Štepná-chodník-bariérový

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

V riešení
meno
Pozorovatel 10. marca 2020

Dobry den,

pri rekonstrukcii Štepnej ul. v Dúbravke v lete 2019, boli okrem ineho v celej dlzke ulice vymene obrubniky a opravene vjazdy z komunikacie na prilahle pozemky. Na obrubniky vsak boli pouzite ostro stiepane zulove kvadre bez opracovanych hran.
Ostre hrany uz sposobili viacerym motoristom pri vjazde na pozemok poskodenie pneumatik. V pripade ak by spadol chodec na takto ostru hranu mohol by si privodit vazne zranenie. 

Bolo by prosim mozne upravit rohy obrubnikov pri vjazdoch a ostre hrany v celej dlzke obrubnikov "zrazit"  napr. tak, ako je znazornene na prilozenom obrazku? Uprava by pomohla k bezpecnosti chodcov aj motoristov.

(Pri rekonstrukcii elektrickovej trate na ul. M.Sch. Trnavskeho som si vsimol, ze na strane trate boli osadene obrubniky s opracovanymi hranami...)

10. marec 2020

Odpoveď samosprávy

Podnet preposielame na magistrát, ktorý realizoval opravu Štepnej.

Rastislav Bagar, prednosta MÚ BA-Dúbravka
10. marec 2020

Vlado P.

Prosím o rozšírenie rozsahu podnetu aj o nadväzujúcu ulicu Pod záhradami.
10. marec 2020

Pozorovatel

@Vlafo P.
Bolo by lepsie otvorit novy podnet.
Potom sa v tom bude ldat epsie orientovat v pripafe odpovedi a aktualizacii.
11. marec 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

tento projekt sme menili na poslednú chvíľu. Aj preto sa niektoré detaily nepodarili úplne zmeniť. Ten ostrý roh sme vnímali. Problém s nájazdom naň pri vchádzaní sme eliminovali tým, že šírka takejto úpravy je na každej strane vjazdu zväčšená o 1 m oproti šírke brány. To by malo byť dostatočné pre bezpečný vjazd všetkých vozidiel. Samozrejme pokiaľ máte negatívne skúsenosti s jedným konkrétnym miestom spresnite nám problém a Sekcia dopravy sa na neho pozrie. Do tej doby považujeme podnet za uzavretý.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Hlavné mesto Slovenskej republiky
11. marec 2020

Pozorovatel

@admin

Nemozem suhlasit s takymto s prepacenim alibistickym vyjadrenim samospravy.

Co to je za vyjadrenie a pristup zodpovednych, ze sa detaily nepodarilo uplne zmenit???
Tu sa nebavime o vymene zulovych obrubnikov, ktore uz boli dovezene na stavbe za mramorove (priklad).

Cize o probleme sa vie od zaciatku realizacie, pocas ktorej by sa dal velmi rychlo, efektivne a elegantne vyriesit za minimalne naklady !!! Ale vsak naco...

Pocas realizacie date do ruky robotnikovi velku karbosku, instruujete ho ako ma zrezat roh najazdu a ako ma zrazit hrany na obrubnikoch a za jednu pracovnu zmenu je problem vyrieseny.

Ked sa chce tak je mozne vsetko, aj tak sa ta realizacia oproti planovane casu natahovala neumerne dlho a toto je vysledok!
Netreba zabudnut na zhnite stlpy poulicneho osvetlenia, ktore ste vramci rekonstrukcie nechali na svojich miestach, aby ste mohli chodniky opat za niekolko rokov opat rozkopat.

V tomto podnete apelujem aj na bezpecnost chodcov. A ako chcete prosim vyriesit bezpecnost chodcov?
17. marec 2020

Odkaz pre starostu

Podnet sme opatovne preposlali samosprave,

s pozdravom,

Pavla Rachelova
[email protected]
18. marec 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

o vašom podnete sme opätovne informovali Oddelenie správy komunikácií.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
01. jún 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

Oddelenie správy komunikácií k podnetu uviedlo, že vjazd na pozemok je dostatočne zabezpečený šírkou plochy vjazdu. Správca komunikácií zamietol pristúpenie k znehodnocovaniu kamenných, štiepaných obrubníkov na Štepnej ulici. Týmto podnet považujeme za uzavretý.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
01. jún 2020

Pozorovatel

@admin - podnet nepovazujem za vyrieseny a uzavrety, prosim zaslat samosprave

1/ optika vnimania problemu zo strany magistratu - "Správca komunikácií zamietol pristúpenie k znehodnocovaniu kamenných, štiepaných obrubníkov "
voci
vnimaniu zo strany obcana, ktory sa snazi poukazat na bezpecnost chodcov (deti, starsi obcania, nevidiaci..) a na zabranenie skodam na vozidlach na ostrych hranach obrubnikov je diametralne odlisny. 

2/ V technickych listoch mesta Bratislava, publikovanych 19.5.2020 https://bratislava.sk/sk/technicke-listy-mesta-bratislava,
je v detaile TL 107-2020 BEZBARIÉROVÝ VJAZD CEZ CHODNÍK - KAMMENNÝ OBRUBNÍK na strane 21 vo VARIANTE 2 vykresu predpisane vyhotovenie zvislej a vodorovnej hrany obrubníka pri najazdovej ploche ako " ZOŠIKMENÁ HRANA KAMENNÉHO OBRUBNÍKA 50/50 mm"

Viem, ze technicke listy boli vydane, az po zrealizovani rekonstrukcie na Stepnej, ale VARIANT 2 popisuje PRESNE TO ISTE, na co som v podnete z 10.3.2020 poukazal a navrhol na zmenu, preto nechapem, ze podnet oznacujete za znehodnocovanie, pokial ROVNAKU technicku upravu predpisujete v TL 107-2020 pre novostavby a opravy komunikacii.
(navrhovany sikmy rez na narozi uz osadeneho obrubnika pri najazdovej ploche v podnete je vlastne zjednodusenie vytvorenia "zaoblenej hrany kamenneho obrubnika R=150mm, ktory je urcite bezpecnejsi ako iba zrazenie zvislej hrany 50/50mm)

Cize uprava hran uz osadenych obrubnikov, by nebola "znehodnotenim", ale iba zosuladenim s technickymi listami.
02. jún 2020

Pozorovatel

@admin prosim zaslat p. primatorovi Vallovi

Ak mala rekonstrukcia Štepnej ul. slúžiť ako vzor pre uplatnenie  "vzorových riešení detailov pre mestské stavby", ako uviedol M.Vallo 19.7.2019 na FB profile Matúš Vallo má rád Bratislavu, bolo by nanajvys ziaduce, aby boli tieto detiaily dotiahnute aj s odstupom casu do konca.
https://www.facebook.com/vallo.primator/posts/1303550236469639?comment_id=1303564699801526&reply_comment_id=1307117532779576  
.  
Este doplnam pre pacovnikov Oddelenia spravy komunikacii, ze v technickych listoch sa na strane 25 v casti  KAMENNE OBRUBNIKY (TL 202-2020) uvadza:
3. HORNÁ HRANA KAMENNÉHO OBRUBNÍKA BEZ SKOSENIA MUSÍ BYŤ ZRAZENÁ SO STRANOU ZRAZENIA MIN. 5 mm.
4.  AK SA NAVRHUJÚ KAMENNÉ OBRUBNÍKY SEKANÉ (ŠTIEPANÉ), MUSIA MAŤ HORNÚ HRANU ZRAZENÚ SO STRANOU ZRAZENIA MIN. 5 mm. https://bratislava.sk/sk/technicke-listy-mesta-bratislava   

Mozem iba suhlasit s volebny sloganom p. primatora Valla z roku 2018:  "Sme generácia, ktorá už odmieta zvyknúť si na nefunkčné a polovičaté riešenia." https://www.vallo2018.sk/team/ , uz ho iba uplatnit v kazdoddenej praxi...
04. jún 2020

Odkaz pre starostu

Dobry den, status podnetu nechavam ako uzatvoreny, nakolko predosla odpoved sa mi javi ako dostatocna. Bez ohladu na to som vsak preposlala a upozornila na Vase komentare - v pripade, ze by Magistrat chcel reagovat.

Dakujem za porozumenie,
s pozdravom,

Pavla Rachelova
[email protected]
05. jún 2020

Vlado P.

Tato veta je dovodom na zamietnutie a uzavretie podnetu, je teda dolezita.

"Správca komunikácií zamietol pristúpenie k znehodnocovaniu kamenných, štiepaných obrubníkov na Štepnej ulici."

Prosim, moze spominany Spravca alebo hocikto znaly problematiky cisto technicky a bez emocii vysvetlit k akemu znehodnocovaniu dochadza pri skoseni rohu stiepaneho kamena, aby dovod zamietnutia mohla pochopit aj laicka verejnost?
05. jún 2020

Pozorovatel

1/ odpoved a hlavne vecnu argumentaciu k vyssie popisanej otazke od Vlada P. si od zodpovedneho pracovnika z Oddelenia spravy komunikacii velmi rad precitam a skonfrontujem s TL mesta BA, ktory skosenie hran obrubnikov z dovodu bezpecnosti priamo nariaduje.
TL 202-2020, strana 25 https://bratislava.sk/sk/technicke-listy-mesta-bratislava

2/ ako som pisal v predchadzajucich prispevkoch k tomuto podnetu (to som este nevedel , ze ma BA spracovane TL.), tak pocas jednej pracovnej zmeny s jednym pracovnikom a vodou chladenou rezackou kamena, ktora by eliminovala prasnost je problem odstrateny. Ked sa chce tak to ide.

3/ Na zaklade odpovedi od zodpovednych pracovnikov si uz skutocne neodpustim poznamku, ze v USA riesia, ako opat pristat na Mesiaci, ale mesto Bratislava 30 rokov po prevrate, v 21. storoci riesi tvorbu TL (metodickeho pokynu), ktory popisuje ak to zjednodusim "ako asfaltovat cesty a chodniky a ako ukladat obrubniky a dlazbu".
Moze byt napisanych x TL, pokial sa nezmeni myslenie a pristup niektorych ludi na uradoch ...

Na jednej strane vdaka ak sa nove vedenie mesta pustilo takto metodicky do riesenia problemov a vzdy lepsie teraz ako nikdy, ale na druhej strane sa pytam, co robili za poslednych 30 rokov zodpovedni zamestnanci Oddelenia spravy komunikacii?

Odpovedou bude mozno nieco vo forme " mali sme okrem ineho obmedzeny rozpocet ...". Ano tomu rozumiem, ale pokial uz su vynakladane verejne prostriedky z nasich dani !, preco neboli pri tejto rekonstrukcii povrchu komunikacii a chodnikov vymenene aj zemne el. vedenia ulicneho osvetlenia a hrdzave stlpy verejneho osvetlenia, ktore maju svoju zivotnost z dovodu vaznej korozie na polovici ulice davno zratanu?
Zaroven do vykopanej ryhy k novym kablom by mohli byt ulozene chranicky pre vedenie optiky pre internetove pripojenie rodinnych domov v tejto lokalite. (cena chranicky cca 1eur / 1m,)

Takto komplexne by som to urobil ja na svojom pozemku zo svojich zdanenych penazi, aby som nemusel pre poruchu po par rokoch opat vsetko rozkopavat a minat svoj cas, energiu a peniaze.
V pripade verejneho chodnika zaroven otravovat zivot okolo byvajucim obcanom a chodcom pri dalsej rozkopavke.

A pokial sem bude chciet niekto napisat, ze pri tejto rekonstrukcii nebolo mozne vymenit aj stlpy osvetlenia, lebo, lebo lebo .... tak verte, ze sa taketo prace daju CASOVO SKOORDINOVAT ak je k tomu vola.
Podnet c. 1 https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/72557/stepna-osvetlenie-poskodene-stlpy

Podnet c. 2. https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/71626/stepna-cesta-rozbita-vacsi-usek
27. jún 2020

Pozorovatel

Ked bolo mozne dodatocne upravit ostre hrany obrubnikov pocas realizacie opravy na Drotárskej (usek Búdkova - Na Hrebienku)
https://www.skyscrapercity.com/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.skyscrapercity.com/attachments/467e9272-0849-4d1a-992b-0eb672eeb663-jpeg.208339/

nemal by byt problem vykonat takuto upravu ani na Štepnej.

Resp. vyhotovenie obrubnika malo vyzerat takto:
https://u.smedata.sk/blog/article/0/53/538140/538140_article_photo_obr-12-skosenie-zacinajuceho-obrubnika-na-jurigovom-namesti-zatial-jediny-na-celej-karloveskej-radiale_900x.jpeg?r=28ad

cerpane z blogu https://drahovsky.blog.sme.sk/c/538140/rekonstrukcia-karloveskej-radialy-slendrianstvo-v-detailoch.html
07. august 2020

Pozorovatel

@admin

Dobry den

poprosim o vyziadanie stanoviska od magistratu k otazke Vlada P. z 5.6.2020.: "k akemu znehodnocovaniu dochadza pri skoseni rohu stiepaneho kamena, aby dovod zamietnutia mohla pochopit aj laicka verejnost?"

Navrhovana uprava bola obrubnikov bola totiz dodatocne vykonana pri rekonstrukcii aj na Drotarskej v 06/2020, uz po osadeni stiepanych obrubnikov.

Dakujem
08. august 2020

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

magistrát sme opätovne vyzvali k dodatočnej reakcii k podnetu.

Andrea Addová
Odkaz pre starostu
[email protected]
24. august 2021

Pozorovatel

Dobry den,

vcera som bol svedkom, ako si dalsi motorista opat roztrhal pneumatiku na ostrej hrane stiepaneho obrubnika na Štepnej ulici.
Podla obyvatelov ulice je to od rekonstrukcie v lete 2019 dalsi z mnohych pripadov.
Pri roztrhani jednej pneumatiky musi motorista obycajne vymenit obe pneumatiky na naprave z dovodu rozdielnej zjazdenosti dezenu (povodna neposkodena vs nova). Naklady na vymenu su podla typu auta cca 100 - 400eur za 2ks !

To, ze su obrubniky so stiepanou ostrou a neopracovanou hranou nebezpecne ako pre chodcov, tak pre motoristov si pracovnici magistratu asi uvedomili, ked boli hrany na uz osadenych stiepanych obrubnikoch dodatocne skosene pri rekonstrukcii Drotarskej cesty (usek Budkova - Na Hrebienku) v 06/2020.

Dovolim si uviest, ze v technickych listoch sa na strane 25. v casti KAMENNE OBRUBNIKY (TL 202-2020) uvadza:
3. HORNÁ HRANA KAMENNÉHO OBRUBNÍKA BEZ SKOSENIA MUSÍ BYŤ ZRAZENÁ SO STRANOU ZRAZENIA MIN. 5 mm.
4. AK SA NAVRHUJÚ KAMENNÉ OBRUBNÍKY SEKANÉ (ŠTIEPANÉ), MUSIA MAŤ HORNÚ HRANU ZRAZENÚ SO STRANOU ZRAZENIA MIN. 5 mm.
https://bratislava.sk/sk/technicke-listy-mesta-bratislava
Teda odbornici z magistratuu si uvedomuju, z akeho dovodu je dolezite z hladiska bezpecnosti skosenie ostrych hran, inak by v technickych listoch takuto upravu nepredpisovali.

Z uvedeneho dovodu by som chcel opatovne poziadat magistrat o odstranenie ostrych hran obrubnikov + hran na vjazdoch na pozemky na celej Štepnej ulici.

Poprosim administratora portalu OPS o zaslanie samosprave.

Dakujem
24. august 2021

Odkaz pre starostu

Podnet bol odoslaný Hlavnému mestu SR Bratislava,

s pozdravom,

Pavla Rachelová
[email protected]
21. január 2023

Pozorovatel

Stale bez odpovede.
23. január 2023

Odkaz pre starostu

Podnet bol odoslaný Hlavnému mestu SR Bratislava,

s pozdravom,

Pavla Rachelová
[email protected]
20. jún 2023

Pozorovatel

@admin OPS prosim zaslat samosprave

Dobry den,

na Štepnej ul. maju byt vyznacene cyklopruhy.
(zdroj bod 879 zapisnice: https://cdn-api.bratislava.sk/strapi-homepage/upload/Zapisnice_OK_01_22_2023_ab7c8e9101.pdf )

Z dovodu ochrany:
1/ ZIVOTA a ZDRAVIA cyklistov a chodcov (boli zaznamenane urazy seniorov po pade na ostru hranu)
2/ majetku motoristov (prerezane pneumatiky na ostrej hrane)

mohlo by mesto BA konecne po rokoch vykonat upravu zivotunebezpecnych ostrych hran stiepanych obrubnikov v zmysle platnych technickych listov, ktore si mesto samo schvalilo?

Citujem na strane 25. v casti KAMENNE OBRUBNIKY (TL 202-2020) sa uvadza:
3. HORNÁ HRANA KAMENNÉHO OBRUBNÍKA BEZ SKOSENIA MUSÍ BYŤ ZRAZENÁ SO STRANOU ZRAZENIA MIN. 5 mm.
4. AK SA NAVRHUJÚ KAMENNÉ OBRUBNÍKY SEKANÉ (ŠTIEPANÉ), MUSIA MAŤ HORNÚ HRANU ZRAZENÚ SO STRANOU ZRAZENIA MIN. 5 mm.
https://bratislava.sk/doprava-a-mapy/sprava-a-udrzba-komunikacii/manual-asfaltovania

Dakujem
21. jún 2023

Odkaz pre starostu

Podnet bol opätovne odoslaný samospráve,

s pozdravom,

Pavla Rachelová
[email protected]

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania