Nikam nevedúci cyklochodník

Zodpovednosť za riešenie: Trnava

Vyriešený
meno
Roland 15. decembra 2013

Cyklochodník na ul. Veternej, Saleziánskej nikam nevedie, je tu bezvýznamný kus cyklochodníka ktorý sa dalej nenapája .. či už z ulice Veternej (vid foto) alebo ulice Saleziánskej, to je taký problem napojit ho smerom k schodom na Hliny, kde mesto vybuduvalo bezbarierivý pristup práve pre cyklistov a dalej po detskom ihirku na Hlinách ? , alebo ho napojiť na cyklochodník na ul. Veternej pri Tvosade?

17. december 2013

vlaDyka

Na tento typ podnetov poznam jednoduchu odpoved.... ANO - JE !
NA CELEJ Veternej ul., ale aj ostatnych "nie tento rok realizovanych" cyklocestach a cykloprechodoch je vyzera presne tak, ako to vyzera.
Tusim jedine poriadne vyznacene misto su tie 2 posledne realizacie....
Takze skepsa je na mieste....

Rovnaka situacia je aj na kruhovom objazde Bucianska ! Jednoducho usek medzi Vami vyznacenym miestom a vjazdom na parkovisko Kauflandu stoji tak za ....dve veci.
V Trnave je problem vyznacit cyklocestu. (Kedze cyklotrasy su davno zadefinovane v Dopravnom plane mesta) A inak, ako ju fyzicky postavit to ocividne "nejde"... A potom tu vznika takyto "priestorovo-majetko-pravny" zadrhel. Nechaju sa postavit minimalisticke kruhove objazdy do ktorych uz nikto nikdy nic nedoplni.
A bohuzial, v neposlednom rade to ma za nasledok aj to, ako sa potom jazdi....autom ci bicyklom.
A aj ked je vela inym moznosti, ako realne prepojit cyklocesty, bez ich udrzby to niez nejde. A ta je snad este vacsi problem....

Kazdopadne, mozno by bola na mieste ina otazka - podnet : "Ako ma cyklista v takto vyznacenej dopravnej situacii jazdit, kedze mu dopravne znacenie toto urcuje.?" Nech tu prezentuju vyklad dopravnej vyhlasky, hoc aj Dopravneho inspektoratu, ktory im takuto situaciu povolil vyznacit.
Pretoze, pokial viem, cyklista nesmie jazdit ani po chodniku pre pesich, ani po zeleni a nesmie zosadat na ceste (a zdrzovat premavku).
Ale stale...skepsa.
20. december 2013

obyčajný Cyklista

Dobrý podnet.

V Trnave je bohužiaľ dosť kúskov "cyklochodníkov", ktoré by si podobný podnet zaslúžili - odnikiaľ a nikam nevedúce a navyše podivne zakončené.

Politická mafia, ktorá tieto cyklochodníky postavila sa nikdy nevozila a ani nikdy nebude voziť na bicykli. Ak sa niekto pár krát previezol po "cyklochodníku" na ulici Terézie Vansovej smerom do Kamenného mlyna a takmer ho zrazili autá odbočujúce vľavo, tak mi dá za pravdu.

Myslím si inak, že keby polícia aspoň sledovala dodržiavanie dopravných predpisov a najmä 50 km/h po meste, tak by to nemuselo byť ani také strašné voziť sa po ceste v meste na bicykli.

Posledná vec čo ma trápi, že cyklochodníky do okolia úplne chýbajú.
11. február 2014

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, ďakujeme za podnet.
Každý kúsok cyklotrasy je pri vytváraní ucelenej cyklistickej siete dôležitý, pretože ak ho mesto vybuduje už dnes, pozemok sa vyčlení pre túto funkciu a nikto ho už nezastavia. Mesto Trnava cyklotrasy rieši pri každej možnej príležitosti, nielen pri rekonštrukciách ciest (Hviezdoslavova), úpravách križovatiek (Bratislavská - Nerudova, Trstínska - Ružindolská), humanizáciách sídlisk (Linčianska), ale riešenie cyklociest dáva aj do podmienok pri veľkých súkromných stavbách ako vynútené investície (napríklad pri City Aréne, Arborii, Biznis Centre a podobne). Z tohto dôvodu vznikajú aj časti, ktoré akoby nikam neviedli. Keď mesto chce stavať cyklotrasu z jedného bodu do druhého, spravidla narazí aj na súkromné pozemky, ktoré treba majetkovo usporiadať. Takéto usporiadania trvajú niekedy desiatky rokov, preto by sa stavba spomalila a dnes by sme nemali 12,5 kilometra cyklotrás. Samozrejme, keď je všetko s pozemkami a so sieťami v poriadku, Mesto sa snaží cyklotrasy prepájať (v minulom roku bolo zrealizované prepojenie Cukrovej ulice, Ulice T. Vansovej a Hospodárskej, ďalej prepojenie Parku J. Kráľa, B. Sad a námestia SNP – usporiadanie pozemkov v tomto prípade trvalo 10 rokov). Mesto sa snaží investovať nemalé finančné prostriedky do podpory cyklistov v meste a nebráni sa ani pravidelnej komunikácii s cyklonadšencami, dôkazom je napríklad aj nedávna účasť na Neformálnej cyklokonferencii. V minulom roku zorganizovalo Mesto Cyklojazdu pre všetkých, na stanici boli postavené prístrešky na bicykle (7 232 eur) a v budúcnosti investuje do cyklostojanov (10 000 eur) v centrálnej mestskej zóne. Mesto získalo tiež ocenenie Pedál 2013 za aktívny rozvoj cyklistickej infraštruktúry. V tomto roku bude Mesto riešiť napríklad dokončenie cyklotrasy na Ulici T. Vansovej cez železničné priecestie na Kamennú cestu a predĺženie cyklotrasy na sídlisku Linčianska.
Cyklotrasa na Veternej ulici bola riešená ako ucelený úsek od ulice V. Clementisa až po Saleziánsku ulicu. Z dôvodu vlastníckych vzťahov k pozemkom na riešenej trase a komplikácií s usporiadaním, boli vybudované len úseky na pozemkoch Mesta Trnavy (a úsek, ktorý realizovalo Biznis centrum ako vynútenú investíciu). Vytvorenie ucelenej trasy bude možné až po usporiadaní pozemkov.
Bezbariérový prístup medzi sídliskom Hliny a Veternou ulicou bol vybudovaný na opakované žiadosti občanov ako rampa pre imobilných ľudí a mamičky s kočíkmi. Z hľadiska finančnej náročnosti realizácie takejto stavby (najmä z povahy svahu) boli zvolené minimalistické parametre, no také, aby bola splnená funkčnosť pre uvedenú skupinu ľudí. Táto rampa preto nie je a ani nikdy nebola určená pre cyklistov. Zakazovať vjazd cyklistom značkami nemá Mesto v úmysle, pretože túto problematiku upravuje zákon o cestnej premávke. Ľudia by sa predovšetkým mali navzájom rešpektovať a byť k sebe ohľaduplní.

Na neformálnej cyklokonferencii odzneli plány do budúcnosti, či vízia spolupráce s verejnosťou: http://www.trnava.sk/sk/aktualita/neformalna-cyklokonferencia-aj-pre-verejnost-bude-7-februara-v-kine-hviezda

Mestská samospráva ukončila výstavbu druhej etapy cyklistického chodníka na Ulici Terézie Vansovej v Trnave: http://www.trnava.sk/sk/aktualita/dalsi-usek-noveho-cyklochodnika-na-vansovej-je-uz-hotovy

Prepojenie existujúcich cyklotrás v Parku Janka Kráľa a Bernolákovom sade, ktoré cyklistom zjednodušili jazdu z Prednádražia až do centra mesta na Námestie SNP a späť: http://www.trnava.sk/sk/aktualita/bicyklom-z-prednadrazia-cez-parky-az-do-centra

Cyklojazda pre všetkých: http://www.trnava.sk/sk/aktualita/cyklojazdy-pre-vsetkych-sa-zucastni-viac-ako-250-cyklistov

Fotka 1: prístrešok na železničnej stanici
Fotka 2: Ocenenie Pedál 2013

Odbor územného rozvoja a koncepcií

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania