16. marec 2017
Odpoveď samosprávy
Oprava pôvodnej reakcie samosprávy.
Dobrý deň,
ospravedlňujem sa za nesprávne vyhodnotenie situácie a v prvej odpovedi mylné citovanie § 25 odst. 1 písm. d) Zákona o cestnej premávke č. 8/2009 Z.z. v súvislosti so zákazom parkovania v križovatke.. Pre krátkosť času, keďže podnet pribudol len 13.3.2017 vo večerných hodinách a pre samosprávu bol viditeľný až v utorok 14.3.2017 kedy zasadala Operatívna komisia pre dopravné značky a dopravné značenie na bratislavskom Magistráte (komisia zasadá len v utorky), bola pre urýchlenie riešenia vytlačená fotografia z podnetu s úmyslom predložiť ju do komisie na vyhodnotenie za účelom predbežného ústneho súhlasu na vypracovanie projektu organizácie dopravy, ktorý by bol predložený nasledujúci utorok na schválenie. Ani ja ani dopravný policajt sme si v rušnej prevádzke komisie nevšimli dopravnú značku IP 14a označujúcu parkovisko, ktorá je osadená na jeho začiatku, čo znamená, že sa nejedná o križovatku, ale o výjazd z parkoviska.
Z toho dôvodu vypracujeme projekt organizácie dopravy, ktorý budúci utorok predložíme na prerokovanie do Operatívnej komisie. Verím, že dopravní inžinieri - policajti nebudú tentoraz poukazovať na § 23 odst. 1 Zákona o cestnej premávke č. 8/2009 Z.z., ktorý hovorí, že pri státí musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 m pre každý smer jazdy alebo § 23 odst. 2 Zákona o cestnej premávke č. 8/2009 Z.z. (vozidlo nesmie zastaviť a stáť na mieste, kde by znemožnilo vjazd a výjazd vozidiel) či § 25 odst. 1 písm. u) (vozidlo nesmie zastaviť a stáť na miestach, kde zastavenie alebo státie môže ohroziť bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky alebo obmedziť jazdu vozidiel; osobitne na miestach vjazdov alebo výjazdov z pozemkov, vjazdov a výjazdov z objektov určených na zásobovanie alebo parkovacích miest).
Pavel Vrabec
Oddelenie dopravy a životného prostredia
Miestny úrad mestskej časti
Bratislava-Karlova Ves
Nám. Sv. Františka 8
842 62 Bratislava
Michal K.