Nobelova-chodník-chýbajúci

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Nové Mesto

Vyriešený
meno
Martin 19. októbra 2019

Na železničnom priecestí chýba vyznačenie chodníku pre chodcov.

21. október 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

Ďakujeme za Váš podnet. Podľa vyjadrenia oddelenia investícií a verejného obstarávania vyznačenie koridoru pre chodcov musí vyznačiť správca železníc. Požiadavku na vyriešenie sme zaslali na ŽSR. Čakáme na odpoveď.

Kancelária starostu
31. október 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

Zverejňujeme odpoveď od spoločnosti Železnice Slovenskej republiky:

Uvedené železničné priecestie je 4. koľajné aktívne železničné priecestie, tvoriace križovanie železničnej trate v TÚ 2851 Bratislava-Vinohrady z - ŽST Bratislava-Nové Mesto, v žkm 30,079 s miestnou komunikáciou na ulici Nobelova v Bratislave.

V zmysle platných predpisov a noriem ide o úrovňové križovanie dráhy s pozemnou komunikáciou = železničné priecestie bez priechodu pre chodcov.

V zmysle Zákona č. 513/2009 Z. z. Zákon o dráhach a o zmene a doplnení niektorých zákonov je zriaďovanie nových úrovňových križovaní dráh s cestnými komunikáciami zakázané. Zriadenie nového priechodu pre chodcov by si vyžadovalo jeho plné zabezpečenie čo by bolo posudzované ako zriadenie nového úrovňového križovania resp. výstavbu mimoúrovňového križovania. Zákon o dráhach ďalej uvádza v § 14 odsek 3 „Križovanie dráh s cestnými komunikáciami zriaďuje, rozširuje a zabezpečuje ten, z koho podnetu k tomu dochádza.“. ŽSR nemá v pláne vytvorenie nového priechodu pre chodcov.

Súčasný stav predmetného železničného priecestia vyhovuje platným predpisom a normám a zabezpečuje plynulý a bezpečný prechod účastníkov pozemnej komunikácie a vozidiel železničnej dopravy.

Kancelária starostu
31. október 2019

Martin

"železničné priecestie bez priechodu pre chodcov" = chodci ho nesmú používať ?
"Zriadenie nového priechodu pre chodcov by si vyžadovalo jeho plné zabezpečenie" - priecestie je zabezpečené dopravnými značkami, zvukovou i svetelnou signalizáciou - čím sa dá ešte "naviac" zabezpečiť ? (stačí jedna cca 15 m dlhá biela čiara, čo snáď ŽSR nezruinuje)
Priecestie je používané chodcami od sprevádzkovania fabriky Dynamit Nobel v r. 1873 (ak nie dlhšie). Ako je možné, že pri jeho nedávnej rekonštrukcii ho ŽSR nedali do stavu vyhovujúceho aj pre chodcov?
Dúfam, že ŽSR nechcú tvrdiť, že je " povolené" prechádzať cez trať len použitím nadchodov ponad koľajisko stanice. To by bolo naozaj smiešne ...
31. október 2019

Martin

oprava:
... priecestie je zabezpečené dopravnými značkami, zvukovou i svetelnou signalizáciou, závorami - čím ...
07. november 2019

David 1

Tá čiara tam aj v minulosti bola. Treba ju , len obnoviť.
14. júl 2020

Martin Uváček

Stačí takto? Podľa mňa vyriešené.
14. júl 2020

Martin

Snaha sa nedá uprieť, no uvidíme, čo prinesie prax - najmä v pracovné dni. Mohol by to niekto vyhodnotiť?
Mne sa zrejme v najbližšom období nepodarí dostať sa na toto miesto ... :-(

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania