Vráťme trávu deťom !

Zodpovednosť za riešenie: Trnava

Neriešený
meno
Flego 18. februára 2014

Neviem či tento podnet bude niekedy úplne vyriešený, ale odpoveď pána náčelníka Kelešiho na tento lokálny podnet https://www.odkazprestarostu.sk/trnava/podnety/7612/kultura-psickarov-na-hlbokej ma povzbudila, aby sme sa aspoň pokúsili riešiť tento problém aj na celomestskej úrovni, pretože lepšie je urobiť aspoň niečo ako sa vopred vzdať.
Keď rástla naša generácia, na sídliskách neboli prakticky žiadny psi. Trávniky boli čistučké a celé detstvo sme strávili na tráve pred barakom. Priniesli sme si deky, hrali karty, stavali stany, hrali futbal alebo sa len tak váľali v tráve. A nebolo to len u nás, keď pozeráte filmy z kultúrnych krajín bežne tu vidieť, že aj dospelí ľudia si rozložia na tráve deku a odpočívajú v prírode. U nás to žiaľ nieje možné, pretože komplet zo všetkých verejných trávnikov v meste sa stali nechutné psie záchodky, po ktorých dieťa nespraví desať krokov bez toho aby nestupilo do hovna.
Máme k tejto problematike výborne spracované VZN, polícia tento problém aktívne rieši, ale stále to akosi nestačí.
Jedno z riešení, ktoré navrhujú diskutujúci je vyčleniť na toto špeciálnu hliadku, ideálne by bolo, ak to zákon dovoľuje, dve slečny v civile.
Ďalej by bolo potrebné vytriediť neporiadnych psíčkarov a to tak, že každý priestupok by bol psovi zavedený do evidencie podľa čísla známky, hliadka by nemusela mať prístup do počítača, stačil by výpis v papierovej forme a okamžite by si vedeli overiť, či ide o psa už v minulosti pokutovaného.
Po tretie výška pokuty je nedostatočná, za rok bolo udelených 706 pokút za 11400 eur, čo je okolo 16 eur na jednu pokutu, hoci VZN umožňuje až 65 eur. Tu by sa už uplatnila vyššie uvedená selekcia, Napríklad pokuta pri prvom prichytení by bola 20 eur, pri druhom 40, pri treťom a každom ďalšom už 65 eur. Takáto vysoká pokuta udelená viackrát do roka, by už mala odradiť väčšinu nespratníkov. Zároveň by sa aj zabránilo aj tomu, že keď sa pani zakecá so susedou a pes sa medzitým neplánovane vykadí tak nedostane za jednorázový priestupok hneď tak vysokú pokutu ako ten, kto výkaly nezbiera zo zásady.

18. február 2014

Peter

tak za toto potlesk ;-) suhlas
18. február 2014

jogy

Súhlasím, sprísniť pokuty, z vyzberaných peniažkov sa môžu zaplatiť kontrolóri ,
Min. dvoch pošlite aj na B.Smetanu, bývam tu 12rokov a žiadnu kontrolu polície som tu nevidel, majitelia v pohode vykecávajú, psíci behajú medzi činžiakmi,
urobia čo treba a majiteľ sa tvári, že nič nevidel... , tráva , kde deti ako tak mohli behať je ohradená, uzamknutá- iba pre vyvolených. Potom že deti nie sú vonku- ved dieťa nemá sa kde hrať na tráve!!!!!!
18. február 2014

Velmi anonymny uzivatel

Flego ty si dnes stupil do riadneho hovna, poslanec PhDr. Miloš Krištofík sa vyjadril na mestskom zastupitelstve ako ty urazas vsetkych zamestnancov :))) Pritom pises podnety slusne, rozumne a prospesne pre dobro obyvatelov mesta, ale Kristofika tym urazas, lebo ucet za cistenie bol vysoky. ;)
18. február 2014

Sasky

Flegovi potlesk.
pán Krištofík zabúda, že zastupiteľstvo je tu pre obyvateľov, nie naopak.

čistota a údržba je náramne dôležitá vec a radnica nech trestá tých, čo ju porušujú. už teraz je celá TT jeden psí záchod.
každý psíčkar to predsa môže odpratať, no nízke pokuty naznačujú, že robiť neporiadok je v tomto meste vlastne v poriadku.
18. február 2014

Flego

To nebude účet za čistenie, skôr som stupil Miloškovi na otlak https://www.odkazprestarostu.sk/trnava/podnety/7357/prepadliska-na-ulici-mytna prečítaj si tú komunikáciu, bez hanby tvrdí čo robia pre ľudí, pritom si všetci (okrem Gaba Paveleka) investujú do ulíc v ktorých bývajú, aj na tej Markovičovej, ktorú zhodnotili ako prioritnú býva jeden z členov výboru miestnej časti. Neviem prečo si myslia že im na to nepríde.
18. február 2014

Flego

preklep: že im na to nikto nepríde
18. február 2014

miloš

nikomu ste nestupili na otlak. stojím si za svojim. doteraz ste nezavolali, aj keď som zverejnil moje číslo. markovičova sa robiť nebude, neviem čo zlé som spravil na coburgovej (myslíte to že je tam o 220 neprispôsobivých menej), k mýtnej som sa vám vyjadril jasne. moje vystúpenie na mz patrilo tým , čo zoberú fotoaparát a behajú po celom meste. nie je problém nafotiť ulicu. na väčšine je problém. ale "sasky" zrejme prepočul : za ostatné 3 roky dalo mesto za divoké skládky 163267 € a k tomu treba prirátať malé obecné práce, tt komfort s čistením a samozrejme aj asa-u. priznám sa, tieto čísla som do zastupiteľstva nestihol. tieto peniaze sa dali využiť určite lepšie. nemyslíte? kritika je super, pán flego,sasky, prijmite moje pozvanie na kávu! rád sa s vami zoznámim a možno vám aj poviem viac.(alebo máte problém vyjsť z anonymity?) krištofík 0905618657
18. február 2014

miloš

nikomu ste nestupili na otlak. stojím si za svojim. doteraz ste nezavolali, aj keď som zverejnil moje číslo. markovičova sa robiť nebude, neviem čo zlé som spravil na coburgovej (myslíte to že je tam o 220 neprispôsobivých menej), k mýtnej som sa vám vyjadril jasne. moje vystúpenie na mz patrilo tým , čo zoberú fotoaparát a behajú po celom meste. nie je problém nafotiť ulicu. na väčšine je problém. ale "sasky" zrejme prepočul : za ostatné 3 roky dalo mesto za divoké skládky 163267 € a k tomu treba prirátať malé obecné práce, tt komfort s čistením a samozrejme aj asa-u. priznám sa, tieto čísla som do zastupiteľstva nestihol. tieto peniaze sa dali využiť určite lepšie. nemyslíte? kritika je super, pán flego,sasky, prijmite moje pozvanie na kávu! rád sa s vami zoznámim a možno vám aj poviem viac.(alebo máte problém vyjsť z anonymity?) krištofík 0905618657
18. február 2014

Sasky

aká coburgova?
v článku bola reč o psíčkaroch.
myslim, že tu nejde o výšku vynaložených prostriedkov, ktoré mesto zaplatilo za odpratávanie kadečoho - zjavne aj z príjmu z našich daní, skôr o adresný a citeľný postih ľudí, čo znečistenie psami bohorovne spôsobujú, a tiež o absencii niekoho, kto by si na nich posvietil.

pánboh zaplať za tých, ktorým sa nelení vziať fotoaparát, prípadne napísať.
18. február 2014

miloš

áno to beriem, myslím postih a kontrolu akú navrhuje flego. to je ok. ja som len reagoval na rekonštrukcie a velmi anonymného uzivatela. stále si myslíte , že je toto ideálna komunikácia?
18. február 2014

Velmi anonymny uzivatel

To s vysokym uctom bola samozrejme len ironia. Pravda je taka, ze nechapem co PhDr. Milošovi Krištofíkovi vadi na ludoch ako je Flego. Takych ludi tu praveze potrebujeme, ludia co sa pytaju, zaujimaju a maju nazor a fotia! Ze pisu anonymne?! Flego nedaj sa nachytat a neodhaluj svoju identitu, lebo budes najhorsi chronicky stazovatel a z tvojho mena si spravia symbol vecne nespokojneho obcana, nepriatel nie je Flego s fotoaparatom, ale ten kto spini mesto! Nie ten kto poukazuje na spinu, ale ten kto ju vytvara. Reakcia na MZ bola otrasna: platime taketo ucty a ludia ako "Fľego" sa este stazuju. A preco by sa nemali ludia ozyvat a preco nie anonymne? Mozme si sadnut na kavu aj vsetci z tejto diskusie, ale ci to vycisti nase ulice o nieco viac to neviem.
18. február 2014

Flego

Pán poslanec vaše číslo je predsa verejne známe http://www.trnava.sk/sk/clanok/poslanci-mestskeho-zastupitelstva.
A konkrétne ktorý z mojich príspevkov bol nepravdívý? Nemám teda upozorňovať na problémy v meste, samospráva sa bude tváriť, že problémy neexistujú a tým všetci ušetríme? Pochopil som to správne?
18. február 2014

sasky

poslanci a samosprava su plateni z dani volicov, aspon ja to tak chapem.

takze ake vysadavanie na kavicke? a preco? co to zmeni na veci?

ak sa niekto dobrovolne stava poslancom, ide tam s vedomim, ze bude verejne cinna a znama osoba. radovy obcan ma plne pravo upozornovat na nedostatky aj anonymne, dolezite je, ze si nevymysla.
takym by malo byt mesto praveze vdacne.
alebo su pre poslancov najlepsi taki ovcania, co im je vsetko ukradnute?
18. február 2014

Peter Bročka

"pán poslanec" by nám radšej mohol porozprávať o stotisícoch, ktoré sa rozflákali na predražené rekonštrukcie komunikácií za ceny stanovené dohodou. O zmluvách na údržbu zelene z 90tych rokov a podobné protizákonné maliny, ktoré tu roky parazitujú na rozpočte. To mu asi nevadí.. Choďte sa pozrieť po sídliskách aký je tam bordel. Vaše obúvanie sa do ľudí, ktorí robia niečo pre svoje okolie a nie sú za to na rozdiel od vás platení je nepochopiteľné.. O vašom "výstupe" na rokovaní MZ radšej pomlčím..
18. február 2014

sasky

vymeňte ľud, papaláši, lebo akútne hrozí, že zostanete ako kôl v plote.
18. február 2014

Flego

Chlapci moji, včera som zrovna písal, že ak v marci zvolíme Fica za prezidenta, definitívne sa dostaneme pred rok 1989. Zdá sa že už to ani nebude potrebné. Ako píše klasik "o tom, co je krasne, rozhodujeme my, STRANA" Poslanec v takzvanej demokratickej krajne sa sťažuje na občana a voliča, že nedrží krok s davom a pláva proti prúdu. Neskutočné, snáď je to len zlý sen, veď všemocnú stranu sme zrušili a odsúdili ako zločineckú už pred 25 rokmi. Nemôžem uveriť, kam sa dostala diskusia, ktorá bola pôvodne o psom hovne.
18. február 2014

Peter

Pan poslanec, trosku absurdna argumentacia, nemyslite ? Tu ide o kontrolu psov a tym cistotu travnikov, nie o Vasu jesitnost. Ak sa prihlasite k mestskej policii, Vase cislo budeme s radostou pouzivat. Jedine, ze by ste sa hlasili ako prvy clen shit busters :-)
19. február 2014

Jozef

Suma sumárum, máme mestských úradníkov, máme poslancov, mestskú políciu včetci platený z našich daní ,tak nech robia tak aby ľudia nemuseli fotiť kde je špína a bordél.
19. február 2014

Flego

Peter Bročka a prečo o výstupe na rokovaní MZ mlčať? Ak existuje záznam, treba ho zverejniť, nech si každý občan môže urobiť svoj názor na vec. OPS má v Trnave 621 podnetov a z toho je mojich len 51. Neviem presne o čom bolo to vystúpenie ale je možné, že ním spochybňuje právo občanov na verejnú kontrolu a to už je vážna vec o ktorej nemožno mlčať.
19. február 2014

Peter Bročka

Flego hlavne pokoj ;) "pomlčím" znamená, že sa k úrovni prezentácie nemám ani chuť vyjadrovať.. presne, každý nech si urobí názor sám.. až včera zverejnili záznam z rokovania, ktoré sa uskutočnilo 10.12. 2013..úprava veľkosti toho súboru a jeho nahodenie na web nemôže trvať ani deň - nakoľko sa vôbec nestrihá..
20. február 2014

Obyvateľ na Hlinach

Prídite sa pozrieť tiež na Hliny ako je osrané sídlisko tu!!! Nevydeľ som tu ani raz mestskú políciu. Ba áno, keď dávajú pokuty za auto ale psíčkarom nie.
21. február 2014

Peter

To je presne to, co Flego pisal, je to komplexny problem v celom meste. Bude ut treba nieco vymysliet, lebo z mestskych ponazi to neustale cistit je nemyslitelne. Treba najst mechanizmus, ako vyhladavat a permanentne pokutovat znecistovatelov + zaroven pokutovat za psa, ktory nema zaplatenu dan. Moznost je jedine zacat uz od 5:00 (ranni venciaci) potom zase poobede/vecer.
21. február 2014

Prednadrazie

presne tak.
dosledne vyberat pokuty a cistenie ciastocne platit aj z nich.

bol tu volakedy jeden dobrovolnik, ktory chodil s "h*vno vysavacom".
uz ho nevidat, velka skoda, bol to prorok.
takze inspiracia by bola.
21. február 2014

Flego

Kto býva v rodinnom dome a má vlastný trávnik a psa, ten výkaly denne zbiera pretože trávnik používa on a jeho rodina. Nikto si doma nenechá zasrať trávnik tak, že naňho nemôže stupiť. Prečo aj psíčkar z bytovky takto nepremýšľa? To čo je spoločné sa už môže ničiť?
21. február 2014

Prednadrazie

az taku gloriolu si nezasluzia:
psickar z rodinneho domu totiz chodi vencit presne tam , kde psickar z panelaku - na byvale travniky, pripadne do lesoparku. vidime to denne.
doma pozbieraju z travy len to, co sa psovi podari mimo vencenia.
21. február 2014

Flego

Vidíš, na to som nemyslel. V našej štvrti nie je zvykom venčiť psov z rodinných domov, ale v lesoparku to máš teda pravdu.
21. február 2014

Prednadrazie

z ineho sudka:
kiez by sa podarilo vyhlasit za chranene uzemie aj lesopark a travniky na sidliskach.


http://trnava.sme.sk/c/7108370/trnavske-parky-maju-byt-chranenymi-uzemiami.html
21. február 2014

Anonymný užívateľ

citujem odpoveď pani Gmitterovej, ÚKaM z dávnejšieho podnetu (trávnik pri paneláku ohradený ostnatým drôtom): "Plochy zelene v okolí bytového domu Rovná č.4 sú vo vlastníctve Mesta Trnavy. Ide o verejné priestranstvo, ktoré má byť prístupné všetkým občanom na ich krátkodobú rekreáciu a šport." To by ma zaujímalo, aký šport a aká rekreácia sú ešte možné na týchto trávnikoch. Všade naokolo to vyzerá presne tak, ako popisuje Flego.
22. február 2014

Anonymný užívateľ

teda táto veta v článku hovorí za všetko: "Aj z toho dôvodu nie je bezpečné nechať sa hrať dieťa na pieskovisku na detskom ihrisku." To už čo je...
22. február 2014

Flego

V noci som čítal články a diskusie na túto tému a zdá sa, že situácia je omnoho horšia než som si myslel. Neodstránené výkaly ohrozujú zdravie ostatných psov, ale hlavne zdravie detí. Deti tým že sú malé si omnoho ľahšie ušpinia ruky než dospelý, takže mamičky musia byť v strehu. Okrem represií bude treba aj osveta, pretože psíčkari si asi neuvedomujú, že priamo ohrozujú zdravie našich detí. To už si naozaj neviem predstaviť, čo by to muselo byť za netvora, ktorý by mohol kľudne spávať s vedomím, že pre jeho ignorantstvo trpí čo i len jediné dieťa.
22. február 2014

Prednadrazie

ano, je to jeden z problemov, ktore palia cele mesto. je mi luto mamiciek, ktore sa boja pustit deti mimo chodnika.

lakurat ze nikto z tych, ktori by do veci mohli zasiahnut, sa citanim podobnych diskusii neunuva, lebo tu si nema na com prihriat polievocku.
22. február 2014

Prednadrazie

preklep:
akurat
22. február 2014

Prednadrazie

v diskusii pod clankom, ktory sem zavesil Fleo - vdaka zan - sa ozyva aj psickar s velmi spravnou otazkou, kam idu peniaze z dane za psy.
suhlasim s nim, ze by sa za ne dali v pohode zaplatit vysavace aj ludia na cistenie.
nie som psickar, ale keby existovala doveryhodna institucia zamerana na tento problem, ochotne prispejem, este aj 2% z DP pošlem.
22. február 2014

Flego

V Bratislave nepomáhajú ani sáčky, ani koše, ani pokuty http://bratislava.sme.sk/c/4332665/psie-vykaly-zavalili-mesto.html
22. február 2014

Flego

Osamelý bojovník z Prednádražia http://trnavaweb.blogspot.sk/
22. február 2014

Flego

V Piešťanoch psíčkarov kontrolujú tajní v civile http://www.pnky.sk/samosprava/psickarov-kontroluju-tajni/
22. február 2014

Lemra

tento ma zaujal :) ,
"Nech zavedú živnosť
na kontrolu psíčkarov, kde by vyrubené pokuty boli ich príjmom, hneď by bol poriadok"

aj tento:
"V Britanií je pokuta 1000 Libier ...
...majitelovi psa, ktoreho prichytia pri cine. Ak popiera, ze to sposobil jeho pes, urobi sa laboratorna skuska a porovnanie vykalov. V pripade, ze sa podozrenie potvrdi, prida sa k pokute aj ucet za laboratorne prace. Vysledok tejto tvrdej represie je, ze kazdy majitel psa nosi vo vrecku mikrotenovy sačik. Videla som velmi slusne vyzerajucu lady, ktora si navliekla ruku do sačka ako do rukavice, zdvihla hovíenko a hodila ho z gráciou do najblizsieho kosa.
Kludne by som takyto zakon prijala, aj ked mam uz 10 rokov psa, chce to iba trochu anglickeho humoru do nasich bratislavskych ulic. "Jja si myslim, ze toto je cesta. To,co pise Flego, by sa malo robit: 3x a dost! A dalsie pokuty likvidacne! cotijaviem 200 Eur, alebo 300Eur, kolko dovoli zakon? Raz by dal dotycny 200 eur a nabuduce by sa uz na to hovvno vrhal, aby ho cim skor upratal, lebo 2x200 to uz by ho aj psik omrzel. Zaviest to, a v ten mesiac robit razie, v kazdej mestskej casti by ich par chytili a pomohlo by to, oni si to medzi sebou povedia ;)
23. február 2014

Prednadrazie

vdaka, Flego, vsetky su hodne citania.

vychadza mi z toho, ze osveta a kampane su figu platne, zaberie len represia - mastne pokuty a tajni v civile.
vcera rovno pri kosi v lesoparku kadil psisko ako tela a panicka cakala s odvratenou hlavou, akoze sa jej to netyka. stacil by sacik, ochota a psi vytvor by bol v kosi.
24. február 2014

Boris

toto iste je aj na Zatvore, dali sme vyse 150 tis. eur pred 8 rokmi za rekonstrukciu cinziaku a kazdy roh nam uz opadava od psieho mocu, lebo psickari vencia aj po chodniku a este toho svojho chudacika nechaju,nech pekne kazdy roh ocika. A ked som isiel minule krizom okolo Salezinanskej smerom na Rovnu, bolo mi na zvracanie, tam nemal clovek pomaly kam stupit, aby nestupil do psieho vykalu. Sice som videla uz aj pracovnikov s vysavacom, ktori to zbierali, ale za toto by predsa nemali doplacat vsetci, ja by som dan za psa zdvihla minimalne na 100€ a samozrejme pravidelne sa staci prejst po sidlisku, ked rano a navecer psickari vencia, niektori aj troch psov naraz.
24. február 2014

Sasky

mesto usetrilo pocas miernej zimy na posypoch a prevadzke odhrnacov. tak nech to vrazia do pravidleneho odhovnenia ulic a sidlisk.
drasticky zdvihnut dan za psa a vyrubovat pokuty, to je jedina cesta.
ak si mozu dovolit psov aj bezdomovci, ktori udajne nemaju co do ust, asi nie je nieco v poriadku
24. február 2014

Boris

A to este v nasom cinziaku mame dvoch panov ktori pravidelne zbieraju aj rozfukane odpadky po sidlisku, jeden v nedelu rano, ked ide do kostola a druhy pan Horvath, toho vidite hocikedy z igelitkou, ako zbiera bordel po ostatnych spolubyvajucich okolo cinziaku aj po hostoch z krcmy Zatvor. Keby sa v kazdom nasiel jeden - dvaja takyto, tak by bol aj poriadok. Ale mestsku policiu som v nasej casti nevidel straaaasne davno. A su prazdniny, tak sa mozeme tesit na nove carbanice na zateplenych a vymalovanych cinziakoch.
24. február 2014

Prednadrazie

nas cinziak skoncil kratko po zatepleni s dierami vydlabanymi do polystyrenu az po panel.
a kedze je na psickarskej a bezdomoveckej trase, niet kam stupit.
24. február 2014

Peter

S tou danou za psa suhlasim, bolo by ju treba zvysit. Niektori maju dvoch psov v aj v jednoizbovom byte. Idu von, pes sa vykadi, panicka hodi spak z cigaretky na travnik a ide sa domov. Niekto to potom musi cistit. Bud kultura psickarov (to asi zatial nehrozi) a nizsia dan alebo vysoka dan a cistiaci servis, sacky, oznacene vencoviska a mimo nich poriadne pokuty a kontrola.
25. február 2014

Erik Gerhát

dramaticky dvihnut dan za psa... jasne, spravme este aj zo psa nieco luxusne, co bude urcene len pre bohatych... boze, to su mi riesenia...
alebo ten blog co tu niekto zavesil, su tam fotky z prednadrazia,.. je tam fotka rozkopaneho kosa na psie hovna, a pod tym "Rozmýšľam o iniciatíve, ktorej cieľ bude dosiahnuť zákaz chovu psov v panelákových bytoch." - IQ tikve toto...

prosim Vas ludia, ked uz problem riesit, tak vecne, s kludom/chladnou hlavou (nijakym sposobom to nevylucuje moznost vysokych pokut a podobne), ale nezachadzajte do takychto extremnych (alebo skor trapnych) "rieseni" ...
25. február 2014

Prednadrazie

navrhnite s chladnou hlavou riesenie vy.
a bez urazok, doteraz sme sa tu bez nich zaobisli.

to, co pise Peter, je vystizne.
25. február 2014

Flego

Erik podstatou podnetu je vrátiť trávu deťom, inými slovami zabezpečiť aby boli trávniky čisté. Ak by psíčkari dodržiavali zákon a VZN nebolo by čo riešiť. Takže otázka je prečo ho nedodržiavajú a ohrozujú deti? Aj ja mám psa a nemienim sa ho vzdať ale to neznamená, že môžem donekonečna tolerovať tie osrané trávniky.
25. február 2014

Erik Gerhát

dam trocha dlhsi prispevok (prvy a posledny takejto dlzky), nech sa vyjadrim - takze Flego:

- ja chapem aky je zamer, ja som len poukazoval (trocha rozhorcene) na "unikatne", "svetoborne", "intergalakticky najlepsie", koncepcne riesenia... neutocim na samotnu podstatu, tu kvitujem

- "ak by psickari dodrziavali zakon a VZN" - lenze, povedzme si uprimne... ziaden zakon nie je dodrziavany 100%tne... a od toho tu mame prislusne organy, ktore maju takyto stav, kedy sa zakon/predpis porusuje, riesit (VZNko je samo o sebe postacujuce ....na polemiku je max. len vyska pokut)..... ja viem ze nemoze stat 10policajtov na 100metrov stvorcovych a sledovat ci si psickari upratuju)...
- napr. ti polisi v civile nie su zly napad... i ked, chcelo by to kvalitnu legislativu (ktoru v nasej republike mozno casto postradat), pretoze tam mozu vziknut mnohe sporne situacie...

- kultura "psickara" je vec ktora s tym uzko suvisi a mala by sa jej venovat nalezita pozornost.... ale je to beh na dlhu trat a treba to vykonavat najroznejsimi faktormi - od vychovy az cez spominanu doslednu kontrolu dodrziavania VZNka (ako prostriedok okamzitej napravy situacie)...
- ja sam sa nemam problem priznat, ze nie vzdy upracem po svojom psovi, ale na druhej strane chodim s nim len na vyhradene miesta - "za gastanmi na Prednadrazi" - urcene pre volny vybeh... a ked beha moj pes 30-35metrov predomnou a spravi potrebu, nie vzdy sa mi to "h*vno" podari najst (...vieme ako casto sa u nas chodi kosit)... keby sa to cele dodrziavalo aspon v takejto miere, ze sa to bude diat len na tychto miestach, myslim ze by takyto problem nevznikal)

takze tam je treba hladat riesenie... a nie v:
1) nezmyselnom dvihani dani (treba si uvedomit ze to realne sposobi viac problemov ako osohu - opat sa zvacsi pocet psov na ulici / prip. neprihlasenych psov, preplnenejsie utulky, prip. u slusnych ludi, ktory si nedovolia taketo nieco, to len zatazi vacsmi rozpocet)
+ to co pise Peter - "vysoka dan a cistiaci servis, sacky" - treba si uprimne povedat, kde by tie peniaze aj tak skoncili... nedockali sme sa efektivneho vyuzitia doteraz, preco by mal prist zlom zvysenim dane?
- oznacene vencoviska - to je len taka formalita... myslim ze vsetci psickari vedia kde su zony pre volny pohyb psov

2) ospravedlnujem sa za vyraz, ale v "rieseni" (ak to vobec tak mozno nazvat) v style - zakazat psov v panelaku
- len pre info (mnohi to isto viete) pes je právne povazovany za vec, cize ho mozno povazovat za majetok vlastníka/naseho psickara... a som si isty, ze takyto zakaz by bol v rozpore s principom nedotknutelnosti sukromneho vlastnictva....
25. február 2014

Zuzula

Prepac Erik, nerozumiem ake riesenia ponukas ty? Vyslo mi z tvojho prispevku, ze dodrziavanie VZN je riesenie, alebo to chapem nespravne?

Erik to co tu mame teraz, legislativne a v hlavach psickarov, toho vysledkom je: mesto plne osranych travnikov. Niekde je chyba. Nieco treba zmenit. My sa ta pytame co robit inak ako doteraz. Dodrziavat doterajsie VZN zjavne nestaci.
Ja suhlasim s rieseniami, co navrhol Flego. Das ine? Pisat prispevky, ze niektore riesenia su extremne tomu rieseniu moc nepomoze :)
25. február 2014

Erik Gerhát

Zuzula, chapes to do istej miery spravne... pises ze nieco treba zmenit, a presne to som nacrtol v tom dlhom prispevku...

- hlavu psickarov upravis jedine dlhodobym sposobom, to nepojde zo dna na den - takze vychova + ako prostriedok okamzitej napravy: efektivne a riadne dodrziavanie VZNka (napr. tie hliadky v civile sa mi pozdavaju - vyjadril som s tym suhlas ako urcitou alternativou riesenia situacie, nemusim nutne navrhovat dalsie ine... to na margo Tvojej otazky)

- problem nie je litera zákona, teda jeho znenie, ale jeho realna aplikacia, ktora je zalostna - TO TREBA ZMENIT, to by mala byt ta zmena po ktorej volas, podla mojho nazoru... jedine co by bolo na diskusiu v ramci upravy dikcie zakona, je zvysenie pokut, ktore by mohlo priniest vacsiu efektivitu, ale treba na druhu stranu povedat, ze to nie je zaruka... i ked to na prvy pohlad vyzera ako tutovka :)

- ano, kritizujem extremne riesenia, pretoze su podla mna rovnako, ak nie aj viac, skodlive a zle ako sucasny stav.... a kritizoval som ich z dovodu ze existuje moznost pokusu o ich realne presadenie ... a som presvedceny ze taketo "riesenia" by situaciu len zhorsili...
25. február 2014

Flego

:-)) tu píšem o civilizovaných riešeniach, extrémne riešenia ma napadajú vo chvíľach, keď si oškrabujem ho*no z boty.... (bez tej hviezdičky mi to nechceli zverejniť)
25. február 2014

Erik Gerhát

este taka poznamka, napadlo ma to az teraz .... k vete "Dodrziavat doterajsie VZN zjavne nestaci." - ako potom dokazes zarucit, ze ked sa prijme nove VZNko, hoci aj drakonicky prisne, ze sa bude dodrziavat ? to len ako podporny argument k tomu, ze netreba menit bezpodmienecne VZNko (a ze je ono vinne za dnesny stav), ale treba zmenit jeho aplikaciu a zabezpecenie dodrziavania...
25. február 2014

Sasky

suma sumarum:
zabezpecit dodrziavanie VZN represivnymi opatreniami...
25. február 2014

Peter

ono alokovanie prostriedkov z dani za psa na konkretny ucel je vecou MZ, takze pri zvyseni dani a viazani prostriedkov na podporu cistenia po psoch by sa hadam nieco pohlo dopredu. Inak vsade v civilizovanej Europe je pes v meste brany ako luxus, tak nechapem to rozhorcenie. Ked ma niekto na granule, ockovania, oblecky...hadam ho dan nezruinuje. Ak nemas na platenie parkovneho v meste, nejazdi autom. Ak nemas na dan, nechovaj psa. Asi tak by som to videl. Aj preto napr. vo Viedni tolko psov nevidis. Inak, aby sme boli na cistom, aj ja mam psa a suhlasim, ze sa to musi uz konecne riesit.
26. február 2014

Sasky

a ako dosiahnut, aby sa to dostalo ako dôrazna poziadavka obcanov na MZ a zacala sa tym zaoberat nejaka dômyselná komisia?
26. február 2014

Flego

Možno ani žiadnu komisiu nebude treba. V posledných dňoch začala MsP s portálom OPS obšírne komunikovať https://www.odkazprestarostu.sk/trnava/podnety/7781/nepojazdne-auto a ak by sa podarilo rozvinúť dobrú spoluprácu tak aj súčasný právny stav dáva dostatočné páky aby sa podarilo situáciu znormalizovať.
26. február 2014

Sasky

keby bol vykup psich vykalov plateny, nasi spoluobcania sa o ne radi postaraju:))
26. február 2014

Flego

Zdá sa, že okrem psov bude treba tento podnet aplikovať aj na kone, lenže na tie nemáme VZN. V okolí kúpaliska v Kamenáči je viacero kobylincov, v priľahlom parčíku sú niektoré rozšliapané priamo na chodníku.
02. máj 2014

Obyvateľ mesta

Ja by som zaviedol daň s deti.. a tiež by som im obmedzil pohyb mimo domova na vodíku.Tak ako je to v západných krajinách kde nemôže isť diéta bez dospelej osoby von. Potom sa nečujme že máme pomaľované baráky keď deti sú sami vonku. TOTO je presne Riešenie ako tu ponúkate. Tak isto môžem povedať že dieťa je tiež luxus.Treba si uvedomiť že vašimi riešeniami akurát dosiahnete ešte horší stav. Jediné Skutočné riešenie je plochy na volný pohyb psov na ktorých skutočne by bolo možné pustiť psa na voľno a nie ten výsmech čo volajú plocha na venčenie, tiež by ste tam nepustili si pobehať dieťa nech ho zrazí auto.
02. máj 2014

Svetlana

Obyvatel tak vymedzuj, normalne zober mapu a najdi na kazdom sidlisku, ale fakt kazdom, vsade maju psikov, kde KONKRETNE si to predstavujes, kolko je podla teba dost a tak :) a daj sem link. Mozno nieco nakopnes, konkretnejsiu diskusiu. Som zvedava. Ak mas pocit, ze to maju urobit nejaki imaginarni oni ved su za to plateni, tak 20 rokov je ten pocit cista iluzia.
20. máj 2015

L

Mňa by zaujímalo, čo sa vlastne financuje z tej dane za psa, tých pár košov bez sáčkov? Treba viac košov, dôkladnejšiu údržbu a čo sa týka pokuty tak porozmýšľajte či by sa nehodilo pokutovať aj tých, ktorí špinia trávniky a okolie plastovými fľaškami, odpadkami a pod. Hovienko pár krát oprší a zmizne, ale špačky, kelímky a bordel po ľudoch tu bude ešte dlho... keď zdvihnem hovienko po mojom psovi, zoberiem aj papierik zo zeme, ale nestíham ...

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania