Ulica Sladovnícka-zastávka MHD -chýbajúca

Zodpovednosť za riešenie: Trnava

Neriešený
meno
Erik 04. júla 2019

Vybudovaním City Arena mesto získalo futbalový štadión medzinárodnej kvality, avšak najbližšia zastávka MHD je Sladovnícka, na ktorej zastavuje len 1 linka v jednom smere. Vybudovaním 3 zastávok za križovatkou(v každom smere) vytvára prestupný bod v blízkosti štadióna, nákupného strediska, centra, obchodných prevádzok a bytových jednotiek. Po tejto realizácií by prechádzalo 40% liniek City Arenou(pre porovnanie: cez železničnú stanicu prechádza 50%), v súčastnosti je to polovica 1 linky. Dobudovať 3 zastávky v každom smere za križovatkou a ponechať zastávku Sladovnícka(smer Bernolákova). Zastávky by sa zjednotili do prestupného uzla pod spoločným názvom zastávok: City Arena(podľa významnej lokality). Schémy obrázkov sú z českej koncepcie zastávok pre riešenie malých prestupných bodov.

05. júl 2019

Ivan

Zdravím pán Erik. Za vase návrhy mate moje veľké uznanie. Plne s nimy súhlasím. Bohužiaľ, asi sa stretnú s negatívnym prístupom. Tiež som dával návrhy ohľadne MHD. Odpoveď bola, že to posunuli na Arrivu. Ani po rokoch neprišla odpoveď. Mesto nemá vôľu to riešiť.
Tiež som dával návrh ohľadne presunutia železničnej zastávky Trnava-Predmestie, do lokality pri priecestí na ulici T.Vansovej. Výhodou by bola dostupnosť vlakov pre širokú obytnú zónu. Mesto mi však odpovedalo, aby som sa obrátil na ŽSR.
Myslím, že ŽSR by skôr jednalo s mestom ako s občanom. Taký je prístup mesta, takže si myslím, že nepochodíteˇ. Držim Vám palce.
05. júl 2019

Erik

Ďakujem, pán Ivan. Pevne verím, že sa teraz veci pohnú smerom dopredu. Posunutie podnetu na Arrivu považujem za alibistickú odpoveď, Arriva prevádzkuje dopravu, avšak budovanie nových zastávok je v kompetencii mesta. Taktiež niektoré požiadavky(napr. zastávky na znamenie, premenovanie zastávok, obsluha vznikajúcich zastávok, úprava trasovania) sa dajú zakomponovať do zmluvy, ktorou Trnava hľadá dopravcu na najbližších 10 rokov. Študovanie podnetov si vynaložilo kopec môjho voľného času, tak verím, že ich mesto zrealizuje najbližší rok, pretože to nie sú moc nákladné návrhy.

Zmeny sa dajú dosiahnuť, pán Bročka ešte predtým, ako sa stal primátorom, dosiahol zmeny k lepšiemu v určitých oblastiach vďaka aktivizmu a jeho ochote pokračovať. Teraz, keď je primátorom, si myslím, že niektoré podnety sa dajú zrealizovať. Je na to ideálna doba, končí zmluva s dopravcom, do r. 2020 môžme brať eurofondy na projekty MHD, najbližšie roky budú dokončené bytové výstavby a prognózy hovoria, že v r. 2025 bude v TT okolo 80 000 obyvateľov. Taktiež podľa najnovších štúdií dochádza do Trnavy viac ako 27 000 ľudí. Treba pochopiť že všetci sa tu s autami nezmestíme a klesajúci počet cestujúcich MHD - 1997: 9 miliónov ročne, súčasnosť: pod 3 milióny ročne - neprispieva pozitívne nášmu životnému prostrediu a horúčavám: jeden osobný automobil vyprodukuje ročne až tonu emisií. Toto sú závažne dôvody na vynaloženie snahy pre zlepšenie dopravy. Podnety posuniem pánovi primátorovi aj s novým grafikonom, ktorý najbližšie dni uverejním aj tu, a firme AF-CITYPLAN, ktorá bude robiť PUMM Trnavy.

Máte pravdu, presunutie železničnej zastávky by pomohlo, skúste napísať ŽSR a uveďte výhody presunu. Tlak od občanov môže docieliť zmenu života v meste, ak budeme viacerí.
06. júl 2019

Peto

Železničná zastávka by možno bodla aj pri The Mall na obchvate na oboch smeroch (TN aj GA).
06. júl 2019

Erik

Určite áno. Tiež mi to napadlo a ŽSR by ju mohli vybudovať, keď pre Bratislavu počítajú s novými stanicami v hodnote niekoľkých miliárd.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania