Smreková-MHD-zlé nastavenie cestovného poriadku

Zodpovednosť za riešenie: Žilina

Uzavretý
meno
Matej Čiernik 29. októbra 2019

Poslednou úpravou cestovného poriadku sa podarilo výnimočne nezlepšiť Večerné spojenie medzi Závodím a Solinkami: Priame spoje nejestvovali ani predtým, ale ojedinele sa našli nadväzujúce spoje. Teraz už je cestovný poriadok tak "vylepšený", že tých 2,25 kilometra zo zastávky Žitná na Smrekovú človek skôr dôjde peši, ako niektorými spojmi. Ďakujem, takouto MHD ani zadarmo...
Ja viem, že o MHD rozhodujú ľudia s patentom na rozum a občan sa do toho nemá miešať - ale jeden by si večer zaplatil aj nedotované cestovné, ak by mohol cestovať busom rozumnou rýchlosťou a nemusel by naň čakať pol hodiny...

12. november 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, ďakujeme za podnet, ktorý sme poslali zodpovedným osobám na riešenie. Mesto Žilina.
Kto? Dopravný podnik mesta Žiliny

Mgr. Andrea Bialoňová, odbor tlačový a zahraničných vecí MsÚ Žilina
05. január 2020

Odkazprestarostu.sk

Dobrý deň,
podnet sme opäť poslali samospráve.

S pozdravom
administrátor Odkazu pre starostu pre Žilinu
05. január 2020

Matej Čiernik

Predpokladám, že prípadné riešenie príde až s novým cestovným poriadkom. Ocenil by som však nejaký prísľub, že sa na ňom pracuje. Všeobecne, čo sa týka Žiliny: hovorkyňu mesta nepovažujem za osobu, v ktorej kompetencii je veci riešiť a ocenil by som odpovede od skutočne zodpovedných. Ani to nemusí byť sám pán primátor, na ktorého odkazy pre starostu mieria.
Matej Čiernik
22. január 2020

Martin

Podľa tohto materiálu je predpoklad prvých zmien už od apríla:

http://www.zilina.sk/userfiles/2020/komisie/materialy/20200217/Pl%C3%A1n%20zhustenia%20spojov%20na%20link%C3%A1ch%20MHD.pdf
22. január 2020

Martin

Skúsim pripojiť ešte kratší link, keby bol problém s otváraním dokumentu: https://lnk.sk/nBK8
22. január 2020

Matej Čiernik

No, problém nevidím v hustote spojov, ale v ich náväznosti. Tu nejde o kvantitu, ale o kvalitu. Kvalita spočíva v náväznosti a trasovaní - napríklad nepotrebujem vyhliadkové jazdy trojkou okolo centra, ak sa chcem dostať z východného okolia Štefánikovho námestia na Solinky (mala tam chodiť trinástka v protismere, ale nevydalo). A keď sme pri tej hustote: ak spoje nechodia každých 7-8 minút, musím pozerať do cestovného poriadku. Potom mi je jedno, či chodia raz za 15, alebo 20 minút - stále poloprázdne.

Takže žilinská MHD - stále zle. Jediné, čo sa dá napraviť, je náväznosť - ale to chce pouvažovať a neviem, či tu niekoho povolaného myslenie nebolí.
02. december 2020

Odkazprestarostu.sk

Dobrý deň,
podnet sme opäť poslali samospráve.

S pozdravom
administrátor Odkazu pre starostu pre Žilinu
03. december 2020

Matej Čiernik

Žilinská MHD teraz funguje v prázdninovom režime, kde je náväznosť spojov v kritizovanom období dobrá. Plánuje sa zhustenie spojov - má to zmysel? Od apríla sa plánuje zdraženie, obmedzenie zliav, cestovať bude ešte menej ľudí, asi bude chodiť ešte viac prázdnych spojov... problém nie je v kvantite, ale kvalite, ale to akosi kompetentným stále nedochádza...alebo predsa?
07. apríl 2021

Roman Šimo

Asi už nastali nejaké zmeny.
07. apríl 2021

Matej Čiernik

Iba ak ku horšiemu. Náväznosť spojov je celkom dobrá v prázdninovom režime, ináč rovnaká, ako v starom cestovnom poriadku.
Je to márne. Hlavne, že Mesto dotuje stále prázdnejšie busy a stavia cyklocesty odnikadiaľ nikam, ktoré akurát spôsobujú podmývanie vozoviek (viď Veľký Diel).

Ale pozor - ideme byť Hlavné mesto kultúry a podporujeme klimatickú Grétku :-))
07. apríl 2021

Roman Šimo

Nikdy nič nie je asi ideálne a všetko sa robí postupne, čo už potom nenadväzuje na to predchádzajúce a na stav budúci. Netrúfam si hodnotiť cestovný poriadok DPMŽ, keďže to nedokážem z praxe posúdiť. Treba možno veriť, že po skončení obmedzení sa ešte nájde vhodný variant. Teraz všetci improvizujú.

Čo sa týka slečny Gréty, tak to nie je o nej, ale hlavne o nás všetkých, aby sme skúsili myslieť i na budúce generácie. Nie len teraz na seba. Ona bola jedna z tých, čo v téme ochrany životného prostredia zaujala. No ani to zjavne s mnohými politikmi nepohlo. Alternatíva v podobe autobusov a trolejbusov je vhodná. Je len škoda, že opäť chýba to B. Napríklad záchytné parkoviská, odkiaľ sa presuniete autobusom. Ešte na veľa riešeniach sa musí pracovať a naozaj to nebude nikdy asi ideálne. Vždy budeme mať rôzne záujmy.
07. apríl 2021

Matej Čiernik

Prepáčte, celkom to sem nepatrí.
Ale nemáme rôzne záujmy. Chcem cestovať MHD, ale nie pomalšie, ako peši. Chodím na bicykli a elektrokolobežke, ale cyklopruhy na Bulvári sú rozbité niekde až k nepriechodnosti. A oproti Auparku sa cyklopruh rozplynie. Je to dokonca zmienené v dopravnom genereli, že zle, ale nik to nerieši. Nakúpia sa KIAbicykle a študáci sa s nimi preháňajú po chodníkoch - už som videl zraziť decko, čo vyšlo z vchodu bytovky.
Mimochodom, asi máme všetci záujem riešiť aj veci budúcnosti. Od klimatickej zmeny sú vedci a vlády, nie mesto Žilina. Iste, decká majú právo povedať, čo by chceli. (Len čo budú chcieť, ak sa povie, tak dobre, ale žiadne autá a počítače a večer so sliepkami spinkať?)
07. apríl 2021

Roman Šimo

Žilina je mesto dostupné skoro zo všetkých smerov celkom dobre, okrem niektorých prímestských častí a Hájika. To sa týka presunu "pešibusom". Viem, v akom stave sú chodníky a cyklochodníky. Presúvam sa prevažne práve po nich a nie som s tým tiež spokojný. Snažím sa podľa možností na to upozorňovať. Zdá sa veľa vecí v dopravnej infraštruktúre Žiliny nelogických, ale tým sa musia zaoberať na to určení ľudia. Bicyklom sa dalo zraziť človeka aj pred 30-timi rokmi. Teraz je to samozrejme niekedy až neúnosné. Zaradili sme do nášho "jedálnička" nový druh prepravy, avšak možno nás nenaučil nikto dostatočne túto dopravu využívať správne. Áno, mládež je v súčasnosti veľmi citlivá na isté činnosti v ich živote, ktoré pociťujú ihneď ako obmedzenie. Rýchla doba priniesla negatíva, ktoré bude veľmi ťažké už zvrátiť. Nechcem to tu ale tiež zvrtnúť na diskusiu, aká je možno vhodná skôr na sociálnu sieť. Nedá sa tu všetko obsiahnuť a asi to zaťažuje zbytočne i tento portál.
07. apríl 2021

Martin

Zmeny v cestovných poriadkoch, ktoré nastali od tohto apríla riešia najmä časy medzi zastávkami. Predpokladám, že je to kvôli vybudovaniu preferencie, čo bolo financované cez Eurofondy a zrejme sa musí preto deklarovať ako výstup projektu zrýchlenie na týchto úsekoch.
Očakávam, že k zásadnejším zmenám v časoch odchodov sa pristúpi až po korona-období.
22. august 2023

Matúš 👍

Nastala zmena?
22. august 2023

Matej Čiernik

Je to márne, nenastala nijaká zmena, existuje jediný naväzujúci spoj medzi závodím, resp. Hájikom a Solinkami.
Okrem toho som pripomienkoval chýbajúce priame spojenie medzi Štefánikovym námestím a Solinkami - všetky autobusy vás vyše štvrť hodiny vozia okolo celého mesta. Stačilo by zosúladiť príchod linky č. 6 k nemocnici a nadväzujúci odchod linky č. 3 na Solinky - cestovanie by sa skrátilo o 2-7 minút podľa toho, kde na Solinky idete. Druhá možnosť je obnovenie linky č. 13 v protismere k č.3. Odozva nijaká.

Vedenie mesta si žije vo vlastnom svete, eurofondoch a enviropolitike. O občanov sa stará dvakrát ročne, cez Staromestské slávnosti a Vianočné trhy....

Je to márne.
04. apríl 2024

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, ďakujeme za podnet. Zmeny v cestovnom poriadku sa na teraz nebudú realizovať. Podnet uzatvárame na portáli Odkaz pre starostu. Ak budete chcieť opätovne riešiť podnet, zadajte ho prostredníctvom webovej stránky mesta Žilina - ikona Podnet pre mesto. Mesto Žilina

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania