Dopravná situácia

Zodpovednosť za riešenie: Trnava

V riešení
meno
Miroslav 19. januára 2018

Upozorňujem na situáciu ktorá nastáva každé ráno na týchto dvoch prechodov pre chodcov na Halenárskej ulici a ulici Jána Hollého.

Kedže sa chystá rekonštrukcia Hollého bolo by výborné pouvažovať o zrušení jedného prechodu. Je len otázkou času, keď tam nikto niekoho zrazí kedže dopravná situácia hlavne v rannej špičke cca od (8.00 - 8:40) je nezvládnuteľná. Ráno sú tam síce mestský policajti, ktorý sú však rukojemníci chodcov, ktorí zneužívajú autoritu policajtov aby skákali na prechod a neuvedomujú si že ich vodič nemusí vidieť alebo že mu bráni v rozhľade iné vozidlo. Chodci chodia cez prechod nekontroľovane, nie po skupinkách čo by si možno situácia v ranných hodinách vyžadovala. Navrhujem:
- zrušenie jedného prechodu
- väčšiu osvetu na ZŠ a MŠ Angely Meriči pre deti.
- semafór?

20. január 2018

Roman

Dobrý deň,

ja rozhodne nesúhlasím aby sa v centre mesta na tomto mieste obmedzovali chodci.
Podľa môjho názoru je koridor Bernoláková brána<-> Lávka na družbe(poliklinika, úrady, nákupné centrá) najvyužívaným peším ťahom v meste a toto miesto je jediný bod, kde je potrebné riešiť kolíziu chodcov-cyklistov s motorovou dopravou.
Skôr by som navrhoval zjednosmernenie Hollého-Halenárskej ulice alebo úplné vylúčenie dopravy z tohto úseku.Navyše je tu škola so škôlkou, synagóga-galéria, plánovaný parčík pri synagóge, arcibiskupský úrad, univerzitný parčík) čo sú určite miesta, ktoré by mali trpieť motorovou dopravou čo najmenej.
Môže to byť potencialne nejaký diskonfort pre motorizovaných účastníkov premávky ale verím,že by to zvládli...tak ako zvládli vylúčenie dopravy z Hviezdoslavovej ulice.

Toľko môj názor

Roman
20. január 2018

Filip

Vsetko co je vnutri hradieb by malo byt len pre pesich a rezidentov. Trnava nieje tak velke mesto. Staci zaparkovat napr. na Slavii a kusok slapat. Skor by mesto mohlo uvazovat tymto smerom.
20. január 2018

erik

RE:Roman a Filip predpokladam, ze ani jeden nemate deti ,ktore tam chodia do skoly alebo ste nazamestnany rodicia ktory stihaju vsetko pesi...
21. január 2018

Filip

Erik, stale mozes vstat o 20 minut skor. Ja som ako dieta chodil z Druzby do starej budovy Holleho gymnazia. Nevidim ziadny dovod na to, aby rodicia museli vykladat deti rovno pri skole. Aj deti maju predsa nohy (teda drviva vacsina). Chapem jedine rodicov deti prveho stupna - tak povolime vstup rezidentom a rodicom, ktori maju deti na prvom stupni zakladnych skol v case do 08:00. Poobede sa mozu prejist.

A v centre mame zrazu o 90 percent menej aut. (mam male dieta a som zamestnany)
21. január 2018

Filip

Od Bernolakovej brany po hruby kostol to chodzov trva max. 15min.!
22. január 2018

Micro

Vžite sa prosím, do situácie dôchodcov, ktorí idú na poštu alebo na úrad a nohy im už neslúžia...
22. január 2018

Roman

Dobrý deň,

Erik: Mýlite sa. Taktiež pracujem a mám dve predškolské deti, ktoré chcem dať práve na cirkevnú školu na Halenárskej ulici a budem ich musieť prvý stupeň rozvážať( kým nebudú samostatnejšie a nebudú vedieť chodiť autobusom. Napriek tomu nemôžem súhlasiť s tím aby v centre mesta bola preferovaná motorizovaná doprava na úkor chodcov. Zoberte si to tak, že chodec je oveľa ohrozenejší a oveľa pomalší ako auto. To že auto dlhšie postojí alebo bude musieť ísť dlhšou trasou nie je podľa mňa problém.

Micro: Dôchodcovia ktorí idú na poštu alebo na úrad, tak nemajú dôvod chodiť po Hollého...
a) keď chcú ísť na mestký úrad , tak idú po Halenárskej a odbočia ku Jednote(pri nej je veľké parkovisko ako aj ďalšie parkovacie miesta na Paulínskej)
b) keď chcú ísť na poštu, tak môžu ísť po Hornopotočnej a odbočia na Pekársku(kde sa dá tiež zaparkovať)

Celkovo si myslím, že sa nemusí hneď uzatvárať pre autá celý stred mesta ale minimálne úsek Hollého-Halenásrkej ulice medzi Univerzitným námestím a Synagógou(Galériou) by sa mohol.

Roman
12. február 2018

Roman

Dobrý deň,

chcelo by to aj nejakú oficialnu reakciu zo strany Mesta nie hrať mrtveho chrobáka.

Ideálne ak by sa vyjadril niekto z príslušného mestkého odboru alebo dopravného inšpektorátu(chcem veríť, že tam sedia odborníci), a ich odpoveď by bola podložená aj nejakou analýzou alebo dopravným prieskumom.

Tento verejný článok hovorí o zjednosmernení zo smeru od Halenárskej po Univerzitný kostol...ale môže to byť zavádzajúce...veď už pod ním vznikla aj dosť zvláštna a dopredu urážajúca diskusia.

http://www.trnava-live.sk/2018/02/12/aj-na-holleho-bude-jednosmerka-zamer-kompletnej-obnovy-ulice-je-v-stavebnom-konani/

Ďakujem

Roman
14. február 2018

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
situácia na predmetnej ulici sa zmení po zrekonštruovaní ulice a jej zjednosmernení, čím sa značná časť dopravy presunie na okolité ulice. Vzhľadom k tejto skutočnosti sa priechod momentálne rušiť nebude, prosíme občanov o trpezlivosť pri riešení tohto podnetu.

Odbor dopravy a komunálnych služieb
19. február 2018

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
v rokoch 2010 až 2012 spracoval Mestský úrad v Trnave návrh novej organizácie dopravy centrálnej mestskej zóny (CMZ), ktorý bol po viacerých modifikáciách v roku 2015 prepracovaný externou firmou ako dopravno-inžinierska štúdia určená ako podklad pre pripravovanú zmenu územného plánu CMZ. Štúdia bola spracovaná na podklade dopravných prieskumov, modelovania dopravy, posúdila súčasný stav a navrhla nové riešenie organizácie dopravy CMZ na najbližšie aj výhľadové obdobia. Pri spracovaní štúdie boli posudzované rôzne varianty riešenia dopravy, jednosmerné riešenia komunikácií, ako aj pešie a cyklistické trasy. Výsledná štúdia je zverejnená na odkaze:
http://www.trnava.sk/sk/clanok/dopravne-studie-projekty-2016#DS_09/2016
Mesto Trnava postupuje v súlade s uvedenými závermi štúdie, pričom v tomto ohľade zabezpečilo rekonštrukciu Halenárskej a pripravuje projekt rekonštrukcie Hollého ulice. Uvedené pešou a cyklistickou dopravou frekventované priechody neplánuje zrušiť, ale naopak posilniť bezpečnosť chodcov a cyklistov. Uvažuje sa postupovať v krokoch zjednosmernenia Hollého ulice, prípadne aj celej uzávery a rozdelenia centra mesta na dva samostatné dopravné celky, pričom by vznikla súvislá pešia zóna.

Odbor územného rozvoja a koncepcií
10. marec 2018

majo

Ešte pred nedávnom ste tvrdili, že to bola požiadavka PZ a zrazu je to kôli štúdii?
Načo ste potom robili Halenársku takú širokú a bez parkovacích miest?

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania