15. december 2020
Klasika.
Už je tento stav naozaj neúnosný v celom meste a tak som kontaktoval priamo sieť reštaurácií:
...v meste Žilina sa čoraz viac objavuje odpad z obidvoch reštaurácií McDonald's vo verejnom priestore i v prírode. Uvedomujem si, že tento problém je hlavne o správaní sa samotných zákazníkov, za ktorých predajca mimo prevádzky nezodpovedá. Určitý podiel ale samozrejme zodpovednosti máte. Jedlo si zákazníci odnesú so sebou a vaša značka sa tak objavuje neskôr po širokom okolí, ako dominantná medzi odpadkami. Berte prosím tento text v podstate ako prosbu byť súčinný problém riešiť. Základ je informovať zákazníkov (vytvoriť kampaň?) už priamo na prevádzke o spôsoboch zbavovania sa použitých obalov, forma odhadzovania, napríklad stlačenie pohára či papierového vrecka. Postupnými krokmi sa možno podarí čo najviac znížiť znečistenie verejne dostupného priestranstva. Pred veľa rokmi McDonald's vznikol ako producent odpadu - výdaj jedla so sebou. Nepoznám súčasnú stratégiu firmy či interné predpisy. Ani bežný chod tohto typu reštaurácií. Chcem ale veriť, že máte spoločný záujem, aby odpadu všade bolo čo najmenej.
Roman Šimo