Ulica Hlavná-riešenie dopravnej situácie-nebezpečné

Zodpovednosť za riešenie: Trnava

V riešení
meno
MS 14. augusta 2019

Predchadzajuci podnet nebol uspokojivo zodpovedany, takze si dame repete.

Trnava sa prezentuje ako velmi progresivne a bike-friendly mesto a samosprava pritom nie je schopna zabezpecit bezpecnost chodcov, pretoze mentalne nesmeli cyklisti si mylia chodniky a pesiu zonu s cestami a cyklochodnikmi & s tichym pozehnanim mesta si uzivaju nekoordinovany slalom medzi chodcami.

Kedze som ako chodec kazdy den priamo ohrozovany roztrasenymi kostlivcami na bikoch lahsich ako je sam jazdec, ziadam mesto o odpoved:

1. Ako je zabezpecene dodrziavanie zakazu vjazdu bicyklov na chodniky?
2. Ako je zabezpecene dodrziavanie rychlostneho limitu 5km/h pre bicykle na pesej zone?

14. august 2019

Filip

3. Preco nikto nekontroluje/ nepokutuje ludi na zdielanych elektickych bicykloch?
4. A co elektricke kolobezky?

Nevadia mi cyklisti, ktori respektuju svoje okolie a prisposobia rychlost, ale na pesej zone je anarchia. MsP by tam mala zakrocit.
14. august 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
priestupok na úseku bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky, ktorý je spáchaný nedodržaním najvyššej povolenej rýchlosti stanovenej dopravnou značkou, nie je priestupkom, ktorého prejednanie a objasňovanie patrí do kompetencie mestskej polície.
To isté platí aj pre priestupok spáchaný jazdou bicyklom po chodníku v prípade, ak cyklistom nie je zakázaný vjazd dopravnou značkou. V tejto veci však očakávame legislatívnu zmenu (vládny návrh zákona je už predložený na rokovanie NR SR).
V prípadoch, ak príslušník mestskej polície pri svojej činnosti zistí priestupok, ktorý nie je oprávnený prejednať a objasňovať, môže vyzvať osobu, aby upustila od protiprávneho konania. Deje sa tak ad hoc pri hliadkovej činnosti príslušníkov mestskej polície aj v prípade uvedených protiprávnych konaní.

Mestská polícia mesta Trnava
14. august 2019

Občan

Mestských vyhnať z áut a pekne prechádzať sa po centre mesta a okoliu ako za starých čias a dohliadať nad poriadkom.....
14. august 2019

Filip

Nemusia pokutovat ak nemozu, ale mozu dohovorit, upozornit a v krajnom pripade zavolat statnu policiu.
15. august 2019

MS

Super, prave ste vysvetlili , ako sa to neda. Mate aj nejake riesenie ako sa to da?
Planuje MsP TT zvyseny pocet hliadok min. na pesej zone a zdielanych chodnikoch (park, lesopark)?

Znova: na pesej zone (a nielen tam) vladne tazka anarchia a ignoracia zo strany cyklistov, ktori maju vdaka sucasnemu vedeniu mesta falosny pocit nedotknutelnosti a napriek svojej musej vahe vysokou rychlostou ohrozuju chodcov.

Ako vodic som neustale pod drobnohladom policie a musim dodrziavat tony zakonov a obmedzeni a ako chodec sa musim NA PESEJ ZONE A NA CHODNIKOCH vyhybat mentalne zaostalym retardom v obtiahnutych navlekoch. Cyklista si evidentne v TT moze robit co chce, pretoze sme 'cyklists welcome' a mame zdielane bicykle na prasenie po chodnikoch.

Naco sluzi dodatok 5km/h na znacke pri vstupe na pesie zonu?
16. august 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
kontrolu užívateľov elektrobicyklov na pešej zóne vykonáva mestská polícia a poverení zamestnanci mestského úradu. Ak daný používateľ poruší Všeobecné obchodné podmienky, ktoré potvrdil svojím podpisom a v ktorých súhlasil so zákazom vjazdu bicyklov na pešiu zónu, je upozornený a v prípade opakujúceho sa porušenia týchto Všeobecných obchodných podmienok je užívateľ zablokovaný do konca sezóny.

Team Bikesharing
16. august 2019

MS

Dobry den, dakujem za info.

Rad by som sa spytal predstavitelov samospravy: Ak podla Vseobecnych obchodnych podmienok nemaju pouzivatelia elektrobicyklov povoleny vjazd na pesiu zonu, potom nerozumiem celkom vyznamu dopravneho znacenia na zaciatku pesej zony, kde je povoleny vjazd cyklistom + alibisticky dodatok max. rychlost 5km/h. Takze e-biky tam nemozu a klasicke bicykle ano?
V konecnom dosledku tam totizto veselo jazdia e-biky aj normalne bicykle rychlostou mnohonasobne prevysujucou 5km/h, ergo na nejake podmienky a dopravne znacenie Vam cyklisti zvysoka kaslu.
Akym sposobom a ako casto kontroluje MsP dodrziavanie pravidiel na pesej zone? Kolko identickych podnetov potrebujete na pochopenie jednoducheho faktu, ze z pesej zony a chodnikov v Trnave si arogantni cyklisti spravili casovku?

NB: foto dopravneho znacenia prevzate z nedavneho podnetu na OPS.
19. august 2019

xxx

Občan, za starých čias bolo plné centrum áut, keďže cez Hlavnú ulicu viedla cesta. Škoda, že to tak nezostalo dodnes...
19. august 2019

MS

Občan XXX - Vďaka za historickú vsuvku, len netuším, akú má spojitosť s podnetom ;-)
PS: za ešte starších čias bolo centrum Trnavy plné konských povozov.
19. august 2019

xxx

MS, reagoval som na komentár Občana "Mestských vyhnať z áut a pekne prechádzať sa po centre mesta a okoliu ako za starých čias a dohliadať nad poriadkom...."
19. august 2019

MS

xxx - jasne, v pohode :-)
13. september 2019

MS

Pozdravujem samospravu, mate nejake info o tom, ako riesit tento podnet? Ignoraciou a mlcanim bohuzial problem nezmizne. Treba zalozit novy podnet? Staci povedat, milerad Vas tu zaspamujem podnetmi tak, ako spamuju vytraseni Sagan-wannabe cyklisti chodniky v Trnave.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania