Oravská-cesta-odstránenie betónových bariér

Zodpovednosť za riešenie: Žilina

Vyriešený
meno
Matej Čiernik 02. októbra 2020

Keby mesto dokázalo odstrániť prekážku v smere do centra na Bôrickej ceste, ktorú si tam zrejme zdriadili miestni privilegovaní (alebo "rovnejší" medzi rovnými), aby im tam motoristi nerušili ich pokoj. Mimochodom, už v roku 2021 tam mal viesť výjazd zo sľubovaného kruhového objazdu - akosi zakapal - asi tiež vadí niekomu vplyvnému? Žeby sa aspoň postavil druhý výjazd z Borovej, ako je navrhnutý v dopravnom genereli, cez Gaštanovú alebo Jaseňovú?

03. október 2020

Matej Čiernik

Admin mi to tu scenzuroval, že sa to stalo nelogické. Ešte raz, problém je v tom, že kým konečne dorobili odbočku doprava z Borovej (neskoro, so zbytočnými nákladmi a blbo), vyvolení si zahradili pokračovanie z tejto odbočky do mesta. A druhý výjazd z najdlhšej ulice na Solinkách najprv nepostavili preto, lebo vraj nie je v Genereli dopravy a keď už v ňom je, tak... "lebo". V špičke sa tak naďalej z Borovej do mesta poriadne nedostanete, kým vás niekto nepustí z hlavnej. Alebo pôjdete doprava a ekologicky obídete celé Solinky.
03. október 2020

Roman Šimo

Možno táto cesta nebola "otvorená" kôli súčasným dopravným podmienkam a sfunkčni sa to až po vybudovaní kruhovej križovatky. Na ostatnom mestskom zastupiteľstve riešili poslanci odkúpenie areálu Zberných surovín oproti a v tej súvislosti sa spomínala táto križovatka. Musia sa však odkúpiť vraj aj iné okolité pozemky. Súhlasím, že sprejazdnenie cesty, by bolo do určitej miery vhodné. Chce to však odborný posudok. Rozbité zábrany sa ale aspoň vymeniť v dohľadnej dobe môžu.
16. október 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, ďakujeme za podnet, ktorý sme poslali zodpovedným osobám na riešenie. Mesto Žilina.
Kto? Odbor správy verejného priestranstva a životného prostredia, MsÚ Žilina

Mgr. Andrea Bialoňová, odbor komunikácie a vzťahov s verejnosťou, MsÚ Žilina
25. november 2020

Matej Čiernik

1. Križovatka mala byť pôvodne vybudovaní do roku 2021. Je už jasné, že jej budovanie sa bude podobať tunelu Višňové. O tom ma presvedčil náhodne odpočutý rozhovor osoby, ktorá zrejme poznala zámery vlastníka priľahlého pozemku - robiť problémy a vytĺcť od mesta čo najvoac peňazí.
2. Robiť odborné posudky na kus panelovej cesty, ktorá pôjde do likvidácie je nezmysel. Zmysel má uvoľniť provizórnu panelovú komunikáciu, po ktorej sa chodilo desiatky rokov a ktorú si pravdepodobne svojvoľne zahradili majitelia susediacich nehnuteľností, nech je, aká je. Pokiaľ má byť zahradená, rád by som videl oficiálne odborné odôvodnenie - ale to sa už dávam zaťahovať do nezmyselnej právnej hry tam, kde treba odľahčiť susednú križovatku pri Drevenej krave.
3. Keď sa už hráme na tie oficiality, tak susedná kľúčová križovatka pri Drevenej krave sa zrejme vymyká normám a ani páni dopravní inžinieri sa nevedia dohodnúť, či ide o križovatku stykovú alebo priesečnú, lebo je to podivný kríženec. To však, dúfam, nepovedie podľa logiky pána Šimu k jej odbornúmu posúdeniu a zrejme uzatvoreniu, lebo nezodpovedá normám...

(ak neveríte, pozrite si obrázok dopravného značenia - časť križovatky, kde sa jazdí ako na stykovej - ináč sa to nedá - je značená ako priesečná - priamy smer rovno na chodník - a teraz, bábo, raď, čo s tým, ak sa nemá celá križovatka prestavať...)
26. november 2020

Jozef Kovacik

Tento usek nie je cesta a nikdy nou nebude. Treba sa lepsie pozriet do planu.
26. november 2020

Odkazprestarostu.sk

Dobrý deň,
nakoľko boli betónové zábrany odstránené, podnet označujeme ako vyriešený. Jeden podnet môže obsahovať len jeden problém, preto je potrebné riešenie križovatky nahlásiť samostatne.
Admin OPS
26. november 2020

Roman Šimo

Aktuálny stav. Je to v podstate časť cesta z panelov v úzkom profile. Nemožno ju asi naozaj považovať za plnohodnotnú komunikáciu. Hádam sa bude uvažovať o jej dobudovaní.
26. november 2020

Matej Čiernik

Súhlasím s adminom, tento podnet je vyriešený.
Hoci nejde o plnohodnotnú komunikáciu, v prípade, že je križovatka pri Drevenej krave beznádejne upchatá, osobným autom sa tadiaľ dá prejsť do mesta aj pri súčasnej situácii. Keďže prestavba blízkej križovatky na kruhák s dobudovaním tohto úseku je zrejme v nedohľadne, súhlasím s názorom pána Romana Šima, že by ju bolo účelné dobudovať aspoň ako jednosmerku v smere do mesta pre vozidlá do 3,5 tony - stačí položiť asfalt, podklad je ujazdený, rovný, dostatočne hutný. Ale to by som asi chcel od Mesta priveľa....
Za seba, ďakujem všetkým, kto prispeli k riešeniu.
26. november 2020

Kristína

Dobrý deň, rada by som pripomenula, že pre tých, ktorí si chcú v čase kolón pri “krave” skrátiť cestu do mesta cez tento úsek, v smere od Soliniek je tam ZÁKAZ VJAZDU a teda sa dopúšťajú dopravného priestupku !
26. november 2020

Matej Čiernik

Máte pravdu, toto treba doriešiť. Budem sa zaujímať, kto ten zákaz osadil a z akého dôvodu. Je možné, že tá značka tam je načierno. Ak majiteľom areálu, ktorí si (pravdepodobne) zariadili (ale sotva aj financovali) prístupovú cestu, vadilo, že sa tam parkuje a nákladné autá majú problém s prejazdom, dá sa to chápať, ale riešiť to možno aj ináč. Alebo nový fígeľ majiteľov nehnuteľností? V každom prípade, dopravná obsluha má výnimku :-)
29. november 2020

Matej Čiernik

Postaviť na tomto mieste nový LIDL? To je teda novinka. Ale áno, LIDL ešte na Solinkách nemáme, len o kilometer vedľa, na Hlinách :-)). (A dokonca ani Kaufland a Tesco). Ale vážne, projekt dopravného napojenia na jestvujúce komunikácie by mal byť tiež predmetom územného a stavebného povolenia. Myslím, že to nikto súdny nemôže povoliť už len z dôvodu, že zápchy na križovatke pri Drevenej krave (Obvodová-Borová-Tajovského) by to ešte zhoršilo, bez ohľadu na to, ako by to chceli napojiť na plánovanú okružnú križovatku Obvodová-PodHájom-Bôrická. A mimochodom, čo na to územný plán?
29. apríl 2021

Michal Višňovský

Bariéry už sú odstránené , len nemyslím si , že cesta je plnohodnotná na jazdu

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania