18. február 2010
Odpoveď samosprávy
Podchod pod Trnavským mýtom bol vybudovaný začiatkom 70-tych rokov minulého storočia, kedy sa s bezbariérovými úpravami pre pohyb imobilných občanov neuvažovalo a celá križovatka bola pre zaistenie dostatočnej priepustnosti navrhnutá bez úrovňových priechodov. Pre veľký pohyb chodcov cez Šancovú pri Kukučínovej tu bolo na priechode pre chodcov v roku 1999 zrealizované svetelné signalizačné zariadenie so samostatným radičom. Na Krížnej v oblasti medzi zastávkou električiek v smere do centra a Tržnicou nebolo uvažované s vyznačením priechodu, keďže priestorové usporiadanie zastávok električiek a autobusov ako aj smerových pomerov na výjazde z Trnavského mýta do Krížnej a vjazdu do parkoviska tu neumožňovalo vyznačenie bezpečného neriadeného priechodu.
Pre prípadné zrealizovanie svetelného riadenia na požadovanom priechode pre chodcov medzi zastávkou električiek a Tržnicou by boli nutné stavebné úpravy, osadenie nových stĺpikov s návestidlami pre chodcov aj vozidlá, položenie nových káblov k stĺpikom, doplnenie a úprava radiča cestnej svetelnej signalizácie ako aj zmena jestvujúceho spôsobu riadenia celej križovatky. Chodci na tomto priechode by mohli mať dostatočne dlhú zelenú len počas smerového zeleného signálu na pravom odbočení zo Šancovej do Krížnej, pričom vodiči v tomto smere by boli nútení po odjazde z križovatky na zelenú po cca 50m zastaviť na červenú pred priechodom. Ďalšou možnosťou na splnenie požiadavky imobilných občanov na bezbariérový prístup k objektom a zastávkam MHD v priestore Trnavského mýta je osadenie šikmých schodiskových plošín na jednotlivé schodiská podchodu.
Zvýšenie bezpečnosti chodcov na Krížnej v oblasti medzi zastávkou električiek v smere do centra a Tržnicou je možné dosiahnuť aj fyzickým zabránením prechádzania a to osadením neprielezného zábradlia, s predĺžením až za úroveň Levickej ulice a vjazdu do parkoviska.
Konštatujeme, že stavba svetelnej signalizácie riešeného priechodu sa nenachádza v zozname dopravných stavieb v rozpočte hlavného mesta a tým ani nie sú zaistené finančné prostriedky na jej prípadnú realizáciu.
Ing. Vladimír Mikuš
Oddelenie dopravného plánovania a riadenia dopravy Magistrátu hl.m. Bratislavy, 18.2.2010
Ing. Vladimír Mikuš
Chýbajúci priechod pre chodcov Trnavské mýto – Tržnica.
Podchod pod Trnavským mýtom bol vybudovaný začiatkom 70-tych rokov minulého storočia, kedy sa s bezbariérovými úpravami pre pohyb imobilných občanov neuvažovalo a celá križovatka bola pre zaistenie dostatočnej priepustnosti navrhnutá bez úrovňových priechodov. Pre veľký pohyb chodcov cez Šancovú pri Kukučínovej tu bolo na priechode pre chodcov v roku 1999 zrealizované svetelné signalizačné zariadenie so samostatným radičom. Na Krížnej v oblasti medzi zastávkou električiek v smere do centra a Tržnicou nebolo uvažované s vyznačením priechodu, keďže priestorové usporiadanie zastávok električiek a autobusov ako aj smerových pomerov na výjazde z Trnavského mýta do Krížnej a vjazdu do parkoviska tu neumožňovalo vyznačenie bezpečného neriadeného priechodu.
Pre prípadné zrealizovanie svetelného riadenia na požadovanom priechode pre chodcov medzi zastávkou električiek a Tržnicou by boli nutné stavebné úpravy, osadenie nových stĺpikov s návestidlami pre chodcov aj vozidlá, položenie nových káblov k stĺpikom, doplnenie a úprava radiča cestnej svetelnej signalizácie ako aj zmena jestvujúceho spôsobu riadenia celej križovatky. Chodci na tomto priechode by mohli mať dostatočne dlhú zelenú len počas smerového zeleného signálu na pravom odbočení zo Šancovej do Krížnej, pričom vodiči v tomto smere by boli nútení po odjazde z križovatky na zelenú po cca 50m zastaviť na červenú pred priechodom.
Ďalšou možnosťou na splnenie požiadavky imobilných občanov na bezbariérový prístup k objektom a zastávkam MHD v priestore Trnavského mýta je osadenie šikmých schodiskových plošín na jednotlivé schodiská podchodu.
Zvýšenie bezpečnosti chodcov na Krížnej v oblasti medzi zastávkou električiek v smere do centra a Tržnicou je možné dosiahnuť aj fyzickým zabránením prechádzania a to osadením neprielezného zábradlia, s predĺžením až za úroveň Levickej ulice a vjazdu do parkoviska.
Konštatujeme, že stavba svetelnej signalizácie riešeného priechodu sa nenachádza v zozname dopravných stavieb v rozpočte hlavného mesta a tým ani nie sú zaistené finančné prostriedky na jej prípadnú realizáciu.
Oddelenie dopravného plánovania a riadenia dopravy Magistrátu hl.m. Bratislavy, 18.2.2010