Viedenská cesta - stará časť-chýbajúca značka

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

V riešení
meno
Peter Forro 20. februára 2024

Cyklotrasu na Viedenskej ceste využívajú okrem cyklistov aj bežci, dokonca je tu možné stretnúť aj mamičky s kočíkmi, často tu vznikajú kolízne situácie.. Ako vidno aj na fotografii, mnohí bežci v smere od mosta Lafranconi bežia vo vonkajšom cyklopruhu, čiže vlastne v strede vozovky a nie pri krajnici. Ohrozujú tak nielen seba, ale aj cyklistov a ostatných bežcov.. Cyklista jazdiaci v rovnakom smere má na výber dve možnosti. Môže ich predbehnúť cez pruh pre autá, čím riskuje haváriu, alebo ich obehne zľava, čím zas riskuje kolíziu s protiidúcim cyklistom, či bežcom.. Prosím o inštaláciu zákazovej značky pre peších a o kontroly zo strany polície, ďakujem.

20. február 2024

Odkaz pre starostu

Zmena zodpovednosti za podnet na: Hlavné mesto SR Bratislava
20. február 2024

Martin Kováč

Taktiež meranie rýchlosti cyklistov a kolobezkarov nakoľko sa mi pri niektorých zdá že jazdia rýchlejšie ako môžu tj cez 30km/h. Tým vážne ohrozujú bezpečnosť seba a aj ostatných.
20. február 2024

C K

Ale tam preda ešte aj na Vašom obrázku značka je, že sa jedná o cestu pre cyklistov. Dokonca na zemi sú cyklopiktogramy namiesto zmiešaných. Je to úplne rovnaké, ako chodci na mostovke Starého mosta v časti pre cyklistov, to už ďalšie značky nijako neupravia, správanie sa verejnosti, tam môžete spraviť iba infokampaň pre verejnosť.

V Holandsku by na Vás cinkal každý cyklista, ktorého ste obmedzili, v podstate by Vás to otrávilo natoľko, že by ste správanie zmenili aj bez ďaších značiek, alebo represie. Ak ste cyklista, odporúčam aj takúto formu osvety.
20. február 2024

Common Ennemy

Chápem, že vadia mamičky s kočíkom, ale bežci? Tí bežia podobne ako mestský cyklista na Slovnaft bajku.
Stále by sa dal ešte zúžiť pruh pre IAD s tým, že bežcov by tam cyklisti strpieť mohli :) Prečo tam ale niekto chodí s kočíkom, keď sa dá prejisť po nábreží priamo mi je záhadou :D
20. február 2024

C K

Endstand, ale chodec má predsa povinnosť v takomto priestore pohybovať sa pri krajnici, nie na cyklotrase. Bežci na obrázku, ak nechcú behávať napr. na nábreží alebo v parku, mali by bežať na ceste pre motorové vozidlá, v tomto prípade ľubovolnej krajnici.

Ak sa tak nedeje, nemá zmysel rozčleňovať priestor na cestu a cyklocestu, bolo by totiž bezpečnejšie, aby to bola spoločná cesta, pre motorové vozidlá jednosmerná, a aby potom cyklista bol na vozovke so všetkými ostatnými a nemal pri predbiehaní problémy, ako sa opisujú v podnete. Lebo takto vodiči neočakávajú vybočenie cyklistu zo svojej trasy a chodci nemajú na cyklotrase dosť priestoru, tiež nevidia, pretože sú na zlej strane.
21. február 2024

Common Ennemy

Akože rozumiem viem že máte pravdu, ale popravde mi bežci an cyklotrasách nevadia, ide to rýchlo ako bežný cyklista, obehnem ho rovnako ako cyklistu. Je to o ohľaduplnosti.
21. február 2024

Peter Forro

C K, mnohí bežci počas behu počúvajú hudbu, môžete na nich zvoniť, koľko chcete.. :)
Endstand, asi ste nepochopili podstatu problému, chodci a bežci rozťahaní po celej šírke cyklotrasy tu zavadzajú, nie som ochotný kľučkovať medzi nimi rýchlosťou 10 km/h a už vôbec nie na Slovnaftbajku. Dvoch-troch nejako obehnem a pri obiehaní štvrtého ma zrazí auto.. takto si predstavujete ohľaduplnosť zo strany cyklistov? Túto trasu využívam na jazdenie do práce, "rýchlosťou" 10 km/h by som sa z horného konca Dúbravky na Galvaniho ulicu vliekol dve hodiny. Oveľa lepšie sa mi jazdí po Karloveskej, resp. Ružinovskej ulici, medzi autami sa cítim oveľa bezpečnejšie.
22. február 2024

Michal K.

cesticka je riadne oznacena a chodci a bezci tam nemaju co robit.

Cestička pre cyklistov C8
Prikazuje cyklistom použiť v predmetnom smere takto označenú cestičku alebo pruh. Cestičku alebo pruh pre cyklistov môže použiť aj osoba pohybujúca sa na kolieskových korčuliach, lyžiach alebo na obdobnom športovom vybavení, ak tým neobmedzí ani neohrozí cyklistov. Cestičku alebo pruh smie použiť aj osoba tlačiaca bicykel. Iným účastníkom cestnej premávky je používanie cestičky alebo pruhu zakázané.
22. február 2024

C K

Peter, ak by sa mi dialo to, čo popisujete, úplne priateľsky by som sa zastavil - už i tak musíte takmer zastaviť, ak narazíte na situáciu ako momentka z obrázka a povedal by som bežcovi, či si uvedomuje, že je to pre neho veľmi nebezpečné. Ak narazíte na agresívnu reakciu, nie je nič jednoduchšie než sa pustiť ďalej. Ak to spravila väčšina cyklistov, chodci - bežci by si to rozmysleli. Ak sa tak chová viac ľudí, funguje to. Inak druhá možnosť je už potom iba požadovať hliadkovanie polície, ale zdá sa mi riešenie ako na malé deti.
22. február 2024

C K

Michal, vzhľadom na citovaný zákon ste ma samého donútili zmeniť názor, že je značka postačujúca.

Nakoľko v tomto znení to umožňuje pohyb korčuliarov, považujem ju konkrétne na tomto úseku za nedostatočnú. Cyklocesta nemá šírkovú kapacitu, aby na nej bolo možné predbehnúť korčuliara na bicykli bezpečne, čo na takomto dlhom úseku určite obmedzí cyklistu.
23. február 2024

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

ďakujeme za nahlásenie tohto podnetu. Informovali sme o ňom odborný útvar, ktorý je na jeho riešenie príslušný. O postupe Vás budeme informovať.

S pozdravom,
Kto? Oddelenie dopravného inžinierstva
Kedy? 2024

Oddelenie služieb občanom
Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy
23. február 2024

Michal K.

myslim si, ze aj ked tam date tri znacky, situacia sa vobec nezmeni a chodci aj bezci sa tam budu motat nadalej.
23. február 2024

Peter Forro

CK, už som sa tu nie raz stretol s možno až 20 a viac člennými skupinami trénujúcich bežcov, obsadili oba cyklopruhy, išiel som im oproti, predné svetlo som si včas prepol do režimu blikania.. Myslíte si, že ma vnímali? Veselo sa medzi sebou bavili, musel som úplne zastaviť a zblízka na nich zarevať, až potom si ma všimli.. Bolo im všetko jedno, my sme tu na tréningu a vy ostatní nezavadzajte. Aby som nebol kritický iba voči bežcom, týka sa to aj cyklistov, ktorí si v poslednom čase si tiež obľúbili hromadné tréningové výjazdy, ktoré uskutočňujú prevažne na cestách v susednom Rakúsku.. Pár krát ich tam už musela riešiť miestna polícia. Som ročník 1966, všímam si v posledných rokoch čoraz intenzívnejšie, aj na vlastných deťoch, že súčasná mladá generácia je masovo postihnutá nedostatkom, resp. výpadkami empatie, predvídavosti, priestorovej orientácie.. Priateľské upozornenia tu asi nepomôžu, treba tu umiestniť zákazové značky s preškrtnutým panáčikom.
24. február 2024

C K

Peter, všeobecne mám problém s tým, že v Bratislave je milión úplne zbytočných značiek, je to potom nepríjemné čo sa udržiavania pozornosti týka, to sa týka najmä šoféra MV, jednoducho mať za sebou 5 značiek z ktorých jediná dôležitá je daj prednosť v jazde a prikázaný smer je nepríjemné. Narážam na značky, ktoré sú nezmyselné, nadbytočné. Zákazy zastavení na miestach, kde sa stáť nesmie i bez značky, apod.

Ako sami píšete, v Rakúsku to riešia operatívne, nepridávajú značky typu zákaz jazdy v pelotóne, atp. Ak upozornenia nepomôžu, ak to nevníma väčšina spoločnosti, aby to dala najavo ostatným, ak to nie je už výchovou, aby niekoho nenapadlo napr. ísť cez cyklocestu peši bez rozhliadnutia sa, tak žiaľ už iba tá polícia potom. Ale v BA som nikdy nič také nevidel, že by bolo riešené, akoby to celospoločensky bolo považované za malichernosť.

Pridávať značky zvyčajne nepomáha, pretože potom sa podobné chovanie rozmohne vedľa, kde taká pridaná značka nie je, vyvoláva to dojem, že keď na Viedenskej sa peši nesmie iba kvôli značke navyše, tak na inej cykloceste sa peši môže, keďže tam zákaz nie je.
24. február 2024

Michal K.

u nas sme preznackovani, vsade sama znacka. a aj tak to nepomaha. inde vo svete je zlomok znaciek, pretoze tam proste platia zakony
25. február 2024

C K

Dnes som sa tadeto prešiel. Našiel som tieto úplne nadbytočné značky:

Od miesta podnetu smerom nazad je po pravej strany zakaz zastavenia s tým, že dodatková ukazuje, že sa vzťahuje na miesto za krajnicou. Dodatková je úplne zbytočná, tie zákazy platia, okrem toho je to zeleň. A zákaz je zbytočný tiež, pretože na ceste o tejto šírke sa nesmie stáť a zastaviť sa smie, ak to nenaruší bezpečnosť plynulosť premávky. Ťažko povedať, možno aj pre takúto značku takikári blokujú cyklopruh.

Ďalej je tam značka daj prednosť v jazde pri odbočovaní doľava súbežne idúcemu cyklistovi, keď ešte tento je v ochrannom pruhu. Úplne zbytočné, vyvoláva to dojem, že inde takúto prednosť dávať netreba.

K Leberfingerovi je zákaz vjazdu všetkým motorovým vozidlám, teda aj zákazníkom, pritom je tam parkovisko.

Pri Aucafe ja zákaz vjazdu na chodník pokračujúci za priechodom, dalej je tam zbytočná značka pokračujúcej jednosmerky s dodatkovou, ze cyklisti môžu obojsmerne, co nie je na tej ceste pravda, cyklisti majú svoj cyklochodník vľavo od cesty, po tejto ceste nejazdia obojsmerne, teda nejazdia pri pravej krajnici v oboch smeroch - ani nesmú, cesta pre cyklistov im prikazuje zostať na nej.

Ďalej je značka priechodu pre chodcov umiestnená vpravo i vľavo, ako keby sa jednalo o viacprúdovú cestu, nehovoriac o tom, že priechod je červenobiely, veľmi dobre viditeľný a zvislé značenie priechodu je informačná značka, teda v takomto prípade nepotrebná.

No a na konci pred Starý mostom je značka neriadená križovatka, prikázaný smer vľavo a vpravo, avšak okrem cyklistov. Táto značka je pritom umiestnená len po pravej strane, takže ju vidia iba motorové vozidlá.

Odbočenie doľava pre motorové vozidlo a pre cyklistu je riešené tak, že nie je jasné, kto má prednosť, pretože cyklista je vedený naprieč cestou, pritom vodič MV zostáva v jazdnom pruhu, ktorý mu ale križuje cyklocesta, bez označenia, že by tu mal dávať prednosť.

Za touto križovatkou je pre istotu ešte znova zákaz vjazdu MV, napriek tomu, že zo všetkých strán križovatky sú prikázané smery jazdy inam, než hore k zastávkam.

V celom meste Bratislava to musia byť stovky značiek, takto umiestnených. Chýbajú ľudia s dopravným vzdelaním zrejme.
25. február 2024

C K

Ešte doplním, že pri Inchebe, od ktorej som prišiel spolu s autami bola značka ZÓNA zákazu státia a ZÓNA 30. Teda všetky zákazy státia a zastavenia v mojom príspevku vyššie sú zbytočné aj z tohto dôvodu. Pred Leberfingerom sa pritom bežne stojí aj na zatrávnených kockách za krajnicou - jednoducho preto, že keď všade inde sú značky zákazu státia a tam nie, posobí to, že je to parkovisko. Paradoxne, značka P tam chýba, ak to teda bolo zamýšľané ako riadne miesta.
01. marec 2024

M S

bohuzial tot je na vacsine cyklotras v ba. plus druha vec, jazda ctklistiv po chodnikoch. hlavne na tych prenajimnych.
01. marec 2024

M S

bohuzial tot je na vacsine cyklotras v ba. plus druha vec, jazda ctklistiv po chodnikoch. hlavne na tych prenajimanych.
07. marec 2024

C K

Vie niekto, prečo podnety, kde nie je žiadna odpoveď sú v riešení?
07. marec 2024

Michal K.

pretoze uradnik ma asi termin, kedy ma zmenit stav, ale nema termin, kedy ma podnet vyriesit. su tu mnohe podnety v rieseni uz cele roky a raz za rok po urgenciach iba znova skopiruje standardnu zakladnu odpoved
08. marec 2024

C K

Narážam na to, že sa snažím dodržovať podmienky portálu, a teda neopakovať svoje komentáre. Je mi jasné, že nemám ten istý postovať 5 ráz za 5 minút, ale niektoré podnety pôsobia ako ping pong, proste úvodná odpoveď vždy tá istá, zrejme šablóna, potom už len ticho, začne diskusia, a nič. Po nejakej dobe, neviem aká sa považuje za vhodnú, niekto napomenie - upomenie, že treba "preposlať", administrátor akoby robot iba odpovie, že preposlané, prejde mesiac - dva a deje sa to isté.

Tento podnet, odkedy bol zadaný, nemá reálne odpoveď okrem tej šablóny, takže, nemal by sa preposlať?
08. marec 2024

Odkaz pre starostu

Dobrý deň, C K,

štandardný interval, kedy sú podnety opätovne preposielané sú 3 mesiace. Vzhľadom na závažnosť problému (napr. použité injekčné striekačky v detskom pieskovisku a pod.) môžu byť podnety urgované aj intenzívnejšie, zvyčajne však podnet skôr nepreposielame - samospráva podnet eviduje a opätovné preposielanie v kratšom intervale nemá na samotné riešenie vplyv - ak samospráva podnet rieši a vyrieši, proaktívne o vyriešení informuje. Je aj v záujme samosprávy, aby podnety, na ktoré vynaložila finančné zdroje aj personálne kapacity, boli evidované ako "Vyriešené".

Čo sa týka odpovedí, ktoré pôsobia, že ide o automatizovanú odpoveď admina či adminky, portál nemá takéto technické riešenie a keďže prechádzame každý jeden komentár a podnet "ručne", využívame na informovanie vo vlákne rýchle, jednoduché odpovede.

Ubezpečujeme vás však, že každý komentár vidíme ako my, tak aj samospráva. Pokiaľ pod podnetom neevidujete odpoveď dlhšie ako tri mesiace, upozornite nás a podnet prepošleme.

Vzhľadom na individuálne skúsenosti z minulosti však prosíme, aby ste rešpektovali personálne kapacity aj na strane portálu, aj samosprávy a nežiadali o preposielanie podnetov hromadne (napr. viac ako 5 denne). Nakoľko sa každej žiadosti individuálne venujeme, spôsobí to zdržanie spracovania všetkých prichádzajúcich požiadaviek aj nových podnetov od všetkých užívateľov portálu, no najmä nárazové zavalenie samosprávy, ktoré sa v minulosti vždy ukázalo ako kontraproduktívne a bez želaného efektu.

Ďakujeme za pochopenie.

Administrátor Bratislava-Petržalka
Odkaz pre starostu
[email protected]
08. marec 2024

C K

Ďakujem za odpoveď, pokúsim sa tiež stručne:

Robotická odpoveď je podľa mňa evidentne od Magistrátu, je na každý nový podnet priradený Magistrátu. Ako som sa dočítal, pravidlá OPS sa menili, neviem presne ako, ale napr. ak je teraz do 14 akákoľvek odpoveď od samosprávy, automaticky je to v riešení.

Podľa Vášho vysvetlenia vyššie nemá zmysel sa pripomínať viac ako za 3 mesiace, ale mne to celé nedáva zmysel. Do 14 dní musí niečo odpovedať, inak sa to považuje za neriešené, ale ak do 14 dní odpovie robot, nemám nikoho zaťažovať 3 mesiace? Nie je to nefér práve voči samosprávam, ktoré tie roboty nemajú? Oni naozaj musia do 14 aspoň určiť, komu to priradia, dokedy asi bude odpoveď, atď. Magistrát Bratislava vďaka robotovi má na všetko 3 mesiace?
08. marec 2024

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

ani samosprávy nemajú automatické odpovede, ide taktiež o jednoduché vkladanie reakcie v rámci zrýchlenia procesov. Samospráva podnet taktiež "ručne" prijíma, nasleduje prideľovanie zodpovednosti v rámci úradu, či konkrétne v rámci oddelenia a pridanie komentára v jednotnej forme a znení. V prípade, že samospráva podnet neprijme (a nepridelí zodpovednému subjektu interne), podnet po 14 dňoch svieti ako "neriešený" a opätovne ho samospráve pripomíname.

S pozdravom,

Administrátor Bratislava-Petržalka
Odkaz pre starostu
[email protected]
08. marec 2024

C K

Mne sa zdá nanajvýš nevhodné, aby napr. užívateľ nemal dovolené vkladať pripomínajúce komentáre pre nečinnú samosprávu, a to ručne, pritom samospráva má takú istú odpoveď na každý jeden nový podnet, očividne copy - paste.

Vyššie napríklad:
Kto? Oddelenie dopravného inžinierstva
Kedy? 2024

Čiže k tomuto podnetu sa nemusí nikto vyjadriť do Vianoc a je to tak žiadúce?
11. marec 2024

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

vzhľadom na stovky podnetov ktoré samospráva rieši nie je v našich možnostiach preverovať z akých dôvodov, alebo za akých okolností mesto/MČ určí termín opravy. Spôsob určovania priorít je možné riešiť prostredníctvom iných ciest, ako občan máte právo sa zúčastniť na zasadnutiach mestského/miestneho zastupiteľstva a na tieto otázky sa priamo kompetentných dopýtať. Rovnako môžete využiť zákon 211 o slobodnom prístupe k informáciám. Možnosti portálu sú limitované vôľou samosprávy, preto rešpektujeme informáciu, ktorú od samosprávy dostávame.

Znovu zopakujem, preposielanie desiatok, stoviek podnetov samosprávu zahlcuje, termín riešenia množstva podnetov preposlanie neurýchli, práve naopak, ak samospráva vyhodnotí svoje dobrovoľné využívanie portálu OPS ako kontraproduktívne, užívatelia prídu o možnosť nahlásiť svoj podnet jednoduchou a transparentnou cestou. Vzhľadom na tento fakt opätovne prosíme, aby ste prestali zahlcovať portál neúmerným dopytom (viac ako 5 dopytov denne), v opačnom prípade budeme nútení opäť pristúpiť k zablokovaniu vášho účtu a ďalších vašich užívateľských účtov aj v budúcnosti.

Ďakujeme, že rešpektujete našu prácu a prirodzené limity dobrovoľníckeho projektu Odkaz pre starostu.

Administrátor Bratislava-Petržalka
Odkaz pre starostu
[email protected]
11. marec 2024

Peter Oravec

Dobrý deň,
"...preto rešpektujeme informáciu, ktorú od samosprávy dostávame" = plníme pokyny samosprávy. Toto som pochopil už dávno a zjavne sa na tom nič nezmenilo.
Zvyšok som však nepochopil. To sa naozaj niekomu vyhrážate zablokovaním účtu kvôli počtu dopytov? Prosím, a to na základe akého bodu v pravidlách portálu OPS?
S pozdravom.
11. marec 2024

C K

Pán Administrátor, ja mám naozaj záujem sa rozumne dohodnúť, v každom prípade nikdy nepublikujem útočné komentáre, atp. Čo sa zahlcovania samosprávy týka, s týmto nesúhlasím, pretože som sám vo vlákne (priradené Magistrátu) kde už je viac ako 100 komentárov a neprešiel ani 1 mesiac. Je tam diskusia, tak sa táto sekcia aj volá. Podnet ani účty diskutujúcich neboli zablokované.

Ak pripomienkujem viac ako 5 podnetov za deň, postupujem presne podľa Vášho vyjadrenia neurgovať podnety nie staršie ako 3 mesiace. Ak je ich viac ako 5, ktoré nájdem za deň, nevidím v tom problém, predsa neočakávam, že samospráva za ten istý deň všetky zodpovedá.

Prosím neuzatvárajte diskusie tam, kde je slobodne vyjadrený názor diskutujúceho, že napr. podnet nebol vyriešený. Nikto neprišiel k újme, na nikoho sa neútočí, poukazuje sa neefiktívnosť samosprávy, ktorá má možnosť, ale nemusí, sa vyjadriť. Uzatváraním to pôsobí ako cenzúra podloženej kritiky, čo nepatrí do demokratickej spoločnosti.
11. marec 2024

Michal K.

chapem, ze tento portal ma kapacitne limity. no je smutne, ze ak samosprava nekona efektivne, a ludia sa stazuju viac a hlasnejsie, tak je resenim ich umlcat, aby uradnikov nerusili a portal nezahlcovali.
11. marec 2024

C K

Ahojte Michal (odpoveď Vám adresujem, aby som nebol obvinený, že zaťažujem samosprávu dopytom), ešte chcem podotknúť, že v nesúvisiacom podnete:

https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/182594/kutlikova-chybajuce-info-na-webe

Nám bola uzavretá diskusia s pánom Oravcom - ktorého nepoznám - po tom, čo sme diskutovali o tom, ako sa správne sťažovať na činnosť portálu. Teda tak, aby sme nevyťažovali diskusné vlákna pod podnetmi. Dopadlo to tak, že podnetu je uzavretá diskusia a mne bol zrušený účet (prvý raz som myslel, že to bola technická chyba), pretože som diskutoval s pánom Oravcom, ktorý údajne portálu vadí svojou činnosťou už z minulosti. Neviem, prečo bol účet zablokovaný mne z dôvodu diskusie s niekým, koho nepoznám. A neviem ani posúdiť, či pán Oravec sa niečoho podobného dopúšťal, pretože ak aj áno, jeho príspevky, čo by to dokumentovali nie je vidno.
11. marec 2024

C K

Nakoniec ešte považujem za nevhodné uzavrieť takúto diskusie s ospravedlním sa "ostatným diskutujúcim", keď sa jednalo o môj vlastný podnet. Mimochodom dopytované info stále nie je verejné, ale vo vlákne vidno, ako samospráva požaduje podnet uzavrieť.
11. marec 2024

Odkaz pre starostu

Z dôvodu opakovaného porušovania pravidiel portálu bola diskusia uzavretá a komentáre porušujúce pravidlá komunikácie vymazané.

Administrátor Bratislava-Petržalka
Odkaz pre starostu
[email protected]

Diskusia

Diskusia k tomuto podnetu bola uzatvorená.