31. október 2019
Odpoveď samosprávy
Dobrý deň,
Zverejňujeme odpoveď od spoločnosti Železnice Slovenskej republiky:
Uvedené železničné priecestie je 4. koľajné aktívne železničné priecestie, tvoriace križovanie železničnej trate v TÚ 2851 Bratislava-Vinohrady z - ŽST Bratislava-Nové Mesto, v žkm 30,079 s miestnou komunikáciou na ulici Nobelova v Bratislave.
V zmysle platných predpisov a noriem ide o úrovňové križovanie dráhy s pozemnou komunikáciou = železničné priecestie bez priechodu pre chodcov.
V zmysle Zákona č. 513/2009 Z. z. Zákon o dráhach a o zmene a doplnení niektorých zákonov je zriaďovanie nových úrovňových križovaní dráh s cestnými komunikáciami zakázané. Zriadenie nového priechodu pre chodcov by si vyžadovalo jeho plné zabezpečenie čo by bolo posudzované ako zriadenie nového úrovňového križovania resp. výstavbu mimoúrovňového križovania. Zákon o dráhach ďalej uvádza v § 14 odsek 3 „Križovanie dráh s cestnými komunikáciami zriaďuje, rozširuje a zabezpečuje ten, z koho podnetu k tomu dochádza.“. ŽSR nemá v pláne vytvorenie nového priechodu pre chodcov.
Súčasný stav predmetného železničného priecestia vyhovuje platným predpisom a normám a zabezpečuje plynulý a bezpečný prechod účastníkov pozemnej komunikácie a vozidiel železničnej dopravy.
Kancelária starostu
Martin
"Zriadenie nového priechodu pre chodcov by si vyžadovalo jeho plné zabezpečenie" - priecestie je zabezpečené dopravnými značkami, zvukovou i svetelnou signalizáciou - čím sa dá ešte "naviac" zabezpečiť ? (stačí jedna cca 15 m dlhá biela čiara, čo snáď ŽSR nezruinuje)
Priecestie je používané chodcami od sprevádzkovania fabriky Dynamit Nobel v r. 1873 (ak nie dlhšie). Ako je možné, že pri jeho nedávnej rekonštrukcii ho ŽSR nedali do stavu vyhovujúceho aj pre chodcov?
Dúfam, že ŽSR nechcú tvrdiť, že je " povolené" prechádzať cez trať len použitím nadchodov ponad koľajisko stanice. To by bolo naozaj smiešne ...