Memorandové námestie-MHD-zlé nastavenie cestovného poriadku

Zodpovednosť za riešenie: Iný subjekt

Uzavretý
meno
Miroslava Konrádová 24. augusta 2019

Prosím vás, bolo by možné upraviť CP vláčiku Rajecká Anča ta, aby slúžil ako prípoj k rýchlikom? Konkrétne ráno príchod do Žiliny o 6:30 a popoludní odchod zo Žiliny o 17:30. Veľmi by nám to pomohlo - chodili by sme vlakom a niie autom v zápche🙂 Ďakujem

30. august 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

ohľadom zmien v cestovnom poriadku sa treba obrátiť na dopravcov v osobnej železničnej doprave.

Prajem pekný deň!


Ing. Ľubomír Mitas

Manažér externej komunikácie
30. august 2019

Matúš 👍

Podnet sa prepošle dopravcovi ZSSK, oni sa odvolajú na objednávku Ministerstva a na podmienky, ktoré poskytuje trať (napr. križovanie vlakov). Ak sa to pošle Ministerstvu a to vôbec odpíše, tak možno bude odpoveď, že neplánujú zmeny. :) A toto sa tu opakuje niekoľko rokov dokola pri návrhoch na zmenu grafikonu Rajeckej Anče :) Snáď sa dožijeme aspoň toho Integrovaného dopravného systému, kde má byť táto trať spustená medzi prvými.
31. august 2019

Martin

Táto trať by si najprv po toľkých desaťročiach zaslúžila celkovú rekonštrukciu spojenú s miernym zvýšením rýchlosti aspoň na niektorých úsekoch, odstránením prestojov pri kríženiach vlakov, znížením počtu výluk (v súčasnosti sú aj po niekoľko dní každý mesiac) a hlavne by sa tam mali začať nasadzovať moderné nízkopodlažné súpravy.
31. august 2019

Matúš 👍

Súhlasím. Bolo by potrebné nové staničné zabezpečovacie zariadenie v Lietavskej Lúčke, aby tam vlaky pri križovaní nestáli aj 10 minút. Táto trať je jedna z najperspektívnejších regionálnych tratí na Slovensku a teda by si zaslúžila komplexnú rekonštrukciu. Vrámci IDS je dokonca uvažované s polhodinovým taktom vlakov. Pouvažovať by sa malo aj nad novou zastávkou v oblastí Hlín. Tuším je navrhovaná aj v uzemnom pláne.
06. september 2019

Odpoveď samosprávy

Príjemný dobrý deň!

Z poverenia riaditeľa OR Žilina Vám zasielam nasledovné stanovisko:

ŽSR, Oblastné riaditeľstvo Žilina ako správca infraštruktúry s realizáciou Vášho podnetu nemá problém, avšak presné polohy a trasy vlakov realizujeme na základe požiadaviek dopravcu t.j. v uvedenom prípade ZSSK Slovensko a.s.. Preto Vám odporúčame predniesť tento podnet priamo formou pripomienky na dopravcu teda ZSSK Slovensko a.s., ktoré je kompetentné v uvedenej veci konať a zabezpečiť jej realizáciu.

Ďakujeme a želáme pekný zvyšok dňa.

S úctou

Ing. Peter Blaho, PhD.
prednosta Sekcie riadenia dopravy
ŽSR - Železnice Slovenskej republiky
Oblastné riaditeľstvo Žilina
06. september 2019

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,
podnet opätovne preposielame zodpovednej inštitúcii.

Matúš Sedlák
Odkaz pre starostu
[email protected]
24. september 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
na pripomienku k Cestovnému poriadku Vám po jej posúdení uvádzame:

Železničná dopravná obsluha má hromadný charakter a nie vždy je možné uspokojiť všetky požiadavky cestujúcich v plnej miere. Hlavným faktorom na rozšírenie počtu jázd, či zavedenie nových vlakov sú limity dané pre jednotlivé traťové úseky a preto zavedenie nových vlakov by bolo možné realizovať len v prípade zvýšenej objednávky výkonov zo strany Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky (MDVR SR). To platí aj v prípade požiadavky zavedenia vlaku s odchodom cca 17:30 h zo Žiliny.
Úpravu vlaku Os 3503 do neskoršej časovej polohy (cca na 6:30 h zo Žiliny) neplánujeme realizovať. Dôvodom sú obmedzené možnosti jednokoľajnej trate (konflikt s protismerným vlakom) ako strata prípoja na rýchlik smer Bratislava (odchod 6:20 h).
V mene Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. Vám ďakujeme za podnet.

S pozdravom
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s.
úsek obchodu | oddelenie zákazníckych podaní

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania