Kŕmenie túlavých mačiek

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Dúbravka

V riešení
meno
Peter 03. februára 2016

Na Beňovského 10 pani, ktorá má vyhradené parkovacie miesto na EČV
BL 091 KJ kŕmi mačky už pár rokov. Tiež by ma zaujímalo,kto kontroluje, či sa majiteľ parkovacieho miesta stará o čistotu miesta , ktoré mu bolo vyhradené na PARKOVANIE!!! Alebo stačí iba ak pani zaplatí.... Hoci bola upozornená, kašle na všetkých..., vysmieva sa všetkým....
Mačky chodia do motorov áut, znečisťujú ich rovnako ako aj tým, že chodia po autách, tak špinia aj ich povrch.
Nehovoriac o možnom šírení chorôb, lebo niektoré končia aj tak ako na obrázku /zima 2015/.....
Okrem toho miesto, kde ich prikrmuje je mastné a hrozí tu úraz z poškmyknutia.
Ak má pani veľkú túžbu kŕmiť mačky, navrhujem, aby ich chodila prikrmovať do útulku.
Takisto je známe, že znečisťovanie verejného priestranstva ja priestupok!

08. február 2016

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

presne tak ako píšete. Dotyčné osoby sme vyzvali aby upustili od kŕmenia mačiek a iných hlodavcov
s tým, že ak budú pokračovať v tejto činnosti MČ Dúbravka bude túto vec riešiť uložením sankcie dotyčným osobám. Nechceme aby mestská časť Dúbravka vyzerala ako Maroko - kde sa pozriete
samá mačka.

M. Blažej
Oddelenie územného rozvoja a životného prostredia
08. február 2016

Odpoveď samosprávy

Ešte pre upresnenie. V takýchto prípadoch je uloženie sankcie iba čiastkové opatrenie ktoré má dotyčnú osobu presvedčiť že takáto vec je nežiadúca. V prípade že tieto mačky sú kŕmené tak je problém aj s ich odchytom. Tieto zvieratá sú nositeľmi rôznych chorôb a z týchto dôvodov neberieme tento stav na ľahkú
váhu a ľudia ktorí tieto mačky kŕmia si myslia že robia prospešnú činnosť. Rovnako vidíme problém aj v tom, že tieto zvieratá sa zhromažďujú z iných lokalít na miesto kde majú pravidelný prísun potravy a tiež to má vplyv aj na ich rozmnožovanie.

M. Blažej
Oddelenie územného rozvoja a životného prostredia
09. február 2016

Richmond Píper Richie

Odkaz je bez objektívneho pohľadu, združenie sa venuje pomoci mačkám, okrem ich prikrmovania ich sterilizujú, očkujú, odčervujú, taktiež odchytávajú a hľadajú im domov. Nereagujem na tieto banality, no nepáči sa mi subjektivita názoru, ku ktorému sa bez ďalšieho záujmu a objektívneho pohľadu vyjadruje osoba, ktorá zastupuje mestskú časť Dúbravka.

Teraz sa sťažujete na mačky, neskôr sa budete na holuby a potkany.
09. február 2016

anele

Ako je známe, zvieratá, mačky, vtáci, žili tu ešte pred tým než boli postavené sídliská, a po tejto modernizácii sveta sa akosi zabudlo na nich. Hoci oni tu majú svoju úlohu, čistiť okolie od hlodavcov,miesto zbytočného nakupovania otravy a takejto nehumánnej likvidácie ideme pranierovať ľudí,ktorí na vlastné náklady,čas a dopravenie sa prikrmujú ich.Miesto obyvateľov bývajúcich v ich blízkosti.Aj Biblia píše máme byť jeden celok a byť nápomocní tým, ktorí sa o seba nevedia sami postarať.
Na Slovensku je známe, že je veľa túlavých psov a mačiek.Položme si otázku,kto je na vine? Kto je odpovedný za túto situáciu na Slovensku,mačky a psi?? A stačilo by len troška dobrej vôle aby si každý v svojom okolí,spolupráci s občianskym združením,útulkom,veterinárom dali si svoje okolie do poriadku a nestálo by ich to viac ako 1€ .Všetci by žili v spokojnosti a nemuseli by sa vyhrážať sankciami za prikrmovanie našich štvornohých priateľov. Roznášajú choroby ľudia,vtáci mali by sme ich všetkých vykynožiť,asi by to bolo normálne pre niekoho. Stačí pár km susedné Rakúsko, Nemecko kde už pokrok dosiahol svoje a tam vďaka kastračným programom a spolupráce s občanmi ,ktorí sú empatickejší ako Slovenskí ľud,tam nenájdete jedno túlavé zviera. V Dúbravke na požiadanie občianske združenie Pomoc mačkám umiestňovali narodené malé mačiatka, na vlastné náklady dali vysterilizovať tam žijúce mačičky, ktoré vďaka okrem dvoch ľudí chodia mačky nie krmiť,ale prikrmovať,aby starajú sa o to aby boli zdravé,sú pod dohľadom veterinára. A čo teraz? Ideme do stredoveku? Najprv sú sankcie a potom čo? Za chvíľu sa budú ľudia upaľovať,to také sankcie sa blížia pomaly týmto spôsobom? Čo sa týka áut.Každý príbytok pre mačičky je zlikvidovaný, tak sa nedivme,že sa táto mačka niekde chce schovať. Otázka Maroka,tam sme aj bez mačiek.Treba sa lepšie prizrieť,máme vyupratované?Máte vyupratované? Nie doma..Vo vašom okolí...Naposledy jedna veta: ak budeme súcitnejší,starostlivejší, a všímavejší nášho okolia, nemusíme mať toľko občianskych združení,útulkov. Dávate sankcie aj množiteľom psov a mačiek? Alebo iba za prikrmovanie týchto chúďat a aj vtákov...
09. február 2016

Ria

Pomohli ste niekedy utulku, obcianskemu zdruzeniu ktore sa stara o zvierata ktore by na ulici zahynuli, lebo je vela ludi s takym primitivnym postojom aky mate tendenciu vyjadrovat vy?
09. február 2016

Marika

Škody, ktoré narobia ľudia svojím chrapúnstvom a bezohľadnosťou sa ani nedajú porovnať s tým koľko dobra urobia také mačky. y naštastie - hoci sme veľká bytovka máme na dvore 3 mačky a jednoho kocúra, ktoré sme dali sterilizovať - poskladali sme sa a mačky sa nám odvďačujú tým, že ich krmime a majú tam domčeky - prinášajú ku vchodu minimálne 2x do týždňa nejakého potkaníka. Myšku zjedia z tej nájdeme len chvostík. Kde sa zdržujú mačky, nezdržujú sa potkany. Slováci - mám dojem, že viac milujú potkanov ako mačky.Mačky patria k životu a vždy boli a aj budú. Na dedine nebolo domu, kde by nejakú nemali a bývali a potulovali sa po celej dedine. A nemreli pod kolesami áut ako teraz - lebo vtedy neboli autá - ktoré sa stali miláčikmi niektorých ľudí viac, ako všetko živé.
09. február 2016

Simona Benková

Obec nesmie zakazat krmit poulicne macky. Ak dotycny po sebe uprace, misky atd nema byt zaco pokutovany. Treba ist na to z ineho hladiska, a to ak uz krmim, dam vysetrit,odcervit,kastrovat. Ak aj toto dotycny splna neviem komu macky ako lovci vadia. Ze znecistuju auta? Cim? Labkami? To ze holuby spinia trusom, nevadi?? To ze sa v zime schovavaju do motora aut, kvoli teplu? Staci pobuchat po kapote auta, och pardon zavera to vela casu i namahy majitela. Mastne miesto?? Od coho?? Zeby oleja od auta? Je to chore co tu udava nahlasovatelka, a prajem len to, aby mysi,potkani a holubkovia zneprijemnovali okolie kedze macka je skodca
10. február 2016

Monika Sharma

Co tak robiť nieco pre krajinu ako je vysádzať viac stromov v mestách a ochraňovať zvieratá?!?! Macka ma úlohu tak ako v prírode tak aj v meste a je užitočnejšia ako hlúpe úrady a hlupaci kt nevedia o mačkách nic,ale to ze človek je to najšpinavšie zviera, kt znečisťuje a ničí planétu je Ok ?!?!?!?zobudte sa
10. február 2016

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

vážení diskutujúci sám mám doma mačku ktorá žila 4 roky na ulici a potulovala sa v okolí
Drotárskej cesty. Koľkí z vás ktorí ste prispeli do diskusie vašími vyjadreniami ste urobili to isté.
Neviem či si uvedomujete skutočnosť že ak niekto kŕmi mačky, krmi aj iné hlodavce ako napríklad
potkany... Skúste potom takúto mačku ktorá je pravidelne na ulici kŕmená odchytiť a dať do karantény, je možné chytiť mačku ktorá je hladná pretože nástrahou aby bola odchytená je potrava. Následne sú mačky umiestnené do karantény a potom sa odčervia, začipujú, sterilizujú a následne sa hľadá pre ne vhodný domov. V prípade ak viete túto situáciu riešiť lepšie ako my napíšte nám váš návod ako na to, my sa konštruktívnym návrhom nebránime a radi sa necháme inšpirovať. Ak niekto kto chce kŕmiť mačky vynesie pre ne potravu von v miske a potom túto misku odnesie a plocha zostane čistá nie je žiadny problém. Ale ak sa tieto misky hromadia potom je to odpad na ktorí sa viažu ďalšie predpisy.



M. Blažej
Oddelenie územného rozvoja a životného postredia
10. február 2016

Peter T.

Od kedy máme v trnávke zo pár mačiek od vtedy som nemal šťastie už vidieť potkanov prebehujúcich cez cestu, hoci v kanáloch je ich ešte priveľa. Mačky majú svoje rajóny pre ich veľmi inteligentný vyvinutý čuch a svoje územia kde ima dáme papať si strážia pred hlodavcami, pri tom sú čistotné pretože si svoje potreby zahrabávajú do pôdy. Krmím ich už 2 roky z misiek a nejaké oslabené sa dali i do útulku i dočasiek dokonca do Rakúska si ich zo Slovenska berú pretože ich milujú . Myslím že sa máme sa ešte veľa čo učiť ako slúžiť prírode a nesebecky neliklidovať to, čo Boh stvoril pre nás - zvieratá ktoré narozdiel od nás - oni nás za stravu milujú..
10. február 2016

Peter T.

p. s. Kŕmiť budeme naďalej ...
10. február 2016

Richmond Píper Richie

Ako dieťa som sám pomáhal s odchytom mačiek, ktoré boli podrobené celým postupom až po nájdenie domova. Sankcie nie sú riešením, asi si neviete predstaviť akú službu nám robia takýto dobrovoľníci, či už v podobe OZ Pomoc mačkám alebo v ktorejkoľvek inej podobe združenia dobrovoľníkov, ktorých aktivity určite nechcú byť v rozpore so zákonom. Uvedomte si krátkozrakosť príspevku a argument "mám doma mačku, čo bola 4 roky bez domova" nie je ani hodnotný.

Navrhujem sa stretnúť s občianskym združením Pomoc mačkám a spoločne prekonzultovať udalosť a nájsť riešenie v podobe alternácii typu "prikrmovanie s odchytom = spolupráca a príspevok na klietky (cena do 60e) pre odchyt mačiek", dohodnúť plán a oblasti pre odchyt, kedy dobrovoľník bude mať na starosť odchyt a v pravidelných intervaloch skontroluje (1 hodina až 4 hodiny), či klietka splnila účel a ďalšie postupy budú v rukách OZ s dohľadom MČ a jej zástupcom pre tento task.

Držím sa hesla "ak máš problém, tak sa nesťažuj ale rovno príď s riešením", toto je iba návrh a určite viete prísť aj s lepším riešením, veď predsa len máte na starosť zodpovedať odkazy občanov Dúbravky ;)
10. február 2016

Hana Bondarenková

Tak nech sa páči može mestská čast riešiť problém s túlavými mačkami za nás dobrovolníkov a OZkárov čo ich na vlastné náklady chytáme a kastrujeme aby sa tu nemnožili .. Len vďaka nám tu nemáte situáciu spred pár rokov kedy tu mačky boli všade a vyberali kontajnery... Nijaká pomoc a podpora a ešte útoky na tú hŕstku ludí čo im nie je lahostajný osud dúbravky a aj volne žijúcich zvierat.. Áno sú aj skupiny ludí čo len kŕmia a robia neporiadok a mačky nekastrujú, s tým nesúhlasim ani ja, nie je to koncepčné riešenie... Ale ak chcete mačku odchytiť musíte si najprv získat jej doveru ... Inak ani odchytovka nepomože nie každa ( ani hladná mačka) do nej vlezie ...
Miesto aby sa riešili mačky, ktorých tu je minimum a je problém ich vobec zazriet a viacero dobrovolníkov ich z tej ulice zberá, plaché kastuje a vracia, choré a mačiatka sa snaží adoptovať by ste mali riešit psov ktorí tu behajú kde kade bez vodítka kde je zákaz volného pohybu psov, chodia na ihriská dokonca pieskoviská kde sa moj syn ani vklude hrať nemože ... Po slušnom upoznornení sú majitelia ešte nepríjemný a argumentujú " že ved tu nie je tabula" Takmer všade chýbajú cedule zákaz vstupu zo psom, chodia ešte aj na školský dvor sokolíková, na hurikáne je venčisko skor ako ihrisko... A to nehovorím o výkaloch úplne všade... Takže kto tu viac znečistuje verejné priestranstvá?
10. február 2016

Hana Bondarenková

Okrem iného mačky nikdy nezlikvidujete akonáhle ich premiestnite tak sa hned objavia dalšie .. Sú teritoriálne takže svoje územie si chránia a nepustia tam iné ( nekastrované a neporiešené ) mačky.. Jediné riešenie je kastrácia , odčervovanie potom nie su žiadnym rizikom, naopak sú prínosom.. Je velmi dobre možné , že po aute a do motora nechodia mačky ale kuny je to dost častý jav a je ich v dúbravke neúrekom.. Mačka je prirodzený nepriatel aj kuny takže ked ich tam nebudete mať , možu Vám to isté robiť kuny ... tak isto výkaly na dlažbe nebudu od mačky ..Mačka svoje výkaly zahrabáva je to inštinktívne chovanie robia to už 4 týždnové mačence... Mám na záhrade mačky a ani jeden mačací výkal .. zato kuna sa s kludom vyšpiní na dlažbu ...
Mačka loví aj ked je prikrmovaná to vobec nemá na to vplyv a paradoxne skor loví zdatná, zdravá a kŕmená mačka ako polomŕtva vychudnutá ...
Dúbravka by najviac pomohla keby dohodla napr so SZ bezplatné kastrácie volne žijúcich mačiek v dúbravke ...
10. február 2016

Bibiana vallova

Zaujimalo by ma ci ma pan M. Blažej z Oddelenia územného rozvoja a životného prostredia pravo verejne publikovať jeho výlučne subjektívny nazor? Dalej by na zaujimalo ako sa postavi k tejto kauze starosta mestskej casti, kedze sa tu pan Blažej rovno oháňal sankciami bez akéhokoľvek konštruktívneho dialógu a prístupu.
Odporucam mu aby sa aspon informoval ( ked uz nie inšpiroval) ostatnými mestskými časťami napr. Odporucam DNV, kde sa taktiez príkrmuju macky dlhe roky (samozrejme su sterilizovaných a je iim zabezpečená potrebná starostlivosť) a na zaklade toho napr. na Kalistnej a Hradistnej bolo totalne zničené hniezdo potkanov, ktore a ľudom prehryzavali cez stupačky do bytov. Desi ma takýto jednoznacny a radikálny postoj v ramci povedzme takejto banálnej záležitosti. A desí ma predstava ako sa u Vas riešia dokezitejsie záležitosti a podnety. !!!!
10. február 2016

j.S.

Tam kde sú mačky, tam nie sú hlodavce. Preto človek mačky chová. Dobre živená mačka neroznáša choroby, preto je potrebné dať mačkám jesť. Je to prirodzené, všetci jeme, aby sme nepošli od hladu. Jediné rozumné riešenie je zaplatiť sterilizovanie mačiek, aby ich nebolo veľa.
10. február 2016

Simona Benková

Apropo, chcem sa vyjadriť k priloženej foto, čo dodala nahlasovatelka/nahlasovateľ, kde na prvej foto sú stopy, a ta druha fotka je čo? Výkal? Ak áno, tak nie mačací, pretože mačka sa vám nevyšpini na betón a nie to uprostred chodníka, takže vyníka hladajte inde pán Peter, a ospravedlnujem sa že som si myslela že je to nahlasovatelka a nie nahlasovateľ :) tejto situácie .

M.blažej odpoved na vašu vetu : V prípade že tieto mačky sú kŕmené tak je problém aj s ich odchytom. Tieto zvieratá sú nositeľmi rôznych chorôb a z týchto dôvodov neberieme tento stav na ľahkú
váhu a ľudia ktorí tieto mačky kŕmia si myslia že robia prospešnú činnosť.

moja odpoved : ako može byt problém s odchytom kŕmiacej mačky na ulici? Vy si myslite že je to lahké aj s odchytovou klietkou? treba si vybudovať dôveru, chce to čas, krmenie, a pozorovanie.To nieje hop do klobuka s králikom!!!! Viem o tom svoje, úspešné odchyti mám zasebou, adopcie tiež. Choroby ake prosim vás prenáša mačka? Toxoplazmozu,? Besnotu? Pokial sa mačka neodchytí, nieje šanca na liečenie, a to nie toxoplazmozou, ale mačacim FIV a Felv..Ktoré i tak niesú prenosné na ľudí ;) A čo je doležité krmit neprestanem, odchytávat tiež neprestanem, ja sa vzorne starám o okolie a zo svojho volna neplateneho robim poriadky okolo baráku. Kde to bezdomovci radi robia bordel...Namiestoho toho aby bola dotácia na kastracie, podpora od mesta, idete tu ukrižovat dobrovolníkov!! Takže čo? začarovany kruh!
10. február 2016

tinka

Namiesto, aby sa všetci zodpovední postarali o adekvátnu nápravu, tak radšej budú dávať pokuty. Bože, kde to žijeme - nikdo nemá srdce, každý by zvieratkách iba ubližoval, alebo by ich zabíjal. Ludia spamatajte sa, kým nebude pozde. Zvieratko potrebuje pomoc, tzn, jedlo a nejaký príbytok, nejakú búdku. Takže dajte hlavy dohromady a chovajte sa ako ludia.....
10. február 2016

tinka

Namiesto, aby sa všetci zodpovední postarali o adekvátnu nápravu, tak radšej budú dávať pokuty. Bože, kde to žijeme - nikdo nemá srdce, každý by zvieratkách iba ubližoval, alebo by ich zabíjal. Ludia spamatajte sa, kým nebude pozde. Zvieratko potrebuje pomoc, tzn, jedlo a nejaký príbytok, nejakú búdku. Takže dajte hlavy dohromady a chovajte sa ako ludia.....
10. február 2016

Marika

p. Blažej - prečítajte si nejakú odbornú literatúru o mačkách. Zistíte že sú nepriateľmi potkanov - určite sa tam nechodia krmiť kde sú zdržujú mačky. A mohli by ste nasledovať aj niektoré príklady z iných miest, (Trenčín) kde dali túlavé mačky na náklady Mestského úradu sterilizovať a potom ich znova vypustili.
11. február 2016

j.S.

Podľa našej legislatívy sa kŕmiť môže, len dotyčná osoba musí odpratať neporiadok, ktorý zostane po kŕmení mačiek, neporiadok po ľuďoch určite upratovať nemusí.
11. február 2016

M.M.

Pani Marika, pani Bibiana vallová, pokiaľ správne čítam diskusiu, v odpovedi bolo spomenuté, že mačky sa odchytia, dajú sterilizovať a začipovať, nerozumiem teda tomuto Vášmu útočnému podtónu. Sme predsa inteligentní ľudia, skúsme teda reagovať na úrovni.
Tinka: prikláňam sa k Vášmu názoru, treba sa správať ľudsky. Nerozumiem však, prečo obyvatelia, ktorí chcú kŕmiť mačky nespravia všetky opatrenia (teda nedajú mačky sterilizovať, postavia im vhodné miesta na úkryt atď.). Celkom nerozumiem tejto búrlivej diskusií, neviem, čo iné ste od kompetentných čakali ako odchyt a sterilizáciu. Asi by ste boli spokojní, keby sa mačky premnožili a vyhladované, vychudnuté sa ponevierali po uliciach a nachádzali by sme tu ich mŕtve telá. Ak teda chceme mačky, snažme sa ich populáciu udržať sterilizáciou v prijateľnom množstve, tak aby aj tieto zvieratá mohli viesť plnohodnotný "zvierací život" a netrpeli pľúcnymi červami, vírusmi, chronickými zápalmi pľúc a pod. Pretože čí ich bude viac, tým menšiemu počtu sa ujde naša starostlivosť. Takže bez zbytočných emócií a útočenia, skúsme nájsť riešenie, napríklad v spolupráci s OZ-kami. Žiaľ, my Slováci sme takí, kričíme, bijeme sa do hrude, útočíme, ale riešenie neprinášame...takže sa ani nečudujem, že ak sa s niekým nedá rozumne dohodnúť, starosta pristupuje k sankciám.
11. február 2016

Bibiana vallova

Vážená pani M.M. ,
Odporucam citat vsetky príspevky pána Blazeja. Nemam pocit, ze by mestka cas prisla s konštruktívnym riešením .. Vsetko necháva na občanoch .
Pre osvieženie pamäte si dovolím prilozit :
Dobrý deň,

presne tak ako píšete. Dotyčné osoby sme vyzvali aby upustili od kŕmenia mačiek a iných hlodavcov
s tým, že ak budú pokračovať v tejto činnosti MČ Dúbravka bude túto vec riešiť uložením sankcie dotyčným osobám. Nechceme aby mestská časť Dúbravka vyzerala ako Maroko - kde sa pozriete
samá mačka.

M. Blažej
Oddelenie územného rozvoja a životného prostredia

.. V ďalšom príspevku uz pozmenil rétoriku , ale to je asi tak vsetko .
11. február 2016

M.M.

Pani Vallová, nebudeme sa tu predsa navzájom napádať. Každý, kto sa zapojil do diskusie chce predsa nájsť vhodné riešenie a nie šíriť negatívnu energiu, všakže. Preto áno, čítam aj ostatné príspevky, kde sa píše: " Ešte pre upresnenie. V takýchto prípadoch je uloženie sankcie iba čiastkové opatrenie ktoré má dotyčnú osobu presvedčiť že takáto vec je nežiadúca. V prípade že tieto mačky sú kŕmené tak je problém aj s ich odchytom. Tieto zvieratá sú nositeľmi rôznych chorôb a z týchto dôvodov neberieme tento stav na ľahkú
váhu a ľudia ktorí tieto mačky kŕmia si myslia že robia prospešnú činnosť. Rovnako vidíme problém aj v tom, že tieto zvieratá sa zhromažďujú z iných lokalít na miesto kde majú pravidelný prísun potravy a tiež to má vplyv aj na ich rozmnožovanie..................Následne sú mačky umiestnené do karantény a potom sa odčervia, začipujú, sterilizujú .................. "
Neviem teda aké iné riešenie vážená pani Vallová vidíte, než odchytiť mačky a sterilizovať ich. (?) Zdá sa Vám iný spôsob vhodnejší? Nech sa páči, sme v slobodnej krajine, vyjadrite svoj názor, veď predsa bolo spomenuté, že MČ sa nebráni nápadom. A čo viac chceme ako demokratickú krajinu, kde sú vítané návrhy od občanov :)
11. február 2016

Bibiana vallova

Vážená pani M.,
Vsetci vieme co treba robit .. Bolo to spomenute v diskusii . Oslovte OZ, macky vysterilizujte/ vykastruje a pustite naspat . Co samozrejme primárne nerieši dovod staznosti( kŕmenie, spina, labky na aute). Takze dobrovolníci macky odchyťte, odneste k veterinarovi na kastraciu a laskavo fakturu aj uhradte. Samotné OZ maju malo financií a zbierajú ich na kazdy prípad zvlášť od dobrovolnikov. Tieto macicky nepatria nikomu a mili ludia ich kŕmia. Očakávala by som riesenie z mestskej casti . Spojíme sa z OZ , macky sa odchytiana náklady uhradíme. Ak mi tento dolezity bod tu niekde v diskusii unikol, tak sa ospravedlnujem. V opačnom pripade su to vsetko len reci. Nemoze nikto očakávať od dobrovilnikov, ze budu stake hradiť stovky € za kastracie, očkovania, odcervovania a pripadne daksie zdravotne problemy pouličných mačiek.
11. február 2016

M.M.

Vážená pani Vallová, súhlasím s postupom, ktorý uvádzate. Avšak ja osobne som nikde v diskusií nečítala, že by to malo byť inak. Takže považujem túto tému za uzavretú. Ak samospráva chce vykonávať tieto úkony (napr. sterilizáciu) predpokladám, že financovať sa bude z ich kasy a nebudú vyberať príspevky od darcov-to je snáď logické a netreba o tom diskutovať. Od toho tu máme OZ-ka, ktoré nemajú veľa iných možností, preto sa musia spoľahnúť na dobrovoľníkov a darcov. Prajem Vám pekný slnečný deň, zostávam s pozdravom.
11. február 2016

Bibiana vallova

Verim, ze to tak nakoniec bude a samospráva nájde prostriedky na riešenie tohto problému prostredníctvom OZ.
Pekny den prajem.
11. február 2016

Peter T.

Staráte sa a prikrmujete iné zvieratá? máte IQ 150 a ste skutočnými ľuďmi ktorý slúžia pravde a čistote ducha k životnému prostrediu. Nedajte sa odradiť takýmito zastrašovaniami € šelmou.
11. február 2016

Robert F.

Absolutne suhlasim s navrhmi a informaciami p.Blazeja a M.M.
Podla mna su konstruktivne, objektivne, rozumne, empaticke, profesionalne, zainteresovane, snahou, ktora bude viest k pozitivne vysledkom pre vsetkych ludi i dotknute macky s ohladom na situaciu ako celok so vsetkymi atributmi a moznymi dopadmi.
12. február 2016

Peter T.

Anele. Prikláňam sa k tvojej mysle ako si naznačila ja podotýkam Nemci a Rakúšania na mnohých TV reportážach a dokumentoch ako vidím neustále na ASTRE riešia problém, aby nebol problémom. Takže ako vyhádzať so zveratamí v uliciach a ako sa stotožniť s tým, že oni sú tú a potrebujú pomoc k prežitiu. Ako nerobiť rozdiel človek ich obrovitý predátor alebo naopak pomocník... Pretože človek zlikliduje mnoho ich územia , poškodzuje prírodu a sterilizáciou ich chce vyhubiť pretože územie sa už stenčuje. Človek votrelec či predátor iného stvorenia si myslí o sebe, že môže vládnuť rozhodovať a tak i ničiť teritória teda ničiť a odpadkami chemikáliami splodinami im vytvárať rôzne choroby . Sami sa akosi nevieme o seba postarať tak kto by sa však že vedel postarať i o zúboženého tvora z vymierajúcej prírody?
04. august 2022

N. D.

Osoba ktora krmi macky zjavne od roku 2016 od tohoto konania neustupila. Dohovor zial nepomaha niektorym osobam. Je na mieste ulozit sanicie. Je tu rok 2022 a mame tu smetisko plne hnijucich zbytkov jedia a dotycna osoba ma zjavne vsetkych, ktori ju 7 rokov upozornuju uplne v pazi. Mestska policia rano 5:30 opakovakovane krmenie a vo vecernych hodinach po 21:00 rovnako. Pridite sa pozriet ako to tu vyzera. Chliev ukryty pod autom krmicky a rano to rozhadzuje po travnikoch.
08. august 2022

Odkaz pre starostu

Prosím diskutujúcich, aby sa v komunikácii na portáli vyjadrovali vecne a fakticky, a aby sa zdržali zbytočne urážlivých, vulgárnych a ironických komentárov.

Ďakujeme,

Pavla Rachelová
[email protected]
08. august 2022

Peter T.

Pravda sa zle počúva , však že no peticia pre ochranu mačiek bude naďalej aktivna a bude to časom len vizitkou SK čoho sme ešte neschopný a schopný zrealizovať .

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania