Rekonštrukcia stanice vs. MHD

Zodpovednosť za riešenie: Trnava

V riešení
meno
Lukáš 31. januára 2018

Dobrý deň,
Nebolo by vhodné počas rekonštrukcie železničnej stanice, resp. uzatvorenia vchodu od pošty, pridať autobusovým linkám 2, 4, 14, 21 a 22 zastávku na železničnej stanici? Pretože teraz zastavujú len na Dohnányho a z dôvodu uzatvorenia podchodu je to na stanicu ďalej, skoro aj o dvojnásobok.

PS: Týmto by sa okrem iného zlepšilo aj prestupovanie medzi linkami navzájom na jednej zastávke.

Ďakujem za odpoveď.

01. február 2018

Micro

Najvýhodnejšie by bolo vytvoriť zastávky MHD aj s podchodom medzi križovatkou Kollárova - Zelenečská - Hospodárska a podjazdom. Potom by nemuseli spoje zachádzať až na parkovisko pred stanicou.
01. február 2018

Fredy

Plný súhlas to Micro, prinieslo by to veľmi výraznú časovú úsporu pre všetkých (zrejme to malo byť medzi križovatkou Kollárova - Dohnányho - Hospodárska a podjazdom). V smere od Hospodárskej k Zelenečskej by bolo aj miesto na záliv a vo finančne nenáročnej verzii by stačil obyčajný chodník k staničnej budove.

Problémom by mohlo byť, že je to v klesaní, značná blízkosť predmetnej križovatky a ako vyriešiť situáciu, ak by prichádzal autobus a záliv by už bol obsadený napr. inými tromi autobusmi (v špičke očakávateľná situácia).To by mohlo byť veľmi ošemetné.
V opačnom smere by to však už bola oveľa ťažšie riešiteľná situácia.
01. február 2018

Fredy

V prípade úmyslu vyhovieť podnetu úpravou trasy o zachádzanie na železničnú stanicu pri vymenovaných linkách navrhujem byť veľmi zdržanlivý, zvážiť súvisiace okolnosti (napr. v špičke by to pri linke č.4 znamenalo časové navýšenie plus 7-10 minút, za ten čas sa to dá prejsť aj pri okľuke pešo) a posudzovať vymenované linky a ich jednotlivé spoje individuálne.

Urobiť to plošne v zmysle podnetu pre všetky spoje považujem za veľmi kontraproduktívne (neúmerné časové navýšenie, ďaľšie zaťaženie križovatky pri stanici-každý spoj by šiel cez ňu dvakrát, obmedzená kapacita zastávky na stanici-už aj teraz sa stáva, že pri troch súčasne stojacich autobusoch je situácia neprehľadná). Okrem toho je dosť iných liniek, ktoré cez stanicu premávajú.

Pohľad na navrhovanú úpravu pre konkrétne linky:

Linky 21 a 22, tie premávajú tam a späť raz za deň, úprava by nemala robiť podstatné problémy, prínos = ?

Linka 14 – tu by sa mala vyjadriť Modranka, pre nich je to jediná celodenná linka.

Linka 2 – skôr nie, v čase špičky by bolo veľké časové zdržanie pri odbočovaní doľava z Dohnányho na stanici a následne od stanice na Hospodársku, z Linčianskej idú na stanicu linky 1,5,12 a z lokality Bratislavská a Gorkého je záujem minimálny. V opačnom smere časť trasy obslúži linka 16 a spojenie zabezpečujú aj prímestké spoje z autobusovej stanice, smer Biely kostol.

Linka 4 – na všetky spoje rozhodne nie, prínosom by to bolo tak pre 3-4 spoje za deň, ale aj to by sa dalo pre niektoré poriešiť efektívnejšie úpravou odchodu. Zo strany Kopánky a Družby je trasa po Kollárovu pre linky 3 a 4 rovnaká, následne ide linka 3 cez stanicu.
Napr. problematické môže byť po okľuke stíhanie prípoja MHD v smere na Družbu a Kopánku k osobným vlakom od Bratislavy prichádzajúcim do Trnavy 19:56 a 20:56 , linka 4 má odchod z Dohnányho 20:06 a 21:06. Cez podchod okolo pošty to plne vyhovovalo, okľukou by pomohol čas odchodu linky 4 z Dohnányho posunúť o cca 4 minúty neskôr. Prípoj linky 3 ide až cca o pol hodinu o 20:40 a po 21-ej hodine nejde vôbec.
Do úvahy by ešte mohol prísť niektorý konkrétny spoj, pri ktorom by bol individuálne zdôvodnený prínos.
20. marec 2018

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
na podnet sme operatívne aj opätovne upozornili prevádzkovateľa, firmu Arriva Trnava, a. s., zatiaľ nám však nebola doručená odpoveď. O riešení podnetu budeme informovať, pokiaľ získame ich stanovisko.

Mestský úrad Trnava

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania