09. február 2023
Odpoveď samosprávy
Dobrý deň,
ŽSR v rámci strategických zámerov pre rozvoj železničnej infraštruktúry v Meste Bratislava sledujú zámer napojenia Letiska M. R. Štefánika na železničnú sieť. Pre tento zámer bola už v roku 2007 spracovaná dopravno - urbanistická štúdia prepojenia železničných koridorov a napojenia letiska na železničnú sieť (tzv. projekt TEN-T 17), kde bolo uvažované a navrhnuté napojenie letiska od ŽST Bratislava – Nové Mesto a zo smeru ÚNS Bratislava (z dvoch smerov). Tento projekt bol na základe rozhodnutia Ministerstva dopravy SR následne pozastavený.
Vzhľadom na šírku mostného otvoru pod diaľničnou estakádou pri železničnej Odbočke Ružinov, kde nebola zachovaná dostatočná územná rezerva pre potreby železničnej dopravy, je vzhľadom na uvažované zdvojkoľajnenie trate do Podunajských Biskupíc napojenie letiska zo smeru od ŽST Bratislava – Nové Mesto technicky nerealizovateľné. Nie je zachovaný priestor pre 3 koľaje. Nakoľko je projekt TEN-T 17 pozastavený a pre zdvojkoľajnenie trate do Podunajských Biskupíc bola spracovaná štúdia uskutočniteľnosti a je plánované spustenie procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie (proces EIA), ŽSR uvažujú s napojením letiska zo smeru ÚNS Bratislava, čím je zároveň sledovaný strategický zámer železničného prepojenia letísk Bratislava – Viedeň cez Petržalku.
Pokiaľ ide o rozvoj železničnej dopravy v Bratislave, ŽSR zabezpečili v roku 2019 spracovanie štúdie uskutočniteľnosti modernizácie železničného uzla Bratislava. Aktuálne prebiehajú pre tieto projekty procesy posudzovania vplyvov projektov na životné prostredie (proces EIA).
Prajem pekný deň,
Ing. Ľubomír Mitas
Manažér externej komunikácie
Odbor komunikácie a marketingu
ŽSR - Železnice Slovenskej republiky
Odkaz pre starostu