Parkovanie vo vyústení parkoviska na Pribišovej

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Karlova Ves

Vyriešený
meno
Milan Macko 13. marca 2017

Autá parkujúce vo vyústení parkoviska na Pribišovej 13-19 zužujú cestu pre vjazd vozidiel OLO ku kontejnerom na konci komunikácie. Výsledok: často nevynesené kontajnery a potkany okolo nich. Hygienik by mal radosť.
Riešenie: domaľovať žlté čiary znemožňujúce parkovanie v ústí komunikácie.

14. marec 2017

Michal K.

Toto je chronicky problem nie len Dlhych dielov. Rovnako parkovanie v strede parkoviska. Zakon to zakazuje a keby si Mestska policia plnila svoje ulohy ako ma, bol by poriadok. Na to aby vobec pohli prstom musia mat podnet od obcana, takze volajte.
14. marec 2017

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

ďakujeme za podnet. Dnes sme v Operatívnej komisii pre dopravné značky a dopravné značenie ústne predložili návrh na určenie vodorovného dopravného značenia V 12b Plná žltá čiara, ktorý však nebol z dôvodu duplicity voči všeobecným ustanoveniam pravidiel cestnej premávky schválený.

V § 25 odst. 1 písm. d) Zákona o cestnej premávke č. 8/2009 Z.z. sa totiž hovorí, že vodič nesmie zastaviť a stáť "na križovatke a vo vzdialenosti kratšej ako 5 m pred hranicou križovatky a 5 m za ňou; tento zákaz neplatí v obci na križovatke tvaru "T" na náprotivnej strane vyúsťujúcej cesty."
(§ 2 odst. 2 písm. e) Zákona o cestnej premávke č. 8/2009 Z.z. "Hranicou križovatky sa rozumie miesto vyznačené vodorovnou dopravnou značkou "Priečna súvislá čiara", "Priečna súvislá čiara so symbolom Daj prednosť v jazde!" alebo "Priečna súvislá čiara s nápisom STOP"; kde takáto vodorovná dopravná značka nie je, hranicu križovatky tvorí kolmica na os vozovky v mieste, kde sa pre križovatku začína zakrivenie vozovky.").

V prípadoch, ako na fotografii podnetu dopravní inžinieri - policajti vyzývajú obyvateľov, aby volali na nedisciplinovaných vodičov hliadky Mestskej polície.

Zodpovednosť za podnet presúvame na Metskú políciu.

Pavel Vrabec
Oddelenie dopravy a životného prostredia
Miestny úrad mestskej časti
Bratislava-Karlova Ves
Nám. Sv. Františka 8
842 62 Bratislava
15. marec 2017

Milan Macko

Vážení, občan tu nie je nato aby kontloloval a nahlasoval podnety na mestskú políciu - nato je tu predsa Mestská polícia. Na riešenie dopravnej situácie je tu zasa ODDELENIE DOPRAVY A ŽIVOTNÉHO PROSTREDIA mestskej časti.
15. marec 2017

Milan Macko

Zaujímavé že o pár metrov ďalej (na tej istej ulici!) sú žlté pruhy pri vjazde do garáží namaľované. Tu nebol žiadny problém. Je to vari dôležitejšie ako vytvorenie podmienok pre odvoz smetí?
15. marec 2017

nepšo

"keby si Mestska polícia plnila svoje úlohy ako má"...ďalej nepokračujem. Nezastávam sa mestskej polície, vlastnil som garáž pred ktorou mi pravidelne parkovali autá, ktoré mi znemožnovali výjazd/vjazd do nej, pravidelne som ich volal, kým prišli, auto zväčša odišlo a vyzeral som ako bl..c . Koľko mestských policajtov má mestská časť Karlova Ves ? 2 - 10 tich ? A koľkí z nich sú práve voľní keď ich potrebujete ? Treba si položiť aj túto otázku - jednoducho je ich málo a nemôžu byť všade. Druhá vec je, že keď ich voláte buď vôbec neprídu alebo prídu vtedy, keď je už neskoro . V žiadnom prípade sa ich ale nezastávam, len hovorím ako to je v reále. Takisto chcú mestské časti zaviesť parkovaciu politiku a kto bude kontrolovať jej porušovanie? No predsa mestská polícia s desiatimi alebo možno viacerými policajtmi... Takže takto to funguje a pokiaľ sa toto nezmení, nezmení sa ani situácia na parkoviskách a všade inde . Som síce z inej mestskej časti, ale úplne Vás chápem. A pán Macko má absolútnu pravdu, že občan tu nie je na upozorňovanie a kontrolu - táto inštitúcia by mala robiť a podnikať kroky aj sama od seba. Namiesto toho idú radšej na zaručené miesta, vyberú pokuty, plán sa splnil a idú domov...
16. marec 2017

Odpoveď samosprávy

Oprava pôvodnej reakcie samosprávy.

Dobrý deň,

ospravedlňujem sa za nesprávne vyhodnotenie situácie a v prvej odpovedi mylné citovanie § 25 odst. 1 písm. d) Zákona o cestnej premávke č. 8/2009 Z.z. v súvislosti so zákazom parkovania v križovatke.. Pre krátkosť času, keďže podnet pribudol len 13.3.2017 vo večerných hodinách a pre samosprávu bol viditeľný až v utorok 14.3.2017 kedy zasadala Operatívna komisia pre dopravné značky a dopravné značenie na bratislavskom Magistráte (komisia zasadá len v utorky), bola pre urýchlenie riešenia vytlačená fotografia z podnetu s úmyslom predložiť ju do komisie na vyhodnotenie za účelom predbežného ústneho súhlasu na vypracovanie projektu organizácie dopravy, ktorý by bol predložený nasledujúci utorok na schválenie. Ani ja ani dopravný policajt sme si v rušnej prevádzke komisie nevšimli dopravnú značku IP 14a označujúcu parkovisko, ktorá je osadená na jeho začiatku, čo znamená, že sa nejedná o križovatku, ale o výjazd z parkoviska.

Z toho dôvodu vypracujeme projekt organizácie dopravy, ktorý budúci utorok predložíme na prerokovanie do Operatívnej komisie. Verím, že dopravní inžinieri - policajti nebudú tentoraz poukazovať na § 23 odst. 1 Zákona o cestnej premávke č. 8/2009 Z.z., ktorý hovorí, že pri státí musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 m pre každý smer jazdy alebo § 23 odst. 2 Zákona o cestnej premávke č. 8/2009 Z.z. (vozidlo nesmie zastaviť a stáť na mieste, kde by znemožnilo vjazd a výjazd vozidiel) či § 25 odst. 1 písm. u) (vozidlo nesmie zastaviť a stáť na miestach, kde zastavenie alebo státie môže ohroziť bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky alebo obmedziť jazdu vozidiel; osobitne na miestach vjazdov alebo výjazdov z pozemkov, vjazdov a výjazdov z objektov určených na zásobovanie alebo parkovacích miest).


Pavel Vrabec
Oddelenie dopravy a životného prostredia
Miestny úrad mestskej časti
Bratislava-Karlova Ves
Nám. Sv. Františka 8
842 62 Bratislava
16. marec 2017

Michal K.

nech mi to tych zopar zodpovednych mestskych policajtov prepaci, ale mestska policia ako celok nefunguje, a nie len podla mna je to uplne zbytocna organizacia.
pozrime sa, ako to robi vzdialenostou nedaleke, ale civilizovanostou nam velmi vzdialene mesto kusok zapadne, Vieden. tu sa kazde rano do ulic vydaju desiatky kontrolorov, ktori chodia peso (resp mhd) po uliciach celym mestom a rad za radom davaju zle parkujucim autam pokuty, ktore im pridu postou. u nas musite zavolat mestskych policajtov, po case mozno pridu, su dvaja na aute, s plnou vybavou a zbranami, zalozia papucu, nafotia a odidu. potom ich vodic auta zavola, pridu znova dvaja na aute, riesia priestupok, zlozia papucu a odidu. samozrejme, vedla stojace zle parkujice auto si nevsimaju, pretoze ako mi sami povedali, musia mat podnet od obcana. inak by si robili pracu naviac. ved nie su plateni od vykonu. cize u nas na jedno auto potrebujete dvoch ludi s vyzbrojou a vystrojom, autom a papucou. za hodinu vybavia mozno jedno auto, maximalne dve. vo Viedni jeden clovek v jednoduchej uniforme a tabletom za hodinu rozda desiatky pokut. efektivita minimalne stonasobna.
druha vec je dopravne znacenie. nemyslim si, ze by sme mali kazdu cestu obmalovat zltymi ciarami a na kazdy roh davat znacku. je pravdou, ze u nas zakony pre mnohych vela neznamenaju a treba im pravidla pripomenut. robi sa to casto aj duplicitnym znacenim. no kto predpisy chce porusovat, tak mu je jedno, kolko znaciek tam bude. jedina cesta je dodrziavanie pravidelne kontrolovat a vymahat, porusovanie sankcionovat. pretoze aj ti slusni si casom povedia, ze na to kaslu, ked tym neslusnym sa nic nestane.
03. apríl 2017

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

podnet je vyriešený.

Pavel Vrabec
Oddelenie dopravy a životného prostredia
Miestny úrad mestskej časti
Bratislava-Karlova Ves
Nám. Sv. Františka 8
842 62 Bratislava

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania