Zrušenie prikázaného smeru jazdy

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Staré Mesto

Vyriešený
meno
Ján Hefty 14. apríla 2016

Prosím, aby mestská časť Staré Mesto, resp. Magistrát prehodnotili dopravné značenie na Múzejnej ulici v smere od Tobruckej. V súčasnosti je tam prikázaný smer jazdy vpravo. Po rekonštrukcii Štúrovej ulice a Šafárikovho námestia to spôsobuje, že ako obyvatelia zóny v okolí Medenej ulice nemáme a ani nebudeme mať legálnu možnosť dostať sa priamo na Vajanského nábrežie, resp. na Dostojevského rad v smere na autobusovú stanicu Nivy. Jediný možný spôsob je obchádzka okolo Národného múzea cez Fajnorovo nábrežie, čo len indukuje zbytočné jazdy v tejto už beztak dopravou zaťaženej oblasti.

Pritom z opačnej strany Múzejnej ulice smerom od Dunaja je takýto dopravný manéver (t.j. odbočenie do protiľahlého pruhu cez električkovú trať) povolený.

14. apríl 2016

Staromestský Občan

Tam sa hlavne chystá úplné otočenie premávky, teda že na Múzejnú sa bude dať odbočiť už iba z Vajanského nábrežia.

http://www.bratislavskenoviny.sk/najnovsie-spravy-z-bratislavy/doprava/na-muzejnej-ulici-sa-zmeni-dopravny-rezim.html?page_id=335538
14. apríl 2016

AdPo

No tak si to obídete okolo múzea. Aj tak milujem tých vodičov čo tam teraz blokujú premávku, lebo čakajú pokiaľ budú voľné oba pruhy. A každý druhý túto značku ignoruje alebo si ju ani nevšimne.
17. apríl 2016

jajbolina

No to je nápad, čo to vôbec zverejňujete takéto nezmyselné až nebezpečné nápady. Ak budú šoféri prechádzať cez spolu 6 prúdov (2 pruhy k Mostu SNP, 2 pruhy k Eurovei, 2 pruhy elín), tak bude vyššia nehodovosť na úseku, vrátane ohrozenia bezpečnosti cestujúcich v MHD. Je to nezmysel, nesúhlasím s tým. Práveže opačne, prejazdov cez električiek by malo ubúdať, ak to je nosný dopravný systém v tomto meste.
18. apríl 2016

Ján Hefty

TreskPlesk, keď už komentujete, aspoň sa tam choďte pozrieť. Je tam len jeden pruh električiek a ako som písal,z protiľahlej strany je takéto odbočenie povolené dokonca 2x, inak by som s tým ani nezačínal. A navyše, ak sa autá točia okolo múzea, tiež zastavia premávku v jednom pruhu na Vajanského a tiež prechádzajú cez električky a protismerné 2 pruhy.
18. apríl 2016

jajbolina

Ano, je tam jeden pruh, pomýlila som sa. Ale prechod cez celú cestu v podstate do protismeru by skutočne ohrozoval električky a stávali by sa tam nehody. Nesúhlasím s tým,.
18. apríl 2016

jajbolina

PS: Chď sa pozrieť do Brna, tam nestavajú prejazdy na elektrčkových koľajách, s autom musíš ísť na najbližšiu križžopvatku a za ňou sa otočiť aby si sa dostal k smeru kam potrebuješ ísť. Neohrozujú tam MHD prejazdami pre autá.
18. apríl 2016

Ján Hefty

TreskPlesk, ešte raz a pomaly: keď je takéto odbočenie povolené z opačnej strany, dokonca 2x (z Múzejnej aj z Prešernovej ulice), nevidím dôvod, prečo by nemohlo byť povolené aj z tejto strany Múzejnej. ďalšia vec je, že aj pri križovatke s Kúpeľnou, kde je prvá možnosť otočenia, križuje trasa električkovú trať. Ale celá táto debata je zrejme bezpredmetná, keďže ako písal občan Peter, pripravuje sa otočenie Múzejnej, aby starostovi nejazdilo pod oknami veľa áut.
18. apríl 2016

jajbolina

Ale princíp,. že každým prejazdom áut cez koľaje sa výrazne zvyšuje zraniteľnosť električkovej dopravy, ostáva. Prejazdov by malo cez električky ubúdať, nie pribúdať. MHD musí byť spoľahlivá, ak chcú cestujúcich v MHD udržať. Každá nehoda na koľajách spôsobujú niekoľkohodinové výpadky električiek.
18. apríl 2016

Ján Hefty

súhlasím
18. apríl 2016

Staromestský Občan

TreskPlesk: Čo tak trochu konštruktívnejšiu diskusiu? Súhlasím, že by sa mali električkové priecestia bez svetelnej signalizácie eliminovať, ideálne úplne zrušiť a tam kde je semafor (takých priecestí bude pribúdať, či sa nám to páči alebo nie) by mala byť nastavená úplná preferencia električiek.
ALE v tomto prípade ako už napísal pán Hefty nedôjde k zrušeniu prejazdu cez koľajnice, len teda k obmedzeniu z jednej strany. A teraz si pozrite mapu okolitých ulíc.
Ak sa bude dať na Múzejnú (časť ulice na strane centra) odbočiť z Vajanského nábrežia, tak sa tým obmedzí križovanie tejto vyťaženej radiály. čo je fajn. Lenže čo to inde spôsobí? Autá sa budú motať v centre a obyvatelia ulíc okolo Múzejnej majú asi len dve možnosti ako sa dostať na Dostojevského rad. Buď sa budú motať cez Jesenského na Štúrovu a Špitálsku odkiaľ sa budú chcieť napojiť na Dostojevského rad alebo Karadžičovu. To je ale dosť zdĺhavé riešenie, ktoré navyše upcháva centrum, takže asi skôr zvolia druhú možnosť. Vrátia sa na Štúrovu (ktorá je už jednosmerná smerom na nábrežie a nedá sa z nej už odbočiť na Dostojevského rad) a potom sa cez Vajanského budú točiť CEZ KOĽAJNICE pri SNM, kde zdržia premávku ale tak aspoň sa budú otáčať čelom k električke.
Ak je nejaké iné riešenie (mimo toho, že nepoužívajte auto) tak ma môžete doplniť.
18. apríl 2016

jajbolina

Novým (na Slovensku, v cudzine bežné) trendom je obmedzovať IAD v centre miest. Inej cesty niet, čím jednoduchší bude prejazd v centre, čím širšie budú ulice, tým viac áut tam pritiahnete /snáď nemusím vypisovať príklady, vidíme ich denne). Centrum mesta je výborne dostupné MHD, autá treba obmedzovať v centre aj parkovacou politikou (zákaz parkovania na chodníkoch a povolenie parkovania len na určených miestach). Sme 100 rokov za opicami a situácia a sa každým dňom zhoršuje. Doporučujem si prečítať
https://dennikn.sk/blog/zavedenie-parkovacich-pravidiel-v-bratislave-neznesie-odklad/
http://udvb.sk/o-projekte/parkovacia-strategia/
18. apríl 2016

Ján Hefty

TreskPlesk, plne súhlasím s obmedzovaním IAD v centre mesta. Len na doplnenie: sám bývam na Medenej ulici a na dopravu po meste s celou rodinou používame výlučne bicykle. Auto len výnimočne alebo na cesty mimo BA. :-)
28. apríl 2016

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, so zrušením prikázaného smeru jazdy nesúhlasia dopravní policajti, vzhľadom na blízkosť križovatky na Šafárikovom námestí. Po skolaudovaní Štúrovej ulice bude výjazd na Štúrovu, resp. Vajanského nábrežie na všetkých štyroch uliciach za sebou - Tallerova, Dobrovičova, Tobrucká a Múzejná. Obyvatelia Múzejnej nás požiadali, aby sme eliminovali neželaný tranzit na tejto ulici, keďže je to momentálne jediná, kadiaľ sa dá vyjsť z tejto lokality - po otvorení Štúrovej je veľmi pravdepodobné, že tranzit zostane zachovaný a to chceme eleminovať. Riešením je otočenie smeru Múzejnej s napojením na Dobrovičovu a Tobruckú. Žiaľ, problém chýbajúceho odbočenia vznikol presunutím zastávky električky na Štúrovej pred UK, kde už nie je možné urobiť odbočenie vľavo. Jediným spôsobom ako sa dostať zostáva odbočenie na Fajnorovo nábrežie a výjazd z Múzejnej alebo Prešernovej ulice.

Radoslav Števčík, starosta Starého Mesta

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania