19. jún 2020
Odpoveď samosprávy
Dobrý deň,
hoc je podnet uzatvorený, dovolíme si uviesť ešte doplnenie/opravu nášho stanoviska.
Norma hovorí, že stĺpy verejného osvetlenia/trolejového vedenia nemajú zasahovať do hlavného dopravného priestoru. Hrana hlavného dopravného priestoru je daná bezpečnostným odstupom 0,5 m od obrubníka. Zostávajúca časť chodníka má slúžiť pohybu chodcom v protismere.
V tomto prípade chodník má minimálnu šírku, podľa odhadu cca 1,6 m a do toho osadili stožiar trolejového vedenia. V súčasnosti nevieme povedať, prečo pri výstavbe tejto trolejbusovej trate (pravdepodobne v 70/80-tych rokoch) neosadili stožiar až pri plote, aby bol čo najširší voľný chodník zabezpečený pre pohyb chodcov (pravdepodobne však ani v tomto prípade by nebola dodržaná požiadavka pre pohyb chodcov v protismere).
Pri osadení stožiaru nás limituje viacero faktorov, hlavne vlastníctvo pozemku, inžinierske siete, stavebné riešenie trolejového vedenia.
Aby sme správne vyriešili tento podnet, museli by sme preložiť stožiare, to by však vyžadovalo spracovať samostatný projekt s preriešením celej križovatky a uchytenia trakčného vedenia. Prípadná možnosť presunu by sa riešila až v prípade projektu modernizácie trolejbusovej trate v danej lokalite. Chápeme, že trakčný stĺp je značná bariéra v priestore, ale vieme odporučiť súbežný bezbariérový chodník na druhej strane cesty. Preto, podnet budeme evidovať a v prípade modernizácie trolejbusovej trate ho zohľadníme, ale nateraz sme ho uzavreli.
S pozdravom,
Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy
Michal
chcel by som sa opytat, ci sa nieco deje s tymto podnetom.
Dakujem.