Neotváranie celých dverí v autobusoch

Zodpovednosť za riešenie: Dopravný podnik Bratislava, a.s.

Uzavretý
meno
Ajeťák 09. augusta 2016

Vo väčšine autobusoch MHD Irisbus Citelis 12M sa predné dvere neotvárajú v celej veľkosti, čo je dosť obmedzujúce. Nedávno to v autobusoch nebol problém...obávam sa, že sa toto začne praktizovať aj v nových autobusoch Iveco Urbanway 12M....Prosím o nápravu=otváranie celej šírky dverí. Ďakujem.

Konkrétne je fotka z vozidla číslo 4007.

28. november 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

veľmi pekne ďakujeme za nahlásenie podnetu. Týmto Vám potvrdzujeme jeho prijatie a už sa ním zaoberá príslušné oddelenie. Veríme, že Vám odpoveď prinesieme čo najskôr.

odbor marketingu a komunikácie Dopravného podniku Bratislava, akciovej spoločnosti
07. február 2020

Odpoveď samosprávy

Vozidlá Irisbus Citelis 12M neboli vo väčšine prípadov vyrobené priamo pre nás, ale boli pôvodne určené pre južnejšie položené mestá v rámci Európy. DPB ich nakúpil po tom, čo ich mestá alebo podniky v ich pôvodných destináciách odmietli prevziať z rôznych dôvodov. Aj vzhľadom na ich vek je vykurovanie vnútorného priestoru veľmi zle riešené a hlavne vodičovi spôsobuje veľký tepelný diskomfort. Aj napriek rôznym úpravám, ktoré vykonali pracovníci našich dielní je kúrenie stále nedostatočné, a preto sme pristúpili k zablokovaniu jednej polovice predných dverí, čím sme aspoň čiastočne eliminovali problém prefukovania hlavne v zimných mesiacoch. Zdôrazňujem, že toto opatrenie je v platnosti už asi 6 rokov.
Novšie vozidlá Iveco Urbanway 12M majú kúrenie prispôsobené našim podmienkam, a preto tam podobné opatrenia nie sú potrebné.

Ďakujeme za Vašu priazeň.

Odbor marketingu a komunikácie
Dopravný podnik Bratislava, a.s.
11. február 2020

Ajeťák

A môžem teda otázku, že prečo sa teda na Iveco Urbanway 12M tieto opatrenia používajú? Kľudne nech sa cez zimu blokuje časť dverí, ale na jar, leto a jeseň to nie je potrebné...
01. marec 2020

Ajeťák

Vo vozidle 4044 (vozidlo Iveco Urbnway 12M), podľa vašej odpovede nie sú potrebné podobné opatrenia, avšak stále sa to deje, viete to preveriť? Samozrejme, že som si všimol, že tie dvere sú reálne nastavené tak, aby sa pravé krídlo (z vnútra) zatváralo skôr ako ľavé a tým pádom tesniaca guma mala byť prekrytá. Ak sa však používa táto ultra úprava, tak sa tesnenie ničí a vidno, ako je prekrútené opačne.

Prosím o znovu otvorenie podnetu a jeho následné vyriešenie. Ďakujem.
03. apríl 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, dovoľujeme si Vás informovať, že naše autobusové prevádzky sa problémom zaoberali. Napriek tomu, že nie vo všetkých vozidlách bol vyriešený, situácia je v súlade so všetkými prevádzkovými predpismi. Priestor pre nástup a výstup cestujúcich je dostatočne široký aj pri otvorení jedného krídla dverí a neevidujeme pri ňom problémy. Hlavným dôvodom, prečo sa neotvára aj druhé krídlo, je najmä nedisciplinovanosť cestujúcich, ktorí by pri neprehradení priestoru stáli vo výhľade vodiča, čo sa v takých prípadoch často stáva. Čo sa týka nástupu osôb s obmedzenou pohyblivosťou, nízkopodlažné sedadlá sú štandardne umiestnené v strednej časti vozidiel. Pri predných dverách sa vždy nachádzajú vyvýšené nad kolesami. Ďakujeme za pochopenie.

odbor marketingu a komunikácie Dopravného podniku Bratislava, akciovej spoločnosti

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania