Ulica Vladimíra Clementisa-Cesty a chodníky-iné

Zodpovednosť za riešenie: Trnava

Vyriešený
meno
Adrián Mních 18. septembra 2019

Dobrý deň,
prevdnedávnom bola na informačnom webe informácia, že prebehne štúdia na výstavbu 2 kruhovej križovatky pri obchodných domoch na Clementisa.
Bol by možné zahrnúť do študie/cenotvorby podchod pre chodcov, pod úrovnou cesty, tak ako na 2 vyznačenej foto?
Možno teraz to až tak akútne nie je ale do budúcna by to bolo určite potrebné. Umožnilo by to plynulejšiu premávku z kruháču do kruháču. Vodiči by nemuseli púštat v tejto časti kruhového objazdu chodcov, čím by sa zabezpečila lepšia plynulosť.
Ďakujem za posunutie informácie a posúdenie

20. september 2019

Peto

Adrián, je to menšia kruhová križovatka ako tá o kúsok ďalej, na menej vyťaženej ceste, takže prečo hned podchod, keď tam budú ostrovčeky?
20. september 2019

Filip

Podchod laka bezdomovcov a ine individuaa. Ver mi, ze by si tadial v noci nechcel ist.
22. september 2019

Adrián Mních

Možno áno, Prípadne nadchod? Ostrovčeky riešia skor bezpečnosť chodcov. Mne išlo o to, že v tomto smere by bol prechod zabezpečený pre chodcov podchod alebo teda nadchod, pre chodcov hlavne kvoli plynoulosti premávky aut medzi 2 kruhovými objazdami (prakticky na vstupe a výstupe z mesta)Chodi by boli presmerovaný a jazda by bola plynulejšia. Teraz je to možno sci fi ale čo o niekoľko rokov?
23. september 2019

Fredy

Ak by tam bol nadchod alebo podchod, tak ten navrhovaný kruhový objazd (KO ) by tam bol zbytočný, pretože jeho reálny zmysel by bol iba pre zvýšenú ochranu chodcov, nakoľko pri terajšom stave autá, ktoré z hlavnej cesty odbočujú vľavo a stoja, prekrývajú eventuálnych chodcov, ktorí už začali cez cestu prechádzať.

Vodič idúci rovno po hlavnej ceste môže vyhodnotiť situáciu tak, že tie autá tam stoja preto, že dávajú prednosť protiidúcim vozidlám a ak nespomalí, môže vážne ohroziť už prechádzajúcich chodcov.

Bolo by vhodné poznať nehodovú štatistiku pre „veľký“ KO na Bučianskej a na terajšej križovatke, kde sa navrhuje nový KO /kamióny na KO sú mimoriadne nebezpečné/.

Navrhovaný KO by napr. poobede neprimerane zjednodušil vychádzanie áut od Kauflandu /čiastočne aj od Lidlu/ na úkor ešte väčšej tvorby kolón voči terajšiemu stavu na Clementisovej v smere na Veternú. Silne by to aj znevýhodnilo /oneskorovalo/ MHD najmä linky 3 a 4, ktoré tu v pracovných dňoch premávajú v takte cca 15min. intervalov.
Zabrániť by sa tomu dalo napr. tak, že na navrhovanom KO by sa dopravným značením vyznačila hlavná cesta tak, ako je teraz, t.j, „rovno“ Clementisova – Clementisova.
23. september 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
intenzita cestnej premávky na Ulici Vladimíra Clementisa zďaleka nedosahuje intenzitu na iných vyťaženejších komunikáciách v meste, na ktorých mesto nemá realizované mimoúrovňové križovania – podchody/nadchody. Vo všeobecnosti platí, že ak intenzita chodcov a vozidiel nie je vysoká, vybudovanie podchodu či nadchodu je ekonomicky neefektívne riešenie, a najmä ľudia využívajú vždy skôr úrovňové priechody, alebo ak v okolí takéto nie sú, prebehujú cez komunikácie, čo opäť vyžaduje riešenie dopravných zábran, zábradlí a oplotení (napr. zastávka na Zochovej ulici v Bratislave). Podchody sú najmenej vhodné a najviac finančne náročné riešenia.
Ďalším faktom, na ktorý je potrebné sa zamerať, sú priestorové možnosti (umiestnenie podchodu, rampy a schodiska) a inžinierske siete v podzemí, kde sa nachádza hlavný privádzač tepla z AE Bohunice. Dotknuté problematické – dlhé priechody vyrieši návrh okružnej križovatky, kde sa prechody rozdelia a zabezpečia dopravnými ostrovčekmi, zníži sa rýchlosť vozidiel a chodec vždy sleduje len jeden jazdný smer.
Na základe uvedeného mesto neuvažuje s realizáciou podchodu v uvedenom mieste.

Odbor územného rozvoja a koncepcií
23. september 2019

Peto

Adrián, je tu ešte jeden aspekt - čo hendikepovaní ľudia? vozíček, barle, alebo jednoducho starí ľudia, ktorí nevládzu? pre nich postaviť výťah? Pretože oni schody nedajú.
25. september 2019

Ľubomír Šupola

5ulo, ak je cesta málo vyťažená, netreba tam ani spomínajú KO. Kvôli špičkám 1,2x denne je to dráhy špás a plynulosť počas zvyšku dňa sa tým obmedzí
16. november 2019

Niki

Alebo namiesto kruhového pridať výjazd z Lidla na Buciansku - ľudia by nemuseli odbočiť doľava z Lidla a z Kauflandu sa dá ísť na kruhac a tak sa dostať na Clementisa v tých najvytazenejsich časoch.
2 kruhace tak blízko seba snáď budú raritou.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania