Prejazd ulicou Galvániho (smerom od Avionu)

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

V riešení
meno
Dušan Palčák 01. augusta 2022

Dobry den, casto prechadzam z obchvatu popri Avione cez Galvaniho smerom na Vajnorsku. Od Avionu je to v pohode - su tam dva jazdne pruhy, sem-tam nejaka odbocka, no az kym nedorazim ku krizovatke Galvaniho-Roznavska.
Tam su dva odbocovacie pruhy dolava, jeden doprava a iba jeden rovno. A to je prvy zadrhel. V tom jednom priamom pruhu vznikaju kolony, no hlavne preto, lebo zelena svieti "iba chvilu". Bud treba vymysliet, ako vtesnat druhy priamy pruh na druhu stranu krizovatky, alebo nechat zelenu svietit dlhsie.
Pokracujeme dalej, no v uz iba jendom pruhu a prideme ku krizovatke Galvaniho-Vajnorska. Zadrhel c.2.
Tam je jeden dobocovaci pruh dolava, jeden doprava a opat iba jeden rovno, kde je podobna situacia ako na predoslej krizovatke. Tu by sa ale dalo aplikovat riesenie, ze budu oba pruhy priame s tym, ze ten lavy bude zaroven aj odocovaci dolava. Na druhej strane krizovatky uz dva pruhy su.
Bude sa dat s tymto nieco urobit?

03. august 2012

Odpoveď samosprávy

Galvaniho – Rožňavská – Bojnická - Vajnorská, priepustnosť

K Vašim pripomienkam k priepustnosti Galvaniho a Bojnickej ulice uvádzame nasledovné.

Križovatka Rožňavská – Galvaniho
So zvýšením priepustnosti Galvaniho ulice v priamom smere k Vajnorskej sa uvažovalo už dávnejšie. Avšak v rámci rozširovania Galvaniho na 4-pruh sa prikročilo k rozšíreniu výjazdu z križovatky do Galvaniho na dva pruhy a k rozšíreniu vjazdu do križovatky z Galvaniho o jeden pruh. Tento pruh sa využil ako druhý radiaci pruh pre ľavé odbočenie do Rožňavskej v smere do centra, čo si nevyžiadalo žiadne dodatočné úpravy na výjazde z križovatky. Dopravné zaťaženie oboch riadených smerov z Galvaniho vľavo a priamo je približne rovnaké, takže z tohto hľadiska sa nedal uprednostniť ani jeden smer. Pri vyznačení druhého radiaceho pruhu v priamom smere z Galvaniho do Bojnickej by bolo nutné zúžiť jestvujúci vyvýšený ostrovček trojuholníkového tvaru o cca 3,5m, presunúť stĺpik svetelnej signalizácie, upraviť návestidlá svetelnej signalizácie na vjazde do križovatky a upraviť druhý jazdný pruh na výjazde z križovatky. V tomto pruhu sa nachádza zastávka autobusov a preto má len minimálnu využiteľnú dĺžku na zaraďovanie vozidiel do jediného priebežného jazdného pruhu iba cca 35 až 50m. Potrebná úprava by zahrňovala vybudovanie samostatnej niky pre zastávku autobusov a predĺženie pruhu tak, aby vozidlá, čakajúce na zaradenie do priebežného pruhu neblokovali križovatku. Je zrejmé, že táto úprava by bola značne náročná a v zozname dopravných stavieb, financovaných z rozpočtu mesta sa nenachádza. Z uvedeného vyplýva, že v najbližšom období nie je možné s realizáciou tejto úpravy počítať.

Križovatka Vajnorská – Bojnická
Dopravné zaťaženie priameho smeru na vjazde do križovatky v smere od Galvaniho je približne dvojnásobné, ako ľavého odbočenia na Vajnorskú v smere do centra. Z tohto hľadiska je vyznačenie ľavého odbočovacieho pruhu ako združeného s priamym smerom odôvodnené. Návestidlá svetelnej signalizácie z tohto smeru majú plný symbol a tým nebude potrebné do nich zasahovať. Jestvujúci druhý jazdný pruh na výjazde z križovatky plynule pokračuje ako odbočovací vpravo do Starej Vajnorskej a tým bude môcť byť využívaný vozidlami na výjazde z križovatky bez nutnosti preraďovania sa všetkých vozidiel do jediného priebežného jazdného pruhu v smere na Žabí Majer. Jediné obmedzenie odbočovacieho pruhu do Starej Vajnorskej je jestvujúca zastávka MHD. Pre prípadné zriadenie druhého priameho radiaceho pruhu bude nutné iba zmeniť zvislú dopravnú značku s vyznačením radiacich pruhov, upraviť vodorovné dopravné značenie – šípky na vjazde do križovatky a navedenie vozidiel cez plochu križovatky tak, aby nedochádzalo ku kolíziám súbežne jazdiacich vozidiel. Tento návrh úpravy jestvujúcej dopravnej situácie v križovatke prekonzultujeme s Krajským dopravným inšpektorátom a po ich súhlase pripravíme situáciu úprav dopravného značenia, ktorú prerokujeme v Operatívnej komisii pri oddelení prevádzky dopravy Magistrátu hl. m. SR Bratislavy a následne odstúpime správcovi komunikácií na zaistenie realizácie.

S pozdravom



Ing. Vladimír Mikuš
vedúci oddelenia dopravného plánovania, Magistrát hl. m. SR Bratislavy
25. október 2012

Filip Likavčan

Dobry den,

dakujem p. Ing. Mikusovi za vycerpavajucu odpoved. Pre riesenie situacie na krizovatke Galvaniho - Roznavska mam navrh, ktory by podla mna riesil situaciu s minimom stavebnych zasahov.

Navrh som zakreslil do obrazka tu: http://i48.tinypic.com/2n80d2d.png

Konkretne navrhujem zuzit stredovy ostrovcek v rohu Roznavska - Bojnicka smerom do centra, a vzniknuty priestor vyuzit na vedenie cesty smerom na Galvaniho. Takto vy sa uvolnil lavy pruh v smere Bojnicka Galvaniho a mohol by byt vyuzit ako druhy pruh pre smer Galavniho Bojnicka. Tento pruh je uz v sucnosti vedeny az po vjaz do arealu vozovne DPB, cize by tam vznikol dostatocne dlhy priestor na spajanie pruhov a nebolo by nutne posuvat autobusovu zastavku na Bojnickej. Jedinou nevyhodou by bolo zrusenie vyhradeneho pruhu pre prave odbocenie z Bojnickej na Roznavsku.
25. október 2012

Dušan Palčák

moze byt, celkom dobry navrh :)

Tím Odkazprestarostu.sk, mohli by ste poslat otazku panovi Mikusovi, co je nove v tejto veci?
25. október 2012

Filip Likavčan

Diky. ;-) Chodim tade skoro kazdy den.

Ja som mu to uz poslal, ale bude fajn ak to pride aj od odkazuprestarostu. :-)
15. máj 2013

Ďuro Trpák

Katastrofa! Hlavne ten lievik pred krizovatkou a potom rozsirenie. Soferi musia mat boziu trpezlivost.
A ti, co chcu pokracovat na Bojnicku, tak pouzivaju klasicku fintu: Ist v pravom odbocovacom pruhu a potom sa vtlacit do priameho pruhu.
04. november 2013

andrej

ked uz sme pri tejto krizovatke tak by nebolo zle predlzit lavy odbocovak galvaniho / roznavska. Rano sa casto stava ze je cely odbocovak vlavo prazdny, lebo auta iduce rovno stoja v takom dlhom rade ze sa dolava auta nedostanu. Mozno by stacilo o 10m skratit odbocovaci pruh Galvaniho / Krajna ktory je podla mna zbytocne dlhy
04. november 2013

konaden

Dalsie moznosti:

- predlzit interval zelenej v smere galvaniho bojnicka (na tu intenzity dopravy ktora v spicke smerom s galvaniho je sucasny interval absolutne nepostacujuci)

- spravit na roznavskej v smere od krizovatky von z mesta moznost spravit Ucko, takto by pomerov znali vodici odbocili z galvaniho doprava na roznavsku, tam sa preradili do laveho, spravili Ucko, preradili sa do praveho a odbocili na bojnicku
01. august 2022

abc 123

Zdravím, prosím je podnet ešte aktuálny ? Ďakujem
01. august 2022

Anonymný užívateľ

Je tam naozaj dopravný galimatiáš ☹️
01. august 2022

abc 123

Zdravím, v stredu bude 10 rokov, čo sa naposledy niekto z Magistrátu Bratislava vyjadril. Prosím je možné vyžiadať stanovisko po desiatich rokoch, ci sa s krizovatkou da nieco robit ?

Ďakujem
01. august 2022

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

podnet bol opätovne zaslaný samospráve.

S pozdravom,
Daniel
Administrátor portálu Odkaz pre starostu
02. august 2022

Martin Uváček

Aktuálne je stav rovnaký ako pred 10 rokmi
02. august 2022

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

mrzí nás, že sme tento podnet ešte nevyriešili, ubezpečujeme Vás však, že na ňom pracujeme a o riešení vás budeme informovať.
Ďakujeme za trpezlivosť a za to, že nám pomáhate spraviť naše mesto krajším a lepším m(i)estom pre život.

S pozdravom,

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania

Sledovať riešenie podnetu
Chcete byť informovaní o ďalšom vývoji podnetu? a sledujte jeho riešenie.