Pre správcu stránky: Dobrý deň, podobne, ako iní užívatelia tejto stránky, nadobúdam pocit, že Magistrát sa sem akosi prestal pozerať. Môj pocit smeruje k tomu, že Magistrát sa už neobťažuje ani s riešením podnetov tu uvedených, ale už ani s reagovaním na tieto podnety. Pokúsil som sa preto urobiť si takú malú štatistiku. Porovnal som neriešené podnety (to jest zaslané podnety plus neriešené podnety) s celkovým počtom zaslaných podnetov, a použil som čísla za aktuálny rok 2013: Pre jednoduchosť som počítal sumu za skutočne "mestské" časti (Staré mesto, Nové mesto, Ružinov, Petržalka, Karlova ves), kde mi tento pomer vyšiel 0,62. Teda 62 zo sto podnetov za rok 2013 je v uvedených mestských častiach prakticky neriešený. Rovnaký ukazovateľ mi za magistrát vyšiel 0,78. To znamená, že 78 podnetov zo 100 týkajúcich sa magistrátu je v roku 2013 prakticky neriešených. Toto porovnanie (cca 60% ku 80%) jasne ukazuje, že magistrát sa tejto stránke nevenuje a začína na ňu kašlať. Čo s tým? S pozdravom
Pre správcu stránky: Druhá vec, ku ktorej som sa dnes chcel vyjadriť, je Vaša interná diskusia o tom, kto a kedy má právo označiť podnet za vyriešený. Dovoľte mi malú úvahu: O zaradení podnetu rozhoduje prakticky ten, kto podnet zadáva. Nestretol som sa s tým, že by správca stránky podnet odmietol uverejniť. Dokonca som presvedčený, že aj o texte podnetu rozhoduje ten, kto podnet zadáva. Ani s tým som sa nestretol, že by správca stránky komunikoval so zadávateľom v tom smere, aby zadávateľ zmenil znenie podnetu. Ak teda o samotnom podnete a jeho znení rozhoduje zadávateľ, prečo o označení podnetu za "vyriešený", resp. o udelení statusu, rozhoduje niekto iný? Nemal by minimálne ten, kto podnet zadal, a teda ten kto presne vie, ako to na danom mieste vyzerá, ten, kto presne vie, čo chcel podnetom povedať a o čo mu šlo, nemal by teda práve tento človek aspoň spolurozhodovať o tom, či je alebo nie je podnet vyriešený? Ďakujem.
Dobrý deň, pán Oravec, ďakujeme Vám za analýzu ne/riešenia podnetov a za porovnanie výsledkov vybraných mestských častí s výsledkami Magistrátu, ktoré vychádza v neprospech Magistrátu. Portál Odkaz pre starostu bohužiaľ nemá možnosť vo vzťahu k samosprávam čokoľvek nariaďovať alebo prikazovať, je len predĺženou rukou obyvateľov a zadávateľov podnetov. Na druhej strane, aby Vaša ani naša práca nevychádzala nazmar, máme záujem na tom, aby sa podnety riešili. Preto sme so samosprávami v kontakte a usilujeme sa o to, aby spolupráca občan - OPS - samospráva fungovala a prinášala výsledky. Vašu analýzu dávam do osobitnej pozornosti vedenia prevádzkovateľa služby OPS a predpokladám, že o jeho prípadných krokoch smerom k Magistrátu Vás bude informovať.
Ďakujeme Vám aj za podnet týkajúci sa spoluúčasti zadávateľa podnetu na hodnotení jeho stavu. Prevádzkovateľ OPS sa ním bude zaoberať a o svojom stanovisku resp. riešení Vás bude informovať.
S pozdravom Miro Ščibrany admin OPS pre Bratislavu-západ
Pán Ščibrany, ďakujem za odpoveď. Napriek tomu by som navrhoval trošku menej defetizmu. Nechce sa mi hľadať konkrétne doslovné znenia zákonov (ak treba, rád to urobím), ale každá verejná inštitúcia, samosprávu nevynímajúc, je zo zákona povinná odpovedať a reagovať na podnety občanov a podľa možnosti ich aj riešiť. Takže nie je to celkom tak, že Vy (OPS) alebo my (zadávatelia podnetov) nemáme možnosť samospráve čokoľvek nariaďovať alebo prikazovať. Ba presne naopak, práve Vy aj my máme a musíme odpovede a reakcie (aj riešenia) od samosprávy jasne žiadať. A, s prepáčením, je psou povinnosťou (ja viem, nemáte takéto slová rád, ale je to tak) samosprávy reagovať, odpovedať a riešiť. Oni sú tu z našej moci, nie my z ich moci, oni sa zodpovedajú nám, nie my im. Ďakujem.
Dobrý večer, pán Oravec, asi som svoj postoj nevyjadril dosť presne: súhlasím s Vami, že je (psou) povinnosťou samosprávy a verejnej správy odpovedať na podnety obyvateľov a hlavne ich riešiť, no žiaden právny predpis samospráve priamo neukladá povinnosť odpovedať obyvateľom cez OPS. Malo by to síce patriť k bežnému štandardu a príklad samospráv väčšiny mestských častí hl. mesta a ďalších viac než 30 miest a obcí SR využívajúcich službu OPS ukazuje, že ho mnohé samosprávy za svoj prijali, no bohužiaľ to ešte zďaleka nie je prípad všetkých samospráv. Ak by bol, to by už služba OPS slúžila všetkým cca 3000 obciam a mestám SR. Osobne verím, že neuplynie mnoho času a tento zatiaľ nedostižný cieľ sa stane skutočnosťou. Takéto očakávanie sa mi nezdá byť defetistické :).
Vďaka za výbornú prácu, ktorú cez OPS odvádzate pre obyvateľov hl. mesta a prajem Vám všetko dobré, Miro Ščibrany admin OPS pre Bratislavu-západ
Starý most je opravený, vlastne je celkom nový, ale na opravu schodov, chodníka a zábradlia od Gondovej ulice nedošlo, hoci je toto schodisko súčasťou mosta. Takže podnet je neriešený. Prosím o zmenu statusu podnetu na neriešený. Ďakujem.
Tak, takto vyzerá prístup na Starý most od parkoviska na Gondovej ulici.
Chýbajúci chodník a zarastená bývalá colnica - teraz Múzeum colníctva. Tiež je tu zničené/chýbajúce zábradlie.
Počas týchto dní tadiaľ prešli tisíce Bratislavčanov a turistov. Na ich tvárach bolo vidieť zdesenie a veľakrát počuť aj naozaj štipľavé komentáre na adresu mesta.
Je to hanba!
Pán Oravec, už dlhší čas tu vídam Vaše podnety. Čo za fotoprístroj používate, že sú tie fotky také, ako by boli fotografované cez igelit? Nemáte zaparenú optiku?
Pán Jurkovič, nenosím vždy pri sebe kvalitný fotoaparát, aktualizácie fotím spravidla na starý mobil, iba nové podnety fotím spravidla na fotoaparát. Myslím, že ako ilustrácia v rámci aktualizácie podnetu aj takéto fotky stačia a je na nich vidno, čo na nich vidno má byť. S pozdravom.
Tak, takto vyzerá príchod na Starý most, ktorý stál 77 milónov eur!
Pritom tadiaľ chodia aj zahraniční turisti. Foto je z dnešného dňa.
Pán Nesrovnal a pán Števčík, dokedy ešte?!
Martin U, podnet znel: "Súčasný stav: betónová skruž naplnená odpadom, rozbitý chodník, zničené zábradlie. Normálny stav: odstránenie betónovej skruže a odpadu v nej, oprava chodníka, oprava zábradlia." Aj z Vašich fotiek vyplýva, že z troch vecí, o ktorých bol podnet (betónová skruž, rozbitý chodník a zničené zábradlie) bola vyriešená len jedna jediná vec, a to betónová skruž. So stavom zábradlia ani s rozbitým chodníkom nikto nič neurobil. Takže stále neriešené. S pozdravom.
06. september 2018
Odpoveď samosprávy
Dobrý deň,
Podnet bol postúpený vecnému útvaru Magistrátu hlavného mesta SR Bratislava na posúdenie/vybavenie.
O výsledku Vás budeme informovať.
Ďakujeme a pekný deň
Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Hlavné mesto SR Bratislava
Samozrejme, milé oddelenie vzťahov, trpezlivo počkáme, veď ten podnet je tu iba nejakých banálnych 5 rokov. Trpezlivosť je základnou vlastnosťou zadávateľov podnetov na OPS. Inak, mám vás rád, ale ak vám nový primátor za tieto alibistické odpovede do roky nevykrúti obrazne krk, tak zbohom aj s Vallom.
Pán Oravec, tento podnet som posielal viackrát priamo na magistrát a aj MÚ Staré mesto. Ani sa neunúvali odpovedať. Korešpondencia tam padá do jediného kontaktu [email protected], ako do čiernej diery! Absolútne chýbajú kontakty na jednotlivé oddelenia útvary. A z [email protected] nedostanete žiadne potvrdenie a zaregistrovanie vášho e-mailu!!
ďakujeme za Váš podnet. Podnet bol postúpený vecnému útvaru Magistrátu hlavného mesta SR Bratislava na posúdenie/vybavenie. O výsledku Vás budeme informovať.
Ďakujeme za trpezlivosť a ostávame s pozdravom
Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Hlavné mesto SR Bratislava
naše postupy pri administrácii podnetov sú v každej samospráve štandardné, podnety zasielame na kontaktnú adresu/adresy poskytnutú danou samosprávou. Pán Košťál nemá žiadny vplyv na postupy administrátorov OPS.
Oddelenie vzťahov... tento podnet nie absolútne vyriešený! Choďte sa láskavo prejsť po tom "chodníku", čo vedie ku schodom na most a je tu x-krát zdokumentovaný fotografiami!
Matúš Vallo šesť rokov ignoruje aj tento podnet. Prosím o preposlanie Matúšovi Vallovi. Dovolím si pre istotu zopakovať znenie podneu, aby sa tu zase niekto z magistrátu nevyhováral na nejakú betónovú skruž: "Súčasný stav: betónová skruž naplnená odpadom, rozbitý chodník, zničené zábradlie. Normálny stav: odstránenie betónovej skruže a odpadu v nej, oprava chodníka, oprava zábradlia."
Oddelenie vzťahov s verejnosťou, Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy, čo je vyriešené?! Čo tu riešite skruž! Držte sa fundamentu tohoto podnetu z roku 2013!!!
Matúš Vallo šesť rokov ignoruje aj tento podnet. Prosím o preposlanie Matúšovi Vallovi. Dovolím si pre istotu zopakovať znenie podneu, aby sa tu zase niekto z magistrátu nevyhováral na nejakú betónovú skruž: "Súčasný stav: betónová skruž naplnená odpadom, rozbitý chodník, zničené zábradlie. Normálny stav: odstránenie betónovej skruže a odpadu v nej, oprava chodníka, oprava zábradlia."
Magistrát šesť rokov ignoruje aj tento podnet. Prosím o preposlanie Matúšovi Vallovi. Dovolím si pre istotu zopakovať znenie podneu, aby sa tu zase niekto z magistrátu nevyhováral na nejakú betónovú skruž: "Súčasný stav: betónová skruž naplnená odpadom, rozbitý chodník, zničené zábradlie. Normálny stav: odstránenie betónovej skruže a odpadu v nej, oprava chodníka, oprava zábradlia."
Anonymný užívateľ, obávam sa, že takto to tu nefunguje. Váš status si ani nikto na samospráve neprečíta. Ak chcete riešiť niečo, čo nie je predmetom pôvodného podnetu, musíte na to vytvoriť samostatný podnet. S pozdravom.
Pán Oravec, akosi sa už strácate v hromade Vašich príspevkov. Však práve Vy ste v úvodnom podnete uverejnili hneď tri fotografie na samostatné podnety a potom doplnili ďalšími z tejto lokality - viď foto zo 24.12.2018 a 17.3.2019. Ja som len pridával aktuálny stav a teraz pripomenul, že je tam rozbitý asfalt.
Dobrý deň, súčasťou podnetu je od samého začiatku, teda od roku 2013 (sedem rokov) aj rozbitý chodník a zničené zábradlie. Na týchto dvoch veciach sa za sedem rokov nič nezmenilo. Neriešený podnet. Prosím o preposlanie. Ďakujem
komentáre, ktoré porušovali pravidlá portálu boli zmazané. V prípade opakovaného porušenia bude diskusia pod podnetom uzatvorená a po opakovanom porušení zo strany konkrétneho užívateľa budeme nútení pristúpiť k deaktivácii užívateľského konta.
Pripajam sa k podnetu. Rozmyslam, co mame ako obcania este viac urobit? Poslat sem TV? Tak isto ako pesie mostiky nad Einsteinovou? Uz roky je tam nahlasene, ze pri dazdi na niektorych stoji aj niekolko cm vody, lebo odtokove kanaly su upchate a nemate moznost suchou nohou prejst, napriek tomu to nikto neriesi.
Admin, podľa odpovede magistrátu z 26. júna 2020 chcú, aby bol na ten zničený chodník vytvorený nový podnet. Jasná zdržiavania taktika a metóda ako podnet neriešiť!
21.10.2019 10:12
Dobrý deň,
o vašom podnete sme opätovne informovali Oddelenie správy komunikácií.
S pozdravom
História úprav
26.06.2020 14:44
Dobrý deň,
betónová skruž sa už na mieste nenachádza a stav miesta je dnes odlišný od zadania podnetu z roku 2013.
Poprosíme o uzavretie podnetu. V prípade, že by ste chceli podnet aktualizovať, prosíme Vás o zaevidovanie problému ako nového podnetu.
S pozdravom
Peter Oravec
Dobrý deň,
podobne, ako iní užívatelia tejto stránky, nadobúdam pocit, že Magistrát sa sem akosi prestal pozerať. Môj pocit smeruje k tomu, že Magistrát sa už neobťažuje ani s riešením podnetov tu uvedených, ale už ani s reagovaním na tieto podnety.
Pokúsil som sa preto urobiť si takú malú štatistiku. Porovnal som neriešené podnety (to jest zaslané podnety plus neriešené podnety) s celkovým počtom zaslaných podnetov, a použil som čísla za aktuálny rok 2013:
Pre jednoduchosť som počítal sumu za skutočne "mestské" časti (Staré mesto, Nové mesto, Ružinov, Petržalka, Karlova ves), kde mi tento pomer vyšiel 0,62. Teda 62 zo sto podnetov za rok 2013 je v uvedených mestských častiach prakticky neriešený.
Rovnaký ukazovateľ mi za magistrát vyšiel 0,78. To znamená, že 78 podnetov zo 100 týkajúcich sa magistrátu je v roku 2013 prakticky neriešených.
Toto porovnanie (cca 60% ku 80%) jasne ukazuje, že magistrát sa tejto stránke nevenuje a začína na ňu kašlať. Čo s tým?
S pozdravom