Štepná ul. - nebezpečne úzky pruh pre vozidlá MHD

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

Uzavretý

Dobry den,

po vyznaceni cyklopruhu na Štepnej ul zjavne nedosahuje pruh pre motorove vozidla normou pozadovanu sirku.
Autobus je siroky 2,5 metra, ako siroky ostal pruh pre vozidla vidi kazdy.

Rad by som pocul argument z magistratu, na zaklade akeho scitania vyskytu (o intenzite sa hovorit neda) cyklistov za hodinu bol zrealizovany tento cyklopruh? 🤦

16. január 2024

Odkaz pre starostu

Zmena zodpovednosti za podnet na: Hlavné mesto SR Bratislava
16. január 2024

Michal

to nie je cyklopruh ale ochranny pruh pre cyklistov, po ktorom mozu normalne jazdit aj motorove vozidla. A ak po ochrannom pruhu ide akurat cyklista, tak autobus musi jednoducho pockat na spravnu prilezitost a pokial je to bezpecne, cyklistu predbehnut. Nie je na tom ziadna veda. Zbytocna senzacia.
16. január 2024

Michal

a ked spominate nizky výskyt cyklistov, tak ja len doplnim, ze je tam aj nizky vyskyt aut. Absolutne zbytocna senzacia
16. január 2024

Michal

Pardon teda, poopravim sa. : "Vozidlá pod 3,5 tony nesmú používať ochranný pruh pre cyklistov. Použiť ho môžu len širšie vozidlá nad 3,5 t, ak sa nezmestia do priestoru medzi stredovú čiaru a čiaru ochranného pruhu, pričom ani širšie vozidlá nesmú ohroziť cyklistu."
16. január 2024

Pozorovatel

@Michal
Dakujem za info, viete prosím pripojiť aj odkaz na legislativu, ktora riesi ochranny pruh pre cyklistov?
Dakujem
16. január 2024

Michal

VYHLÁŠKA Ministerstva vnútra Slovenskej republiky o dopravnom značení 30/2020 Príloha č.6, konkrétne značka 602
16. január 2024

Michal K.

Pozdĺžna prerušovaná čiara doplnená symbolom bicykla (rovnakým spôsobom ako v cyklistickom pruhu) vyznačuje ochranný pruh pre cyklistov (známy tiež aj ako „viacúčelový“ pruh). V ochrannom pruhu je vždy zakázané zastavenie a státie. Používať ho na jazdu môžu vodiči motorových vozidiel len vtedy, ak je to nevyhnutne potrebné. Spravidla ide o krátkodobé použitie, napr. pri odbočovaní cez ochranný pruh mimo vozovku (parkovisko, nehnuteľnosť a pod.), pri obchádzaní prekážky, pri vyhýbaní sa protiidúcemu vozidlu, resp. môže ísť aj o jeho súvislejšie používanie, ak ide o vozidlo, ktoré sa s ohľadom na svoje rozmery (nákladné vozidlo, autobus) nezmestí do zvyšku jazdného pruhu, v ktorom je vyznačený ochranný pruh, určeného pre jeho smer jazdy.

Ochranný pruh sa neoznačuje nijakou zvislou značkou.


https://ocestnejpremavke.sk/vodorovne-znacky-ii/
16. január 2024

Michal

@Michal Km dakujem za doplnenie, ospravedlnujem sa za chybnu informaciu ohladom hmotnosti 3,5t, ta s tym nema nic spolocne. Povodne som cerpal zo stanoviska magistratu. Kazdopadne to nemeni nic na tom, ze autobus moze jazdit po ochrannom pruhu pre cyklistov
16. január 2024

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

ďakujeme, že ste nám tento podnet nahlásili. O postupe kolegýň a kolegov v jeho riešení Vás budeme informovať. Prosíme Vás o trpezlivosť.

S pozdravom,
Kto? Oddelenie cyklodopravy
Kedy? Mesiac

Oddelenie služieb občanom
Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy
18. január 2024

Peter K

mna ovela viac ako sirka cesty znepokojuje fakt, ze tam malokto dodrziava rychlost. zaroven prejst cez tie 3 prechody pre chodcov je adrenalinova disciplina.

pan pozorovatel tu nepozoruje skutocny problem ale cyklopruhy ktore aspon na tejto ulici posuvaju dubravku do civilizovaneho sveta.
18. január 2024

Michal K.

mne zas vadi parkovanie aut na tomto pruhu v rozpore so zakonom

https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/173791/pri-krizi-parkovanie-problemove
18. január 2024

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

ďakujeme Vám za doručenie podnetu. Ako už bolo uvedené v diskusii s verejnosťou, ktorá sa viaže k tomuto podnetu, tak na fotografii je zachytený ochranný pruh pre cyklistov. Ochranný pruh je definovaný v Prílohe č. 6 k vyhláške č. 30/2020 Z. z. o dopravnom značení. Do prílohy prikladáme i samotnú Prílohu č. 6, ktorá je integrálnou súčasťou vyhlášky.

Samotná definícia ochranného pruhu pre cyklistov nachádzajúca sa v tejto vyhláška znie takto: "Značka doplnená symbolom bicykla v pravidelných vzdialenostiach vyznačuje ochranný pruh pre cyklistov. Do ochranného pruhu pre cyklistov smie vodič motorového vozidla vojsť len v prípade nevyhnutnej potreby, pričom nesmie ohroziť cyklistov."

S ohľadom na uvedené prosíme administrátora o uzavretie podnetu.

S pozdravom
Kto? Oddelenie cyklodopravy
Kedy? 18.01.2024

Oddelenie služieb občanom
Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy
18. január 2024

Pozorovatel

@Petet K
Suhlasim,, auta tam jazdia rychlo.
V minulosti obcania modla mojich informacii viac krat ziadali znizenie rychlosi, ci osadenie retatderu.
Rychlost neznizili, retarder odmietli lebo tam jazdi MHD.

Skuste podať podnet na znizenie rychlosti a osadenie spomalovacich vankusov, ktore nevadia autobusom, ale osobne auta nutia spomalit. Mozno budete s podnetom uspesnejsi...
18. január 2024

Michal K.

spomalovacie vankuse na Kuklovskej nevadia ani autam, tie jazdia rychlo a stredom, co je este horsie
18. január 2024

Pozorovatel

Snad sa daju osadit na uzkej Štepnej tak, aby osobnym autam vadili a nutili ich spomalit.
19. január 2024

Vlado P.

Táto cesta sa pred rokmi rekonštruovala. Ulica je celkovo nadpriemerne široká, ale uzučký chodník na obr. vpravo nerozšírili a v strede jeho šírky nechali zavadzať stĺpy osvetlenia. Ten vpravo nechali veľkoryso široký. Kraj cesty vydláždili obojstranne kockami, čím sa využiteľná šírka vozovky zúžila a teraz je problém natlačiť tam pruhy aj pre autá + autobusy aj pre cyklistov. Vo výkazoch všetko perfektné, moderné, no v skutočnosti sa šomre potichu aj nahlas.
19. január 2024

Vlado P.

Oprava: široký chodník je na obrázku samozrejme vľavo.

Diskusia

Diskusia k tomuto podnetu bola uzatvorená.