Nedodržiavania zákonu zakaz volneho pohybu psov v LESE/Dubravka

Zodpovednosť za riešenie: Iné

Vyriešený
meno
U NAS TAKA OBYCAJ 12. februára 2018

zákaz volneho pohybu psov Zákon č326/2005 o lesoch paragraf 31, odst. 1 pismeno o /
nedodrzuje 95% psičkarov v lesoch DUbravky
dochadza k stretu zvery, ludi, konfliktom s majitelmi psov
hlásenie na mestsku policiu stav neriesi, osveta nefunguje
lesy nemaju dozor, kontrolu , kapacity na udržiavanie poriadku v tomto smere

čakame na vyostrenie konfliktu tak ako sa to stava v KV ked sa strielane volne psy?!

12. február 2018

U NAS TAKA OBYCAJ

15 takýchto tabul bolo behom vikendu strhnutých...JEZUITSKE LESY/ značena turisticka cesta/
12. február 2018

Odpoveď samosprávy

K riešeniu tohto podnetu nevie naša mestská časť nijako prispieť, zákon nám nezveril žiadne kompetencie v tejto oblasti. Povinnosti správcov lesov ako aj majiteľov psov sú určené platnou legislatívou.
Váš podnet postupujeme na Lesy SR, ktoré v minulom roku osadili predmetné tabule, aj na základe podnetov od občanov Dúbravky.

Rastislav Bagar, prednosta MÚ Dúbravka
12. február 2018

U NAS TAKA OBYCAJ

vsetko vieme... lesy nemaju kapacity,
takze opet to pojde do stratena a vyzyvanie majitelov psov aby si dali zver na vodzku nepomaha.. ide to az hrubemu osocovaniu....treba kontroly na mieste...
12. február 2018

Andrej

mna skor zarazili tie stopy po pneumatikach na lesnej ceste! a ano psickari bojkotuju tento zakaz vsade!
12. február 2018

U NAS TAKA OBYCAJ

hmm. je to prijazdova cesta k súkromných pozemkom, o ktoru sa velmi staraju vlastnici pozemkov bez pomoci cykloklubov, turistického zvazu.. etc.
bez povolenia lesov nema na ceste co robit auto, bez uviazanej zvery nema co robit majitel zvery v lese....
tolerancia je vabiva ale prekracujesa sa hrubo a bez skrupl....
13. február 2018

cestár

Tu všetci vidíme, aký je Slovensko právny štát. Každý si robí čo chce, pokiaľ budú politici kradnúť a nič sa im nestane, toto je výsledok, akcia reakcia. Lebo tu sa nikto ničoho a nikoho nebojí. A ak by sa aj niečo malo stať, platia známosti a peníze a peníze. Len nakúknime do susediaceho Rakúska. Tam platí zákon aspon na 90% kdežto tu je to bezbrehé, občania bezberehé.
13. február 2018

Eo

raz si tam spravia polovnici cvicnu strelbu a uz tam nebudu chodit bez vodzky. I ked psickari tam chodia kvoli tomu lebo si myslia ze tam nikomu nezavadzaju tak ako v parkoch a na ihriskach v meste ... mozno by mohli pribudnut nejake miesta kde mozu psov vypustit lebo tiez platia nemale dane ...
13. február 2018

Lucia

Jeeezis clovek! Ty si urcite v zivote nemam doma zviera! Kde ma psickar pustit svojho milacika?
U teba doma?! Vidiet, ze ked psa nazves zviera (nie clen rodiny), si obycajne tupelo.
Ja mam trojkiloveho, tazke ziadne hovado.Ja by som vyhodil vsetkych cyklistov, nech si jazdia
pred barakom, alebo na dvore.
13. február 2018

U NAS TAKA OBYCAJ

dievcatu na metle iba jedno...je zakon a ten treba dodrziavat.. nechodite predsa na cervenu a nerozculujete sa ked na vas truba..
je to zviera....a take hoveda ako na fotke.. nemaju co robit v lese bez kabla na krku..
ked mate psa tak ste si mali kupit aj vencisko..
ked si kupim auto tak iba bez parkovacej moznosti? nie..ja platim za vsetko aj tu cestu po ktorej chodia tie psy opravujeme zo svojich uz dlhe roky nikto nepomohol od tych zveromilov...este aj ked s dcerou sme vozili strk tak nas napadol pes...
cyklisti tiez nepomohli na tom cyklochodniku ani turisti a to som ich ziadal iba o brigaduz nie peniaze...
iba vlastnici pozemkov...
13. február 2018

Lucia

Ked som si ja mala kupit vencovisko, tak ty kladivo si kup cyklochodnik a nejazdi nam po chodnikoch a lese.
13. február 2018

U NAS TAKA OBYCAJ

o tu prijazdovu cestu sa hlavne ja staram.. dal som uz za tie roky nemale peniaze...a hodiny namahy..takze ak tu vasu metlu uvidim neuviazanu na kabliy urcite ofotim a uvediem ako zamerne porusovanie zakona....
ps - aj cestu vlastnim a kosim ju...a pritom po nej nechodim...
13. február 2018

Lucia

A znova. Ak niekto nema rad zvierata ako vy, urcite nema rad ani ludi, sedi za compom a vypisuje. Kupte si stacionarny bycikel a nic sa Vam nestane.
13. február 2018

it

uvedene obrazky su smutne ... (otazne, este, odkial su)
to ale neznamena, ze vsetci majitelia psov a ich psy konaju takto a neda sa "hadzat do jedneho vreca".
Vedeli by sme dat fotky zrazenych cyklistov, postrelenych ludi polovnikmi, stromom zavalenych lesnych robotnikov, atd... a takto by sa dalo dalej "masirovat"...
Neviem preco pan s obycajom tak strasne nenavidi psov. V inom prispevku
(https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/48564/zimna-udrzba-cyklochodnika-pri-devinskej-ceste) sa zase obul do cyklistov. Samozrejme, kazdy si haji svoj okruh zaujmu, ale skuste neutocit na vsetky ostatne skupiny.
13. február 2018

it

a este dovetok, preco oblbujete a pisete ze v KV sa strielju volne behajuce psy. To je sirenie poplasnej spravy.
13. február 2018

U NAS TAKA OBYCAJ

iba dodrzovat zakon... nic navyse.. cyklo je iny podnet a tiez je o uplne niecom inom...
13. február 2018

it

a to je akoze riesenie ?
(inac rok stary clanok pisuci o traveni, nie strielani...)
13. február 2018

AdPo

it, obyčaj má pravdu v tom, že to zákon dovoľuje. Mnoho majiteľov psov sú síce milovníkmi zvierat, ale zväčša iba tých svojich. Neobúvam sa do nikoho, ale toto je obdobie, kedy vysoká následkom naháňačky so psom môže pokojne potratiť, alebo sa zraniť. Pes v tomto a samozrejme ani v tom jarnom období nemá v lese čo robiť, pokiaľ nie je na vôdzke. Psíčkari si škody nevedia ani len predstaviť, ale v lese je všetko prepojené a následkom toho sa menia aj migračné trasy divokej zvery a potom sa čudujeme, že sa diviak objaví niekde rovno pred bytovkou...
Kto nemá poľovné skúšky a neodrobil aspoň niekoľko stoviek hodín v lese, tak by sa k tomuto nemal ani vyjadrovať, pretože do toho proste nevidí.
Zapamätajte si, že čo je pre Vášho psa hra, to je pre divoko žijúce zviera boj o život. Srnka nie je socializovaná a vždy jej bode votrelec spôsobovať stres v čase keď to najmenej potrebuje.
13. február 2018

U NAS TAKA OBYCAJ

uplne mi zobralo dych.. uplne suhlasim....podakovanie....
13. február 2018

it

na margo: Kto nemá poľovné skúšky a neodrobil aspoň niekoľko stoviek hodín v lese, tak by sa k tomuto nemal ani vyjadrovať, pretože do toho proste nevidí"

http://www.pluska.sk/spravy/z-domova/toto-dokazu-bestie-polovnici-pozovali-mrtvou-liscou-rodinkou.html

http://skwww.plusden.sk/polovnictvo-rybarstvo/polovnictvo/lov-spolocnost/lov-spolocnost/prehliadku-kapitalnych-trofeji-zhodov-prezentovali-nizkych-tatrach.html

uz len to je dobre spravanie sa v lese. Ja viem je to v zmysle zakona ...
13. február 2018

it

zial aj take sa stava, neschvalujem to. Predpokladam vsak, ze ide o ojedinely pripad. V porovnani s tym co vykantria polovnici je to nic.
Vsimli ste si niekedy nejaky prispevok, staznost, bolg majitela psa, ze by sa stazoval napriklad na cyklistov? Alebo iba pes robi problemy, ale iny nie?
Veci nie su cierne a biele.
13. február 2018

U NAS TAKA OBYCAJ

pls pani IT cez vikend mi pomozete instalovat v danom lese tabule o zakaze volnneho pohybu psov v lese?..
13. február 2018

AdPo

it, to prvé beriem, ale mláďatá boli zrejme iba použité ako cvičné ciele pre psov, ktorý sa učili povolaniu na ktoré boli vyšľachtené.
To druhé je prevažne výstava zhodov. Ak neviete, čo je zhod, tak si to nájdite v slovníku.

Pre ukážku som našiel niečo aj ja:
https://www.cas.sk/clanok/359368/jatky-na-bratislavskej-kolibe-zurivy-pes-roztrhal-mladu-srnku/

tu je niečo z minulého roka:
https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/470543/pes-utekl-majiteli-a-zabil-brezi-srnu-myslivec-zastrelit-ho-jen-tak-nemuzeme.html

Prípady s ktorými som sa stretol ja, sa však nedostali do žiadneho bulváru, kde by si ich mohli prečítať ľudia ako vy.
Videl som mladú srnku, ktorá boli dohrýzená od vlčiaka, prvá pomoc už bola zbytočná a vykrvácala do niekoľkých sekúnd...videl som partiu výrastkov, ktorý ukameňovali niekoľko malých bezbranných labutí...videl som chlapíkov, ktorí cvičili svoje psy na srnke, ktorá im uviazla v oplotenej záhrade....videl som ľudí, ktorí hádzali petardy do králičej nory...videl som toho skrátka mnoho a ak by ste niečo z toho videli naživo, tak vám garantujem, že by ste hovorili opačne ako dnes.
Všetci ste tu hrdinovia, ale takmer nikto z vás ani len netuší, čo sa v lese deje a čo v lese aj ostane, bez toho aby sa o tom verejnosť dozvedela...
13. február 2018

U NAS TAKA OBYCAJ

sme zli ludia...velmi zli .. nepatrime na tuto krasnu planetu...nicime ju...
raz za to zaplatime!
15. február 2018

U NAS TAKA OBYCAJ

nerozumiem preco zasahuje admin do aktualizacie podnetu.. fotky su verejne .. realne bez fotomontaze!
15. február 2018

AdPo

Ľudia nemajú radi realitu obyčaj, preto je cenzúra. Ale na druhej strane neviem, či boli k tých fotografiám aj autorské práva. Ak hej, tak hrozí pokuta a preto museli byť zmazané.
16. február 2018

Jakub

Nič, treba dodržiavať zákon a púšťať psov výhradne v mestkých parkoch, námestiach, sídliskách. Človek nikomu nevyhovie. V lese to vadí cyklistom, v meste zas jednotlivcom. Ale hlavné je dodržiavanie zákona a dúfam, že zadávateľ podnetu rešpektuje aj zákaz vjazdu mimo lesných ciest.
16. február 2018

Tomasko

U NAS TAKA OBYCAJ : fakt ste zly. To ,ze upravujete cestu, znamena ze ste jej majitelom (alebo ju mate v prenajme). Ak je to tak tak si tam dajte cedulu (Zakaz vstupu/vjazdu ) aby vam nejazdili ine auta. A ak nie tak zasahujete do majetku niekoho ineho a to tusim tiez nie je dovolene zakonom.
Ku psom: Psi sa potrebuju aj vybehat (nehovorim zze za zverou). Iba tak po priestore (luke, lese, parku) . Ak zastreli polovnik psa , ktory nahana zver je to nieco ine. Ale ak zastreli psa , ze iba hrabe v zemi a majitel je cca 20 m od neho...
Les je pre vsetkych. Zver v okoli mesta otravuju hlavne ludia. ide o toleranciu a slusnost. Pes nema co po lese nahanat divu zver ( a toboz ludi). ale preco by si nemal volne pobehat? Skusme sa najprv pozriet na seba a potom sudme ineho
19. február 2018

U NAS TAKA OBYCAJ

https://zakony.judikaty.info/predpis/zakon-326/2005


§ 31
Zákaz niektorých činností
o)

voľne púšťať psov okrem psov poľovníckych a služobných49) pri výkone povinností, alebo iné ...
19. február 2018

Tomasko

ideme sa hrat s písmenkami?
a)
vykonávať terénne úpravy
19. február 2018

U NAS TAKA OBYCAJ

nesuvisi s podnetom...
19. február 2018

Tomasko

zrazu
13. marec 2018

U NAS TAKA OBYCAJ

Lesy aktualizovali oznam o ZAKAZE VOLNE PUŠŤAT PSOV V LESE zákon č. 325/2005
14. marec 2018

U NAS TAKA OBYCAJ

davam tym oznamom tak tyzden potom opet novy podnet alebo ako dalej?!
14. marec 2018

Tomasko

Nie ste vy samon..aci typ. Oslovte Trumpa. Mozno vam tam vybuduje 10m betonovu ohradu, aby tam nikto nevstupoval. A ten kamerovy system aj monitoruje , alebo iba chrani?
14. marec 2018

it

pan s obycajom, prestante uz otravovat so stale novymi podnetmy na rovanku temu. Date foto s fejkovym oznamom o monitorovani a nasledne date komentar, ze to vydrzi len tyzden...
14. marec 2018

U NAS TAKA OBYCAJ

uvadzam ze ja nepovazujem podnet za vyrieseny, lebo nic sa nevyriesilo! psicraki budu nadalej ignorovat zakon!
15. marec 2018

Tomasko

psicrak bude nadalej vencit navolno psa, vodic bude jazdit rychlejsie, fajciar bude fajcit na zastavke, Danove a poistne podvody tu budu nadalej. Diviak (a nielen on) budude chodit nadalej k ludskym obydliam. Vy sa zatvorte v zahradke, vybudujte si vysoky mur a budete mat pokoj. Najlepsie niekde na samote za polarnym kruhom. Ak sa nahodou nezacne nad nou prehanat nejaky ten DRON.
15. marec 2018

U NAS TAKA OBYCAJ

vedie to k tomu.. ale najprv urobime poriadok doma!
ideme do toho?
15. marec 2018

U NAS TAKA OBYCAJ

vedie to k tomu.. ale najprv urobime poriadok doma!
ideme do toho?
15. marec 2018

Tomasko

V tomto pripade s vami nesuhlasim. Preco by si nemohol ten pes pobehat. Ze mate strach? Kto sa bojí nech nechodí do lesa. Neverim , ze tie psi na vas utocili. Tiez neverim , ze ste videli ,ze zautocili na zver. Konflikt mate asi iba s ludmi . Mozno je to iba o pristupe. Ano , mate pravdu. niekde je nejaky zakon. Ale....
15. marec 2018

U NAS TAKA OBYCAJ

naozaj by som sa talapatkami nezaoberal...tieto psy nie ale ine ano...dcera ma potom aj strach ist do lesa iba tak na prechadzku...aj srnky som videl v ten den ked som fotil týchto tu...na blizku.. aj to som upozornil psickara.. odvrkol.. takze naozaj sa zaoberam s reálnymi pripadmi ohrozenia prirody a ludi ...preto to riesim...ale je to aj skusenostou v tomto lese.. naozaj je toho vela...cest vinimkam...
24. apríl 2018

U NAS TAKA OBYCAJ

nesuhlasim s statusom" Vyrieseny podnet".. nic s nezmenilo.. tabulky odstranuju neslusni majitelia psov.. promenada v lese a po ceste.. a chodniku...!nahlasovat mestskej polici co ani netrafia do lesa lebo ich je malo a maju ine podnety az kym nepride k napadnutia psa a cloveka?! co na teraz .. co so statusom podnetu?!
24. apríl 2018

it

prestante si uz stale vymyslat o fiktovnych napadnutiach a volne pustenych psoch.
24. apríl 2018

Tomasko

Neverim ze psi, ktore sa tam vencia (aj ked volne) s ludmi, vas napadnu . Strach by som mal (aj mam) z volne potulujúceho psa. Ale tam vam nepomoze ani tabulka ani MP.
24. apríl 2018

U NAS TAKA OBYCAJ

vlastna skusenost..
nepomoze ani tabula ani policia.. ale to mi navrhli lesnici, mestska cast, a aj mestska policia.. takze co dalej..
budem sa branit inak?..
24. apríl 2018

U NAS TAKA OBYCAJ

dohodnime sa .. spolocne prejdime uvedeny usek cez vikend a spocitajme ludi a psov na volno! - co porusuju zakon!
sobota 10,00 lidl dubravka pri vchode!
24. apríl 2018

Tomasko

Nemozem. Idem do prirody. A so psom
05. jún 2018

Peter

poznám tieto lesy veľmi dobre, že nikomu nevadí ten doslova "bordel" čo tam nechávajú "milovníci prírody", pri jednej turistickej tabuly je pozbierané plné vedro odpadu a to je len kvapka v mory. Mne vadia majitelia psov, ktorých ich mikáčikovia neposlúchajú, čiže sú bez výcviku a to vidím ako hlavný problém či už v lese, alebo na sidlisku. Pes by mal byť ovládatelný svojíim pánom. napriek tomu, že je to rodinný miláčik, je to zviera a treba ho mať pod kontrolov.
Som psíčkar a s manželkov sme si dali za povinnosť psa vycvičit aby sme predišli nepríjemným situáciám.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania