Dobrý deň,
na niektorých križovatkách ste upravili vodorovné dopravné značenie. Na dvoch križovatkách je upravené tak, že podľa môjho názoru vznikol rozpor medzi zvislým a vodorovným značením.
Ide o to, že vodič odbáčajúci doprava v križovatke tvaru T (priama je hlavná) má pred sebou prerušovanú čiaru a vodič odbáčajú z hlavnej doľava má akoby "priebežný pruh". Pritom vodič odbáčajúci doľava má dávať prednosť a vodič odbáčajúci doprava má prejsť plynule, pretože obe autá sú ešte stále v križovatke. Vodorovné značenie ale naznačuje presný opak.
Lepšie je to vidieť z videa:
Na prvom zábere je vidieť bežnú situáciu, kedy vodiči odbáčajúci doľava nedajú prednosť. Stáva sa to bežne, lebo vodič si myslí, že už ide rovno a ja jemu prichádzam z pripájacieho pruhu. Pritom je to nezmysel, pretože ešte stále sme neopustili križovatku, takže každý sa má riadiť značkou, ktorú mal pred križovatkou.
Na druhom zábere je upravená križovatka Budatínska / nadjazd ponad Panónsku cestu. Prerušovaná čiara vo vodičovi vyvola pocit "idem rovno a on je v pripájacom pruhu, takže mám prednosť", ale prednosť mám v skutočnosti ja (auto s kamerou).
Na treťom zábere je odbočenie z Petržalky smerom na Jarovce, je to ten istý prípad.
Moja otázka znie: ako sa majú vodiči správať v novo vyznačených križovatkách? Kto má prednosť?
V prípade rozporu vodorovného a zvislého znčenia má prednosť zvislé. Aký malo význam kresliť tieto prerušované čiary, ktoré iba zvýšia počet nedorozumení medzi vodičmi?
Inak tieto dve križovatky (aj rôzne iné) sú prerobené pekne, stav sa zlepšil, iba tieto prerušované čiary sú tam nadbytočné. Mám obavu o zvýšený počet kolízií, pretože naši vodiči sú všelijakí a keď ich ešte popletieme čiarami...
Ďakujem za odpoveď (a ak sa v niečom mýlim, opravte ma)
Tomino