci nebola, lebo hlučnosť tu pozorujeme iba za posledné roky.
09. október 2017

Viktor

Pri celej rekonštrukcii trate Bratislava Rača - Leopoldov akosi "zabudli" na protihlukové bariéry. Vzhľadom na to, že železnica prakticky pretína mesto na dve časti, mohla by sa v tomto smere vyvinúť zo strany mesta nejaká aktivita.
23. október 2017

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
v čase budovania sídliska Prednádražie trať Trnava – Kúty existovala. Pri stavbe sídliska si investor musel uvedomovať blízkosť železničnej trate a jej nepriaznivé účinky.
Predpokladáme však, že ste pri kúpe bytov boli predávajúcim ako budúci užívatelia upozornení na blízkosť železnice a z toho vyplývajúceho hlukového diskomfortu. Avšak pri rekonštrukcii Železničnej stanice Trnava bola časť trate preložená ďalej od obytnej zóny.
V súčasnosti ŽSR neuvažujú s výstavbou protihlukovej steny v tejto oblasti. Čo sa týka hluku z priemyselnej zóny je potrebné sa obrátiť na prevádzky, ktoré v uvedenom priestore vykonávajú činnosť.
Na záver dodávame, že si treba uvedomiť, že železnica tu bola skôr. Obyvatelia, žijúci v jej okolí si musia byť vedomí jej dopadov, ktoré vyplývajú vždy z konkrétnej prevádzky a situácie na dráhe a strpieť aj takúto situáciu.

Ing. Ľubomír Mitas, Železnice Slovenskej republiky
Generálne riaditeľstvo
Odbor komunikácie

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania