Ulica Andreja Hlinku-MHD-meškanie spojov

Zodpovednosť za riešenie: Trnava

Neriešený
meno
Erik 03. júla 2019

Z 2378 ľudí z ankety je spokojných len 18% s MHD. Riešenie: Nitra v r. 2013 zaviedla všetky statické zastávky ako zastávky na znamenie. Úspora nákladov, skracovanie času jazdy, ekologickejší variant, dodržiavanie cestovných poriadkov – vozidlá vplyvom dopravnej situácie môžu meškať, zástavky na znamenie šetria čas zbytočných zastavení. Zamedzenie únikov tepla v zimnom období, zbytočné otváranie a zatváranie dverí v zime znižuje teplotu a zvyšuje náklady na kúrenie. Úspora pohonných hmôt, ktoré sú najvyššie práve pri rozbehu vozidla, čo predstavuje nižší objem produkovaných emisií. Všetky zástavky, okrem konečných a občasne konečných zastávok a zastávok s výnimkami(stanica), zmeniť zo stálych na zastávky na znamenie. MHD nebude už stáť XY min na zastávke kde nik nevystupuje ani nenastupuje.

03. júl 2019

Peto

Týmto nápadom ti ale vznikne jeden dosť veľký problém - aktuálne mimo špičky idú mestské autobusy pomaly, aby nemuseli dlho stáť na zastávke. alebo idú normálnou rýchlosťou a čakajú na zastávke aj dve minúty, aby z nej mohol odísť podľa CP. Teraz si predstav, že máme iba zastávky na znamenie - už v polke trasy bude mať autobus rezervu 5-8 minút a možno aj viac. To ako koho potom bude voziť, keď budú zastávky prázdne, lebo ľudia zmeškaju spoj? Tvoje riešenie má zmysel ak by busy chodili každých 10 minút, ale nie raz za hodinu. Ale musím uznať, že tvoje dôvody zmysel určite majú.
04. júl 2019

Erik

Práve to je problém, že idú pomaly, pokiaľ by sme dokázali zrýchliť MHD, tak cestujúcich neubudne, ale, naopak, pribudne. Steer Davies Gleave v r. 1996 vo svojej štúdií popísal, že časová elasticita má najvýraznejší vplyv pri výbere dopravného prostriedku - ak sa skráti strávený čas vo verejnej doprave o 10%, prechod z individuálnej na verejnú dopravu bude o 4,6 % vyšší a pri znížení času jazdy o 50% predstavuje nárast cestujúcich až takmer o 25%. V súčasnosti MHD prepraví ročne zaokrúhlene 3 milióny cestujúcich. Ak znížime čas jazdy o 50%, tak ročne by mohlo pribudnúť v MHD až okolo 600 000 cestujúcich. To znamená, že MHD by zástavkami na znamenie šetrila náklady a životné prostredie. A ak by sa podarilo znížiť čas o 50%, tak to sú ďalšie financie pre MHD, čo v praxi znamená, že by si Trnava mohla dovoliť častejšie spoje.
05. júl 2019

Peto

častejšie spoje preložené do trnafciny = raz za pol hodinu :) a myslím, že aj to je dosť ak mi pred nosom utečie autobus ktorý prefrcal okolo o osem minút skôr. V Trnave 10 alebo 15min takt je absolútne nereálny aj pre najväčších optimistov.
05. júl 2019

Erik

V súčasnom stave sú nereálne častejšie spoje, ale ak sa podarí presadiť niektoré podnety, ktoré som dával, tak to je reálne.

Zavedieš zastávky na znamenie a šetriš náklady a zrýchliš dopravu, čiže prilákaš viac ľudí do MHD za nižšie náklady na palivo, kúrenie a za nižšie vyprodukované emisie.

Ak mesto vyrieši podnet, ktorý som dával ohľadom stanice, tak dosť ušetrí. Na stanicu zachádza 6 liniek(so školskou) zbytočne 650 metrov tam aj naspäť len jednou jazdou. Všetky linky na stanicu takto prejazdia ročne vyše 100 000 km zbytočne. Jeden vozokilometer stojí u dopravcu cca 2€. Tým by sa ušetrilo vyše 200 000€, za ktoré by mesto mohlo objednať ďalšie spoje.

Mesto by šetrilo náklady a ešte k tomu by počet cestujúcich len nasledujúcimi krokmi(zastávky na znamenie, vyriešenie stanice a ďalšie podnety, ktoré som dával) narástol ročne o cca 750 000, čo znamená viac financií pre MHD a častejšie spoje.
05. júl 2019

Erik

Zastávky na znamenie by bolo vhodné vložiť do zmluvy s dopravcom, ktorého si mesto hľadá na roky 2020 - 2030, aby sa nestalo to, že samospráva pošle podnet dopravcovi a ten sa k tomu ani nevyjadrí a najbližších 10 rokov sa situácia v MHD nezlepší.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania