Návrh na zlepšenie vodorovného značenia

Zodpovednosť za riešenie: Iné

V riešení
meno
Anonymný užívateľ 03. decembra 2012

Dobrý deň,

chcel by som kompetenným dať návrh na zlepšenie priepustnosti pripájacieho pruhu na moste Lafranconi z Petržalky.
Ako na priloženej foto z Google Streetview vidieť, stredová husto prerušovaná čiara medzi dvoma pripájacími pruhmi núti vodičov radiť sa z pravého pruhu do ľavého ešte skôr ako je možné opustiť ľavý pruh a pripojiť sa na D2. Vznikajú tak riskantné situácie.

Podľa môjho názoru by postačovalo predlžiť plnú čiaru medzi pripájacími pruhmi a husto prerušovanú stredovú čiaru použiť až o niekoľko desiatok metrov ďalej, keď už je možné opustiť ľavý pripájací pruh. Alebo umožniť vozidlám v ľavom pripájacom pruhu zaradiť sa na D2 skorej.

Ďakujem

18. január 2013

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

Ďakujeme za Váš podnet. Odpovedáme Vám stanoviskom oddelenia dopravného plánovania:

Neprerušovaná vodiaca čiara V 4 medzi priebežnými pruhmi na diaľnici D2 v smere od Jaroviec a pripájacími pruhmi z diaľnice D1 zabraňuje priamemu prejazdu vozidiel z pripájacieho pruhu do priebežného pruhu bez vyrovnania vzájomnej rýchlosti s vozidlami na D2, ktoré umožňuje plynulé preradenie vozidiel. Dĺžka neprerušovanej vodiacej čiary v riešenom priestore je 65m, pričom na diaľniciach na území mesta sa používa dĺžka tejto vodiacej čiary od 45 do 140m. Vzhľadom na vysoké dopravné zaťaženie a význam pripájacej vetvy neodporúčame skrátenie tejto neprerušovanej vodiacej čiary.

Pripájacia vetva z diaľnice D1 na D2 je v celej svojej dĺžke vyznačená medzi dvoma jazdnými pruhmi pomocou pozdĺžnej prerušovanej čiary V2a – 6/12m, ktorá umožňuje preraďovanie vozidiel z pruhu do pruhu. Následná prerušovaná vodiaca čiara V4 - 1,5/1,5m v spojení s jestvujúcou zvislou dopravnou značkou C 22b len upozorňuje vodičov, že pravý jazdný pruh pripájacej vetvy bude vo vyznačenej vzdialenosti (200m) ukončený, ale nenúti ich k okamžitému preradeniu do ľavého pruhu. Z tohto dôvodu nie je súvis medzi ukončením neprerušovanej vodiacej čiary medzi pripájacou vetvou od D1 s diaľnicou D2 a začiatkom prerušovanej vodiacej čiary medzi dvomi jazdnými pruhmi pripájacej vetvy od D1. Keďže koniec neprerušovanej vodiacej čiary medzi D2 a D1 neznamená okamžité preraďovanie vozidiel z ľavého pruhu pripájacej vetvy (ich vodiči musia rešpektovať dopravnú situáciu v priebežnom pruhu), tak aj vodiči v pravom ukončovanom pruhu pripájacej vetvy musia rešpektovať vozidlá v ľavom pruhu a preraďovať sa doň len vtedy, keď to umožňuje dopravná situácia.

Z uvedeného je zrejmé, že jestvujúce dopravné značenie v mieste pripojenia D1 na D2 je podľa nášho názoru v poriadku.

Upozorňujeme však, že dopravné značenie na diaľniciach má v kompetencii Národná diaľničná spoločnosť a.s. a Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR ako cestný správny orgán.



Mgr. Marek Papajčík
referát vzťahov s verejnosťou
Kancelária primátora hl. mesta SR Bratislavy
26. február 2024

Martin Uváček

Nepostačuje táto odpoveď na uzavretie podnetu? Nakoľko značenie je na tomto mieste stále rovnaké, nič sa nezmenilo. Potrebné opäť preposlať.
28. február 2024

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

kontaktovali sme zadávateľa podnetu s otázkou na stav riešenia.

Administrátor Bratislava-Staré Mesto
Odkaz pre starostu
[email protected]

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania