Pre zvýšenie atraktivity MHD by možno bolo vhodné, aby spoje chodili aspoň raz za hodinu či už cez pracovné, prázdninové alebo víkendové dni. Dobrý príklad je 24 z Trnového. Naopak, 24 zo Strážova má cestovný poriadok cez víkendy každé 2 hodiny. Asi najväčšie medzery má 31 z Mojšovej Lúčky, kde chýbajú spoje aj cez pracovné dni. Ľudia musia voliť prepravu autom a tak pridávať autá na už preťaženú cestu I/18. Rovnako 29 zo Žilinskej Lehoty, kde chýba ešte viac spojov cez pracovné dni. Ak chceme, aby ľudia vymenili autá za MHD, bolo by to jedno z riešení. Veď aj SAD z menších alebo podobne veľkých okolitých obcí chodí častejšie poväčšine.
Martin
Strážov 843 vs. Trnové 2 610
Mojšová Lúčka 447
Žilinská Lehota 340
Mesto síce deklarovalo, že chce zlepšiť intervaly, no to sa má udiať na linkách, ktoré obsluhujú najhustejšie obývané časti mesta.
Čo sa týka SAD-ky z menších obcí, nemyslím si, že to je lepšie. Námatkovo som si pozrel cestovné poriadky pre Stráňavy, Brezany či Lietavskú Svinnú-Babkov.
Všetko je o peniazoch, koľko a na čo sú samosprávy ochotné prispievať...