Platanová-parkovanie-chýbajúce miesta

Zodpovednosť za riešenie: Žilina

Uzavretý
meno
Zdenek 02. marca 2019

od roku 1988 sa "na kamenoch" na ulici Platanovej parkovalo, kapacitne tak 30 vozidiel, pár týždňov sa buduje plot a dnes aj brána. Čo bude následovať?
Prečo mesto v minulých desaťročiach neriešilo parkovanie na sídliskách zásadnejším spôsobom?

02. marec 2019

Jozef

Solinky by potrebovali reštart...
02. marec 2019

Jozef

Žeby súkromné parkovisko na v tichosti vykupenych častiach zbytkov pozemkov, ktoré ostali bývalým vlastníkom po výstavbe sídliska a NIEKTO si ich konečne postupoval a vytvoril vlastný pozemok?
12. marec 2019

Jarek

Tento pozemok predal Slota firme Tatrareal. Tá ho vlastnila ale prečo ho oplotila práve teraz?
Prosím, riešte túto situáciu, na ulici Platanova už ozaj nie je kde parkovať. Podvečer tu parkujú futbalisti z telocvične v škole Limbová, hostia objektu Drevona, cvičiaci Bubemy a pod.
Alebo nakoniec pomôže regulácia parkovania?
13. marec 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, podnet sme zaslali zodpovedným osobám na riešenie. Mesto Žilina
Kto? Odbor dopravy, MsÚ Žilina

Andrea Bialoňová, Odbor tlačový a zahraničných vecí, MsÚ Žilina
15. marec 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, ďakujeme za podnet. Označené miesto na fotografii je v majetku súkromnej spoločnosti. Žiaľ, v tomto prípade nemôžeme tento priestor využiť na budovanie parkovacích miest. Čo sa týka parkovania na sídliskách Mesto Žilina, odbor dopravy začína postupne realizovať opatrenia, aby sa situácia v parkovaní na sídliskách zlepšila. Pri súčasnom počte vozidiel však každé opatrenie pomáha len čiastočne a sídliská majú obmedzené možnosti. Ubezpečujeme Vás, že si tento problém veľmi dobre uvedomujeme a intenzívne hľadáme vhodné riešenia. Mesto Žilina.
Kto? Odbor dopravy MsÚ

Martina Žureková, Odbor tlačový a zahraničných vecí, MsÚ Žilina
15. marec 2019

Zdeněk Dvořák

Dobrý deň

ďakujem pekne za informáciu, chcem však podotknúť, že vďaka tomu, že na Platanovej ulici ubudlo takmer 50 parkovacích miest (35 na kameňoch a cca 15 pri základnej škole) tam každý deň vznikajú nebezpečné situácie medzi zásobovacími vozidlami, zaparkovanými vozidlami a chodcami. Situáciu treba riešiť.

Ďakujem
15. marec 2019

Jarek

Všimol som si, že z alibistických a vyhýbavých odpovedí samosprávy sa nič nedozviete.
Preto čítajte radšej bulvár, dozviete sa viac:
https://www.zilinak.sk/prispevky/6753/pozemok-na-solinkach-pre-parkovanie-chcu-poslanci-kupit-aj-napriek-vyssej-cene-oproti-posudku
17. marec 2019

Martin

Zdeněk: Okrem týchto 50 miest ubudlo za uplynulý rok či dva na Solinkách ďalších asi 30 neoficiálnych miest pri moste nad Centrálnou a asi 20 tiež za zastávkou Smreková, kde robia privádzač. Ak to takto pôjde ďalej (Metro atď.), ešte bude "veselo".
18. marec 2019

Zdeněk Dvořák

Dajme mestu šancu nech NIEČO vymyslí a nech to občanmi prediskutuje....
18. marec 2019

Martin

Solinkám by veľmi prospeli aspoň dve-tri zelené podzemné parkoviská, nakoľko parkovanie na tomto sídlisku už skolabovalo... Sme v modernej dobe, kde by bolo dobré využiť aj riešenia Smart City a pod...
03. apríl 2019

Zdeněk Dvořák

Ďakujem poslancom pánom Cibulkovi a Bechnému za zorganizovanie stretnutia s občanmi Soliniek dňa 2.4.2019 o 17tej v ZŠ Gaštanová aj k téme kritickej situácie v parkovaní na Platanovej ulici. Priebeh stretnutia však nepriniesol očakávané riešenie. Snaha investora vybudovať na "kameňoch" parkovací dom pre cca 250 automobilov a 20 nízko metrážnych bytov nenašla podporu väčšiny účastníkov. Prevažoval názor, aby bol pozemok v územnom pláne preklasifikovaný na "verejnú zeleň" a aby sa hľadala cesta ako predmetný pozemok vymeniť s majiteľom za iný mestský pozemok.
Podľa môjho názoru je aktuálne nutné pripraviť vybudovanie ďalších parkovacích miest v blízkom okolí Platanovej, napríklad za Platanovou 1 smerom k ZŠ Gaštanová.
Prosím mladú generáciu, ktorá býva na Solinkách, aby sa zapájala do verejných debát aj na sociálnych sietiach.
Ďakujem za informácie zverejnené na https://solinky.webnode.sk/parkovanie/.
03. apríl 2019

Martin

Na Solinkách je to podobný scenár, aký sa už viackrát opakoval a naposledy ho zažili Vlčince. Už niekoľko rokov sa točíme v kruhu.
1. Ľudia kričia, že nemajú kde parkovať.
2. Potom niekto (mesto/poslanci/občania/súkromný investor atď.) príde s návrhom vytvorenia nových miest, či už pozemných, garážových alebo formou parkovacieho domu.
3. V tom sa strhne vlna odporu a ľudia začnú bojovať za zeleň. Za zachovanie alebo jej vytvorenie (pokiaľ na dotknutom mieste predtým nebola).

Občania chcú komfortne zaparkovať, ale zároveň si pre tento účel už nepustia žiadnu dostupnú plochu. Tiež sa nevzdajú svojho vozidla, nepripustia platené parkovanie a mnohým by vadila väčšia dochádzková vzdialenosť k (záchytnému) parkovisku. Tých možných riešení už pritom veľa nezostáva. Môžeme ešte využiť posledné voľné plochy, ktoré zostávajú v nadväznosti na existujúce parkoviská (napr. medzi Borovou 30 a 31, pri Gaštanovej 1 alebo pri Káčku pred budovou umeleckej školy), ale takých miest už nie je veľa a ide skôr o kozmetické riešenie.

Na včerajšom stretnutí som síce nebol, no ak bol návrh skutočne iba na 20 nízkometrážnych bytov a 250 miest (predtým som sa domnieval, že bytov bolo plánovaných viac a miest menej), podotýkam na nevyužitej až zdevastovanej ploche, tak nerozumiem toľkému odporu. Isto by sa dal docieliť kompromis, že by tých miest nebolo 250, ale povedzme o 100 menej a na zvyšnej ploche by sa postavilo ihrisko alebo oddychový parčík. Alebo záväzok mesta, že by bolo do začatia výstavby na neďalekej ploche vybudované formou kompenzácie dlho plánované námestie s dôrazom na zeleň.
Mesto by malo predložiť aspoň tri varianty riešenia tohto priestoru a odkomunikovať ich s dotknutou verejnosťou, a to na domových schôdzach všetkých panelákov nachádzajúcich sa v priamej viditeľnosti tejto plochy v okruhu napr. 100 metrov.
04. apríl 2019

Zdeněk Dvořák

Martin,
ďakujem za veľmi podnetný názor, verím, že pri správnej komunikácii s občanmi sa dá presadiť všeličo. Je to iba o čase, ktorý aktuálne nemáme. Nezostáva než sa obrniť trpezlivosťou.
Verím, že reálna spolupráca občan - poslanec - mestský úrad to môže zmeniť.
08. január 2020

Matej Čiernik

Tak, aby bolo jasné, kam sme to doriešili: v súčasnosti platí uznesenie, že na Solinkách sa už nebude nič stavať - sídlisko je aj tak zahustené ďaleko nad súčasné aj minulé normy. Ale tento pozemok vlastní realitná spoločnosť, ktorá údajne dostala prísľub od primátora Chomu, že na ňom bude môcť stavať, a keď sa začalo bojovať za to, aby ho mesto odkúpilo a zriadilo na ňom, resp. jeho časti legálne parkovisko, majitelia odrazu zistili, že vlastnia nepoužiteľný pozemok. Mesto ho odmietlo odkúpiť za účelom zriadenia parkovísk a tak sa teraz pokúšajú získať povolenie postaviť tam ďalšiu bytovku, vraj pri nej postavia parkoviská aj pre verejnosť (verte alebo neverte...). Proti tomuto zámeru vzniká petícia, ak ju chcete podporiť, obráťte sa na poslanca Cibulku (mail na stránke mesta Žilina).
Ale môj názor je, že zainteresovaní vplyvní si presadia svoje aj proti vôli občanov - tak to v Žiline, a najmä na Solinkách chodí.
09. január 2020

Zdenek

Matej, ďakujem za názor, na stretnutí s pánom poslancom Cibulkom sme o tom takto boli informovaní, celý problém naštartoval bývalý primátor Slota, ktorý pozemok vo vnútri sídliska predal. Aktuálne ako občania máme asi jedinú možnosť podpísať pripravenú petíciu. Preto, keď bude dokončená a zverejnená výzva na jej podporu prosím ľudí z tejto časti Soliniek, aby ju podpísali, ďakujem.
13. november 2020

Roman Šimo

Nejaký posun?
14. november 2020

Matej Čiernik

Žiadny, ak nerátame, že sa na Solinkách položilo asi 2000 štvorcových metrov dlažby kvôli cyklotrase, ktorá je zbytočná, minimálne využívaná a mesto na ňu dalo desaťtisíce, aj keď väčšina išla z eurofondov. Ale ak sa žiada vybudovať 200 potrebných parkovacích miest so záberom 2000 štvorcových metrov, tak ekológovia, architekti, mestskí úradníci a ktovie kto prevracajú oči nad záberom zelene. Tak to tu chodí...
28. február 2024

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, na Solinkách sa vybuduje v roku 2024 85 parkovacích miest následne sa spustí regulácia parkovania. Mesto Žilina
28. február 2024

Matej Čiernik

Parkovacie miesta sa nebudujú tam, kde ich treba a naviac sa existujúci priestor na parkovanie má zabrať pre takzvané Zelené námestie.
Takzvaná regulácia parkovania je len zdieranie občanov (taká "špeciálna operácia"), lebo platiť sa bude, ale miesta na parkovanie pribudnú ak, tak minimálne. Nakoniec, tak to dopadlo v Trenčíne, na ktorí sa kedysi vedenie mesta okolo pána primátora odvolávalo ako na vzor. Takže vzor je - spoplatnením sa nič nevyriešilo, len príjmy mesta.
Nakoniec, pred rokmi sa zakázalo parkovanie dodávok na sídlisku, ale mesto nedokázalo osadiť potrebné dopravné značenie. (Hovorí sa, že preto, lebo istí funkcionári primátorom sú podnikatelia a predsa nepôjdu proti podniateľom.)
Takže slová, slová, slová.
28. február 2024

Martin

Parkovacie miesta sa síce vybudujú, ale väčšinou na plochách, kde aj tak už teraz parkujú autá. Viaceré neoficiálne miesta sa postupne rušia - Zelené námestie, chodníková novela, na ktorú sa mesto vopred nepripravilo a pod.
Ak v rámci regulácie parkovania nedôjde k dohode mesta s prevádzkovateľmi parkovísk pred Billou a Metrom, na Solinky sa nahrnie ďalšia viac ako stovka áut, pre ktoré však už miesto nie je. Myslí vôbec niekto na to?
20. marec 2024

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, ďakujeme za podnet. Na Solinkách sa vybuduje v roku 2024 85 parkovacích miest následne sa spustí regulácia parkovania. Podnet uzatvárame na portáli Odkaz pre starostu. Ak budete chcieť opätovne riešiť podnet, zadajte ho prostredníctvom webovej stránky mesta Žilina - ikona Podnet pre mesto. Mesto Žilina

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania