09. marec 2017
Odpoveď samosprávy
Dobrý deň,
v Operatívnej komisii pre dopravné značky a dopravné značenie bol schválený návrh zmeny projektu organizácie dopravy, ktorým budú dva poškodené sklápacie dopravné stĺpiky nahradené dopravnou značkou B 3 Zákaz vjazdu všetkým motorovým vozidlám s dodatkovou tabuľkou E 12 Okrem vozidiel držiteľov povolenia MÚ Bratislava-Karlova Ves. V Operatívnej komisii neprešiel návrh projektu zákazu vjazdu s dodatkovou tabuľkou "Okrem dopravnej obsluhy", preto sa muselo prikročiť k spomínanej značke zákaz vjazdu s povolením MÚ KV. Obyvatelia s trvalým pobytom Majerníkova 42 - 52 a Pribišova 27 - 37 si budú môcť požiadať o povolenia na vjazd, ktoré budú mať umiestnené v čase vjazdu za sklom. Tento spôsob organizácie dopravy bude ľahšie skontrolovateľný Mestskou políciou, nakoľko v prípade dodatkovej tabuľky Okrem dopravnej obsluhy by museli prostredníctvom EČV vozidla lustrovať na Krajskom dopravnom inšpektoráte PZ BA majiteľa a zisťovať, či má v lokalite trvalý pobyt. Na povolenie na vjazd bude možný vjazd len na čas nevyhnutný na naloženie a vyloženie imobilných či ťažšie sa pohybujúcich osôb alebo nákladu. Parkovanie je zakázané. Samozrejme, vozidiel záchranných zložiek sa zákaz vjazdu netýka.
Na margo v diskusii uvedeného linku na zasadnutie miestneho zastupiteľstva, v ktorom pán poslanec Borovička uviedol moje meno, uvádzam nasledovné:
Stĺpiky boli z oboch strán námestia osadené v minulosti, neviem presne kedy, nakoľko som v tej dobe na úrade nepracoval. Boli osadené na základe nejakého projektu organizácie dopravy, ktorý bol schválený v Operatívnej komisii pre dopravné značky a dopravné značenie na Magistráte. Ich osadenie bolo schválené dopravnými inžiniermi - policajtami z Krajského dopravného inšpektorátu PZ Bratislava ako aj inými dotknutými orgánmi, napr. dopravnými inžiniermi z Magistrátu. Projekt bol možno predtým schválený aj v poslaneckej Komisii pre dopravu - to vzhľadom na spomínanú dlhšiu dobu osadenia stĺpikov neviem. Na základe sťažností obyvateľov na ich nefunkčnosť, keď najprv jeden zo stĺpikov zmizol a druhý sa nedal uzamknúť a tým pádom bol neustále v sklopenej polohe, sme prikročili k objednávke ich obnovy.
Aby som uviedol pána poslanca Borovičku na pravú mieru - keďže boli tieto stĺpiky na základe nejakého projektu organizácie dopravy už raz schválené v Operatívnej komisii pre dopravné značky a dopravné značenie na Magistráte, ktorá je mimochodom podľa môjho názoru vyššie postaveným orgánom pre dopravu ako Komisia dopravy miestnej časti, nie je potrebné znovu žiadať o povolenie ich obnovy. Takže nechápem, čo tým pán poslanec myslel. Ak by sme mali hlásiť všetky spadnuté značky, obnovy vodorovného dopravného značenia či aj nové projekty poslaneckej Komisii pre dopravu, ktorá zasadá raz za dva mesiace, asi by sme vyzerali ako neschopný úrad, ktorý nedokáže dva - tri mesiace opraviť poškodené značenie. Apropo, povinnosťou mestskej časti je z dôvodu bezpečnosti cestnej premávky starať sa o pôvodné dopravné značenie a v prípade podnetu na jeho poškodenie sa v čo najkratšom čase postarať o jeho znovuobnovenie. Takže informácia pána poslanca Borovičku pre ostatných poslancov na miestnom zastupiteľstve a takisto pre verejnosť (keďže v diskusii sa uvádza verejne prístupný link na zasadnutie), ktorou spochybnil moju odbornosť a porušenie povinnosti informovať poslancov o obnove dopravného značenia a dopravných zariadení je scestná a nepravdivá.
Ďalej z príspevku pána poslanca nerozumiem, čo má na mysli pod pojmom "Zásobovanie". Pokiaľ viem, prevádzky na spodnom námestí, tzv. "hríbiky" sú zásobované obslužnými komunikáciami pri týchto prevádzkach.
Na margo zničených stĺpikov ešte podotknem, že ich znefunkčnenie a v podstate zničenie bolo trestným činom.
Na záver súhlasím s príspevkom v diskusii - "zaujimalo by ma, ci by pani poslanci o vjazd tak intenzivne bojovali, aj keby tam sami nebyvali."
Ďakujem pekne.
Pavel Vrabec
Oddelenie dopravy a životného prostredia
Miestny úrad mestskej časti
Bratislava-Karlova Ves
Nám. Sv. Františka 8
842 62 Bratislava
Michal Molčányi