Dobrý deň,
už dávnejšie som upozorňoval na reklamy , ktoré sa nachádzali pri na kraji vozovky pri semafore. Už vtedy bolo ako odpoveď napísané :
´´ Dobrý deň, v priestore križovatky, na ktorý ste poukázali, bolo ukončené umiestňovanie reklamných zariadení. Mestské kultúrne centrum bolo na tieto skutočnosti upozornené listom primátora a po ukončení aktuálnosti propagácie podujatí ďalšie panely na zábradliach umiestňované nie sú.
Ing. Eva Lukáčová, prednostka MsÚ ´´
Posielam aktuálnu foto zo zábradlia a k tomu :
ZÁKON č. 8/2009 Z.z. o cestnej premávke. Ten v §60 hovorí, že: Na mieste pri ceste sa nesmú umiestňovať veci, ktoré by (...) rozptyľovali a upútavali pozornosť účastníka cestnej premávky...“.
Zákon č. 135/1961 Z.z. „Cestný zákon“ v §1 ods. 3 hovorí, že: „ cestné teleso je ohraničené (...) pri miestnych komunikáciách pol metra za zvýšenými obrubami chodníkov alebo zelených pásov.“ Zároveň norma STN 73 6110 vyžaduje navrhovanie bezpečnostného priestoru v šírke min. 0,5 m od obrubníka vozovky, ktorý je dôležitý z dôvodu zabezpečenia bezpečnosti a plynulosti premávky. Ďalej “Cestný zákon” v §8 ods. 10 hovorí, že “Reklamné, informačné a propagačné zariadenia sa (…) umiestňujú tak, aby vyhovovali požiadavkám bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky”. Umiestňovanie reklamných zariadení vo vzdialenosti menšej ako 0,5 m od obrubníka vozovky, okolo stĺpov verejného osvetlenia je podľa mňa v rozpore s platnou legislatívou.
Osobné si myslím že táto reklama je vyrábaná na mieru na zábradlia a umiestňovaná s tichým súhlasom mesta.
Tiež ste mi odpísali :
,,Témou celoplošnej diskusie o umiestňovaní reklamných pútačov v meste sa budeme zaoberať v rámci zmien v celkovej koncepcii mesta,,
preto by som sa chcel spýtať : Kedy sa začne preberať celková koncepcia , kde by sa zosúladili všetky technické normy, a zákony podliehajuce tomuto problému ,čím by sa vyčistil verejný priestor od vizuálneho smogu ?
Juraj