Absolútna prednosť električiek a nebezpečné prechody

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

Uzavretý
meno
Erik Závodský 26. októbra 2011

Všetci dobre vieme, že od 1.11.2011 vstúpi do platnosti novela cestného zákona, ktorá dáva absolútnu prednosť električiek pred chodcami. Tento zákon má upozorniť chodcov, že brzdná dráha električky nie je krátka. Dobrý úmyseľ, ale má to aj problémy. Toto sa týka miest Bratislava a Košice.

Takmer všetky električkové trate sú vedené v strede ciest (často štvorprúdových). Prechody pre chodcov sú buď s ostrovčekami pri električkovej trati alebo bez. Problém je pri tých druhých (aj semafórových, keďže semafóry môžu byť vypnuté).

Pýtam sa kompetentných (a aj poslancov, ktorí tento zákon schválili), ako sá da prejisť bezpečne cez štvorprúdovú cestu v ktorej strede premávajú električky s prednosťou? Takýchto prechodov je viacej, napr. na Nábr. arm. g. Ľ. Svobodu, Vajanského nábr., Nám. SNP, Štúrovej, Krížnej a pod.

Môže napr. nastať takáto nebezpečná situácia: vodiči vidia chodca stáť pred prechodom a zastavia mu. Lenže v ľavom prúde stojí nákladné auto alebo autobus a chodec teda nemôže vidieť prichádzajúcu električku, ktorá ale má prednosť. Ako sa má v takomto prípade správať chodec?

Preto týmto podnetom chcem dať na vedomie magistrátu a dopravnému podniku aby zabezpečili vybudovanie ostrovčekov pri električkových tratiach na prechodoch, kde nie sú. Zároveň chcem upozorniť aj vodičov električiek, aby dávali pozor na takýchto prechodoch tak ako doteraz a nesprávali sa výlučne podľa nového cestného zákona. Dúfam že nenastanú žiadne kolízie električiek s chodcami.

Poznámka 1: tento podnet sa týka celej Bratislavy.
Poznámka 2: fotodokumentácia bola použitá zo stránky imhd.sk.

30. december 2011

themis

dobrý podnet na ktorý sa da napísať asi nasledovné: čo platí pre chodca
ZRAZ (električku), ALEBO BUĎ ZRAZENÝ (autom)
22. apríl 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

v prvom rade sa chceme ospravedlniť, že Vám na podnet nikto neodpísal. Je to chyba, ktorú sa nám už darí úspešne odstraňovať.
Predmetná legislatíva je v platnosti dlhší čas a nezaznamenali sme na ňu výraznejšie sťažnosti občanov. Mesto sa samozrejme snaží budovať ostrovčeky pre chodcov tým najmodernejším spôsobom tam kde to je možné. Takto presne sú riešené prechody v tvare Z cez električkovú trať na novozrekonštruovanej Dúbravsko-Karloveskej radiále.
Podnet považujeme už za neopodstatnený a preto ho navrhujeme uzavrieť.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania