Ševčenkova-Chýbajúce dopravné zrkadlo

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Petržalka

Uzavretý

Prosim o osadenie zrkadla na vychadzanie z parkoviska, kvoli parkujucim autam nie je vidiet na cestu kde auta idu kludne 60kmh. zrkadlo moze byt osadenie na tyc stojiska smetiakov. Vypukle zrkadlo zvysi bezpecnost vychadzania na cestu. dakujem

29. január 2024

Michal K.

alebo zabranit autam stat tam, kde nemaju
29. január 2024

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

ďakujeme za podnet, možnosti osadenia zrkadla preveríme u kolegov.
Kto? Referát dynamickej dopravy
Kedy? január-február 2024

Dávid Pavlík, referát komunikácie MiÚ Petržalka
29. január 2024

Tomáš

V ramci podnetu by som ziadal aj o doplnenie spomalovacov, auta nemaju co ist 60 v danom useku, jedina dvojca spomalovacov je pri prechode no su uz znacne prehlbene a auta tam nijako nespomaluju a taktiez su umiestnene tak, ze sa daju aj obist.
30. január 2024

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

pre nový problém v tejto lokalite prosím vytvorte nový podnet alebo aktualizujte už existujúci (ak bol vytvorený).

Administrátor Bratislava-Petržalka
Odkaz pre starostu
[email protected]
30. január 2024

Tomáš

Ale ja nehovorim o novom podnete, ale opisujem pricinu problemu v mieste, ktory je predmetom tohto podnetu.
30. január 2024

Andrej

spomalovace som riesil min rok a odpisali mi tu ze su ok, a teda bez komentara. tato cesta je velmi frekventovana a neriesena. mini dialnica petrzalky
02. február 2024

orbitalfunk Pavúk

Zbytocny podnet, zatazovanie samospravy nezmyselnymi poziadavkami.
07. február 2024

C K

Tu nechýba dopravné zrkadlo, tu boli jednoducho naznačené parkovacie státia v križovatke, kde zabraňujú vo výhľade pri odbočení doľava z parkoviska. Schválené KDI.
08. február 2024

orbitalfunk Pavúk

Keď nie sú miesta na parkovanie, tak hromžíte, keď sú navrhnuté miesta navyše, hromžíte, predpokladám, že tento pán zadávateľ podnetu nemá ani auto, pretože všetky jeho podnety sú v perimetri 50 m od domu alebo fotené z okna. Je problém ísť krokom a napojiť sa na cestu? Pozrieť sa dva - tri krát na každú stranu, či mám rozhľad?
08. február 2024

Tomáš

Pan Pavuk aku pridanu hodnotu poskytli Vase komentare? Ak ziadne prosim zdrzte sa hanlivych komentarov, aby prave tie nezahlcovali podnety zbytocnymi slovami, dakujem.

To ze zadavatel prispeva podnetmi prave z najblizsieho okolia svojho domu je predsa logicke, k tomu ma portal sluzit, vdaka tomu, ze v lokalite byva vie predsa najlepsie posudit ake nedostatky tu su.

To ze je nedostatok parkovania je rovnako legitimna poziadavka ako aj to, ze su vyznacene miesta v rozpore s bezpecnostou. To ze samosprava alibisticky riesi problematiku jedneho na ukor druhej nie je riesenim, a preto je dolezite na problemy nadalej poukazovat. Naopak, pan Andrej okrem poukazania na problematiku navrhol aj potencionalne riesenie.
08. február 2024

C K

K postoju, že stačí ísť pomaly pri napájaní sa na cestu:

To bohužiaľ predpokladá, že aj po hlavnej ceste dodržuje vodič rýchlosť, čo empiricky nebýva vôbec v tomto úseku pravda, ako zadávateľ správne podotkol už v podnete.

K návrhu, že by to mohlo vyriešiť zrkadlo, toto riešenie nemôže byť nikdy tak bezpečné, ako piarmy výhľad pre vodiča z vedľajšej, čo je z toho dôvodu, že oči hľadajú spravidla niečo, čo očakávajú. V parabolickom zrkadle napríklad dobre vidno dve svetlá blížiaceho sa auta, už menej bude vidno osobu na kolobežke a bez osvetlenia, ktorá tu má takisto prednosť, ak ide po hlavnej.

Zrkadlo tiež nepomôže nijako upozorniť vodiča na hlavnej, ak si nie je vedomý, že sa blíži ku križovatke s parkovacou uličkou - aj preto sa tu nedodržuje rýchlosť, keďže tu nie sú prednosti zprava.

Buď je ulica iba pre miestnu oblužnosť, alebo je prepojovacím ťahom. Tak, ako sa využíva teraz, je druhým zo spomínaných. V takom prípade majú byť križovatky, ako na riadnej ceste.
10. február 2024

orbitalfunk Pavúk

Co je hanlive na mojom komentari? Ktora cast vety? Su to nezmyselne podnety, je to verejna komunikacia a napaja sa na nu parkovisko, pisete tu bludy, cela ulica je v zone PAAS, to znamena, ze sa moze stat iba na vyznacenych miestach, co sa aj dodrziava, niekto hore pisal, ze treba zabranit stat autam ako nemaju, tak to je vrchol nevedomosti. Za 30 rokov tam nebola nehoda, ale je problem s vyjazdom…
To urcite.
Vsetci ste tu velmi urazlivi, ked niekto nesuhlasi s podnetom, mozem mat iny nazor nie? A co je nepravda na tvrdeni, ze zadavatel dal podnety 50 m od domu?
10. február 2024

C K

Modrá Fabia je mimo vyznačeného miesta, zóna nie je PAAS, ale PPS. Státie v križovatke zakazuje zákon, na niektorých nevhodných miestach to po 30 rokoch zlegalizoval PPS, napr. v tomto podnete zjavne výhľad blokujúce biele Audi.

Za 30 rokov som tam bol niekoľko ráz obmedzený na hlavnej, čo je porušenie zákona vodičom, ktorého ale neobviňujem, pretože ma nevidel. Štatistiku hlásených nehôd nepoznám, predpokladám, že za 30 rokov ani Vy nie.

Osobne ma nič z toho, čo ste uviedli neuráža, sú to však neproduktívne príspevky bez informačnej hodnoty.
11. február 2024

Andrej

Dakujem za burlivu diskusiu, vidim ze ste si dali namahu pozriet co nahlasujem a je myslim logicke ze nechodim po mestach a nefotim grafity a nahlasujem ich:) Bolo by super keby ste tolku energiu davali do zlepsovani prostredia kde zijete. Dakujem
11. február 2024

Jano - Star9H6j

Súhlasím s nutnosťou úpravy značenia/prehladu tej križovatky.

Petržalka tento "križovatkový" spôsob vyznačenia park.miest aplikuje asi len vo Dvoroch... Na určitých parkoviskách/miestach to je akceptovateľné ak tomu zodpovedá utlm dopravy v danej oblasti, čo nie je tento prípad - vyťaženosť tu je enormná (aspoň v dobe ked som pracoval pri Fin.správe.)

Myslím že v rámci PAAS (dvory 5,6) sa takéto miesta upravovali vodorovným značením, resp. miernou "úpravou križovatiek" aby nebol horší rozhľad. Zišlo by sa to ísť nafotiť (Gercenova ,Lenardova) a zaslať pripomienky do PAAS ( spustenie zony zevraj najskôr až prelom 24/25)
12. február 2024

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

bola zaslaná opätovná žiadosť o predbežné stanovisko Krajskému dopravnému inšpektorátu (KDI) v danej veci.

Hneď ako sa nám KDI vyjadrí a budeme schopní v riešení podnetu pokračovať.
Ďakujeme za porozumenie.
Kto? Referát dynamickej dopravy
Kedy? 2024

Jana Ryzá, referát komunikácie MČ Petržalka
14. február 2024

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

po preskúmaní podnetu vo veci umiestnenia dopravného zrkadla na Ševčenkovej ulici a po konzultácii s Krajským dopravným inšpektorátom v Bratislave (KDI) uvádza mestská časť Bratislava – Petržalka nasledovné:

1. Dopravné zrkadlo v danom úseku miestnej cesty nie je potrebné, keďže predmetná lokalita a výjazd z parkoviska nie je evidovaný ako rizikový, kolízny alebo nehodový.

2. Účastník cestnej premávky je povinný správať sa disciplinovane a ohľaduplne tak, aby neohrozil bezpečnosť alebo plynulosť cestnej premávky, pritom je povinný prispôsobiť svoje správanie najmä stavebnému, dopravno-technickému stavu cesty, situácii v cestnej premávke, poveternostným podmienkam a svojim schopnostiam.

Z uvedeného vyplýva, že rozhľad je na danom mieste zabezpečený pri prispôsobení sa dopravno-technickému stavu cesty a prispôsobení sa dopravnej situácii v predmetnej lokalite.
Kto? Referát dynamickej dopravy
Kedy? február 2024

Dávid Pavlík, referát komunikácie MiÚ Petržalka
15. február 2024

C K

Nakoľko v tomto mieste absentuje dopravné značenie, konkrétne hoci aj hlavnej cesty, vodič neznalý miestnych pomerov nemôže prispôsobiť svoju jazdu skutočnosti, o ktorej nevie, a síce, že zo zákrytu na seba vzájomne nevidí s vodičom vychádzajúcim na hlavnú cestu, pretože o tomto v zástupe zaparkovaných aut nevie. Ševčenkova je ulica, kade smeruje prejazd mnohých vodičov, ktorí nie sú z tejto lokality.

Ďalej, nie je nijako zabezpečená primeraná rýchlosť vodičov. Nie je predsa možné predpokladať, že keď je napr. na dialniciach predpísaná najviac rýchlosť 130km/h, že netreba hliadky s radarmi. Argument z bodu 2 je iracionálny aj v tomto svetle.

Prosím o dodatočné vyjadrenie sa, ako je možné naplniť predpoklad z bodu 2 bez vyššie spomenutého značenia.
19. február 2024

orbitalfunk Pavúk

V § 16 v zákone je spomenuté toto:
Vodič je povinný rýchlosť jazdy prispôsobiť najmä svojim schopnostiam, vlastnostiam vozidla a nákladu, poveternostným podmienkam, stavu a povahe vozovky a iným okolnostiam, ktoré možno predvídať. Vodič smie jazdiť len primeranou rýchlosťou, aby bol schopný zastaviť vozidlo na vzdialenosť, na ktorú má rozhľad.
Čomu nerozumiete?
Treba predvídať, vážený.
19. február 2024

C K

Pán Pavúk, moja otázka smerovala na MČ Petržalka.

V zmysle Vašej citácie zo zákona by sme potom nepotrebovali žiadne dopravné značenia, napríklad výstražné značky, pomocné zariadenia ako sú zrkadlá, atď.

V tejto ulici nie sú vyznačené žiadne ale vôbec žiadne miesta na rovných úsekoch od Fedinovej, ale potom sa vyznačia miesta v križovatke, kde sú dostatočné kapacity v parkoviskách bezprostredne okolo.
21. február 2024

C K

Prosím Admina o otvorenie podnetu, podnet sa týkal nedodržiavania predpisov, odpoveďou nemôže byť, že úsek je bezpečný pri dodržiavaní predpisov.

Navrhované zrkadlo bolo iba jednou z možností, ktorú autor podnetu navrhol. Problém rizikovosti úseku nebol zodpovedaný. Je potrebné zabezpečiť dodržiavanie predpisov.
21. február 2024

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

kolegovia z referátu dynamickej dopravy absolvovali konzultácie s Krajským dopravným inšpektorátom, finálne platí, že osadenie zrkadla nie je potrebné. Pán CK, ak máte v tejto oblasti vyššiu klasifikáciu ako odborní pracovníci, neváhajte vaše pripomienky zaslať kontrolnému orgánu.

Ďakujeme za porozumenie.
Kto? Referát komunikácie
Kedy? február 2024

Jana Ryzá, referát komunikácie MČ Petržalka
21. február 2024

C K

Pani Ryzá, ďakujem za odpoveď, avšak - ak požadujete otvoriť nový podnet, nie je problém, ale zasa je to cesta vo vašej správe. Zadávateľ totiž namieta, že zrkadlo chcel, pretože je obmedzený rozhľad obzvlášť prihliadnúc k skutočnosti, že sa jazdí v úseku rýchlo.

Vaše vyjadrenie sa spolieha, že pri dodržaní dovolenej rýchlosti a prispôsobeniu sa stavu, atď. zrkadlo potrebné nie je. V takom prípade ale zostáva riešiť tú časť podnetu, pre ktorú zadanie vzniklo - zvýšená rýchlosť na hlavnej. Na toto máte predsa úplne iné možnosti, než posudzovať osadenie zrkadla.

Ak je potrebné zadať nový podnet, dajte vedieť, ale považujem to a aj zadávateľ za jeden a ten istý problém.
21. február 2024

C K

Prosím venovať pozornosť komentárom z 29. a 30. 1.
26. február 2024

orbitalfunk Pavúk

Riešite podnet ako by to bola križovatka na Patrónke, ide o bežnú ulicu, akých sú stovky v Bratislave. Petržalka odpísala, že tam nie sú nehody, tak čo tu máte potrebu písať hnidopichovské podnety. Čo si čítam vaše komentáre, tak mám dojem, že ste zadávateľ podnetu, čo píše pod iným nickom.
27. február 2024

C K

Naopak, jedná sa systémový problém, aktuálne čakám na zverejnenie POD. Ak by som aj bol zadávateľom, nie je to smerodatné, podstatné je, či moje komentáre prispievajú k lepšiemu životnému prostrediu pre nás všetkých. Rovnako sa napríklad snažím o navýšenie parkovacej kapacity pri Daňovom úrade.
28. február 2024

orbitalfunk Pavúk

Navýšenie kapacít na daňovom úrade? Z akého dôvodu? Vám chodí niekto do dvora parkovať na vlastný pozemok, keď tam nie ste? Neviem, ale asi ste si nevšimli, že schvaľovanie dopravného značenia sa neriadi správnym poriadkom, je to rozhodnutie, proti ktorému sa nedá odvolať (§141 odsek 6 písm. d) zákona o cestnej premávke).
Takže ste zadávateľ podnetu pod iným nickom. Navýšenie kapacít má riešiť Petržalka na svojom území, nie daňový úrad.
28. február 2024

C K

Pán Pavúk, pokojne prispejte aj pod podnetom 173964 ohľadom DÚ.

Podľa Vášho tohto aj predchádzajúcich komentárov ohľadom zbytočnosti podnetov by som zasa mohol usudzovať, že ste zamestnanec samosprávy prispievajúci aj takto. Je to v poriadku, porušovať by to mohlo iba ak interný kódex. Čo sa schvaľovania dopravného značenia týka, odkázať Vás možno na Cestný zákon, v tomto ohľade prosím venujte pozornosť zmene, kedy stanoviská KDI už nie sú záväzné, z čoho si mnohé samosprávy už vzali príklad.

V ohľade tohto podnetu nebolo, pokiaľ som si vedomý, nikdy prerokované ani umiestnenie spomaľovača. Zadávať na takéto čiastkové možnosti zlepšenia samostatné podnety je už potom možné považovať za obštrukcie zámerne kladené úradníkmi voči daňovým poplatníkom.
29. február 2024

orbitalfunk Pavúk

Zjavne sa naše názory nezhodujú, pletiete hrušky s jablkami a súhlas/nesúhlas inšpektorátu v odsúhlasenom projekte je asi nezaujímavý. Daňový úrad je orgán štátnej správy a má svoje pravidlá, že ste roky parkovali ne jeho pozemku je asi tiež zvláštne, neviem, či chodíte parkovať na parkovisko prokuratúry, alebo niekam na okresný súd do dvora. Zaujímavý výklad, ak si tam zvolili taký režim asi na to mali dôvod. Neviem o akom spomaľovači hovoríte, ale predpokladám, že asi na čierno nebude. Prajem všetko dobré a končím v tejto téme pod týmto príspevkom.
29. február 2024

C K

Pán Pavúk, CSO má možnosť určovať akékoľvek nové značenie, ktoré im neľahostajní občania dajú do pozornosti, ku všetkému vo verejnom záujme. Na to sú predsa volení zástupcovia a úrady, aby to malo svoj riadny postup, od nápadu, až po legálnu realizáciu. Verím, že transparentnosti v celom procese napomáha aj spomínaný kódex. Prajem bezpečné prejazdy Ševčenkovou, nielen Vám.
03. marec 2024

C K

Pre sledovateľov podnetu už len pridám odkaz na všeobecnú žiadosť na MČ aby zverejnila svoje projekty ogranizácie dopravy, v ktorých následne bude možné nájsť pochybenia a posunúť sa ďalej. Ako vidno, MČ toto naďalej odmieta:

https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/182594/kutlikova-chybajuce-info-na-webe
14. marec 2024

C K

Dnes som obdržal vyjadrenie ohľadom žiadosti o POD pre Dvory 1:

"Mestská časť Bratislava-Petržalka pripravuje podstránku na oficiálnom webe, kde budú zverejňované POD. Momentálne však obsahujú údaje, ktoré musíme upraviť v zmysle GDPR.

Ďakujeme za porozumenie."

Žiadosť bola emailom smerovaná 4.3.2024 na email MČ, po viacerých výzvach od MČ, prvej z 21.2.2024 od MČ Petržalka s tým, že:

"Projekt organizácie dopravy máme vo forme PDF, v prípade, že oň máte záujem, nám neváhajte napísať na [email protected]. Ďakujeme."

Dnes je 14.3.2024, podnet v ktorom bola zjednotená žiadosť o PODy je zablokovaný, tak pre info aspoň tu.
01. apríl 2024

C K

Od MČ Petržalka mi prišlo emailom ešte neskôr 14.3. 2024:

> dané informácie sa pokúsime zverejniť v čo možno najkratšej dobe, malo by ísť o
> obdobie do 30 dní.
>
> Čo sa týka spomenutých GDPR údajov, ide o informácie spojené s vyhradenými
> miestami a údajmi ich držiteľov.
>
> Ďakujeme za pochopenie.

Zostávajú dva týždne.
01. apríl 2024

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

prvé POD sme už zverejnili tu:
https://www.petrzalka.sk/dopravneprojekty/
Kto? Referát dynamickej dopravy

Dávid Pavlík, referát komunikácie MiÚ Petržalka
01. apríl 2024

C K

Úsek z tohto podnetu zatiaľ však v zozname nefiguruje.
06. apríl 2024

C K

PODy stále chýbajú, zostáva týždeň do vyššie avizovaného rámco 30 dní od 14.3.2024.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania