Púchovská-pilier Rybničná-riešenie dopravnej situácie-nebezpečné

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

V riešení

Dobrý deň, žiaľ dnes sa opäť stala smrteľná nehoda na Rybničnej ulici. Pred rokom som bol žiaľ svedkom rovnakej udalosti, neviem či šofér vtedy prežil... Žiadam správcu tohoto cestného úseku, aby osadil pred stĺpy tlmiče nárazu, ako sú na diaľniciach a zachránili tým možno ďalšie životy. Stĺpy sú v podstate priamo na ceste, bez akejkoľvek bariéry, ani to značenie nie je najlepšie.

29. december 2023

Odkaz pre starostu

Zmena zodpovednosti za podnet na: Hlavné mesto SR Bratislava
29. december 2023

CG

V danom mieste nie je nic nebezpecne, je to uplne bezna, takmer rovna cesta, na pilieroch su uz dlhodobo vyrazne cierno-zlte znacenia, vidno ho aj na Vasom zabere. Pruh je oddeleny od hlavneho vedenia cesty, je urceny pre zachadzanie autobusu. Plati tu 80ka, nejedna sa o ziadnu dialnicu, v hmle vodic dba zvysenej opatrnosti, ak nema dohlad na vzdialenost dlhsiu, nez na ktorej by dokazal bezpecne zastavit.

Nesuhlasim so zbytocnymi vydavkami mesta.
03. január 2024

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

ďakujeme, že ste nám tento podnet nahlásili. O postupe kolegýň a kolegov v jeho riešení Vás budeme informovať. Prosíme Vás o trpezlivosť.

S pozdravom,
Kto? Oddelenie dopravného inžinierstva
Kedy? 2024

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy
03. január 2024

Pozorovatel

@CG

Vydavok na jeden tlmic narazu, alebo betonove nabehove zvodidlo pred pilierom, ktory bol uz v minulosti pricinou smrtelnej nehody je nic oproti zbytocnym vydavkom mesta , napr 600 tisic !!! na vyznacenie cyklotrasy na Vajanskeho nabrezi, alebo vysadzianim kvetinkovych zahonov v asfaltovych ostrovcekoch, ktore postupne zarastajju burinou, kedze sa o ne nikto nestara.

Ochrana pred vrazenim do piliera mala byt osadena uz davno!!!
03. január 2024

Gregi

Pre Pozorovatel: Súhlasím s CG. Ochrana pred vrazením do piliera sedí predovšetkým za volantom. Cesta má rýchlostný limit, krajnice, navádzacie prvky. Ak zlyhala údržba, treba apelovať tam, ale likvidácia následkov nehôdy určite nie je 600 tisíc, celkom isto nie z rozpočtu mesta.

Váš príklad nie je vôbec, ale vôbec štastný, nábehové zvodidlo v tomto mieste môže spôsobiť, že pri takejto nehoda na to ešte doplatia cestujúci čakajúci na zastávke. Podľa Vašich vlastných slov tlmič nárazu bude musieť byť pravidelne menený taktiež. Žiaľ, na cestách sa stávajú aj nehody, napríklad mnohým cestám by prospeli ploty zabraňujúce prechode lesnej zveri, čo je veľmi zle predvídateľné, na rozdiel od piliera.

Správnejší príklad je Zochova MHD zastávka, tiež sa neosadili zvodidlá ani iné spomaľovacie prvky.

Nadbytočné výkričníky vôbec nepridávajú Vášmu podnetu na serióznosti.
03. január 2024

Gregi

Pre Pozorovatel ešte: Výsledky vyšetrovania nehody nepoznám, nebudem sa ani vyjadrovať k bulváru, ale cesta má dva jazdné pruhy a vodiči, ktorí narazili do tohto stĺpa bez kolízie s iným vozidlom zišli z cesty. Zákruta je tu veľmi mierna, cesta je nezmenená už od nepamäti, láka k nedodržovaniu rýchlosti.

Možným ochranným prvkom by boli betónové zvodidlá, ktoré by museli začínať pred miestom, než cesta naberá rádius, ale to nie je možné, pretože musí byť možnosť zísť k zastávke. Ale iba tie by ochránili aj pešieho na zastávke. Obávam sa však, že by sa i tak iba zmenili typy nehôd na nárazy do týchto zvodidiel a kolízie s vodičom v ľavom pruhu, do ktorého by bolo havarujúce vozidlo odrážané, prípadne až do protismeru.

Lepším preventívnym prvkom by bol stacionárny rýchlostný radar a znížený rýchlostný limit.
03. január 2024

Peter Ondavsky

v 80tke neni naprosto potrebne... nezmysel
04. január 2024

Pozorovatel

@Gregi

1/ je potrebne citat s porozumenim. Nic som nepisal o "likvidácia následkov nehôdy určite nie je 600 tisíc,", ale o neprimeranom vyhadzovani prostriedkov z nasich dani (600 tiisic za cyklotrasu) oproti zlomku nakladov na vyriesenie zabrany pri pilieri.

2/ osadenie betonoveho zvodidla, alebo naraznika sa bezne aplikuje na zmiernenie nasledkov mozneho celneho narazu do stojacej prekazky, (pilier), prislusni projektanti urcite zvladnu spravny a bezecny navrh osadenia.

3/ vsetky zvodidla zo svojho principu zmiernuju nasledky narazu (znizuju nasledky narazu, oproti dosledkom narazu, ak by neboli osadene) a mozu odrazit vozidlo aj do ineho pruhu, takze argumentovat v tomto konkretnom pripade tym, ze by odrazili vozidlo do laveho pruhu nema cenu komentovat.

4/ a nakoniec ochrana zivota cloveka by mala byt na prvom mieste, takze argumentovat, ze ide o celkom rovny usek, ma sa prisposobit rychlost stavu vozovky atd nie je namieste, pretoze moze prist k situacii, ze vodic iduci primerane moze dostat kolaps , resp. vozidlo iduce v lavom pruhu vrazi do vozidla, ktore ide v pravom pruhu a to narazi do piliera.
Ak by bola pri pilieri nejaka zabrana, vodic utrpi uraz, ale z najvacsou pravdepodobnostou prezije.
04. január 2024

Gregi

@Pozorovatel

Ad 4 Ja som sa predovšetkým zaoberal ochranou života ľudí, ktorí sú prípadne na zastávke, pretože oni nemajú v rukách svoj osud vôbec. Vodič môže dostať kolaps kdekoľvek, bohužiaľ, v tomto duchu to nemožno brať, takýchto miest potom sú stovky až tisíce. Ak je toto miesto častým miestom dopravných nehôd, bolo by vhodné vyžiadať si výsledky ich vyšetrenia, čo bolo najčastejšou príčinou. Môže to byť stav vozovky, nedostatočné značenie, nedodržanie rýchlosti, kolízie s iným vozidlom, nebude to kolaps. Argumentovať, že nedávno sa tu stale nehoda nie je správne, nehody aj smrteľné sa dejú na cestách denne.

Ad 2 Mne betónové zvodidlo ako návrh neprekáža, ak bude začínať dostatočne predsadené, aby prípadne katapultované vozidlá nekončili v zastávke, na to bude predpokladám ale nutné predĺžiť odpájací pruh, aby začínal v rovine.

Zníženie najvyššej povolenej rýchlosti považujem za najschodnejšie riešenie.
04. január 2024

Pozorovatel

@Peter Ondavsky

Dost bohorovne vyjadrenie: "v 80tke neni naprosto potrebne... nezmysel"

Cize, ak pojdete predpisanoou rychlostoou 80 km/h, dostanete na prednej naprave slusdefekt, strhne vam riadenie a vrazite celne do piliera tak dufate, ze sa vam nic nestane?
04. január 2024

Gregi

@Pozorovatel Uvádzate hraničné situácie, realisticky sa zamyslite, čo a na akom mieste navrhujete. Pre porovnanie - tunel v Paríži, v ktorom sa zabila princezná Diana má dodnes tie isté betónové piliere, nechránené, bez zvodidiel alebo akýchkoľvek súvislých betónových prvkov. Niekoľko desiatok betónových pilierov približne každých 5 metrov od seba priamo medzi pruhmi oddeľujúcimi protismerné pruhy.

Vami uvádzané miesto je za krajnicou cesty bez hustej premávky a bez hoci aj len vegetácie brániacej v rozhľade.
04. január 2024

Pozorovatel

@Gregi

Podla Vas hranicne situacie, ale neviem ci ste zachytili, ze o ten pilier sa uz roztrieskalo niekolko aut a vyshaslo niekolko zivotov.
Ale ako citam, nase pohlady na dany problem su diametralne odlisne.
04. január 2024

Gregi

@Pozorovatel

Ja Vám rozumiem, ale toto isté sa dá povedať o množstve iných miest. Mne prekáža, že sa tu žiada niečo, čo nerieši problém. Unikátnym problémom tohto miesta predsa nie je, že vozidlo, ktoré spomalí z 80 na 0 v zlomku sekundy zabije svoju posádku, problémom je, že sa do toho miesta naráža. Riešiť dôsledky je nesystémové, treba riešiť, aby sa tam nenarážalo.

Preto prosím, ak máte seriózny prehľad o nehodách, vyžiadajte si štatistiku príčin nehôd v tomto úseku. Po vylúčení subjektívnych ako alkohol, nevenovanie sa riadeniu, atď. zostanú objektívne ako neprimeraná rýchlosť, ktorú je v úseku možné znížiť. Prakticky za nulové náklady je tiež možné upraviť vodorovné dopravné značenie, pridať výstražné značenie, v dnešnej dobe aj svetelné napájané solárnou energiou, ktoré upozorní lepšie, kde je krajnica. Dnes už aj na cyklotrasách su blikajúce terčíky v zemi, ktoré zvýrazňujú stredovú líniu.
02. apríl 2024

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

ďakujeme za nahlásenie tohto podnetu. Týmto by sme vás chceli informovať, že doplnenie takéhoto dopravného zariadenia - tlmiča nárazu - považujeme v tomto mieste nevyhnutné. Požiadavka na jeho vybudovanie bola nami zaevidovaná v Registri investícii Oddelenia dopravných stavieb. Na začiatku roka jej bola pridelená najvyššia priorita. Do doby vybudovania tohto zariadenia, sme sa rozhodli na miesto dočasne umiestniť výstražné zvislé dopravné značenie.

S pozdravom,

Oddelenie služieb občanom
Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania