Priechodnosť križovatky Molecova-Karloveská

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

Vyriešený
meno
Tomas G 29. novembra 2013

Dobry den, chcel by som poukazat na krizovatku ulic Karloveska a Molecova. Tento bod svojim poctom aut a chodcov patri s urcitostou k najfrekventovanejsim dopravnym uzlom na uzemi mestskej casti Karlova Ves. Takmer kazdy obyvatel Dlhych dielov musi toto miesto denne krizovat ci uz ako chodec, alebo ako vodic a to ako rano, tak aj vecer. Momentalne hovorime o cisle cca 30 000 ludi. Cely chaos navyse umocnuje blizkost supermarketu Lidl a susednej benzinovej pumpy. Prepokladam, ze na vacsie a erudovanejsie upravy mestska cast nema peniaze. Co vsak nerozumiem ad1: preco prechod pre chodcov na danej krizovatke nie je aspon bezbarierovy?!? Vozickari sa tym musia spoliehat len na pomoc inych. Starsi a inak handicapovani ludia velakrat tiez. Predpokladam, ze znizeny obrubnik by ocenili aj mlade mamicky s kocikmi ako aj cyklisti. Ad2: velakrat som bol svedkom ako cyklisti rutiaci sa velkou rychlostou dolu molecovou po chodniku na pravej strane doslova skosili ludi ktori nic netusiac sa blizili k priechodu. Bohuzial pre pre plot patriaci skole Karloveska zhora prichadzajuci cyklista nic vidiet nemoze. Takisto ani chodec. Skola pritom ten roh vobec nevyuziva, je len plny smeti. Stacilo by usunut plot smerom na jej pozemok. Chodcom a krizovatke, ktora je evidentne poddimenzovana, by to urcite prospelo. Mozno by sa aj znizil pocet divoko prebehujucich mladikov, ktorym sa nechce cakat v kope nervoznych ludi, stihajucich trolejbus. Ak by sa s tymto nieco spravilo, mozno ten blatisty roh pri automate na listky by uz nikomu nevadil. Myslim, ze upravu danej krizovatky by ocenili nielen Vasi volici. Dakujem za skoru odpoved!

29. november 2013

lol

S tým priechodom určite niečo treba urobiť, pokiaľ viem rátalo sa s vybudovaním terminálu pre električky a busy spolu, čím by výrazne klesol počet prechádzajúcich cez cestu. Plot ale neposúvať, nevyrieši sa nič, len sa tam budú ďalší blázni na bicykloch rútiť do cesty. Navyše, deti majú právo na zeleň, ktorej je v meste stále menej a predsa len plot blokuje trochu hluk.
30. november 2013

Miro

Súhlasím s týmto podnetom, takto vyťaženému priechodu je určite nutné venovať maximálnu pozornosť a ho do súladu povedzme so "zdravím rozumom". Spraviť z neho bezbariérový nie je nič fin. náročné, keď už toto by nemala byť priorita, tak potom už neviem čo.
Čo sa týka plotíka, pokiaľ sa bude v dohľadnej dobe, povedzme rok - dva, riešiť terminál, nechal by som to tak ako to je, riešil to možno len značením, pokiaľ je terminál ale hudba budúcnosti, navrhnuté riešenie dáva zmysel. Bezpečnosť nadovšetko!!
02. december 2013

Martin Patoprstý

Dobrý deň,

mestská časť Bratislava - Karlova Ves opakovane na tieto problémy upozorňovala vlastníka, ktorým je Hlavné mesto, no ten žiaľ nekoná. Na adresu magistrátu Hl. m. boli zaslané v minulosti listy so žiadosťami o úpravu priechodu aj posunutie plota, dokonca bol tento problém prekovaný v poslaneckej komisi Verejného poriadku, bezpečnosti a dopravy, avšak bezvýsledne. S problémom obyvateľov sa plne stotožňujeme a veríme, že v dohľadnej dobe Hlavné mesto vykoná nápravu.

Patoprstý
MÚ Karlova Ves
02. december 2013

Tomas G

lolovi: nerozumiem Vasemu prispevku. To, co vravite, znamena, ze ak by vybudovali integrovany terminal pre autobusy a elektricky, blazni na bicykloch by sa uz kopcom nerutili dole? Ak by bol plot trosku usunuty, cyklistu by videli ludia skor a on ich tiez. (Viem si napr. aj predstavit, ze ak by zmizla ostra hrana rohu a nahradil ju "hyperbolicky roh", ozivilo by to cely priestor a zlepsilo bezpecnost). A preco mate pocit, ze odopieram detom posunutim plotu zelen? V danom rohu sa momentalne nenachadzaju ziadne stromy ci kriky, len smeti.. A co sa tyka hluku, ja ten plot nechcem predsa odstranit, len usunut.. Nie som vsak architekt ani dizajner a eurudovane navrhy len ocenim.
Mirovi: Suhlasim s tym , ze ak uz ma mestska cast naprojektovane revitalizacne plany s danym miestom (pricom uz aj horizont 2 roky by mi prisiel absurdny), usuvat plotik by ozaj nebolo nutne.. o to viac vsak kvitujem Vami povedane: "Spraviť z neho bezbariérový (prechod) nie je nič fin. náročné, keď už toto by nemala byť priorita, tak potom už neviem čo."
Martinovi Patoprstemu: ostava teda aj nadalej status quo? Ak sa posunutie plotu zamotava kvoli vlastnikovi pozemku (ktoreho idem hned kontaktovat), kde stoji skola, rad by som teda vedel, k comu dospela poslanecka komisia verejného poriadku, bezpecnosti a dopravy v suvislosti s danym prechodom a jeho obrubnikmi??
Predpokladam, ze pri premene prechodu pre chodcov na bezbarierovy (islo by ozaj len o znizenie obrubnikov) vlastnik nehra rolu, kedze ucel miesta a plocha sa menit nebude, zlepsi sa len kvalita. A ked uz sme pritom, kto je vlastnikom miesta, kadial dany prechod vedie?
02. december 2013

Martin Patoprstý

Tomas G:
hlavná komunikácia Molecova má parc. č. 1130 a priľahlý "problémový" pozemok s plotom má parc. č. 915.

Ani jeden z týchto pozemkov nebol zverený do správy MČ Bratislava - Karlova Ves. Vlastník hrá rolu v tom, že mestská časť nemôže investovať fin. prostriedky do majetku, ktorý jej nebol zverený do správy. Z toho dôvodu sme oslovili Hlavné mesto so žiadosťou o riešenie situácie. Zatiaľ sme sa odpovede ani riešenia nedočkali.

Pekný deň.

M. Patoprstý
02. december 2013

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

mestská časť Bratislava - Karlova Ves opakovane na tieto problémy upozorňovala vlastníka, ktorým je Hlavné mesto, no ten žiaľ nekoná. Na adresu magistrátu Hl. m. boli zaslané v minulosti listy so žiadosťami o úpravu priechodu aj posunutie plota, dokonca bol tento problém prekovaný v poslaneckej komisi Verejného poriadku, bezpečnosti a dopravy, avšak bezvýsledne. S problémom obyvateľov sa plne stotožňujeme a veríme, že v dohľadnej dobe Hlavné mesto vykoná nápravu.

Patoprstý
MÚ Karlova Ves
04. február 2014

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

o stanovisko sme požiadali príslušné oddelenie dopravného inžinierstva.

k bodu 1.:
Mesto postupne podľa finančných možnosti upravuje chodníky v miestach priechodov pre chodcov na bezbariérové. Žiaľ, tie na Molecovej sa ešte nepodarilo upraviť.

K bodu 2:
Príčinou nie je nejaký plot na rohu ulíc, ale nedisciplinovaní cyklisti, ktorí porušujú Zákon č.8/2009 o cestnej premávke. V § 52 odsek (2)je uvedené, že "iní účastníci cestnej premávky než chodci nesmú chodník používať: to neplatí, ak dopravnou značkou alebo dopravným zariadením nie je určené inak". V tomto prípade je naozaj chodník určený len chodcom. Konanie cyklistov možno chápať ako priestupok. Na uvedenú situáciu upozorníme políciu a požiadame ju o zvýšený dohľad.


Mgr. Marek Papajčík
referát vzťahov s verejnosťou
Kancelária primátora hl. mesta SR Bratislavy
04. február 2014

Tomas G

Vazeny pan Mgr. Marek Papajčík,

k bodu 1.:
"Mesto postupne podľa finančných možnosti upravuje chodníky v miestach priechodov pre chodcov na bezbariérové. Žiaľ, tie na Molecovej sa ešte nepodarilo upraviť." - Dobre, rad by som teda vedel kluc, na zaklade ktoreho sa urcuje, ktore priechody pre chodcov budu upravene prioritne.. ako som povedal, dany priechod svojou frekvenciou sa radi urcite na prve miesta v celej Ba a tym a aj na celom Slovensku..

K bodu 2:
"Príčinou nie je nejaký plot na rohu ulíc, ale nedisciplinovaní cyklisti, ktorí porušujú Zákon č.8/2009 o cestnej premávke. V § 52 odsek (2)je uvedené, že "iní účastníci cestnej premávky než chodci nesmú chodník používať: to neplatí, ak dopravnou značkou alebo dopravným zariadením nie je určené inak". V tomto prípade je naozaj chodník určený len chodcom. Konanie cyklistov možno chápať ako priestupok. Na uvedenú situáciu upozorníme políciu a požiadame ju o zvýšený dohľad. " Suhlasim, co sa tyka cyklistov (i ked, v ramci toho, ze pre cyklistov tam neni vyhradeny ziaden pruh, rozumiem, ze cyklisti sa citia bezpecnejsie na chodnikoch). Ale tam nejde len o nich, ale napr. o cele armady mladych mamiciek s kocikmi, ktore sa nemaju kam uhnut stovkam prudiacich ludi. Mam Vam poslat fotky ako dane miesto vyzera pocas rannej a predvecernej spicky?

Uplne najlepsie by bolo, keby sa inzinieri z prislusneho dopravneho inzinierstva na dany prechod isli aj osobne pozriet.

Dakujem vopred za dalsiu odpoved, ktoru si velmi cenim!
12. február 2015

U NAS TAKA OBYCAJ

pozdrav,
komunikacia skoncila do stratena?..alebo sa pokracuje v nic nekonani.. mesto snad uz dokonci co slubilo., stolicky su rozdane, tak treba konat alebo ako to mame chapat..
17. február 2015

Eva

Nejde iba o lepšiu viditeľnosť, ale aj zväčšenie priestoru na chodníku pred priechodom cez Molecovu. Poobede sa tam ľudia, ktorí čakajú na zelenú, jednoducho nemôžu zmestiť.
11. marec 2020

Michal K.

po necelych siedmich rokoch sa konecne plot posunul. este by bolo dobre doplnit dlazbu na celom rohu
11. marec 2020

Michal K.

Prosim o doplenie dlazby a asfaltu na cely roh ulic Karloveska - Molecova. Tych par stebiel travy tam nema vyznam a bolo by dobre aj odstranit zavadzajuci reklamny putac.
28. september 2020

Tomas G

Karloveska ako aj krizovatka na Molecovej prechadza vyraznymi zmenami - chcel by som preto prave teraz opakovane prizvukovat dolezitost bezbarierovosti na danom mieste! Je vsak rok 2020, tak pevne verim, ze inak sa uz take dopravne uzly ani neschvaluju..(?) Zaujala ma taktiez logistika , ked zaciatkom tohto roka sa posunul dany plot o kusok a zveladil sa cely roh.. teraz je vsetko rozkopane :) .. Ale tesime sa , po siedmich rokoch od podania tohto podnetu to teda hadam cele dopadne tak ako sa na dane miesto patri!
19. apríl 2021

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

ospravedlňujeme sa, že sme na podnet v minulosti už nereagovali.
Križovatka Molecova bola rekonštruovaná spoločne s rekonštrukciou Dúbravsko-Karloveskej radiály.
Priechod je momentálne samozrejme bezbariérový. Ako správne predpokladáte, všetky nové priechody musia byť bezbariérové a spĺňať nároky na adekvátne osvetlenie.
Ďakujeme za nahlásenie podnetu a že sa zaujímate o naše mesto.

S pozdravom
Kto? Projektová kancelária sekcie dopravy
Kedy? 2020

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania