Ulica Jána Hollého-riešenie dopravnej situácie-dopravu spomaľujúce

Zodpovednosť za riešenie: Trnava

Neriešený
meno
Igor Danišovič 12. decembra 2018

Jedosmerka na Hollého.
Skvelé, má to iba jednosmernú chybu, keď je snaha minimalizovať autá v meste, budeme sa všetci točiť ako na "RIGIŠPÍRI", západ a sever Trnavy pri vjazde napr. do Jednoty, juh a východ Trnavy pri návrate domov. Teším sa na denné stretnutia na rybníkovej a hlbokej. Je tu ešte jedna cesta von, cez špotrovú, ale odtiaľ v špičke vyjde jedno auto za minúta a to musia ostatní pustiť.

12. december 2018

kolombo

Pol roka sa fungovalo bez ulice J.Hollého a všetko bolo v poriadku.Teraz môžte ísť aj cez Hollého.Ešte sa dá ísť okolo Arény cez kruháč.Každý z nás sa bude musieť zmieriť zo zápchami áut čo bývajú ráno a večer v určitú hodinu.S tým nikto nič neurobí.
13. december 2018

xxx

Tiež nevidím žiadny význam jednosmerky na Hollého. Cestná infraštruktúra v Trnave nie je nastavená na takéto výluky dopravy (obzvlášť v prípade takto dlhej ulice), zákonite sa to negatívne prejaví inde. Argument o čistejšom vzduchu neobstojí, naopak, emisie v meste vzrastú, keďže vodiči budú musieť spraviť viac km a stáť dlhšie v zápchach. Nikdy doteraz na tom mieste neprišlo k stretu áut s chodcami, chodci neboli obmedzovaní, priechody pre chodcov boli bezpečne prechodné. Chcel by som naozaj počuť relevantný dôvod zjednosmernenia.
13. december 2018

Juraj

Centrum nie je urcene na rychly presun, na to su cesty okolo. Za pol roka sa to nikde negativne neprejavovalo ze bola ulica zatvorena.

Mozeme predsa zajst aj dalej a vpustit do cetra len auta ktore splnaju urcite emisne podmienky ako v inych mestach na zapade, bol by si potom statstnejsi?
13. december 2018

xxx

Juraj:

Ad1) zatvorenie (zjednosmernenie) Hollého zaťažilo Šrobárovú a Hlbokú, kde sa vytvárajú zápchy, ktoré pred jej uzavretím neboli. Situácia sa zhoršila aj na Kollárovej.

Ad2) obmedzovať dopravu v centre mesta má zmysel v prípade veľkých státisicových, resp. miliónových miest, nie v meste vo veľkosti Trnavy - autá pri súčasnom obchádzaní centra vyprodukujú oveľa viac emisii (kilometre navyše plus zápchy), ktoré nakoniec skončia aj tak v centre mesta, pretože Trnava nie je dostatočne veľká na to, aby sa emisie "vyparili" mimo centrum.

V žiadnej diskusii som doteraz nevidel ani jeden rozumný a relevantný dôvod zjednosmernenia Hollého, resp. Halenárskej ulice. Pevne verím, že nejaký existuje a rozhodnutie malo nejaký hlbší koncepčný význam, byť nám ho kompetentní zatiaľ taja.
14. december 2018

Juraj

xxx: Teraz si odmysli tu hodinu rano a podvecer ked je spicka. Ja som ziadnu zapchu za celu dobu absolutne nezazil, a to pouzivam vyssie spomenute cesty.
14. december 2018

xxx

Juraj:

To, že sa kolóny vytvárajú najmä počas dopravnej špičky je prirodzené. Je ale trochu naivné očakávať, že po zvyšok dňa vodiči nechajú svoje autá doma, pretože je z Halenárskej a Hollého jednosmerka. Budú musieť sadnúť do auta a spraviť zbytočne kilometre jazdy navyše. Neviem, ako taký krok prispeje k zlepšeniu životného prostredia. Význam (aj keď iba marginálny) by takéto opatrenie malo, keby sme z centra vylúčili dopravu úplne. No v tomto prípade nakoniec aj tak všetky tie autá skončia v centre mesta, iba cesta do neho trvá vodičom dlhšie. Žiadny logický krok ani koncepciu v tom nevidím.
14. december 2018

Juraj

xxx:

Ad1.) Nikde som nic take netvrdil.

Ad2.) Ja celkom nechapem co dosiahnes tym zeby si tam spravil obojsmerku. Cesty v centre su na to, aby si donho prisiel a odparkoval. Nie si skracoval cestu domov. Toto nie je zamer a ani ciel mesta.

Ad3.) Moznosti na parkovanie z kazdej strany su, a celkom dost. Staci si povedat ze nebudem typicky pohodlny slovak co potrebuje mat auto doslova natlacene na vchodovych dverach do budovy kam smeruje. Samozrejme pokial mas nejake telesne postihnutie tak to plne chapem.

Ad4.) Idem od Rybnikovej, okrem parkoviska pri Relaxe mam plno parkovacich miest v meste. Z hlbokej mas velke parkovisko pri VUC, potencionalne Arenu. Z Kollarovej mas zachytne parkovisko pri Parnych a samozrejme aj miesta na uliciach v meste. Z Hospodarskej mas parkovisko hned pri Bernolakovej a miesta na uliciach. Kdekolvek z tychto miest zaparkujes sa do par minut dostanes kdekolvek vnutri hradieb.

Takze o com je tento podnet teda?
14. december 2018

xxx

Juraj:

Ak bolo zámerom odbremeniť centrum od áut, tak to týmto krokom absolútne nevyšlo. Parkoviská v centre sú preplnené rovnako ako predtým a premávka je rovnaká, s jediným rozdielom, že už nie je obojsmerná, ale jednosmerná. Navyše sa k tomu pridali všetky negatíva, ktoré som spomínal vyššie.

Podnet je o tom, že mesto spravilo opatrenie, ktoré sa minulo účinku, ľuďom sťažilo život, zaťažilo životné prostredie a neprinieslo žiadne pozitívum.
15. december 2018

Filip

Mali z toho spravit pesiu zonu, tak ako je od namestia smerom k hrubemu kostolu pred Angely Merici. A potom to tak spravit aj zo Stefanikovej. Kto chce stat v zapche moze, mozno sa ludia naucia vyuzivat MHD :-) A kedze by tam neboli auta, deti by mohli chodit do skoly same peso...
15. december 2018

Matko

Filip: kludne som zapesiu zonu vsade, ale za podmienky ze vsetky verejne institucie (MsU, skoly, Policia, ... ) prestahuju mimo tejto zony, aby mali normalnu dostupnost.
16. december 2018

Bruno

Nakoľko sa do centra mesta nedá dostať z východej ani západnej strany, bol vjazd cez Hornopotočnú ulicu jedinou alternatívou pre autá idúce zo severnej strany. Bolo to tak dobré, logické a nikomu to nikdy nevadilo. Navyše sa odbremeňoval vstup okolo City arény, ktorý je teraz preťažený a vznikajú pred ním zápchy. To, že sa teraz dá dostať do centra len z južnej strany je podľa mňa úplne "choré" a som presvedčený, že väčšine ľudí to nevyhovuje. Aj ja by som sa rád dozvedel, pre aký závažný dôvod musím obchádzať celé mesto, keď sa chcem dostať na Paulínsku ulicu. Mohol by niekto z kompetentných na toto odpovedať ? Mimochodom ľutujem majiteľov obchodov na Hornopotočnej a Halenárskej, ktorím takýmto nekompetentným rozhodnutím klesá hodnota nehnuteľností. Po Františkánskej, Hlavnej a Hviezdoslavovej nám teda pribudnú ďalšie ulice, ktoré hoci sú nové a krásne, budú mŕtve.
16. december 2018

Matko

Kolombo: tak dakujeme. To je skvely argument ze sa musime zmierit so zapchami miesto toho aby sa s tym nieco normalne robilo.
Bruno: jediny rozumny argument je ze DI to schvalil. Ale k tomu treba povedat ze DI nenavrhuje ale vyjadruje sa k navrhu (mesta) a kedze ta "musi" byt cyklochodnik (pas pre cyklistov aby ma niekto nechytal za slovicko) nejaka zelen by sa patrila tak to sirkove pomery asi nedovolia na obojsmernu. Ale nechapem preco nespravia cyklo tym smerom inymi ulicami.
16. december 2018

Filip

Prosim vas, vysvetlite mi prosim, preco potrebujete chodit autom do centra. Ak viete, ze musite spravit dve kolecka cez Hlboku, preco nezaparkujete pri Bernolakovej brane a neprejdete krizom cez namestie, alebo pri mestskej vezi. Ak vase deti chodia na Merici, tak nikto nepovedal, ze ich musite vysadit z auta rovno pred branou. Trnava je MALA. Naozaj staci zaparkovat kusok za hradbami z ktorejkolvek strany a kusok prejist peso. Myslim to vazne, Napiste mi kam do centra musite ist kazdy den autom.
16. december 2018

Bruno

Ešte raz, poprosím kompetentných, aby vysvetlili, pre aký vážny dôvod musí niekto, kto sa nachádza napr. na Hornopotočnej a potrebuje ísť autom na Paulínsku, musí obísť celé mesto a tlačiť sa okolo prepchatej City Arény. Ako toto opatrenie zlepší dopravnú situáciu v Trnave ? Tým nechcem povedať, že dopravu v centre netreba riešiť. Ale takto ? Úplne zablokovať vstup všetkým, ktorí idú od severnej strany ? Nemala byť okolo toho najskôr nejaká diskusia ? To sa len tak niekto rozhodne a znepríjemní život väčšine Trnavčanom ?
17. december 2018

Peter

Filip, ja chodim napr na hlavnu postu so zasielkami a do banky. No a ver ci never, minimalne 10 min peso tam a 10 spat denno denne s taskou zasielok je nezmysel. Takze ano, aj do centra treba ist autom. Ak budu taketo institucie mimo centra, chodit ram nebudem vobec, ani autom a ani peso. No a jednosmerka Holeho je ozaj pekna somarina. Spravte z centra skanzen a vyzente odtial bezny zivot ludi. Ved ked nechcete v centre tolko aut, dajte pre centrum vyssie parkovne, casove obmedzenie statia...nie jednosmerky bez rozmyslu.
19. december 2018

Peter Lopatka

Auto po TT už takmer nepoužívam, nemám nervy na ten arogantný dobytok, na ktorý sa zmení každý druhý vodič za volantom.Som sa, nech je tam komplet pešia zóna od TGR, po Hrubý kostol, a až k múzeu. Pošta pri námestí je trapas už pár desaťročí, nielen preto, že pošta nič nedoručuje a vhadzuje iba žlté lístky (za cenu často vyššiu ako UPS), ale dostupnosť je iba pre dôchodcov, poťažmo študentov. Pracujúci človek si musí urobiť normálne logistický plán alebo zobrať deň dovolenky, aby si vyzdvihol nejakú blbosť za 5€, lebo cestou z práce autom to nemá ako vyzdvihnúť (parkovanie úplne žiadne, prístup iba z jednej strany a kolóny na pol kilometra takmer počas celého dňa) a na časenkový systém na pošte si treba rezervovať najmenej hodinu. Hlavná pošta mala byť z centra už dávno niekde inde. Premýšľam, kde som sa v Európe pri cestovaní s niečím takým stretol, ale fakt si neviem spomenúť.
Problém parkovania v centre mesta je hlavne s tým, že hoci je miest pre "zákazníkov služieb" v meste dosť, takmer všetky obsadia na celý deň zamestnanci tam pracujúci a zákazník nech príde vybavovať, kúpiť alebo zariadiť niečo pešo.
21. december 2018

Matko

To Juraj
K tvojmu:
Ad2 - precitaj si studiu co si spravilo mesto. Nikto si neskracuje tade cestu. Nebol tam ziadny tranzit. Vsetky auta mali ciel v CMZ. A to co pises si s prepacenim s..ies do vlastneho. Cesty su na to aby si prisiel do centra. Mesto smer do centra uzavrelo.
Ad4- nieje prvy april na taketo zarty. Kolko je volnych parkovacich miest doobeda pri VUC? Miesta na uliciach v meste? Myslis vazne ze v pohode najdes volne? Parkovisko pri parnych a v arene neriesi vobec nic kedze sa jedna o zahustenu dopravu na Hospodarskej Hlbokej Kollarovej z dovodu uzavretia vjazdu cez Holleho. Pri bernolakovej je kedy volne na parkovisku? Da sa ked ides od merkuru zaparkovat na parkovisku na Hospodarskej? Cez 2 plne ciary?

Tymto sa len zhustila doprava do mesta na Kollarovej Hospodarskej Hlbokej a Rybnikovej ale aj na dlhej Halenarskej kde je vela podnikov miesto par metrov Holleho kde nieje skoro ziadna prevadzka.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania