Park 17. novembra-cyklotrasa-poškodená

Zodpovednosť za riešenie: Žilinský samosprávny kraj

Vyriešený
meno
Andrej 16. júla 2019

Dobrý deň,
na cykloceste od Tepličky, ktorá končí na ceste pod VD Žilina pribudli nové zvodidlá a znemožnili plynulý a bezproblémový vjazd/výjazd na/z cyklocesty. Zrejme ide o nejaké bezpečnostné opatrenie, aby cyklisti nevybiehali na cestu. Zaujíma ma, ako sa má teraz cyklista dostať na cestu/cyklocestu. V smere na Mojš sa ísť okolo zvodidiel nedá, jedine v smere na Žilinu. Tam však asfalt na úrovni konca zvodidiel končí v neupravenom rozbitom chodníku a tento chodník je od cesty oddelený vysokým obrubníkom.
Je v pláne doriešiť túto lokalitu, aby bola pre cyklistov bezbariérová a hlavne bezproblémová. Nakoľko momentálna situácia je úplne nevhodná.
Ďakujem.

GPS daného miesta: 49.216775, 18.778653

17. júl 2019

Ján Kotman

Je to nebezpečné. Pri príjazde k stĺpikom smerom k ceste zvodidlá splývajú s tými za cestou. Bolo by vhodné nejaké upozornenie. (Na zemi sú síce zelené šípky, no málokto si ich všimne.) Tiež po celej dĺžke chodníka nie je znížený obrubník. Je teda veľmi komplikované z chodníka zísť, či naň vyjsť. Pripájam sa s prosbou o rýchle riešenie. 🤓
17. júl 2019

Michal

na tomto mieste bol problém že autá obchádzali okolo stĺpikov, preto chápem umiestnenie zvodidiel, žiaľ na cyklistov sa zabudlo
17. júl 2019

Andrej

Doplnenie k podnetu, lebo mi tam vypadol dosť podstatný otáznik na konci tejto vety:

Je v pláne doriešiť túto lokalitu, aby bola pre cyklistov bezbariérová a hlavne bezproblémová?
17. júl 2019

Matúš 👍

Možno by sa to dalo spraviť takto na šírku 1 cyklistu. Autá tam neprejdú a cyklista pri vjazde na cestu bude musieť spomaliť.
17. júl 2019

Matúš 👍

Nebolo by na škodu spraviť aj cykloprechod a potiahnúť kúsok chodníka, nech je plnohodnotné napojenie na VD.
17. júl 2019

Matúš 👍

Ešte nákres. Väčšina pozemkov patrí VV.
17. júl 2019

Roman Šimo

Súhlasím s názorom, že predtým i teraz, to nie je dobré riešenie uvedeného priestoru. Doteraz, ak som chcel odbočiť v smere od Tepličky na hlavnú cestu pri VDŽ na Celulózku, musel som napríklad zájsť až v podstate do protismerného pruhu a naozaj to pôsobilo dosť nebezpečne, keďže ani ukončenie chodníka nemalo správne zakončenie a zahnutie. Je potrebné pravdepodobne dobudovať plynulé napojenia, buď na cestu alebo okolité cyklotrasy.
18. júl 2019

Odpoveď samosprávy

Samospráva uviedla, že zodpovedným subjektom je: Uvedená lokalita patrí pod správu Vodohospodárskej výstavby, ktorú je v tejto veci potrebné kontaktovať.
18. júl 2019

Odkaz pre starostu

Dobrý den,
podnet opätovne preposielame zodpovednej inštitúcii.

Matúš Sedlák
Odkaz pre starostu
[email protected]
18. júl 2019

Miroslav

Tie zelené šípky na zemi nepatria cyklochodníku ale je to označenie trasy pre beh RUN Slovakia, ktorý sa bežal po tejto trase z Košíc do Bratislavy v júni.
BTW: V súvislosti s osadením zvodildiel po celej dĺžke cesty do Mojša a to po oboch stranách by som rád vedel čím je táto cesta výnimočná oproti X cestám na Slovensku kde zvodidlá nie sú. Je tam povolená max. 60km/h a krajnica nie je nebezpečná. Chcel by som vidieť štatistiku nehodovosti a príčiny nehôd. Ak je to nebezpečné preto, že tam niekto porušuje max. povolenú rýchlosť tak to treba riešiť meraním rýchlosti a pokutovaním. O tom ako tam niektorí vodiči jazdia vie každý okrem policajtov. Myslím, že sú to zbytočne vyhodené peniaze, ktoré tomu aby sa tam chodilo pomalšie určite nezabránia. Skôr naopak. Ak je správcom cesty Vodohospodárska výstavba š.p., tak asi majú dosť peňazí. Čo ma ale trápi, pretože je to štátny podnik...
18. júl 2019

Roman Šimo

Iba zo skúseností cyklistu, musím povedať, že mne vyhovovalo práve to, že zvodidlá popri ceste neboli. Dalo sa totiž vyhnúť rýchlo obiehajúcim vozidlám idúcim v protismere. Z tohto pohľadu, sa mi javila cesta bezpečnejšia. Teraz už zostáva len smrti sa pozerať do očí. To ale samozrejme neznamená, že teraz to bude horšie. Nech teda nový cestný prvok pomôže.
18. júl 2019

Michal

idealne by bolo dole na cestu zakazat vjazd cyklistom, je predsa po hradzi cyklotrasa a nevidim dovod aby cyklisti chodili spodom, sam pravidelne bicyklom
18. júl 2019

Roman Šimo

Áno, aj ja by som radšej jazdil po hrádzi, ale po zhodnotení stavu, že sa tam pohybuje často množstvo korčuliarov a chodcov, ktorí bývajú aj roztiahnutí po celej šírke chodníka, sa cyklista rozhodne niekedy i pre cestnú komunikáciu. Rekreačný cyklista, čo sa kochá krajinou a nadväzuje možno známosti (to len zľahčujem príkladom) nemusí riešiť rozhodovanie sa či cesta alebo hrádza. V minulosti také množstvo ľudí na VDŽ nebolo. Dnes je to iné a často je hlava na hlave. Podmienky tam, jednoducho neumožňujú všetkým všetko. To už je ale asi trochu odbočenie od pôvodného podnetu.
19. júl 2019

Miroslav

Ospravedlňujem sa, že sa to tu trochu zvrhlo na diskusné fórum ale nedá mi ešte zareagovať na predchádzajúce príspevky. Áno aj mne sa už niekoľko krát stalo, že mi bezpečný výbeh na bicykli do trávy na tejto ceste zachránil život. Teraz to je obohnané zvodidlami a pre cyklistu mnohonásobne nebezpečnejšie, lebo tých nebezpečných vodičov neubudne. Keby dodržiavali 60-ku tak je to v pohode. Zvodidlá sú v tomto prípade veľkým zlom pre cyklistov!!! Pán Michal a zakázať vjazd cyklistom?! Asi ste nikdy na bycikli nesedel. Práve v tejto lokalite, blízkej prímestskej oblasti žilinčanov je to najlepšie riešenie-ísť po tejto ceste. Ako spomínal pán Roman na hrádzi je to už niekedy neúnosné a nebezpečné. Cesta bola omnoho bezpečnejšia. Teraz už nie, pretože správanie vodičov sa nezmení. BTW: Ak už niekde zakázať vjazd cyklistom, tak je to cesta popod hrad Strečno. Predstavte si, že si touto cestou naplánuje cyklovýlet v lete Český cykloturista, ktorý vôbec netuší čo ho čaká. Nikde na mapách to nenájde aká je to cesta a keď už je v tom lieviku, tak nemá možnosť úniku. Toto je nebezpečenstvo. A nechápem, prečo pod Strečnom tiež nie sú zvodidlá po oboch stranách ;-). Čím je cesta do Mojša popod Vodné dielo taká výnimočná... Ešte raz sa ospravedlňujem za príspevok ale nedalo mi to, lebo v poslednej dobe sa v Žiline robia rozhodnutia asi od stola a sedliacky rozum chýba!
19. júl 2019

Michal

Miroslav, to, že sa tam dali zvodidlá sú podľa mňa tiež zbytočne vyhodené peniaze ako píšete, už ich ale nikto odstraňovať nebude po celej dĺžke, tak sa žiaľ treba tomuto stavu prispôsobiť, a stojím si za tým že ak ide súbežne s cestou cyklotrasa, tak treba na cestu cyklistom zakázať vjazd. Absolvoval som niekoľko krát ráno cestu do práce bicyklom hore po hrádzi a nikdy som tam nemal problém. To skôr dole po ceste by som sa bál ísť. Áno hrádza je občas poobede plnšia, treba používať zvonček na korčuliarov, mne sa vždy uhnú bez problémov. Predstavte si, zrovna včera som bol na bicykli a aj pár dní dozadu a predtým tiež.
19. júl 2019

Roman Šimo

Riešil sa tu na začiatku výjazd z cyklochodníka v smere na Budatín a napokon sme skĺzli na to, či cyklisti patria na cestu alebo nie. To je ale podľa mňa v poriadku. Témy sa prelínajú. Ide o diskusiu. Pokiaľ sa nezačneme urážať hanlivými výrazmi. Je ale pravda, že už z tohto môžu mať zmätok zamestnanci z VÚC či iných, ktorí budú chcieť reagovať. Chcem ale Michal poznamenať, že je rozdiel cyklista a cyklista. Ak pôjdu jazdci z akadémie Petra Sagana v počte 10 kusov po hrádzi alebo aj jeden kus rýchlosťou minimálne 25-40 km za hod. a dajme tomu so zvončekom, ako to bude vyzerať? Ide mi len o to, že cestná cyklistika je často o inom. Jedná sa hlavne o rýchlosť, ktorá je vyššia, ako tomu býva vo väčšine. Na hrádzi sa to dá praktizovať. No, s minimálnym počtom pohybujúcich sa ľudí na chodníku. Mne sa zdá, že cesta od Celulózky do Mojša, prípadne až do Varína, je jednou z mála, kde ešte nejazdí toľko áut. O život ide či už v smere na Terchovú, na Bytču alebo na Rajec. Obdivujem, že práve akademici Cys Sagan dokážu tu v okolí Žiliny vôbec trénovať a to ich je veľa detí. Zvodidlá si predstavujem hlavne v stúpaniach či horských priechodoch. V tomto prípade som si nie istý adekvátne vynaloženými financiami. Hádam nám to ale raz niekto vysvetlí, aby podobné dohady sa mohli vytratiť.
19. júl 2019

Matúš 👍

Boli informácie, že okrem zabráneniu parkovať, boli zvodidlá osadené aj kvôli odvodňovaciemu žľabu, ktorý sa nachádza pod bočnou hrádzou nádrže. Na zabránenie pádu.
21. júl 2019

Roman Šimo

Dnes som práve cez uvedený úsek prechádzal a musím súhlasiť s tým, že chodník je od priechodu pre chodcov v podstate nedokončený. Je potrebné dobudovať výjazd-vjazd pre cyklistov/chodcov a prerobiť vodorovné značenie na ceste chodci-cyklisti. Okrem toho, by bolo vhodné odstrániť stĺpiky, ktoré vybudovaním zvodidiel stratili význam a zbytočne bránia v bezproblémovej jazde. Doinštaľovať možno len smerové značenie.
28. júl 2019

Roman

Prikladám len foto blízkeho priechodu pre chodcov nadväzujúceho na spodnú zatiaľ nevyasfaltovanú cyklotrasu a práve na túto druhú z veľkej časti vyasfaltovanú. Opakujem, že by bolo vhodné spevniť niekoľko metrový úsek v smere od Tepličky popri hlavnej ceste z Mojša a samozrejme prebudovať priechod na plynulý bezbariérový vstup na cestu. Tak, aby sa dalo bezpečne chodcom aj cyklistom oddelene prechádzať na Vodné dielo a späť. Taktiež, aby i vodiči motorových vozidiel včas dokázali reagovať na tento úsek tiež z pohľadu bezpečnosti.
05. august 2019

Matúš 👍

Nejaký plán na cyklotrasu podobnú môjmu nákresu zjavne v minulosti bol, nakoľko sú na mieste znížené obrubníky a osadené značky označujúce cyklopriechod.
14. august 2019

R123

Vážení zástupcovia samosprávy, ste platení z daní občanov práve na to, aby ste VY kontaktovali Vodohospodársku výstavbu a vyriešili čo najskôr túto nebezpečnú prekážku na konci cyklotrasy, ktorá vznikla na verejnej infraštruktúre a nie odkazovali občanov, aby ich kontaktovali priamo.
14. august 2019

Andrej

Medzičasom som tento problém predostrel aj Žilinskej VÚC. Ich reakcia bola vcelku rýchla. No obsah úplne totožný s obsahom odpovede mesta Žilina: danú stavbu (zvodidlá) nevybudovali a cestu ani cyklotrasu nemajú v správe a mám kontaktovať priamo vlastníka/správcu.
Teda ten istý alibistický postoj k riešeniu problému, aj napriek tomu, že sa samosprávy (mestá, VÚC) hlásia k podpore a budovaniu cyklistickej infraštruktúry a snažia sa ju zastrešovať, či koordinovať.
17. august 2019

Roman

Aktuálny stav chodníka, cez ktorý musia momentálne prechádzať cyklisti i chodci.
22. august 2019

Andrej

Dnes som dostal ďalší email od Žilinskej VÚC. Nakoniec sa rozhodli, že tento problém zastrešia a budú ho koordinovať, aby so všetkými dotkutými stranami našli vhodné riešenie problému.
Vďaka VÚC!
22. august 2019

Roman Šimo

Ďakujem Andrej za aktivitu v riešení tohto problému.
09. január 2020

Odkazprestarostu.sk

Dobrý deň,
podnet sme opäť poslali ŽSK.

S pozdravom
administrátor Odkazu pre starostu pre Žilinu
20. január 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

k spomínanému podmetu sme už odpovedali v auguste 2019. V odpovedi sme objasnili filozofiu a legislatívny postup pri budovaní cyklotrás. Napísali sme, že na predmetnej účelovej ceste pri vodnom diele Žilina ŽSK nemá žiadnu investíciu a nepatria nám tu žiadne pozemky. Už vtedy sme uviedli, že udávaný precedens bohužiaľ nie je v tomto úseku jediný, ako aj to že udávaná cyklotrasa nie je v majetku kraja (podľa nám dostupných informácií patrí obci Teplička nad Váhom), ako aj spomínaná cesta nie je samosprávy, ale patrí podniku Vodohospodárka výstavba š.p., ktorý aj zrealizovala spomínané zvodidlá.
Inak v tomto úseku nie je vôbec riešená cykloprava, premávka po spomínanej účelovej komunikácii, ako aj jej križovanie, resp. odbočovanie cyklistov na nej a z nej. Cyklisti (a aj ostatní účastníci) tu jazdia iba v zmysle dopravnej vyhlášky ako účastníci cestnej premávky.
V spomínanom uzle teda ešte cyklisti prechádzajú cestu smerom na severnú hrádzu VD Žilina s cyklotrasou, resp. odbočujú (alebo prichádzajú) v smere do mesta (resp. na cyklotrasu na pravom brehu Váhu). K prípadnému riešeniu sa to v tomto mieste ešte skomplikuje výstavbou nového objektu podniku Vodohospodárska výstavba (stavba by mala začať v tomto roku).
Po účelovej komunikácii pred VD Žilina nie je riešený cyklochodník.
Pri výjazde cyklotrasy po pravom brehu Váhu je síce na účelovej komunikácii prechod pre chodcov, no do polovice naň bráni vstúpiť zábradlie.
Pri odbočení a križovaní účelovej cesty s výjazdom na južnú hrádzu VD Žilina s cyklotrasou nie je riešený samostatný priestor pre cyklistov, postupne tu pribudlo veľké parkovisko áut, ako aj otoč autobusu so zastávkou a s miestom bike sharingu, pričom sa neuskutočnili aj súvisiace projekčné cykloopatrenia.
Ďalej pri výjazde z ľavobrežnej budovanej našej cyklotrasy na účelovú komunikáciu – s možným odbočením na vodné dielo Žilina, alebo priamym pokračovaním po cyklochodníku smerom do mesta. Napriek tomu, že je tu cyklochodník, jazdia po ňom tam a späť autá do priľahlej reštaurácie – buď dnu alebo na parkovisko vonku.
Ako vidíte, jedná sa o veľmi komplikovanú nielen dopravnú situáciu, ale aj majetkovú, ako aj dotknutých subjektov.
V závere minulého roka sme boli na obhliadke tohto miesta, za účasti zástupcov ŽSK, okresného dopravného inšpektorátu a Vodohospodárskej výstavby š.p.
Komplikovanosť a náročnosť situácie nepriniesli okamžité riešenie, no dohodlo sa nasledujúce:
- udávaný precedens bude riešiť Vodohospodárska výstavba, š.p., preto sa ďalej obracajte na nich. Podľa našich informácií pripravujú projektovú dokumentáciu na doriešenie tejto záležitosti.
- pre zvyšné riešenia v lokalite priehradného múru vodného diela sa pokúsi ŽSK v tomto roku vysúťažiť projektanta, aby sme komplexne cyklodopravne doriešili celý tento úsek.

Žilinský samosprávny kraj
01. máj 2020

Matúš 👍

Pozrel som sa do katastra a skúsil navrhnúť riešenie, kde by nebolo nutné majetkoprávne vysporiadanie s FO a zároveň aby boli prepojené všetky 3 cyklotrasy (z Tepličky, z Budatína aj od Strečna. Toto je návrh vedenia len po pozemkoch Vodohospodárskej výstavby. Na druhej strane cesty sú súkromné pozemky.
01. máj 2020

Matúš 👍

Vedenie z väčšej časti po pozemkoch VV* Zasahuje to do pár súkromných.
21. september 2020

Peter Grňa

Znemožnený prechod z cyklotrasy na nadväzujúcu časť na Vodnom diele.
17. september 2021

Roman Šimo

Chodník bol opravený, pribudol plynulý nájazd i prepojenie na Vodné dielo a späť. Nie je to však ešte celkom dokončené a oficiálne otvorené.
17. september 2021

Matúš 👍

Super správa. Nebolo by, prosím, viac foto? Aj zo strany priehradného múru. Ďakujem.
17. september 2021

Matúš 👍

Alebo nákres, že ako to vôbec prepojili.
17. september 2021

Roman Šimo

Druhá foto ukazuje kam to smeruje. Popri novej stavbe elektrárne.
24. september 2021

Roman Šimo

Asi považovať za vyriešené. Zábrany boli odstránené a doplnilo sa aj značenie na ceste. Výjazd / vjazd je síce o niečo ďalej ako sú stĺpiky na začiatku respektíve konci cyklochodníka, no z dôvodu zvýšenia bezpečnosti je možno dobré, aby cyklisti "nevybehli" priamo hneď na cestu.
29. september 2021

Andrej

Ďakujem za vyriešenie. Síce trvalo dva roky, ale predsa ;)

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania