MHD na ŽST stráca čas(státie na semafore smerom na ŽST a následne státie na rovnakom semafore zo ŽST, 5 - 8 min strateného času), pričom na jedno nástupište idú 2 autobusy jednej linky, čo je pre mnoho ľudí nepriehľadné pretože nastúpia napr. na linku č. 3 a chcú ísť smer Družba, ale až v autobuse zistia, že idú na Prednádražie. Umiestnenie zastávok za križovatkou riešia problém, schémy obrázkov sú z českej koncepcie zastávok pre riešenie malých prestupných bodov; vybudovanie 3 nástupíšť zrýchli MHD. 3 linky, ktoré neprechádzajú teraz cez ŽST by po tejto realizácie prechádzali, čo je 80% liniek, v súčastnosti je to 50%. 2 zastávky by boli pri nadchodoch a ďalšia pri bočnom vchode ŽST ako je to na obrázku. Vybavenie navyše oproti popísaného na schéme: virtuálna stanica Arboria bike.
Fredy
K tomuto konkrétnemu príspevku a návrhu https://www.odkazprestarostu.sk/image/w1280/public/alerts/73514/images/5d1c5f41a6bdd.png .
Zastávky priamo na stanici majú svoj zmysel, v minulosti sa experimentovalo s tým, ktoré linky a spoje tam budú zachádzať . Terajší stav je určitý kompromis, aby z každej časti mesta išla priamo na ŽS (časť cestujúcich to oprávnene vyžaduje) aspoň jedna linka. Je pravda, že to zdržuje, najviac spoje v špičke odbočujúce z Dohnányho vľavo na ŽS. Významnú rolu majú zastávky na Dohnányho, cez podchod z južnej strany ŽS je to blízko a je takto poriešený prístup na ŽS zo spojov, ktoré tam priamo nezachádzajú (L2,4,14).
Uvažuje sa s vytvorením zastávky pred poštou na Dohnányho, následne by potom časť spojov priamo na ŽS už nezachádzala.
Tak, ako si navrhol dobudovať zastávky v tesnom kontakte s križovatkou by to v špičke spôsobovalo kolapsy dopravy. Naviac by sa v priestore križovatky pohybovalo oveľa viac chodcov, nemuseli by stačiť ostrovčeky a bolo by to nebezpečné.
Rozdelenie spoločnej zastávky na ŽS pre opačne idúce spoje liniek sa už navrhovalo priamo na stanici, problém by mohol vznikať pri prestupoch a v orientácii. Cestujúci na opačne idúci spoj danej linky zvyčajne nastúpi iba raz, potom si už dáva nato pozor. Pre ľudí neznalých miestnych pomerov je výhodné pýtať sa ostatných