Na Priekope-vychodené cestičky v tráve

Zodpovednosť za riešenie: Žilina

Uzavretý

Ničenie zelene. Posledné kusy zelene v centre mesta a aj tie si necháme zničiť. Prosím o oplotenie (odklonenie ľudí) od trávnatej plochy, ktorí si skracujú cestu na mhd zastávku. Ďakujem.

25. november 2019

Pavol Senko

Oplotenie nic nevyriesi, netreba budovat zbytocne prekazky tam kde vedu prirodzene cesty chodcov. Treba radsej vybudovat chodniky tam kde chybaju - nikto sa pri vystavbe zrejme nezamyslal kadial budu ludia chodit k zastavke.
25. november 2019

Michal .

Samozrejme, že to pomôže. Treba zachovať poslednú zeleň v meste a nie ju opäť ničiť.
26. november 2019

Pavol Senko

Samozrejme ze to nepomoze pokial tam nedame 2metrovy plot. je to najkratsia cesta k zastavke a k priechodu pre chodcov. treba to tam upravit a pripadne zmensit pocet parkovacich miest alebo zuzit vydlazdenu cast aby sa zachovala zelen. rozumne mesto hlada optimalne riesenie a nestavia ploty tam kde to nema zmysel. Pozrite sa ako oplotenie zabranuje ludom na autobusovej stanici nechodit po trave ;)
26. november 2019

Roman Šimo

Ja by som tiež radšej chcel zanechať tento priestor viac zelený a nie ho deliť aj vďaka pohodlnosti nás ľudí. Ucelený priestor zelene, je určite to pozitívnejšie. I ľudia si povedali, že cesty pôjdu cez Amazonský prales a kde tam sú teraz. Vybudujeme chodník a neskôr sa vytvorí zasa vedľa nový vychodený pás. Čo potom? Asi by sme úplne týmto smerom ísť nemali. Sú lokality, kde tá vzdialenosť na "skratku" je oveľa výhodnejšia, vhodnejšia. V tomto prípade sa mi to nezdá momentálne (podľa foto a street view) ako vhodné na vybudovanie chodníka. Príklad autobusového nástupišťa nie je úplne porovnateľný. Tam totiž prístup pre chodcov priamo k autobusovým zastávkam prakticky neexistuje, takže logicky sa cestujúci musia nejako odtiaľ dostať. Tam sa veľa vecí nedomyslelo. Na Priekope, by zábradlie pomohlo možno až o niečo vyššie. Esteticky sa to tam však určite nehodí. Krajšie by boli stĺpiky s reťazou. Keďže sme ale národ nekultúrny, aj kríková zeleň by mohla zažiť krátky čas svojho života. Treba vyskúšať dočasne osadiť tabuľky "Nevstupovať na trávnik". Potom možno skúšať drahšie alternatívy. K zastávke MHD sa dá pohodlne prejsť blízkym dlažobným úsekom s napojením na už vybudovaný chodník.
26. november 2019

Michal .

Súhlasím s pánom Romanom, vkusne osadené stĺpiky s retiazkou by určite pomohli.
27. november 2019

Pavol Senko

Ste naivni ak si myslite ze nejaka tabulka alebo retiazka ludom zabrani tadial chodit. Treba hladat riesenie ako ulahcit cestu chodcom a zachovat prirodzene cesty a nie stavat im do cesty prekazky. Nejde len o pristup k zastavke ale aj o pristup k ulici ktora vedie poza policiu (a chybajuci prechod). Cesta okolo kolecka je nepouzivana a zahradena kvetinacmi, preco ju nezuzit? Zachoval by sa tak pomer chodnika a zelene. Alebo zmensit parkovacie miesta ako som navrhoval.

Nieco o tomto probleme vychodenych cesticiek si mozete precitat napriklad tu: https://www.theguardian.com/cities/2018/oct/05/desire-paths-the-illicit-trails-that-defy-the-urban-planners
27. november 2019

Roman Šimo

"100" ľudí, "100" názorov. Každý má právo na svoj názor. Na jednej či druhej strane, sa možno časom názor zmení. Na to je diskusia, aby sa hľadali riešenia bez zbytočných emócii. Ja nikoho neoznačujem za naivného.
27. november 2019

Matúš 👍

Aj toto je variant:
27. november 2019

Michal .

👍
28. november 2019

Roman Šimo

Chodník z jednej strany je. Ak by sa rozhodol niekto druhý taký vybudovať, stojím si za tým, že zelená plocha by mala zostať ucelená a trasa nového chodníka sa môže riešiť po okraji zastávky MHD. Parkovacie miesta sú totiž vyzerá že všetky súkromné. Tam s tým žiaľ nepohne asi nikto. Myslím si ale, že chodník tiež nemusí byť zárukou usmernenia ľudí. Stačí si prejsť celú ulicu, kde sú cestičky "krížom krážom". Opäť je tu kolízia súkromného a mestského majetku, čo bráni k rôznym úpravám. Aj z toho dôvodu je kus zelene v centre veľmi dôležitý. Súkromník pochopiteľne pristupuje k veciam verejným často inak a môže si aj niečo na svojich pozemkoch časom postaviť.
06. december 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, ďakujeme za podnet. Mesto neplánuje ohradenie zelene ani budovanie chodníka. Ako bolo spomenuté, ohradenie zelene nepomôže, je to tzv. zvykový chodník - najjednoduchší prístup chodca k zastávke. Budovať chodník znamená uberať zo zelene, v tomto prípade by to znamenalo aj zásah do koreňovej sústavy existujúcich stromov, teda ich poškodzovanie. Mesto Žilina.
Kto? Odbor životného prostredia, MsÚ Žilina

Mgr. Andrea Bialoňová, odbor tlačový a zahraničných vecí, MsÚ Žilina

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania