24. september 2018
Odpoveď samosprávy
Mestá a obce nemajú právomoc sledovať a kontrolovať EČV alebo platnosť technickej a emisnej kontroly vozidiel. Mestá a obce v prípade odstraňovania vozidiel musia postupovať v zmysle § 67 ods. 1 písm. a) zákona č. 79/2015 Z. z. o odpadoch. Dôvodom na odstránenie vozidla podľa tohto zákona nemôže byť chýbajúce EČV alebo neplatnosť TK a EK, nakoľko to zákon neumožňuje a platnosť alebo neplatnosť TK a EK nemá žiadny vplyv na vykonanie ustanovenia § 67 ods. 1 zákona č. 79/2015 Z. z. o odpadoch.
Dôvody ako poškodzovanie, ohrozovanie ŽP, alebo narúšanie estetického vzhľadu obce musia byť preukázateľné, nie len pre samotné odstránenie vozidla ale aj v rámci konania podľa §67 ods. 5 zákona o odpadoch o tom či vlastníctvo k vozidlu nadobúda štát, ktoré vedie okresný úrad odbor starostlivosti o ŽP. V prípade ak neboli dodržané zákonné dôvody okresný úrad nevydá potrebné rozhodnutie a spracovateľ vozidiel nemôže vozidlo začať „likvidovať“.
Platnosť TK a EK je povinný preverovať orgán polície, okresný úrad odbor dopravy a pozemných komunikácií. O neplatnosti TK predmetného vozidla informujeme príslušný okresný úrad, odbor dopravy a pozemných komunikácií, ktorý nariadi držiteľovi vozidla vykonať povinnú technickú kontrolu vozidla.
Tak ako pri všetkých podnetoch týkajúcich sa odstavených nefunkčných vozidiel, základným problémom brániacim ich urýchlenému odstráneniu je to, že ochrana vlastníckych práv majiteľa vozidla má prednosť pred verejným záujmom. Procedúra, ktorá predchádza zákonnému odtiahnutiu nepojazdného vozidla z vereného priestranstva trvá obvykle minimálne pol roka a bežne rok a viac. Mestská časť alebo magistrát môžu konať len v rámci svojich zákonných možností.
Rastislav Bagar, prednosta MÚ Dúbravka
dobrý_sused
Vozidlo postráda pôvodné EČV s ktorými bolo odfotené. Vzadu značka absentuje a vpredu sa objavila značka ktorá podľa verejne dostupných zdrojov patrila vozidlu značky Mitsubishi Pajero.
Čo na to pomáhači a chrániči?