Saleziánska-dlhodobo odstavené vozidlá-nezistené EČV a TK a EK

Zodpovednosť za riešenie: Žilina

Vyriešený
meno
A 26. februára 2020

Na Saleziánskej ulici oproti predajni autodielov Unix sa nachádza už niekoľko mesiacov odstavené vozidlo bez EČV. Nakoľko vozidlo nespĺňa podmienky na prevádzku vozidla v cestnej premávke a nachádza sa na pozemku vo vlastníctve mesta Žilina, je potrebné túto situáciu riešiť. Najlepšie by bolo vozidlo odstrániť na náklady jeho majiteľa.

09. marec 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, ďakujeme za podnet, ktorý sme poslali zodpovedným osobám na riešenie. Mesto Žilina.
Kto? Mestská polícia Žilina, Odbor správy verejného priestranstva a životného prostredia, MsÚ Žilina

Mgr. Andrea Bialoňová, odbor komunikácie a vzťahov s verejnosťou, MsÚ Žilina
25. marec 2020

A

Zatiaľ podnet nebol riešený, prosím o informácie, kedy sa podnet bude riešiť. Pridávam číslo nálepky EK: SKLi067254 a číslo nálepky TK: SKKi756526.
03. apríl 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, uvedený podnet evidujeme, avšak vzhľadom na aktuálnu mimoriadnu situáciu sa riešením podnetu budeme zaoberať až po skončení tejto mimoriadnej situácie. Mesto Žilina.
Kto? Odbor správy verejného priestranstva a životného prostredia, MsÚ Žilina

Mgr. Andrea Bialoňová, odbor komunikácie a vzťahov s verejnosťou, MsÚ Žilina
29. júl 2020

Roman Šimo

Zatial bez zmeny.
29. júl 2020

Odkazprestarostu.sk

Dobrý deň,
podnet sme opäť poslali samospráve.

S pozdravom
administrátor Odkazu pre starostu pre Žilinu
24. september 2020

A

Auto stále nebolo odpratané. Dnes sa v lokalite pohybovala hliadka MP, pani policajtka porozdávala zopár pokút za parkovanie, ale toto auto obišla. Pripomínam, že predmetné auto nemá od mája platnú emisnú kontrolu. Znova sa teda pýtam, kedy bude MP riešiť tento vrak?
29. september 2020

Dávid Jorda

Pani policajtka nechala aj mne odkaz na aute, ktorý bol riešený blokovou pokutou ( lístok za oknom malo pár aut, pritom takmer celá ulica je v zákaze, pravdepodobne toľko lístkov nemala MP pri sebe, nerozumiem tomu, buď všetci alebo nikto). Po zaplatení som otvoril diskusiu o parkovaní na Saleziánskej ulici, čo je veľký problém. Argumentácia príslušníka MPZA bola dookola opakovaná veta, že parkovanie mi upresňuje vyhláška a on tu nie je od toho aby mi tu hovoril kde mám parkovať a ak nie som ochotný zaplatiť za pokutu, že to posunú na doriešenie policajnému zboru. Mesto určite o tom vie, že parkovanie na sídliskách je katastrofálne a mesto to rieši cez MP pokutami. Ak mesto nevie zabezpečiť parkovanie (aj platené) na sídliskách, tak musí akceptovať fakt, že ľudia často parkujú v zákazoch a neriešiť to pokutami. Ak by mesto zabezpečilo parkovanie a ja ako vodič budem stále parkovať na miestach kde je zákaz, vtedy mi môže MP uložiť blokovú pokutu. Pokiaľ mesto nevyrieši túto otázku, tak by malo mesto akceptovať parkovanie "kade tade" po sídliskách.
29. september 2020

A

Mesto v predmetnej lokalite nedokáže zabezpečiť viac vecí, napríklad vyznačenie parkovacích miest vodorovným dopravným značením. Ďalej sú tu saleziáni a škola. Keby prišli pracovníci MP v nedeľu večer počas omše rozdávať pokuty za parkovanie, tak by to nestihli povypisovať ani do ďalšieho dňa.
29. september 2020

Roman Šimo

Pokiaľ nebude mať mesto v rukách kompletnú parkovaciu politiku, nepohneme sa. Každým rokom sa zvyšuje počet vozidiel a to aj na jednu domácnosť. Mnohí si kupujú veľké autá a pritom vedia do akých podmienok. Máme v parkovaní investičný dlh. Môžeme byť vďační za parkovacie miesta, ktoré sa dobudovali za primátora Harmana i niečo za primátora Chomu. Zjavne to nestačí. Nemôžeme ale verejný priestor orientovať iba na parkovanie. Patríme medzi mestá s najmenším počtom zelene. To je už možno na odbornú diskusiu. Vyznačenie parkovacích miest čiarami je určite pozitívny smer. Avšak, pozrime sa v akom stave sú tie miesta. V tomto prípade na ulici Saleziánska je chodník dostatočne široký, no autá by tam byť nemali. Chodník patrí chodcom či vozíčkarom...Pozornosť sa môže upraviť na vedľajšiu cestnú komunikáciu. Tam sa myslím dá s priestorom pracovať a po úpravách (zúženie cesty alebo chodníka napr.) si viem predstaviť parkovanie práve tam. Ak bude MP tolerovať priestupok, do akej miery? Kde je tá hranica? To je aj v iných problémoch. Povolíš a povolí sa v niečom navyše. Samozrejme, my obyvatelia budeme vždy nespokojní. V konečnom súčte súhlasím, že parkovanie na Hlinách nie je optimálne, keďže je to sídlisko postavené dávno. Je potrebné zrušiť rôzne pozostatky minulosti - ostrovčeky, miesta na prašiaky a pod. Čo najmenší zásah do zelene a využiť nevyužívané priestranstvá alebo prerobiť využívané. Samostatná kapitola sú autovraky blokujúce miesta iným.
04. október 2020

Martin

Situáciu na Hlinách teraz zhoršuje budovanie nového potrubia, ktoré úplne uzavrelo jedno celé parkovisko pre cca 60 vozidiel pozdĺž Hlinskej ulice - bez zabezpečenia dočasnej náhrady. To slúži pre päť panelákov, z ktorých každý má 60 - 70 bytov. Pri prvom a poslednom paneláku je k dispozícii ešte po zhruba 20 miest. Už i za bežných okolností je tento stav nedostatočný (100 miest na vyše 330 bytov). Zo strany Gabajovej je ešte jedno parkovisko, ale to ledva stačí pre potreby priľahlých päťpodlažných panelákov. S nejakými miestami sa počíta v rámci revitalizácie sídliska, ale situáciu môžu vyriešiť až prípadné parkovacie domy, ktoré však zatiaľ nikto neplánuje.
04. október 2020

Roman Šimo

Parkovací dom je pozitívne riešenie. Vodiči však uprednostňujú parkovisko blízke k svojmu bydlisku a tak sa obávam kôli priestorovým možnostiam Hlín, že prípadný parkovací dom, by bol poloprázdny. Malo by ale vedenie mesta sa viditeľnejšie a vážnejšie vecou zaoberať. Každý stratený rok situácii určite nepomáha. To platí spätne aj pre vedenie mesta minulé.
05. október 2020

A

Stav parkovacích miest by sa dal zvýšiť vybudovaním kolmého parkovania na ulici Severná (aktuálne je tu pozdĺžne parkovanie). Na vedľajšej ulici (Jarná) je kolmé parkovanie, čo dosť pomohlo.
Nechápem tiež, v čom sú Hliny ako sídlisko iné oproti ostatným sídliskám a neplatí tu zákaz parkovania dodávok. Pre ilustráciu, včera boli len okolo ostrovčeka pri vjazde do Saleziánov odparkované 4 dodávky.
Ďalej by bolo vhodné vyznačiť parkovacie státia na ulici Severná, mohlo by to priniesť 2 až 3 parkovacie miesta, teraz autá parkujú "ako príde" a vznikajú medzi nimi zlé medzery.
Nakoniec by sa mohla otvoriť téma rezidentského parkovania aj v tejto lokalite, je dosť častý jav, keď tu parkujú autá obyvateľov z Hlín 8, ktorí sa takto vyhýbajú plateniu parkovania. Bežne vidno ľudí, ktorí odparkujú pri Saleziánoch a vracajú sa domov cez most ponad Mostnú ul.
05. október 2020

Roman Šimo

Áno, podľa možností využiť existujúce parkovacie plochy na budovanie nových (ekologickejšie miesta) i keď možno s miernym zásahom do zelene. Tie dodávky sú naozaj problém v tých zákrutách, kde ich odparkovanie nie je celkom vhodné. Pokiaľ ale nemáme v rukách Žilinskú parkovaciu spoločnosť, nedokáže sa problém riešiť pravdepodobne komplexnejšie. Ja si myslím, že pokojne by tam mohla byť vybudovaná jedna ucelená cesta a zrušili by sa existujúce dve. V tom prípade sa dá s priestorom lepšie pracovať. Stratil by sa však ten estetický a funkčný prvok zeleného pásu v strede. To je to negatívum. Jednou z možností je prerobenie súčasného parkovacieho domu na križovatke s Hlinskou ulicou. Bariérou je súkromné vlastníctvo a do odkúpenia mestom, by sa asi nešlo. Budúcnosť ale môže byť iná.
05. október 2020

A

Osobne si myslím, že aj po prerobení parkovacieho domu by tam neparkovali autá, ale ľudia by si z toho urobili skladisko všeličoho, čo sa im nevojde do bytových pivníc. A svoje autá by parkovali na ulici tak ako aj teraz.
05. október 2020

Roman Šimo

Jasné. Stačí si pozrieť oblasť garáží pri Bánovskej a Bytčickej ceste. Pochybujem, že aj tam sú iba autá. Základom je dostať do rúk 100% "vládnutie" v parkovaní a následne uskutočňovať potrebné kroky. Na jednu domácnosť, by malo byť garantované jedno miesto a to by mohlo byť riešené práve rezidentským systémom bez poplatku alebo v minimálnej tarife. Minulý rok myslím bolo uskutočnené mapovanie parkovacích miest MÚ. Aký výstup z toho vznikol mi nie je známy, no pripravuje sa opätovné maľovanie čiar. Má sa začať na Vlčincoch.

Parkovanie v Bratislave - Petržalka
https://parkovanievpetrzalke.sk/o-parkovani/
05. október 2020

A

Presne tak, na jeden byt jedno parkovacie miesto za minimálny poplatok a až potom, ak je dostatok miest, ponúknuť ich na parkovanie ďalších áut. A firemné dodávky odstrániť zo sídlisk, výnimku ponechať len pre viacpočetné rodiny, ktoré potrebujú napríklad 7 miestne autá - počet členov domácnosti nie je problém dokladovať.
05. október 2020

Roman Šimo

Bude to ale ťažká cesta, pretože bytov je oveľa viac a už teraz takmer všetci majú auto minimálne jedno. Parkoviská neboli na tento stav pripravené pri výstavbe v minulosti. Už sme ale odbočili od témy, keďže tento podnet bol na dlhodobo odstavené vozidlo, i keď do určitej miery jedno s druhým trošku súvisí.
05. október 2020

A

Samozrejme, parkovanie je téma na dlhé lakte. A zrejme aj odstránenie autovraku, keď si s tým mesto dáva takto "načas".
05. október 2020

Martin

Súhlasím s tým, že veľmi by pomohlo aj plošné nahradenie pozdĺžneho státia kolmým (prinajhoršom šikmým). Mesto sa však viackrát aj tu na portáli vyjadrilo, že budovanie nových pozemných miest nie je cesta, ktorou sa chce momentálne uberať. Škoda, že ani v takých pomerne jednoduchých jednotlivých prípadoch, ako sú miesta po bývalých stĺpoch VO alebo napríklad tu:
https://goo.gl/maps/X6uF9d5PG65XAsyp8


Myšlienka 1 auto na 1 byt je síce dobrá, no treba dodať, že v súčasnosti je na viacerých uliciach ledva 30 % miest na počet bytov, takže aj po prípadnom vybudovaní nových parkovísk stále nedosiahneme 100% stav.
01. február 2021

Roman Šimo

Uvedené vozidlo sa na tomto chodníku už nenachádza.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania