Námestie Andreja Hlinku-kôš-preplnený

Zodpovednosť za riešenie: Žilina

Vyriešený

Preplnené odpadkové koše, odpadky po zemi.

24. máj 2020

Roman Šimo

A zasa pozostatky tohto reťazca rýchleho občerstvenia.
05. jún 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, ďakujeme za podnet, ktorý sme poslali zodpovedným osobám na riešenie. Mesto Žilina.
Kto? Odbor správy verejného priestranstva a životného prostredia, MsÚ Žilina

Mgr. Andrea Bialoňová, odbor komunikácie a vzťahov s verejnosťou, MsÚ Žilina
06. september 2020

Roman Šimo

Toto má byť dôstojné a ukážkové miesto. Neviem si predstaviť, že v krajinách, kde si cenia tradície a prejavujú úctu k histórii krajiny či mesta, nechávajú to dospieť do takéhoto stavu. Stáva sa to "reštauračným" miestom stretávania sa hlavne mládeže a smetné nádoby žiaľ zjavne nepostačujú. Neporiadok, rozbité obklady a dlažba, grafity...Výrazne k tomu prispieva prítomnosť blízkeho obchodného centra. Dôchodcovia alebo rodiny s deťmi si na balustrádu ani posedieť hádam neprídu.
15. december 2020

Roman Šimo

Klasika.

Už je tento stav naozaj neúnosný v celom meste a tak som kontaktoval priamo sieť reštaurácií:
...v meste Žilina sa čoraz viac objavuje odpad z obidvoch reštaurácií McDonald's vo verejnom priestore i v prírode. Uvedomujem si, že tento problém je hlavne o správaní sa samotných zákazníkov, za ktorých predajca mimo prevádzky nezodpovedá. Určitý podiel ale samozrejme zodpovednosti máte. Jedlo si zákazníci odnesú so sebou a vaša značka sa tak objavuje neskôr po širokom okolí, ako dominantná medzi odpadkami. Berte prosím tento text v podstate ako prosbu byť súčinný problém riešiť. Základ je informovať zákazníkov (vytvoriť kampaň?) už priamo na prevádzke o spôsoboch zbavovania sa použitých obalov, forma odhadzovania, napríklad stlačenie pohára či papierového vrecka. Postupnými krokmi sa možno podarí čo najviac znížiť znečistenie verejne dostupného priestranstva. Pred veľa rokmi McDonald's vznikol ako producent odpadu - výdaj jedla so sebou. Nepoznám súčasnú stratégiu firmy či interné predpisy. Ani bežný chod tohto typu reštaurácií. Chcem ale veriť, že máte spoločný záujem, aby odpadu všade bolo čo najmenej.
15. január 2021

Roman Šimo

Košov na výmenu je tam viac. Keďže sa však nejedná celkom myslím o pozemok v správe mesta, možno sa v tomto čase ešte za nové nevymenia. Kiežby som sa ale mýlil. Bola by to zmena. Možno k lepšiemu variantu.
18. január 2021

Roman Šimo

Zatiaľ bez zmeny.
05. február 2021

Roman Šimo

Aktuálny opakovaný stav.

Reakcia od spoločnosti prevádzkujúcej rýchle občerstvenie, mi doposiaľ neprišla. V tomto by však mohlo byť nápomocné vedenie mesta. Zrealizovať si medzi sebou stretnutie a nájsť riešenie. Odpad z týchto reštaurácii je totiž vo veľkej časti mesta dominantný.
24. august 2021

Roman Šimo

Dnes boli všetky koše prázdne.
15. október 2021

Roman Šimo

Na základe aktuálneho stavu som opätovne požiadal spoločnosť McDonald's Slovakia o vyjadrenie, akým spôsobom problém chcú riešiť.
18. október 2021

Roman Šimo

Odpoveď McDonald’s Slovakia:
Táto situácia je pre nás hodná riešenia, a preto sme sa dohodli s reštauračným manažérom, že bude vytvorená upratovacia patrola, ktorá bude kontrolovať neďaleký park a v prípade potreby odpadky odstráni.
18. október 2021

Odkazprestarostu.sk

Dobrý deň,

podnet sme preposlali aj samospráve s prosbou o opätovné vyjadrenie k problému.

S pozdravom
administrátor Odkazu pre starostu pre Žilinu
25. október 2021

Roman Šimo

Ďakujem za fotky i za aktivitu spoločnosti McDonald’s a jej zamestnancov. Kiežby to bol stav trvalo udržateľný.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania