Západ-chýbajúca závora na železničnom priecestí

Zodpovednosť za riešenie: Iný subjekt

V riešení

Keďže sa jedna o čoraz viac frekventovaný úsek, bolo by vhodne železničné priecestie zabezpečiť automatickou závorou.

24. august 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň.

Úsek cesty resp. železničného priecestia nespadá pod kompetenciu Mesta Trstená. S predmetným podnetom sa môžete obrátiť na Železnice SR prípadne správcu cesty, ktorým je Správa siest Žilinského samosprávneho kraja.

S pozdravom
Mgr. Jozef Polakevič, vedúci oddelenia výstavby a životného prostredia
Tel.: +421/43/5310 105
24. august 2020

Odkaz pre starostu

Zmena zodpovednosti za podnet na: Žilinský samosprávny kraj
24. august 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň.

Riešenie daného podnetu, žiaľ, nie je v kompetencii Úradu Žilinského samosprávneho kraja. Prosím, v tejto záležitosti kontaktujte Železnice slovenskej republiky.

Žilinský samosprávny kraj
24. august 2020

Odkaz pre starostu

Zmena zodpovednosti za podnet na: Iný subjekt
24. august 2020

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

podnet sme preposlali ŽSR a požiadali ich o vyjadrenie.

S pozdravom

Andrea Addová
Odkaz pre starostu
[email protected]
25. august 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

z pohľadu Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) ako manažéra infraštruktúry sú všetky železničné priecestia na Slovensku vybudované v zmysle platných legislatívnych požiadaviek a požiadaviek technických noriem.

Stupeň zabezpečenia železničného priecestia je v kompetencii ŽSR, ale spadá aj do právomoci štátnej správy a dopravnej polície. Stupeň zabezpečenia nemôžu ŽSR meniť svojvoľne. Zvyšovanie stupňa zabezpečenia sa posudzuje podľa miestnych pomerov, frekvencie cestnej a železničnej dopravy, či ide o hlavnú alebo vedľajšiu cestu, hlavnú alebo vedľajšiu trať, rozhľadové pomery, zohľadňuje sa aj výskyt nehodových udalostí na priecestí. Z uvedeného textu vyplýva, že ide o spoločnú koordináciu zo strany prevádzkovateľa dráhy, správcov pozemných komunikácií, policajného zboru a príslušných štátnych orgánov.

ŽSR sa však nebránia vzájomnej spolupráci a maximálnej ústretovosti v prípade cudzieho investora, ktorý by financoval všetky činnosti spojené s doplnením jestvujúceho stavu, prípadne výstavbu nového PZZ bez nároku na finančné prostriedky zo strany ŽSR. Zároveň k nášmu stanovisku pripájame aj znenie § 14 ods.3 zákona č.513/2009 Z. z. o dráhach v znení zákona č.432/2013 Z. z., podľa ktorého: „križovanie dráh s cestnými komunikáciami zriaďuje, rozširuje a zabezpečuje ten, z koho podnetu k tomu dochádza“ (v tomto prípade obec).

Prajem pekný deň,

Ing. Ľubomír Mitas
Manažér externej komunikácie
Odbor komunikácie a marketingu
ŽSR - Železnice Slovenskej republiky

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania

Sledovať riešenie podnetu
Chcete byť informovaní o ďalšom vývoji podnetu? a sledujte jeho riešenie.