Nebezpečný priechod pre chodcov

Zodpovednosť za riešenie: Trnava

V riešení
meno
Peter Líška 09. decembra 2013

Na vyfotenom priechode pre chodcov pri daňovom úrade svieti chodcom zelená práve v čase, keď autá z hlavnej cesty majú tiež zelenú (odbočujú doprava). Je to veľmi nebezpečné, keďže priechod pre chodcov je až za zákrutou a nikto nedáva chodcom prednosť. Navyše autá bývajú často rozbehnuté vysokou rýchlosťou z dvojprúdovky na Hlbokej (predpísanú 50 km/h málokto dodržiava).

Bolo by dobré, keby si správca križovatky skúsil prejsť uvedeným priechodom za plnej premávky.

Je ho nutné inak nastaviť (ak je to možné) alebo semafor pre chodcov radšej úplne zrušiť - nech sa nezískava klamlivý pocit bezpečia.

09. december 2013

Ján

takto to funguje asi vsade pokial ma chodec zelenu a auto ma zelenu len doplnkovu signalizaciu chodec ma prednost auto moze ist len v tom pripade ze ziadneho chodca neohrozi na prechode kazdy vodic sa to uci a musi to ovladat pokial by sa predral pomedzi ludi bolo by to ako keby siel na cervenu
20. január 2014

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, ďakujeme za podnet.
Signálny plán, ktorý riadi túto križovatku je v súlade s platnou STN a do dnešného dňa sme nedostali sťažnosť na uvádzané skutočnosti. Obrátili sme sa aj na Okresný dopravný inšpektorát v Trnave s požiadavkou na informáciu o dopravnej nehodovosti na tejto križovatke, pričom zrážka vozidla s chodcom pri nehodách nebola zistená. Vývoj dopravnej nehodovosti v uvedenej križovatke budeme sledovať a v prípade zhoršenia budeme realizovať zmeny.

Odbor dopravy a komunálnych služieb
26. január 2014

Peter Líška

Myslím, že by úplne stačilo, keby si zodpovední niekoľkokrát prešli tento priechod ako chodci - teda ako obyčajní ľudia. A neoháňali sa STN a podobne ...

Pre ostaných len .. dávajte si tam pozor.

A keď jedného dňa nejaké rozbehnuté auto z Hlbokej odbáčajúce vpravo zrazí na na zelenú prechádzajúce dieťa - potom sa začne riešiť.
28. január 2014

Ivana

Co ja viem Peter, isla som tadial desiatky krat a vzdy skontrolujem obe strany, ci mozem prejst. Riesenie zelena vpravo pre auta je bezne aj na roznych inych miestach v meste, preco to zrovna tu vadi? To by potom museli zrusit vsade. Podla mna je podnet vyrieseny. Povedzme si uprimne, z tych chodcov je tam minimum...
28. január 2014

Peter Líška

Ak zasvieti chodcovi zelená tak to má znamenať, že má voľnú cestu a nemusí sa obávať áut - pretože tie majú mať červenú. Toto tu však bohužiaľ neplatí.

Ako píšem už v samotnom podnete - semafor pre chodcov by sa mohol radšej úplne zrušiť - nech sa nezískava klamlivý pocit bezpečia.

Ďalším dobrým riešením - najmä pre prechody bez svetelnej signalizácie sú ostrovčeky pre chodcov, kedy chodci musia dávať pozor len na jeden jazdný pruh a potom sú v bezpečí. Ani takéto riešenie tu nie je použité. Navyše charakter zákruty nabáda vodičov áut k rýchlemu prejazdu.

Ostrovčeky sa krásne využívajú napríklad na prvej veľkej kruhovej križovatke z Nitrianskej alebo aj na ktorejkoľvek slušnej križovatke v Trnave pre autá odbáčajúce vpravo cez prechod pre chodcov bez svetelnej signalizácie.

Čo ja viem Ivana, išiel som tadiaľ desiatky krát a vždy pre istotu po zasvietení zelenej pre chodcov ako ty skontrolujem obidve strany, či môžem bezpečne prejsť. Pomerne často však najprv v záujme zachovania svojho zdravého života pustím všetky rozbehnuté autá odbáčajúce vpravo z Hlbokej a až následne prejdem cez tento prechod.

"Riesenie zelena vpravo pre auta je bezne aj na roznych inych miestach v meste, preco to zrovna tu vadi?"

Pokiaľ máš na mysli napríklad podobnú križovatku pri OD Merkur - tak to je tiež poriadny chaos.Tú by mohol tiež dať niekto do poriadku. Bojím sa tadiaľ chodiť ako chodec, cyklista alebo šofér.

Treba si uvedomiť, že áut je v dnešnej dobe veľa a pre chodcov sú smrteľne nebezpečné. Organizácia a bezpečnosť dopravy by mala byť v dnešnej modernej už na slušnej úrovni.

Povedzme si úprimne, tých chodcov je tam minimum a preto pravdepodobne neprišlo k žiadnej vážnej nehode.
28. január 2014

Ivana

Nesluzi nahodou na toto na semaforoch pre vodicov plna vs. sipka? Preco nenahlasis aj ten prechod pri Merkure? ;)
28. január 2014

Ivana

Podľa predpisov sa spomínaná zelená šípka volá "doplnkový signál (rôznych smerov) so zeleným svetlom v tvare zelenej šípky (č. S 10)".

Keď vodičovi svieti spomínaná šípka, pre vodiča to znamená, že v smere šípky smie ísť len vtedy, ak dá prednosť v jazde vozidlám idúcim vo voľnom smere, chodcom prechádzajúcim vo voľnom smere po priechode pre chodcov a cyklistom prechádzajúcim vo voľnom smere po priechode pre cyklistov...
28. január 2014

Peter Líška

"Preco nenahlasis aj ten prechod pri Merkure?"
Križovatka pri OD Merkur je všeobecne známa. Ja cez ňu príliš často neprechádzam - takže ma až tak veľmi netrápi. Ak tu takýto podnet ešte nie je, tak ho rád niekedy pridám ak sa tam za poslednú dobu stále nič nezmenilo k lepšiemu.

"Zázračné pravidlo so zelenou šípkou a bez zelenej šípky."
Toto pravidlo tam v skutočnosti málokto dodržiava.

Celý podnet k tomuto prechodu pre chodcov som napísal z pohľadu obyčajného chodca, ktorý tadiaľ chodieva.
28. január 2014

Ivana

ok, len pochop, ze te prechod je pravne v poriadku a ked to nemienia menit, je podnet vyrieseny, aby sa prihliadalo az tak na pocity kazdeho, potom tu nemajme zakony... Ja mam pocit, ze niekolko prechodov v TT je nebezpecnych, hodim to sem ako podnet, nech tam daju svetelnu krizovatku, lebo sa tam bojim a ak ju tam nedaju, je to nerieseny pripad? Len o to mi islo.
28. január 2014

Peter Líška

Ak máš pocit, že existuje nejaký nebezpečný prechod pre chodcov, ktorý by si zaslúžil opravu, svetelnú signalizáciu alebo ostrovčeky, tak o tom daj vedieť mestu (alebo správcovi) - možno sa to pohne dopredu. Konaj svoju občiansku povinnosť!

Možno je tento prechod právne v poriadku. No z pohľadu obyčajného chodca je tento prechod nebezpečný. Pre chodcov svieti zelená, ale autá sa tam rútia veľkou rýchlosťou.

Či už to niekto bude riešiť alebo nie - ja som zo svojej pozície občana spravil, čo som mohol. Keď už tento podnet neslúži ako podnet na riešenie - nech slúži aspoň ako upozornenie ľuďom čo tadiaľ prechádzajú.
28. január 2014

Ivana

Ja si zas myslim, ze ked je niekto svojpravny behat po ulici sam, mal by mat mentalne na to, aby presiel cez cestu. /ci semafor ide, ci nie/ Este sa v tom trochu porypem, ked tak nad tym uvazujem, myslim ze nikdy nebudu spokojni vsetci. Sam hovoris, ze prechod castejsie prechadzas, ale aj to ze by sa mohol kludne zrusit, nevadilo by ti to?
1) ak sa zrusi - mas tu skupinu ludi, co budu frflat, lebo pohodlnost... najblizsi prechod potom, podla teba "prechod s bezpecnym pocitom" je pri nadjazde na lavku, ten je kus dalej, nemusi sa tam chcet kazdemu ist, teda sa tam, kde bol zvyknuty na prechod, vrhne pod auta bez prechodu. cele zle
2) ak ostane, ale bude rieseny len tak, ze auta nebudu pustane na sipku, ale na plnu, tj. zbytocne nervy, stres, cas pre soferov, neplynulost dopravy, ako sme sa zhodli, tych chodcov je tam pomerne malo. cakali by na nic, jedine, ze by chodec musel stlacit tlacitko, aby si vyziadal zelenu... to by snad slo? /neviem/
3) Moze tam ostat toto co je - tj. skupine ludi sa to zda nebezpecne
Asi by kazdy volil nieco ine, ale vzdy bude niekto pindat :) a moze mat pocit, ze to ine riesenie je lepsie a davat sem podnety. Mozno taky kompromis, len to nejak priznacit znackami, ze bacha na ludi a pod...
28. január 2014

Peter Líška

Ja som svojprávny behať po ulici sám a som natoľko mentálne vyspelý, aby som prešiel cez cestu.

Ja som nenavrhoval úplne zrušiť tento priechod pre chodcov. Ja som navrhoval na začiatok zrušiť len svetelnú signalizáciu pre chodcov - nech sa nezískava klamlivý pocit bezpečia na tomto priechode. Lebo pre chodcov tu svieti zelená, ale autá sa tam rútia veľkou rýchlosťou.

Tlačítko na zastavenie áut je celkom dobrý nápad.

Najlepšie by samozrejme bolo - keby sa to spravilo tak ako je to všade inde. Na každej normálnej svetelnej križovatke v Trnave. Ako dobrý príklad nám môže poslúžiť najbližšia svetelná križovatka Hlboká+Bučianska - to znamená 2 plnohodnotné ostrovčeky pre chodcov keď prechádzajú len jeden pruh áut odbáčajúcich vpravo. A zvyšok je svetelná signalizácia.
Vedľajším efektom po pridaním toho ďalšieho ostrovčeka by bolo, že by sa tiež zmenil charakter zákruty a autá by prechádzali pomalšie.
29. január 2014

Ivana

Nechápem, kam myslíš, ten ostrovček, jeden tam už je... nedokreslíš to do podnetu? Inak musí sa tam aj fyzicky zmestiť... podľa mňa by to už medzi pruhy nevošlo, keď si to myslel tak, že ďalší medzi pruhy.... To zrušenie semaforu a nie prechodu to mi ušlo, že si to nemyslel tak, aby sa zrušil celkom, sry.
08. február 2014

tomas novotny

Tento prechod je zle natavený pretože chodcom naskočí zelená asi 10 sekúnd po tom čo naskočí autám. Ak by naskočili súbežne vodiči by autoamticky dali prednosť chodcom - mai by dať. Takto ale keď sa ako šofér napr druhý v poradí rozbehnem chodci majú ešte červenú ale v momente keĎsa priblížim k prechodu skočí im zelená.
13. máj 2014

Flego

Dnes ma tam skoro zrazil bratislavský deb*l presne tak ako píše Peter: skočila mi zelená, vykročil som na cestu a popred nos mi prefrčalo auto, ani vôbec nebrzdilo. Najhoršie na tom je, že som ho vôbec nevidel, pretože keď chodec vstupuje na cestu je k idúcemu autu otočený chrbtom.
13. máj 2014

Flego

Neexistuje aby sa ten bratislavák pohol na zelenú, zelená mu už musela svietiť, lebo vbehol na prechod v plnej rýchlosti a semafor pre chodcov ma pustil rovno pod rozbehnuté auto.
15. máj 2014

Flego

Máš pravdu Tomáš, dnes som si overil ako je to s tými 10 sekundami, keďže som sedel v aute vo vedľajšom pruhu tak, že som videl oba semafory:
1) naskočí zelená šípka vpravo, čakajúce autá sa pohnú a vyprázdnia jazdný pruh
2) po Hlbokej prichádza auto, má voľný jazdný pruh, vidí že autá pred ním odbočili bez problémov, lebo chodci stoja na červenú, tak pokojne bez brzdenia odbočí vpravo
3) práve vtedy uplynie 10 sekúnd (počítal som to) chodcom naskočí zelená a vykročia rovno pod rozbehnuté auto
Neviem ako sú synchronizované zelené šípky s prechodom chodcov na iných križovatkách, ale tu je to naozaj nebezpečné.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania