Pri Celulózke-riešenie križovania chodníkov a cyklotrás

Zodpovednosť za riešenie: Žilinský samosprávny kraj

V riešení
meno
Roman Šimo 01. decembra 2020

V priestore kruhovej križovatky (Vodné dielo - Rosinská cesta) sa nachádza niekoľko spojení cyklochodníka a chodníka pre chodcov. Myslím si, že by bolo vhodné prehodnotiť niektoré riešenia, prípadne dostatočne doplniť zreteľné a viditeľné značenie. Dochádza totiž niekedy ku stretom chodca a cyklistu kôli práve nie celkom vhodnému križovaniu jednotlivých úsekov. Jednotlivé časti sú priamo na ploche chodníkov ukončené, no veľa ľudí to samozrejme nevníma.

- V priestore priechodov
- Vchod do areálu reštaurácie

- Ako dodatočný podnet je umiestnenie informačnej drevenej tabule v blízkosti pomerne ostrej zákruty cyklotrasy, ktorá môže byť istým spôsobom nebezpečná. Vhodnejšie je cyklotrasu nasmerovať do menej ostrých zákrut. Z praktického hľadiska úsek okolo parkoviska nie je vhodne riešený a trasovanie sa nedá celkom vždy rešpektovať.

03. december 2020

Odpoveď samosprávy

Samospráva uviedla, že zodpovedným subjektom je: Dobrý deň, uvedená križovatka je v správe ŽSK, ktorý zabezpečoval jej realizáciu.
03. december 2020

Odkaz pre starostu

Zmena zodpovednosti za podnet na: Iný subjekt
03. december 2020

Odkaz pre starostu

Zmena zodpovednosti za podnet na: Žilinský samosprávny kraj
03. december 2020

Odkazprestarostu.sk

Dobrý deň,
podnet sme poslali ŽSK.

S pozdravom
administrátor Odkazu pre starostu pre Žilinu
28. december 2020

Odpoveď samosprávy

Čo sa týka celej okružnej križovatky, tak je pravda, že celú stavbu zabezpečoval ŽSK prostredníctvo zhotoviteľa. Pri kolaudácii stavby nemáme vedomosť, žeby niekto z dotknutých orgánov namietal problém pri priechodoch pre chodcov a cyklistov. Telefonicky sme sa skúšali spojiť s projektantom, ktorý riešil celú križovatku, ale nedá sa s ním skontaktovať, preto nejaké finálne vyjadrenie nemôžeme k tomu dať. Podľa nášho názoru bol ten priechod pre chodcov a cyklistov navrhnutý takto, pretože, ak sa vymenili tie priechody, teda cyklistický za peší a naopak, tak by došlo k tomu, že cyklisti, ktorí by križovali miestnu komunikáciu pre motorové vozidlá, tak by pri stredovom ostrovčeku (v strede komunikácie) mali problém s tým, že na kraji toho ostrovčeka je priestor niečo málo vyše metra, kde keď zastaví cyklista s bicyklom, tak bude predným kolesom na priechode mimo stredový ostrovček a zadným tiež zasa v druhom smere, čo je veľmi nebezpečné. Dokonca je možné, že by kolesá bicykla zasahovali až do jazdného pruhu na miestnej komunikácii pre motorové vozidlá. Druhým faktom je, že ak by sa tie priechody vymenili, tak sú tam ďalšie okolité chodníky pre peších, čiže ku križovaniu by dochádzalo tak či tak. Možnosťou by bolo aj to, žeby sa mohol zúžiť priechod pre chodcov a cyklistov, ale s tým by museli policajti súhlasiť. Tým pádom by sa dosiahol väčší priestor v stredovom ostrovčeku a možno by tam ten cyklista už potom vošiel. Vo všeobecnosti chodníky a značenia na nich má už v kompetencii mesto Žilina, pretože chodníky pre peších a cyklo im boli odovzdané do majetku po kolaudácii stavby.

Žilinský samosprávny kraj
28. december 2020

Roman Šimo

Ďakujem za rozsiahlejšiu odpoveď. Je mi jasné, že každé riešenie tam môže mať argument za i proti. Buď bude spokojnejší chodec alebo cyklista. Často sa až v praxi ukážu nedostatky. Bol by som rád, keby všetky zodpovedné strany súčasný stav prehodnotili a skúsili nájsť prijateľnejšie zmeny. Za niekoľko mesiacov, by sa mala začať výstavba nadpojenia cyklotrasy v smere na Vlčince. Frekvencia hlavne cyklistov sa pravdepodobne v týchto miestach zvýši.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania