Rozjazdená tráva na Ul. J. Stanislava 55


V riešení
meno
- 11. februára 2019

Pri vstupe do vnútrobloku Jána Stanislava 55-39 - Ľudovíta Fullu 60-40 autá pravidelne parkujú za sebou na chodníku, pričom jazdia po trávnatej ploche a poškodzujú ju.

12. február 2019

Michal K.

tato cesticka je oznacena znackou C9 Cesticka pre chodcov a auta tadial nesmu jazdit ani tam parkovat. prave dnes rano som presne na toto miesto volal MsP a povedali, ze na toto nemaju kompetenciu a je potrebne volat statnu policiu. takze volajte 158.
12. február 2019

Michal K.

ak vsak ma auto koleso na trave, vtedy papucu daju aj MsP
13. február 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

ďakujeme za podnet. Keďže na začiatku chodníka sa nachádza dopravná značka C 9 Cestička pre chodcov, vodiči, ktorí vozidlami na cestičku vojdú porušujú dopravné predpisy. Zároveň poškodzujú zeleň, čo je takisto porušenie dopravných predpisov. Zodpovednosť za podnet presúvame na Mestskú políciu Bratislava, ktorú aj písomne vyzveme na kontrolu a postih nezodpovedných vodičov.
Kto? Mestská polícia

Pavel Vrabec
Oddelenie dopravy a životného prostredia
Miestny úrad mestskej časti
Bratislava-Karlova Ves
13. február 2019

Odpoveď samosprávy

Samospráva uviedla, že zodpovedným subjektom je: Mestská polícia Bratislava
13. február 2019

Michal K.

Mestska policia uviedla, ze zodpovednym subjektom je statna policia. Staci si precitat predchadzajuci komentar.
31. marec 2019

Lubos

Nerozumiem preco je podnet uzavretý, ta rozjazdena trava tam je stale.
01. apríl 2019

Michal K.

a aj bude, kym tam nebude niekto stat a denne dokola volat statnu policiu, lebo mestska to nechce riesit.
01. apríl 2019

Michal K.

predpokladam, ze statna policia Vas zas odkaze naspat na mestsku.
01. apríl 2019

Lubos

ja tam z okna nedovidim, ale spoluobcania co dovidite, volajte, inak sa ich tam nezbavime.
01. apríl 2019

Michal K.

ja to vidim priamo z okna, volal som, ale nic. a kazdy den sa mi nechce pocuvat ten otraveny hlas na dispecingu
09. apríl 2019

Michal K.

OTAZKA NA MsP:
dobry den,
zaujimalo by ma, co moze a co nemoze pro parkovani aut MsP sankcionovat. napriklad som volal kvoli parkovaniu aut na cesticke pre pesich, alebo pri nedodrzani 3m pre kazdy smer jazdy, parkovanie v krizovatke, no bolo mi povedane, ze toto nie je v kompetencii MsP.
zaroven ma zaujima, preco prislusnici neriesia auta, ktore stretnu, ale iba na zaklade telefonickeho podnetu obcana. a potom zalozia papucu na dane auto, no ostatne okolo nechaju bez povsimnutia, aj ked zakon porusuju tiez.
09. apríl 2019

Michal K.

ODPOVED:

Vec
Povinnosti príslušníkov MsP – odpoveď.

Dňa 02. 04. 2019 bol na veliteľstvo Mestskej polície hl. m. SR Bratislavy (ďalej len „MsP“) doručený Váš podnet, týkajúci sa otázky povinností príslušníkov MsP vo veci sankcionovania zaparkovaných vozidiel.
Jedna zo základných úloh obecnej polície, na úseku dopravy, je taxatívne vymedzená v ustanovení § 3 zákona č. 564/1991 Zb. o obecnej polícii v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon č. 564/1991 Zb.“) v ods. 1 písm. f) a to:
„Obecná polícia objasňuje priestupky, ak tak ustanovuje osobitný predpis, prejednáva v blokovom konaní priestupky ustanovené osobitným predpisom a priestupky proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky spáchané neuposlúchnutím pokynu vyplývajúceho
1. z dopravnej značky zákaz zastavenia, zákaz státia, zákaz vjazdu, zákaz odbočovania, zákaz otáčania, nízkoemisná zóna, prikázaný smer jazdy, prikázaný smer obchádzania, vyhradené parkovisko, obytná zóny, pešia zóny, školská zóna, zóna s dopravným obmedzením a parkovisko,
2. zo všeobecnej úpravy cestnej premávky, ktorou s a zakazuje zastavenie, státie a vjazd vozidiel.“

Uvedené priestupky sú špecifikované v zákone č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon č. 8/2009 Z. z.“).
Podľa § 12 ods. 1) zákona č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon č. 372/1990 Zb.“) „pri určení druhu sankcie a jej výmery sa prihliadne na závažnosť priestupku, najmä na spôsob jeho spáchania a na jeho následky, na okolnosti za ktorých bol spáchaný, na mieru zavinenia, na pohnútky a na osobu páchateľa, ako aj na to, či a akým spôsobom bol za ten istý skutok postihnutý v kárnom alebo disciplinárnom konaní.“
Je nutné prihliadať aj na skutočnosť, že príslušníci MsP sú vo výkone zamestnania v obmedzenom počte a počas služby musia vykonávať okrem priestupkov v doprave aj iné služobné činnosti na úseku verejného poriadku vyplývajúce zo zákona č. 564/1991 Zb., riešiť prednostne oznamy občanov na linku 159, ako aj povinnosti uložené nadriadeným.
S pozdravom
gen. kom. JUDr. Marek Gajdoš
náčelník
v. z. vrch. kom. Ing. Ivan Lechner v. r.
zástupca náčelníka
09. apríl 2019

Michal K.

cize podla bodu 2. to musia mestski policajti riesit. a aj mnohe dalsie podnety, pri ktorych sa vyhovaraju, ze to nie je ich kompetencia.
09. apríl 2019

Michal K.

volajte, volajte, volajte ... nedajte sa odbit, ked sa im nechce ...
09. apríl 2019

Lubos

Ja si myslim ze problem mestskej policie pri rieseni tychto priestupkov je najme v tom ze nemaju na rozdiel od statnej policie moznost ziskat priamo kontakt na vodica. Taktiez maju stanovisko na konci Dubravky. Takze im len ostava prist celu tu cestu sem, dat papucu a ist naspet a v ramci jedneho dna tak viac najazdia a spalia vydavkov ako ziskaju
09. apríl 2019

Michal K.

ja si myslim, ze hlavny problem mestskej policie jej neuveritelna neefektivnost prace. preco nechodi jeden clovek peso a mhd a nedava listky doradu za stierac? mame objektivnu zodpovednost. mestska policia potrebuje v prvom rade podnet obcana, bez ktoreho nehne prstom. potom dvoch policajtov v uniformach so zbranami, sluzobne auto, papucu, dva vyjazdy hore dole na koniec dubravky. za hodinu vyriesia tak dve zle parkujuce auta, ostatne okolo si nevsimaju. naklady na jeden pripad extremne. obycajny kontrolor by urobil za hodinu tak dvadsat az tridsat. a za rovnake peniaze by ich mohlo chodit ovela viac a este by si na seba zarobili. funguje to tak vo viedni, tam neexistuje ziadna nezmyselna mestska policia. preco nie u nas?
09. apríl 2019

Lubos

suhlasim. mestska policia ma dozerat na take veci, na ktore od stola z Dubravky nemaju vobec dosah. Rovnako ma nadpadlo, ze keby sa miesto sedenia v autach a kancelariach radsej prechadzali po sidlisku, nemuseli by sme my obcania volat a nahlasovat podnety s rozbitymi lavickami, vytlkmi, plnymi smetnymi kosmi, nedisciplinovanymi psickarmi a zlym parkovanim. Taktiez by to malo aj silny preventivny efekt, keby sa hocikedy od hocikadial zjavili a upozornili obcanov na spravanie.
Znie to mozno ako utopia, ale aj dobry podnet pre starostu.
09. apríl 2019

Michal K.

skor ako podnet pre primatora. ja osobne by som MsP zrusil, na poriadok maju dohliadat statni policajti, ktori maju byt viditelni v uliciach. a zle parkovanie nech riesia obycajni kontrolori. naco vymyslat nieco, co inde uspesne funguje.
17. apríl 2019

Lubos

Siel som zas nahodne okolo a boli tam 3 auta tak som volal. Na mestskej policii mi pan vysvetlil, ze ano, ten zakon je, ale doplnujucim uznesenim im tu znacku vynali. Riesia len zakazove, nie modre prikazove. Kazal mi volat statnu ze az oni ich nasledne privolaju. A tak sa aj stalo. Prisli mestski aj statni. Musim povedat ze na všetkých dispecingoch aj zasahujuci boli milí. Vsetkych 3 vodicov si privolali, vysvetlili, vykasirovali ich po 60 eur. Dokopy hodinova akcia. Co ma zarazilo ze sa vyhovarali ze tam parkuju kazdy den. Asi som jediny kto ich vola.
18. apríl 2019

Michal K.

ja som ich volal v nedelu tiez, rovnaky pribeh ... asi naozaj nezostava nic ine, len tam volat denne, casom to polavi a bude stacit raz za tyzden.
18. apríl 2019

Michal K.

chory system, ked povinnosti, za ktore ich platime hazdu na obcana a nutia ho nahlasovat kazde jedno auto. takto veru parkovacia politika fungovat nebude, zmeni sa len na dalsie zdanenie, za ktore obcan nedostane nic.
18. apríl 2019

Odpoveď samosprávy

Na základe § 3 ods. 1 písm. f) zákona č. 564/1991 Zb. o obecnej polícii v znení neskorších predpisov:
„Obecná polícia objasňuje priestupky, ak tak ustanovuje osobitný predpis, prejednáva v blokovom konaní priestupky ustanovené osobitným predpisom a priestupky proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky spáchané neuposlúchnutím pokynu vyplývajúceho
1. z dopravnej značky zákaz zastavenia, zákaz státia, zákaz vjazdu, zákaz odbočovania, zákaz otáčania, nízkoemisná zóna, prikázaný smer jazdy, prikázaný smer obchádzania, vyhradené parkovisko, obytná zóny, pešia zóny, školská zóna, zóna s dopravným obmedzením a parkovisko,
2. zo všeobecnej úpravy cestnej premávky, ktorou sa zakazuje zastavenie, státie a vjazd vozidiel.“

Riešenie (zo strany obecnej polície) parkovania vozidiel na mieste, ktoré je označené dopravnou značkou C9 - Cestička pre chodcov, je z pohľadu výkladu zákona prinajmenšom sporné, pretože ide o príkazovú dopravnú značku a nie o zákazovú - tak ako to definuje citované zákonné ustanovenie.

Dňa 03.05.2016 vydalo Prezídium PZ pod sp. zn. PPZ-OPP2-424-003/2016 stanovisko, podľa ktorého obecná polícia nemá zákonnú kompetenciu pri riešení priestupkov proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky spáchaných neuposlúchnutím pokynu vyplývajúceho zo zvislých dopravných značiek B37 – Prejazd zakázaný, C8 – Cestička pre cyklistov, C9 – Cestička pre chodcov, C10 – Cestička pre korčuliarov, C11 – Cestička pre jazdcov na koňoch, C12 – Cestička pre vymedzených užívateľov, C25 – Radenie jazdných pruhov pred križovatkou, V9a – Smerové šípky.

Na pôde MsP Bratislava sa právne názory na vecnú príslušnosť obecnej polície v uvedených prípadoch rôznia. Vzhľadom na popísané okolnosti však nemožno skonštatovať, že postup príslušníkov MsP Bratislava spočívajúci v upovedomení oznamovateľa o nedostatku vecnej príslušnosti na riešenie vyššie uvedených priestupkov, by bol jednoznačne nesprávny. Ospravedlňujeme sa za prípadné nepríjemnosti spojené s riešením Vašich oznamov týkajúcich sa priestupkov páchaných na ul. J. Stanislava 55, avšak na odstránení rozdielov v právnych názoroch a zjednotení aplikačnej praxe a zjednoznačnenia kompetencií obecných polícií v oblasti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky pracujeme (aj iniciatívou k potrebným legislatívnym zmenám).
Ďakujeme za podnet.

ml. kom. Bc. Marcela Sabinová
Mestská polícia hlavného mesta SR Bratislavy
18. apríl 2019

Michal K.

najlepsie riesenie bude, ak mestska policia za podnet obcana podakuje a urobi co treba, cize sama zavola statnu policiu. a neodpinka ho s tym, ze to nie je ich problem. obcan je sef a plati ich za to, ze mu sluzia.
18. apríl 2019

Lubos

najlepsie riesenie bude, ked sa tam daju 4 stlpiky. ten chodnik vydrzi este rok a potom sa rozpadne a viac benzinu policajti prejazdia ako sa vyriesi
18. apríl 2019

Michal K.

ako sa tam dostane dopravna obsluha? hasici, sanitka? kosenie travy?
27. máj 2019

Lubos

mozno by tie senzory co davaju pod parkovacie miesta TZP mali dat na taketo miesta. Myslim ze v KV mame skor problem s porusovanim vjazdu do zakazov nez ze niekto zastane na mieste pre vozickarov.
27. máj 2019

Michal K.

mozme osenzorovat, ostlpikovat, oznackovat a pomalovat zltymi ciarami uplne vsetko, ale nijak by to nepomohlo, kym si MsP nebude poriadne plnit svoje povinnosti, no hlavne, kym magistrat nezavedie uplne ine, funkcne a efektivne riesenie porusovania zakona pri parkovani. a nova parkovacia politika to teda urcite nie je.
06. jún 2019

Filip Roman

Pán Michal K, ale čo s tým ma mestská polícia? Veď hore v príspevku predsa napísali, že nemôžu tieto veci riešiť a že to môže riešiť len štátna polícia. Prezídium im takú kompetenciu nedalo. Tak čo majú akože podľa vás robiť? Veď prečo to neriešia štátni, keď iba oni majú na to právomoc? To je akoby ste obviňovali predavačku v zelovoci, prečo vám nechce predať tenisky na okopávanie zemiakov. Len preto že sú obe predavačky, neznamená, že robia rovnakú robotu.
06. jún 2019

Michal K.

MsP ma zavolat statnu policiu, ked nema kompetenciu, nie obcana poslat do certa. obcan predsa nema vediet, kto ma aku kompetenciu, kto ma riesit ktoru znacku a ciaru. prvy kontakt na taketo veci je MsP, nehovoriac o tom, ze by mali riesit priestupky aj sami bez podnetu, nie vsetko ignorovat a prejst v aute okolo bez zaujmu.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania