Nebezpečný prejazd v Mlynskej doline

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

Uzavretý
meno
Fero Chvostal 12. júna 2014

Situacia je vyznacena na obrazku. Modrou som vyznaceny ja ako cyklista iduci smerom od Patronky po chodniku a pod zoologickou zahradou chcem prejst na druhu stranu cesty, kde pokracuje chodnik. Velmi by pomohlo dopravne zrkadlo na druhej strane cesty, pretoze nie je vidno rychlo prichadzajuce auta v smere od Sitiny na most Lafranconi.

A este jedna vec: Ako pokracuje ten chodnik na druhej strane cesty, na jeho konci (pri pripajacom pruhu na dialnicu) je velky betonovy blok cez celu sirku chodnika, ktory je za sera takmer neviditelny. Bolo by mozne nanho upevnit reflexne prvky? Dakujem.

12. jún 2014

andrej

nevidim zmysel aby ste prechadzali na druhu stranu cez cestu. Ten chodnik nikam nevedie a konci tak isto nezmyselne ako zacina. Po cca 200 m sa zase musite vratit na pravu stranu cesty z ktorej ste odbocili. Fotka je ucelovo zle zachytena. Staci ist stale rovno smerom od Sitiny a prejst cez svetelnu krizovatku. Lenze to by sa niekomu musecho chciet cakat na zelenu. Druha vec je, ale to som si neni isty, ci to je vobec chodnik pre cyklistov
12. jún 2014

Fero Chvostal

Zdravim. Ci uz ten zmysel vidite alebo nie, cyklisti tadial prechadzaju. Rovno mozte ist po chodniku pre chodcov, co je ale pre cyklistu na pokutu. Nerozumiem preco ten konfrontacny ton. Snazim sa poukazovat na veci, co by sa dali zlepsit. Mimochodom fotka nie je UCELOVO zle zachytena.
12. jún 2014

andrej

ja nerozumiem ako mozete pocut v texte konfrontacny TON. Vyjadril som iba svoj nazor. Neda sa vyhoviet kazdemu aby vsade boli priechody a vsetko so vsetkym pospajane. Ked sa vam nechce cakat na semafore, ktory je o 50 m dalej tak k tomu nemam co viac dodat
12. jún 2014

Admin Bratislava-západ

Andrej,
ďakujem za vyjadrenie názoru na podnet a jeho riešenie, no hodnotiace poznámky „fotka je účelovo zle zachytená“ a „to by sa niekomu muselo chcieť čakať na zelenú“ zadávateľovi podsúvajú nechvályhodné úmysly a vo svojej podstate sú konfrontačné, preto sa prosím v príspevkoch takýchto poznámok zdržte, ďakujem.

Prajem príjemný deň,
Miro Ščibrany
admin OPS pre Bratislavu-západ
12. jún 2014

andrej

Berem na vedomie. Mal som pouzit spojenie "fotka VYZERA ako uce..." Bolo to iba moje domyslanie.
Ten chodnik je naozaj zbytocny a na druhej strane je asi zataraseny betonom (neovereny, fotka je z roku 2012), aby tadial nikto nechodil. Preto si myslim ze je tento podnet bezpredmetny + ze o 50 m dalej je svetelna krizovatka s priechodom pre chodcov. Nikoho som neurazal, iba som poukazoval na fakty. Nemam zaujem sa tu do nikoho navazat, pokial sa slusne sprava, snazim sa spravat slusne aj ja.
13. jún 2014

staromestsky gafor

uz kombinacia chodnik a cyklista je daka nie celkom spravna...
18. júl 2014

Anonymný užívateľ

cyklisticky "chodnik", ktory konci v mieste "zalomenej" modrej sipky prechadza na cestu pri parkovisku pre ZOO.
Chodnik, ktory je spominany v tomto podnete ako zataraseny nie je chodnik, ale byvala obsluzna komunikacia spravcu cesty ktora je pozozstatkom povodnej hlavnej cesty este pred vystavbou dialnicneho obchvatu a tunela.

V mieste, kde zadavatel podnetu prechadza cez cestu dokonca ani nie je priechod (co vidno aj na obrazku).

Navyse, v tomto mieste je MPR znizena kvoli semaforu na 50 km/h a teda je bezpecne pre cyklistu pokracovat v jazde po ceste.
02. september 2014

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

na Váš podnet odpovedáme stanoviskom oddelenia dopravného inžinierstva Magistrátu hl. mesta:

Jestvujúca komunikácia šírky 3m medzi diaľnicou D2 a cestou I/2 v Mlynskej doline v smere od Patrónky je účelovou komunikáciou Bratislavskej vodárenskej spoločnosti a.s., používanou ich vozidlami na obsluhu tu umiestnených inžinierskych sietí. Nie je vyznačená ako cyklistická cestička a nevedie k nej ani priechod cez dvojpruhovú jednosmernú komunikáciu cesty I/2 v smere od Patrónky v priestore zastávky MHD pri parkovisku Zoologickej záhrady. Spomínaný betónový blok v zaústení účelovej komunikácie do prípojnej vetvy na diaľnicu D2 od Ilkovičovej (cesta I/2) je tu práve z dôvodu zabránenia výjazdu ako aj vjazdu do tejto komunikácie.

V minulosti na tejto účelovej komunikácii bola vedená cyklistická cestička, ale po dobudovaní tunela Sitina a diaľnice D2 v Mlynskej doline s príslušnými prepojovacími vetvami medzi diaľnicou a cestou I/2 bola zrušená. Napriek snahe Magistrátu hl. m. SR Bratislavy o jej zachovanie Národná diaľničná spoločnosť, a.s. s vedením cyklistickej trasy súbežne s diaľnicou včítane potrebných priechodov cez diaľničné vetvy nesúhlasila.

Z uvedeného je zrejmé, že túto účelovú komunikáciu nie je možné využívať ako cyklistickú cestičku a ak tak niekto koná, tak len na vlastné riziko.

Mgr. Marek Papajčík
Oddelenie marketingu a vzťahov s verejnosťou
Hlavné mesto SR Bratislava
02. september 2014

Anonymný užívateľ

Vzhladom na reakciu pana Papajcika, navrhujem uzavriet tento podnet ako vyrieseny.
S respektom k oznamovatelovi, evidentne doslo k nedorozumeniu.

Od ukoncenia chodnika veduceho popri dialnici je na bicykli bezpecne pokracovat v jazde po cestnej komunikacii az po napojenie na cyklisticku cestu pod mostom Lafranconi. Aj toto je napriklad dovod preco pokracovanie cesty cislo 2, na useku medzi krizovatkami s Ilkovicovou a Botanickou, stale ostava s MPR 50 km/h.
02. september 2014

Fero Chvostal

V poriadku, bol to len napad, ktoreho zrealizovanie sa mi zdalo byt jednoduche a lacne. Ak sa to z viacerych dovodov neda, respektujem to. Dakujem za odpovede

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania