Bilbordy popri Devínskej ceste v Karlovej Vsi

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Karlova Ves

Neriešený
meno
jajbolina 29. októbra 2020

Na Devínskej ceste od Vodárenského múzea po nadjazd na Matejkovu ulicu je umiestnených 6 billboardov. Podľa vyjadrenia MČ Karlova Ves ide o magistrátne pozemky. Primátor Vallo verejne prezentuje, že mesto vypovedá zmluvy na reklamné stavby na svojich pozemkoch, nech láskavo vypovedia zmluvy aj na tieto billboardy. Chceme vidieť zeleň, nie billboardy.

29. október 2020

Odkaz pre starostu

Zmena zodpovednosti za podnet na: Magistrát hlavného mesta
02. november 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

ďakujeme za Váš podnet. Radi by sme Vás poprosili o doplnenie informácie, skade pochádza vyjadrenie MČ Karlova Ves o tom, že sa jedná o magistrátny pozemok.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
02. november 2020

jajbolina

Odpovedali mi cez facebook MČ Karlova Ves.
05. november 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

chceli by sme Vás poprosiť o screenshot tejto komunikácie s mestskou časťou, ak by Vás to neobťažovalo. Radi by sme ohľadne podávania nepresných informácií kontaktovali aj mestskú časť.
Reklamné stavby sa totiž nachádzajú na pozemkoch reg. "E" parc. č. 4341/2, 4343/2 a 4200/202, k. ú. Karlova Ves, ktoré sú vo vlastníctve Slovenskej republiky, nie vo vlastníctve hlavného mesta.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
05. november 2020

jajbolina

Nebudem vám dávať printsreen z môjho fb, mám ho pod nickom. Láskovo si komunikujte s MČ Karlova Ves a vydiskutujte pod koho tieto billboardy spadajú, ja chcem vidieť len výsledok: zelaň a nie reklamu. Ďakujem.
05. november 2020

Odkaz pre starostu

Zmena zodpovednosti za podnet na: MÚ Karlova Ves
06. november 2020

Odpoveď samosprávy

Parcely E 4341/2 a E 4343/2 sú vo vlastníctve Slovenskej republiky, v správe Ministerstva hospodárstva. Štyri reklamné stavby vo vlastníctve spoločnosti Nubium sú povolené, majú na stavby zriadené od MH vecné bremeno na dobu neurčitú. Začiatkom tohto roka stavebný úrad vydal rozhodnutie na odstránenie 2 ks reklamných stavieb spoločnosti ISPA na predmetných parcelách, ktoré vlastník stavieb odstránil.

Beata Boháčiková, odd. dopravy na základe informácie stavebného úradu MÚ Karlova Ves
06. november 2020

Peter Oravec

Dobrý deň,
nesúhlasím s uzavretím podnetu.
S pozdravom.
06. november 2020

Admin KV

Dobrý deň, pán Oravec, aký status a aké riešenie podnetu navrhujete, prosím?

Michal Molčányi
administrátor OPS Bratislava - Karlova Ves
06. november 2020

Peter Oravec

Dobrý deň, pán Molčányi,
nie je to môj podnet, ale ak dobre čítam, tak zadávateľ/ka podnetu žiadala vypovedať zmluvy na reklamné stavby.
Z odpovede magistrátu vyplýva, že Nubium má vecné bremeno na dobu neurčitú. To znamená, že s reklamnými stavbami sa nebude nič (na neurčitú dobu, teda nikdy) robiť.
Toto naozaj nepovažujem za riešenie podnetu a ani za dôvod na uzavreie podnetu.
Ale počkajme si na vyjadrenie zadávateľa/ky podnetu.
Ďakujem.
06. november 2020

jajbolina

Dobrý deň. Ani ja nesúhlasím s uzavretím podnetu, žiadam aby bol podnet preposlaný na Ministerstvo hospodárstva aby vypodalo zmluvu na nájom billboardov. Snáď nebudeme tolerovaťzmluvy na dobu neurčitú, ak nepríde k riešeniu zo strany MH určite budem žiadať v zmysle zákona o sprístupnenie zmluvy a budem tento problém medializovať. Ďakujem.
06. november 2020

Admin KV

Ďakujem za odpoveď, pán Oravec. Z dôvodov, ktoré popisujete som dal podnetu status "uzavretý", nie "vyriešený". Pozemky, na ktorých bilbordy stoja, nie sú vo vlastníctve samosprávy. Bilbordy, ktoré boli postavené bez stavebného povolenia, boli odstránené. Zvyšné bilbordy dostali stavebné povolenie a súhlas majiteľa pozemku. Osobne nevidím možnosť, ktorou by samospráva, resp. stavebný úrad mohol zákonným spôsobom dosiahnuť vyriešenie podnetu v zmysle odstránenia bilbordov.

Michal Molčányi
administrátor OPS Bratislava - Karlova Ves
06. november 2020

Admin KV

Dobrý deň, jajboli. Náš portál nemá s Ministerstvom hospodárstva SR uzavretú dohodu o spolupráci, preto neviem zabezpečiť komunikáciu s Ministerstvom a garantovať riešenie podnetu. Odporúčam obrátiť sa priamo na MH SR.

Michal Molčányi
administrátor OPS Bratislava - Karlova Ves
06. november 2020

jajbolina

Ďakujem, prepošlem im celý tento link. Nechajte prosím podnet otvorený, rada napíšem v akom stave to je. Úrady majú robiť v prospech občanov a "billboardový mor" treba riešiť. Ďakujem.
06. november 2020

Peter Oravec

Dobrý deň, pán Molčányi,
na OPS sú desiatky podnetov, ktoré príslušný admin preposlal na subjekty, s ktorými OPS nemá dohodu o spolupráci, a takéto podnety NIE sú uzavreté.
Nedalo by sa postupovať v OPS konzistentne?
S pozdravom.
06. november 2020

Admin KV

Dobrý deň, pán Oravec. Ďakujem za postreh. Máte pravdu, určite je možné postupovať konzistentnejšie. Keďže však OPS stojí na dobrovoľníkoch, prekážkami v tom, prečo sa niečo nerobí lepšie, sú hlavne čas a technika (na ktorú sú potrebné financie). Ako administrátori sme dostali usmernenia ako podnety spravovať, no stačí sa poobzerať po našom portáli a nájdete u nás množstvo duplicitných podnetov, podnetov, ktoré už na prvý pohľad neprislúchajú samospráve, podnetov poslaných nesprávnym subjektom, podnetov s nepresným umiestnením, bez fotodokumentácie, s neanonymizovanými tvárami a evidenčnými číslami na fotografiách, s gramatickými chybami v popisoch, atď. Musím povedať, že projektový manažér OPS má náročnú úlohu, ak má ľudí, ktorí spravovaniu OPS venujú bezodplatne svoj voľný čas, motivovať, aby dodržiavali desiatky detailných pravidiel. Viacerí moji kolegovia administrujú viac než jednu mestskú časť či obec. Niektorí z nich viac-menej mechanicky, bez úprav preposielajú všetko, čo im príde, samospráve. Ja osobne uprednostňujem spôsob práce, kedy podnety skoro vždy upravujem, aby všetko sedelo a samospráva dostala správnu a presnú informáciu. Veľakrát pri tom pred zverejnením podnetu kontaktujem zadávateľa, hľadám podnet cez katastrálnu mapu, či Google Street View. Mám však to šťastie, že spravujem len Karlovu Ves (ktorú navyše dobre poznám). Aj tak mi táto dobrovoľnícka činnosť zaberie každý deň aspoň hodinu. Momentálne mám na starosti 2389 podnetov, z ktorých 1090 má status iný, než vyriešený. Aj v rámci „mojich podnetov“ je viacero takých, ktoré som posielal iným subjektom, avšak po skúsenostiach, kedy som nedostával odpovede, som sa rozhodol takýto postup minimalizovať. Ak by som chcel byť konzistentný už len v rámci vlastnej mestskej časti, musel by som sa plne venovať aj všetkým podnetom, ktoré sú v zodpovednosti štátu, kraja, železníc, univerzít, správcov bytových domov atď. V prípade, že by som mal prebrať osobnú zodpovednosť ešte aj za tieto podnety, musel by som buď rezignovať na svoj súkromný život alebo sa po šiestich rokoch vzdať administrovania (mimochodom, OPS má stále nedostatok adminov).
Pochopte teda, prosím, že aj administrátori OPS sú len ľudia a ak nerobia nadprácu a neposielajú e-maily subjektom, ktoré nepatria pod samosprávu, nie je to lenivosťou alebo absenciou snahy o zlepšenie.
V prípade tohto podnetu OPS svoju úlohu splnil: samospráva informovala zadávateľa/zadávateľku komu patria pozemky a že bilbordy majú platné stavebné povolenie. Zadávateľovi/zadávateľke nič nebráni v tom, aby návrh na odstránenie bilbordov riešil(a) ďalej, mimo Odkazu pre starostu.

Ďakujem za pochopenie.

Michal Molčányi
administrátor OPS Bratislava - Karlova Ves
06. november 2020

Peter Oravec

Dobrý deň, pán Molčányi,
ďakujem za Vašu odpoveď, ktorú v zásade akceptujem.
Dovoľte mi iba zopár poznámok:
1. Predpokladám, že tak admini OPS, ako aj zadávatelia podnetov na OPS, a, dúfam, že aj zodpovedné subjekty, sú na OPS dobrovoľne. Všetci sme tu dobrovoľne. Ak je tu niekto nasilu, tak sa niekde stala chyba. Tento argument je preto veľmi veľmi slabý.
2. Iste si dokážete predstaviť, že nekonzistentnosti na OPS (..."nájdete u nás množstvo duplicitných podnetov, podnetov, ktoré už na prvý pohľad neprislúchajú samospráve, podnetov poslaných nesprávnym subjektom..." sú pre užívateľov portálu OPS/zadávateľov podnetov veľmi demotivujúce.
3. Rastúci počet tzv. uzavretých podnetov (tak v absolútnych ako aj v relatívnych číslach) svedčí iba o bezradnosti portálu OPS. Admini PS radi uzatvárajú podnety, ktoré evidentne samospráva neriešila, resp. riešila, ale nedostatočne a v skutočnosti nedošlo k žiadnej faktickej zmene a teda k žiadnemu zlepšeniu/riešeniu. Aktuálny príklad:
https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/102982/odborarske-namestie-chodnik-bariera-na-chodniku?ref=288679526516046651783291gobbqRiHQq5PMK9wrDUfATsWlIJTN
4. Ohľadne tohto konkrétneho podnetu, kde sa teraz nachádzame: Nie je to môj podnet, takže ma až tak osobne "nebolí" jeho uzavretie. Je na "jajboli", ako sa k tomu vyjadrí.
S pozdravom.
06. november 2020

Peter Oravec

Dobrý deň,
ospravedlňujem sa, ten príklad podnetu, ktorý som uviedol vyššie, je nevhodný. Myslel som si, že ide o iný podnet. Vecne je však môj bod 3 v poriadku.
S pozdravom.
06. november 2020

jajbolina

Dobrý deň. Osobne som predpokladala že OPS je občianske združenie a dostáva príspevky od darcov aj nejakú dotáciu od mesta, veď riešenie problémov zadávaných občanmi je aj v záujmemestských častí aj magistrátu. Bola by som rada ak by administrátori dostávali apoň občas nejakú odmenu, tento portál považujem za veľmi vydarený projekt.
Môžete mi prosím dať vedieť ako ste financovaní? Ďakujem (samozrejme stačí po víkende, užite si oddych).
06. november 2020

Admin KV

Dobrý deň, pán Oravec, nechcem pod týmto podnetom rozvíjať diskusiu, ktorá sa podnetu priamo netýka, no na Váš komentár Vám ešte odpoviem.
1. Domnievam sa, že všetko, čo človek, ktorý má nad sebou kontrolu, počas života vykoná a povie, je dobrovoľné. Vy ste sa dobrovoľne rozhodli využívať OPS, vstúpiť do diskusie pod týmto podnetom a nesúhlasiť so statusom, ktorý som podnetu udelil. Ja som sa dobrovoľne rozhodol stať sa administrátorom OPS a udeliť tomuto podnetu status "uzavretý". Nie som platený z Vašich daní a nepodlieham Vašej kontrole. Ak to môžem povedať jednoducho a otvorene (no pri všetkej úcte k Vašej osobe), Vaše názory na čokoľvek ma nemusia zaujímať.
2. Demotivovaní môžu byť nielen užívatelia OPS, ale aj administrátori a zamestnanci samosprávy. Veľa vecí je o komunikácií a hľadaní kompromisov. Ak chcete prispieť k odstráneniu demotivácie užívateľov OPS, môžete Odkazu pomôcť (môžete sa prihlásiť ako dobrovoľník, môžete chodiť po úradoch a lobovať za nás, aby s nami jednotlivé subjekty spolupracovali, môžete nám prispieť na chod) - nenavádzam Vás na to, len Vám predostieram možnosti.
3. Admini OPS sú zväčša občania ako Vy, ktorým záleží na dobrom chode spoločnosti a na tom, ako vyzerá prostredie, v ktorom žijú. Neviem, prečo si myslíte, že majú záujem na uzatváraní podnetov. Neplynú im z toho žiadne výhody a nemám pocit, že by admini pri strete "občan vs. samospráva" nejako nadržiavali samospráve. Je pre mňa pozoruhodné, že píšete, že OPS je bezradné, pričom Vy osobne ste do dnešného dňa cez náš portál nahlásili 1451 podnetov a pridali 7205 komentárov.

Dobrý deň, jajboli, OPS je projekt neziskovej organizácie Inštitút pre dobre spravovanú spoločnosť (https://www.governance.sk/ ). Ak sa nemýlim, na projekte pracuje jeden zamestnanec Inštitútu, ktorý spravuje obce, ktoré nemajú prideleného admina. Zvyšok adminov sú doborovľníci, ktorí svoju činnosť vykonávajú bez nároku na odmenu. Projekt je financovaný z grantov, 2% z daní a dobrovoľných príspevkov. Pred časom OPS sprístupnil samosprávam prémiové rozhranie, ktoré je pre samosprávy spoplatnené, keďže im vo väčšej miere poskytuje možnosti spravovania podnetov. Samosprávy však aj naďalej môžu používať základné rozhranie, ktoré je pre ne zdarma.

Michal Molčányi
administrátor OPS Bratislava - Karlova Ves
10. november 2020

jajbolina

Dobrý deň. Možno by bolo vhodné vo februári (pred podaním daňových priznaní) a neskôr keď podávajú zamestnanci DP (kedy zamestnanci neviem, som SZČO) rozposlať mail všetkým registrovaným prispievateľom s predvyplneným tlačovom na 2% dane tomuto združeniu. Tento portál odvádza dobrú prácu a aj administrátori si zaslúžia odmeny.

PS: K tomuto podnetu: Prosím vrátiť magistrátu podnet, jeden billboard spadá pod BigMediu, takže žiadam vypovedať zmluvu aspoň na tento billboard. Ďakujem.
10. november 2020

Admin KV

Dobrý deň, jajboli, môžete, prosím, bližšie vysvetliť, prečo si myslíte, že Magistrát môže vypovedať zmluvu so spoločnosťou BigMedia, keď podľa informácií z Miestneho úradu stoja všetky bilbordy na štátnych pozemkoch a teda zmluvy budú uzatvorené medzi reklamnými spoločnosťami a Ministerstvom hospodárstva SR? Ďakujem.

Michal Molčányi
administrátor OPS Bratislava - Karlova Ves
12. november 2020

jajbolina

Dobrý deň. Predpokladám že pracovník magistrátu veľmi zbežne pozrel billboardy, pretože spomínal prenájom len so spoločnosťou NUBIUM, nie Big Board. Takže je celkom možné že tento jeden billboiard prenajíma magistrát (ale môžem sa mýliť). Poprosím prepolať na magistrát nech sa na to pozrú, každé zníženie vizuálneho smogu v tomto reklamou premorenom meste pomôže. Ďakujem.
13. november 2020

Admin KV

Dobrý deň, jajboli, máte pravdu. Nešiel som teraz okolo, ale podľa Google Street View bolo v júni 2019 na predmetných pozemkoch sedem bilbordov: štyri patriace spoločnosti Nubium, ktoré majú povolenie, dva patriace spoločnosti ISPA, ktoré boli podľa MiÚ odstránené a jeden patriaci spoločnosti BigMedia (najbližšie na smer Devín; zobrazený na Vašej prvej fotke vpravo). Tento bilbord Miestny úrad nespomenul. Podnet im preto znovu preposielam s prosbou o vyjadrenie.

Michal Molčányi
administrátor OPS Bratislava - Karlova Ves
13. november 2020

Admin KV

Pardon, ešte aj pod nájazdom je ďalší bilbord, ktorý MiÚ nespomína. Tento patrí spoločnosti Gryf (druhá fotografia od Vás).

Michal Molčányi
administrátor OPS Bratislava - Karlova Ves
13. november 2020

jajbolina

Presne. Prosím nech sa na to pozrú, aspoň tieto 2 billbordy (BigBorad a Gryf pod nadjazdom na Metjovu ulicu) nech odstránia. Ďakujem.
Ja už som poslala list na MH SR s prosbou o vypovedanie zmlúv na nájom billbordov na dobu neurčitú. Uvidíme či sa dožijeme nejakého výsledku.
18. máj 2021

Peter Oravec

Dobrý deň,
prosím admina, aby požiadal samosprávu o aktualizáciu vyjadrenia k podnetu.
S pozdravom.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania