Ulica Tamaškovičova-parkovanie-problémové

Zodpovednosť za riešenie: Trnava

V riešení
meno
Branko 27. marca 2019

V okolí bytového domu na Tamaškovičovej ulici 6 , tak ako všade v Trnave, je málo parkovacích miest. Aj tých málo je obsadzovaných veľkými úžitkovými automobilmi. Niekedy je tam parkuje 3 až 5 úžitkových automobilov, čo je vidieť z fotografie. Tie zaberajú 7-8 miest klasických automobilov. Niektorá sa nepohnú aj 2 mesiace. Nie je možné osadiť z oboch strán príjazdovej cesty ( prvá z odbočky Tamškovičova na Vajslovu, druhá z druhej strany od začiatku garáží) značku: Zákaz parkovania automobilov v dĺžke nad 5 mm . Tak ako to majú napr. V Prievidzi, Banskej Bystrici, Žiline, Stará Ľubovňa, atď. Prečo nie aj v Trnave?
V Českej republike to riešia dokonca značkou Zákazu parkovania áut nad 2,5t (mimo osobných). Čo je ideál.

28. marec 2019

ugi

myslím, že dĺžka vozidla nad 5 m je priveľa, stačilo by aj nad 3 m
28. marec 2019

Branko

Rád by som doplnil svoj odkaz. Dostal som dosť pozitívnych odkazov od známych. Ale všetci mi povedali, že 5 m je veľa. Aby sa vytlačili úžitkové pracovné vozidlá zo sídlisk, dĺžka musí byť maximálne 4 metre. Ideálne je zobrať si príklad z Českej republiky, kde to je nad 2,5t (mimo osobné) A tento problém je na všetkých trnavských sídliskách.
29. marec 2019

Drago Mir

viete vôbec koľko meria auto, normálne rodinne kombi má 4,5 m až 5 m. A blbosť s dĺžkou do 3 m je čo SMART? ugi, dúfam, že si to písal ako žart?
29. marec 2019

Branko

Nemusíme sa tu sporiť na metroch. Zbytočne sa tým dehonestuje dobrá myšlienky, ktorá sa už realizuje v iných mestách. Nech je teda 5 m, ale nech je toto lacné a efektívne riešenie čo najskôr realizované.
29. marec 2019

Štefan Gál

V Slovinsku maju pri dialnicnych znamkach pravidlo, ze ak je nad osou prednej napravy karoseria nizsia (myslim ako 1,2m) tak je auto povazovane za osobne, inak plati vyssiu cenu dialnicnej znamky.
Toto je myslim realizovatelne aj lahko skontrolovatelne.
13. apríl 2019

Branko

Je veľmi smutné ako sa chová starosta a jeho tím k problémom obyvateľov Trnavy, ktoré sa netýkajú bicyklov a životného prostredia.Také problémy preňho ako keby neexistovali. Je to trochu také farizejstvo. Snaží sa na radnici mať elektrické bicykle a autá. Ale osobné autá patria medzi tie najmenej znečisťujúce elementy. Najviac znečisťujú lietadlá, obrovské tankery na ropu a lode všeobecne nákladné autá a dodávky. Každá dodávka ma naftový motor, ktorý má väčší objem ako väčšina osobných áut a tým pádom omnoho viac znečisťuje životné prostredie. Ak by vytlačil nákladné a dodávkové automobily z parkovísk na sídliskách automaticky by si museli ľudia ktorí chodia z práce domov na takýchto autách (lebo to je pohodlné pre zamestnanca aj pre firmu aspoň nemusí platiť a zabezpečovať parkovacie miesto) nájsť alternatívu. Verejnú dopravu alebo osobné auto. Tým pádom prichádza výraznému zníženiu emisií v ovzduší Trnavy! Treba trochu používať hlavu a realizovať také opatrenia, ktoré nestoja skoro nič a fungujú okamžite!! A hlavne pomáhajú ľudom!
29. apríl 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
Mesto Trnava registruje potrebu regulácie statickej dopravy v zónach určených primárne na bývanie a pripravuje jej postupné zavádzanie. Základnou filozofiou bude spoplatnenie parkovania s dôrazom na cenové zvýhodnenie pre rezidentov zóny a zúženie okruhu vozidiel, ktorým bude parkovanie v rezidentských zónach povolené. Systémové kroky vedúce k zavedeniu takejto formy regulácie statickej dopravy predstavujú náročný a zložitý proces z pohľadu dopravného inžinierstva, urbanizmu, práva, financií, zvolenia vhodných technológií, verejného obstarávania, ale aj samosprávnej politiky. Preto prosíme verejnosť o trpezlivosť pri riešení podnetu.
Kto? Mesto Trnava

Mestský úrad v Trnave
13. máj 2019

Branko

Spoplatnenie parkovania nič nerieši a je len ďalšou daňou pre obyvateľov!!! Vôbec nevyrieši nedostatok parkovacích miest. Ďalším problémom je parkovanie obyvateľov mesta mimo svojho bydliska (ďalšia daň). A ešte veľa ďalších problémov, ktoré sa prenesú automaticky na plecia obyvateľov!!! Mesto si vyberie len svoje výpalné!!! Považujem to za zlé riešenie! Vytlačenie úžitkových automobilov mimo obytné zóny je naopak riešenie lacné pre mesto, je možné realizovať okamžite a prinesie okamžitý prospech ako mestu tak aj obyvateľom. Považujem postoj mesta za alibistický.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania